[O2T] Ile Wam pobiera oleju silnik 1,6MPi ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czernobyl
    L&K
    • 2008
    • 1276
    • Octavia III (5E3)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #76
    mar979, poświęć pół godziny na przejrzenie sklepów z olejami i zobaczysz, że rekomendacje do lpg/cng mają -najczęściej- przeciętne oleje, w zasadzie nigdy te z naprawdę górnej półki. te rekomendacje producenta "olej do gazu" można sobie w papcie wsadzić - takie zwykłe marketolenie
    drugie pół godziny (albo dwie i pół :P ) poświęć na forumowy temat nt. olejów do benzyniaka i znajdziesz tam info, dlaczego niby-syntetyk jest podobny do syntetyka tylko przez normę 5w30 lub 5w40

    Komentarz

    • aronus
      Rider
      • 2008
      • 643
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #77
      Zamieszczone przez czernobyl
      mar979 rekomendacje do lpg/cng mają -najczęściej- przeciętne oleje, w zasadzie nigdy te z naprawdę górnej półki.
      Dokładnie! Producenci olejów wychodzą chyba z założenia, że użytkownik auta z gazem to pewnie bidny jest to nie będą mu drogiego oleju proponować :lol:
      Nie jestem ekspertem, ale ten Top Tec 4100 to słabe TBN ma bo coś 7,5 i temperaturę płynięcia też bez rewelacji.

      Komentarz

      • yunior81
        RS
        • 2010
        • 1657
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #78
        mar979, ale tak na serio to w czym masz problem z tym olejem ?
        Wszyscy ci doradzają co jest dobre, piszą konkrety a ty czepiasz sie ze na naklejce oleju nie ma napisu ze jest polecany do silników zasilanych LPG ?
        Moim zdaniem szukasz w tym temacie potwierdzenia swoich z góry przyjętych tez bez wcześniejszego użycia opcji SZUKAJ i jeśli ludzie z forum piszą coś co nie odpowiada twoim tezom pada z twojej strony pytanie nie o jakość oleju 4100 czy synthoil a o napis dotyczący silników pracujących na LPG :niewiem

        Komentarz

        • mar979
          Ambiente
          • 2011
          • 187

          #79
          Chyba macie rację Panowie, nie będę zwracał uwagi na takie drobiazgi

          Dzięki za rady
          Moja Octa:

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

          Komentarz

          • czernobyl
            L&K
            • 2008
            • 1276
            • Octavia III (5E3)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #80
            a ja już wiem, czemu ostantio przy zakupie LM 4100 dostałem litr gratis (5+1) - tak szybko znika :lol: wczoraj na prawie zimnym zajrzałem na bagnet po przejechaniu 2500km od zmiany - poniżej minimum, wlałem ok. 300ml, trasa 450km z czego 380 to autostrada i ekspresówki z prędkością ~130-140wg gps (=4000-4500rpm), zaglądam dziś też na prawie zimnym - znów poniżej minimum :evil: wlałem znów ok. 300ml, zrobiłem tę samą trasę z powrotem w tym samym stylu i zobaczę wieczorem, gdy silnik ostygnie, ale na razie moje BSE ma apetyt na ten olej jak pacman na kropki => nie polecam LM 4100, trzeba było kupić elfa 5w40 za 85PLN/5L, też by go tyle samo znikało :idea:

            Komentarz

            • crom.de
              RS
              • 2012
              • 1545
              • Superb II (3T4)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #81
              Zamieszczone przez czernobyl
              zaglądam dziś też na prawie zimnym
              Jak przekręciłeś silnikiem i potem zajrzałeś to po ptokach IMO. Ja dziś też dolałem 300, bo ostatnio było parę razy czerwone pole no i te 24% dały w pizdę.
              - Superb
              - Panda 1.2

              Komentarz

              • czernobyl
                L&K
                • 2008
                • 1276
                • Octavia III (5E3)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #82
                nie, było po ponad godzinie postoju, czyli olej miał czas spłynąć do miski

                co do wchodzenia na czerwone pole - w sumie, aby jechać do przodu i sprawnie wyprzedzić tira bez trenowania "z najazdu" to na trójce trzeba podeptać, w O2 1.6 nawet bardziej niż w O1 1.6

                Komentarz

                • crom.de
                  RS
                  • 2012
                  • 1545
                  • Superb II (3T4)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #83
                  czernobyl, tu cza walczyć z emerytami w Golfach Plus i Merivach ;-)
                  - Superb
                  - Panda 1.2

                  Komentarz

                  • Borsuk2
                    L&K
                    • 2010
                    • 1203

                    #84
                    Mój 1,6 BSE jakoś oleju nie bierze wcale :P .
                    Na samym początku uzupełniłem chyba jakieś 100 lub 300 ml (już nie pamiętam)
                    i to też chyba tylko z przewrażliwienia.
                    Olej do tej pory wymieniałem 2 razy. Cały czas jeżdżę na Castrolu 5W30.
                    I praktycznie przy wymianie jak wlany jest do połowy (między kreskami na bagnecie),
                    to poziom trzyma się do następnej wymiany.
                    Poziom sprawdzam jakieś 2 razy w miesiącu.
                    Fakt, że przebieg mam stosunkowo nieduży ( niecałe 27 000 ) i bez gazu, to i może dlatego .
                    Fajna stronka

                    Komentarz

                    • Rosomak
                      L&K
                      • 2011
                      • 1365
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #85
                      Zamieszczone przez Borsuk2
                      przebieg mam stosunkowo nieduży ( niecałe 27 000 ) i bez gazu, to i może dlatego
                      Nie dlatego.

                      Ja mam podobny przebieg i też oleju nie dolewałem oprócz pierwszych 8000km ok. 500ml
                      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                      Komentarz

                      • georgg
                        RS
                        • 2013
                        • 17106
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #86
                        U siebie też nie zauważyłem ubytku oleju. Ostatnio auto było "przegonione" nad morze i z powrotem. Silnik nie był oszczędzany (gdzie się dało prędkość 140 km/h). Przebieg też mam niezbyt duży około 20 kkm.
                        SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                        ​​​
                        Grzegorz

                        Moja Ambitna Czarnula

                        Komentarz

                        • dziadekk
                          Rider
                          • 2011
                          • 355
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #87
                          To i ja dorzucę,
                          Na początku, tak do ok. 10-15tys podbierał oliwy ok. 1l (Castrol Edge 5-30)
                          Po 15tys przestał brać - żadnej dolewki.
                          Po 30tys zmiana na Mobila1, 0w40 i też żadnych dolewek.
                          Aktualnie jest ok 60tys.
                          Bywają szybsze odcinki, takie po 3 godziny jazdy 140-160km/h. Fabryczna LPG.
                          Jest b.ok.

                          Komentarz

                          • mar979
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 187

                            #88
                            Ja dopiszę jeszcze że ostatnie półtora tygodnia sporo jeździłem tylko spokojnie po mieście (max.70-80)
                            i do tego jedna trasa 100km z Vmax 120km/h łącznie w tym okresie robiąc niecałe 600km
                            i poziom oleju ani drgnął - olej nadal ten sam Shell i żadnej dolewki nie było odkąd przestałem jeździć w trasy.
                            Przypominam że jak 800km zrobiłem na Litwę i z powrotem z ciągłą
                            prędkością 130km/h to mi wyżłopał prawie 300ml

                            Czyli u mnie chyba to jest ta "tajemnica" że dopiero jak od kilku miesięcy zacząłem
                            katować auto po autostradach to mi zaczął żreć olej. A może po prostu przez te 3 lata od
                            wyjazdu z fabryki jak przez te niecałe 30tys km jeździłem tylko po mieście to mi się silnik
                            tak ułożył że ostrzejsza trasa i żłopie...
                            Moja Octa:

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                            Komentarz

                            • logan_x
                              Rider
                              • 2011
                              • 401
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #89
                              Koledzy używający olejów 5w30, mogą lepiej zadbać o silnik i zmienić na 5w40 albo 0w40.
                              5w30 to olej ekologiczny stworzony z myślą o silnikach diesla z filtrami DPF, ma więc mniejszą liczbę dodatków dbających o dobrą kondycję silnika.

                              Komentarz

                              • dziadekk
                                Rider
                                • 2011
                                • 355
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #90
                                Logan_x, oczywiście, że 0w40. Już poprawiłem

                                Komentarz

                                • czernobyl
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1276
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #91
                                  kurka fajnie mająwszyscy ci, którym oleju w ogóle nie bierze
                                  ja zrobiłem rekonesans w wątku o oliwach do benzyniaka i następne co wlewam to albo valvo synpower 0w40 albo neste city 0w40 i przy apetycie na obecną oliwę to nastąpi całkiem niedługo :evil:

                                  Komentarz

                                  • dziadekk
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 355
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #92
                                    Brudny filtr powietrza (duże opory) też może mieć wpływ na pobór oliwy.

                                    Komentarz

                                    • czernobyl
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1276
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #93
                                      Zamieszczone przez dziadekk
                                      Brudny filtr powietrza (duże opory) też może mieć wpływ na pobór oliwy.
                                      dzięki za przypomnienie. niemniej filtr powietrza zmieniony razem z olejem i filtrem oleju (3500km temu)

                                      Komentarz

                                      • Jaroslav92525
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 358
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #94
                                        A swoją drogą to ciekawe czy jest jakaś korelacja pomiędzy żłopaniem oleju a apetytem na noPb/LPG ? Pewnie trudno to będzie sprawdzić bo oleju ubywa chyba szybciej tym którzy mają ciężką nogę :-)
                                        Pozdrawiam,
                                        Jaroslav92525

                                        -----------------------
                                        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                        Komentarz

                                        • pietrek125
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 416
                                          • Octavia II combi (1Z5)

                                          #95
                                          O2T 2012r 59tyś Km Pierwsza wymiana przy 2tyś Km Castrol EDGE 5W-40,
                                          kontrolka niskiego poziomu zaświeciła się przy 14tyś,
                                          Druga wymiana 15tyś Castrol EDGE 5w-40,
                                          Kontrolka przy 28tyś
                                          Wymiana 30tyś Mobil 1 5w-50
                                          Wymiana 45tys Mobil 1 5w-50
                                          Kontrolka przy 58tyś
                                          Planowana wymiana przy 60tyś Mobil 5w-50


                                          Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                          CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                          Komentarz

                                          • czernobyl
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1276
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            #96
                                            Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                            A swoją drogą to ciekawe czy jest jakaś korelacja pomiędzy żłopaniem oleju a apetytem na noPb/LPG ? Pewnie trudno to będzie sprawdzić bo oleju ubywa chyba szybciej tym którzy mają ciężką nogę :-)
                                            no na pewno, w BFQ przed remontem ze 3 razy zdarzyła mi się sytuacja, że żółta kontrolka oleju zaświecała się podczas ostrego wyprzedzania; ponadto - gdy pokonywane przeze mnie trasy przebiegały w mniejszym stopniu autostradami niż obecnie, to oleju wlewałem znacznie mniej (za to można by też stwierdzić, że auto było młodsze, silnik mniej skatowany więc i brał mniej oleju). Na pewno widzę też (i nie tylko ja) korelację między jakością oleju a jego ubywaniem = im więcej minerału/HC w bazie oleju, tym szybciej znika

                                            ps. valvo 0w40 odpada z kandydatów do zalania - wg karty charakterystyki baza to minerał.. zostaje neste 0w40, do grona kandydatów dołączają za to orlen 0w40 oraz shell helix 0w40 (wg kart charakterystyki oba mają przewagę baz syntetycznych) - ciekawe info w temacie "czy to HC czy syntetyk" tu: http://klubzafira.pl/forum/forum-ogo...o-syntetyczne/

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2727
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #97
                                              Zamieszczone przez czernobyl
                                              valvo 0w40 odpada z kandydatów do zalania - wg karty charakterystyki baza to minerał..
                                              czernobyl, zerknałem na to twoje źródło :roll: i powiem Ci tak, nie słuchaj ludzi którzy nie maja pojęcia o tym o czym piszą :wink: http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/5630.pdf
                                              Zamieszczone przez czernobyl
                                              do grona kandydatów dołączają za to orlen 0w40 oraz shell helix 0w40
                                              Bardzo jestem ciekaw po ilu tys.km na tych "syntetykach" będzie trzeba robić remont

                                              Komentarz

                                              • czernobyl
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1276
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #98
                                                leonn, dzięki za linka
                                                w ogóle też się chwilę zastanawiałem, czy to możliwe, aby oleje z bazy mineralnej miały temp. płynięcia -51, ale zwaliłem to na marketing. No, ale skoro Niemcy piszą w swoich broszurkach "vollsynthetisch" to przestaję mieć wątpliwości.
                                                Cholera, chyba będę musiał pojechać do Niemiec po olej - tam przy najmniej nie ma wątpliwości po spojrzeniu na opakowanie, z czym ma się do czynienia

                                                Zamieszczone przez leonn
                                                i powiem Ci tak, nie słuchaj ludzi którzy nie maja pojęcia o tym o czym piszą
                                                tak to już z tymi internetami, że dziesieć osób, jedenaście opinii i żadna do końca prawdziwa; im bardziej specjalistyczny temat tym łatwiej dać się nabrać na miraże pseudowartości półprawd :diabelski_usmiech

                                                Komentarz

                                                • mar979
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 187

                                                  #99
                                                  Jako zakładający tego posta jeszcze raz dopiszę że znowu teraz sprawdzałem poziom oleju -
                                                  od ostatniego pomiaru 1 września znowu ani drgnął - wniosek znowu taki że teraz ez tydzień
                                                  jeździłem 900km z czego połowa po mieście a druga połowa znowu na Litwę i z powrotem ale
                                                  tym razem nie autostradami tak więc tam musiałem trzymać max.90km/h i tak samo w
                                                  Polsce nie przekraczałem 100-110km/h. Czyli jednak to prawda że naszym silniczkiem trzeba
                                                  jeździć w miarę spokojnie żeby nic nie brał i jak tylko się zaczyna szarżować to żlopie i tyle
                                                  Moja Octa:

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                                  Komentarz

                                                  • crom.de
                                                    RS
                                                    • 2012
                                                    • 1545
                                                    • Superb II (3T4)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez mar979
                                                    Czyli jednak to prawda że naszym silniczkiem trzeba
                                                    jeździć w miarę spokojnie żeby nic nie brał i jak tylko się zaczyna szarżować to żlopie i tyle
                                                    Prawda może też być taka, że olej po prostu mając kiepską lepkość w wysokiej temperaturze przy przeciąganiu będzie się tracił bo jest mocno nagrzany.
                                                    - Superb
                                                    - Panda 1.2

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...