Obniżenie zawieszenia Octavia II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    #26
    Zamieszczone przez matompra
    moim zdaniem nie ma co obniżać mimo że fajnie wygląda, w naszym kraju nie ma warunków do jazdy takimi autami, będą tylko same kłopoty z tego i zero komfortu jazdy, żołądek do wymiany
    przy -30 nie ma żadnego dysfkomfortu w podróżowaniu czy haczeniu brzuchem po nierównościach, śmiem twierdzić że jest lepiej a auto pod obciążeniem siada mniej niż na seryjnym zawiasie.
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • blackrs
      RS
      • 2008
      • 4826
      • Superb II combi (3T5)
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #27
      Zamieszczone przez piramida
      przy -30 nie ma żadnego dysfkomfortu w podróżowaniu czy haczeniu brzuchem po nierównościach, śmiem twierdzić że jest lepiej a auto pod obciążeniem siada mniej niż na seryjnym zawiasie.
      dokładnie też tak uważam. za to duzo lepiej sie prowadzi w sakretach sie nie kladzie wiec jest bezpieczniej.
      śmiem twierdzic ze nawet -50 mozna smiało zapodać
      BYŁA o1 rs
      BYŁA o2 1.6
      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #28
        Zamieszczone przez blackrs
        Zamieszczone przez piramida
        przy -30 nie ma żadnego dysfkomfortu w podróżowaniu czy haczeniu brzuchem po nierównościach, śmiem twierdzić że jest lepiej a auto pod obciążeniem siada mniej niż na seryjnym zawiasie.
        dokładnie też tak uważam. za to duzo lepiej sie prowadzi w sakretach sie nie kladzie wiec jest bezpieczniej.
        śmiem twierdzic ze nawet -50 mozna smiało zapodać
        też myslałem że można by niżej ale przy oponie 235/40/18 już tak nie myślę :wink:
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • pawelkub11
          Ambiente
          • 2011
          • 186
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #29
          Zamieszczone przez blackrs
          śmiem twierdzic ze nawet -50 mozna smiało zapodać
          Na 17-tkach myślę, że jak najbardziej. Moim zdaniem na -30 mm wygląda jedynie tak jak powinno wyglądać normalne auto, a nie jak "koza" Na -50 byłaby dopiero gleba
          Moja OIII RS TSI Moon White
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78980

          Komentarz

          • Gaber
            Ambiente
            • 2011
            • 201

            #30
            Może jakieś foty przed i po obniżeniu ?

            Komentarz

            • blackrs
              RS
              • 2008
              • 4826
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #31
              u mnie w watku masz wstawiałem zdjecia przed i po wiec sobie popatrz
              BYŁA o1 rs
              BYŁA o2 1.6
              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

              Komentarz

              • TomekRs
                RS
                • 2011
                • 1670

                #32
                225/40/18 i -30mm bedzie dobrze? Glownie po miescie auto jezdzi wiec nie chcialbym gdzies przyhaczyc. Jaki koszt takich sprezyn?

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #33
                  Zamieszczone przez octaviars1
                  225/40/18 i -30mm bedzie dobrze? Glownie po miescie auto jezdzi wiec nie chcialbym gdzies przyhaczyc. Jaki koszt takich sprezyn?
                  bedzie idealnie, w zimie mozesz przytrzeć o koleinę za śniegu poniewaz wiekszośc aut jest jednak wyzsza :wink:
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • pawelkub11
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 186
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez octaviars1
                    Jaki koszt takich sprezyn?
                    Ja dałem 595 zł brutto z przesyłką na eibachpolska.pl, ale kolega blackrs zdaje się wyrwał za 480 zł po zniżce Intercarsie.
                    Moja OIII RS TSI Moon White
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78980

                    Komentarz

                    • blackrs
                      RS
                      • 2008
                      • 4826
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #35
                      dokładnie 482 w IC na zniżkę klubową ale czekałem ponad 3 tyg
                      BYŁA o1 rs
                      BYŁA o2 1.6
                      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                      Komentarz

                      • pawelkub11
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 186
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez blackrs
                        dokładnie 482 w IC na zniżkę klubową ale czekałem ponad 3 tyg
                        U mnie przyszły po 2 dniach, ale potem czekałem ze 3 tygodnie na założenie
                        Moja OIII RS TSI Moon White
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78980

                        Komentarz

                        • Pulp
                          Drive
                          • 2009
                          • 71
                          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez pawelkub11
                          blackrs napisał/a:
                          śmiem twierdzic ze nawet -50 mozna smiało zapodać


                          Na 17-tkach myślę, że jak najbardziej. Moim zdaniem na -30 mm wygląda jedynie tak jak powinno wyglądać normalne auto, a nie jak "koza" Na -50 byłaby dopiero gleba
                          Dokładnie tak, sam jeżdzę na na -35 H&R i wydaje mi się, że i tak jest za wysoka. Prowadzenie w zakretach o wiele lepsze niż w serii.

                          A jak oct. wygląda w zalezności od "gleby" można tobie tu zobaczyć:



                          (mam nowe -35 H&R do sprzedania - szczegóły na priv)
                          151KM by masters tuning

                          Komentarz

                          • TomekRs
                            RS
                            • 2011
                            • 1670

                            #38
                            a jest wieksza roznica miedzy O2 a O2RS? w rsie tylko sprezyny chyba twardsze troche sa i nic poza tym z zawieszenia nie?

                            Komentarz

                            • Pulp
                              Drive
                              • 2009
                              • 71
                              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez octaviars1
                              a jest wieksza roznica miedzy O2 a O2RS? w rsie tylko sprezyny chyba twardsze troche sa i nic poza tym z zawieszenia nie?
                              Rs jest obniżony -20
                              151KM by masters tuning

                              Komentarz

                              • andrzej111
                                L&K
                                • 2010
                                • 1391

                                #40
                                Zamieszczone przez Pulp
                                Rs jest obniżony -20
                                Wg. Skody - 12mm


                                Spoko ten link, wszystko ładnie zebrane do kupy
                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                Komentarz

                                • piotrk73
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 16

                                  #41
                                  Obniżenie zawieszenia Octavia II

                                  Witam.Mam pytanie czy sprężyny sa takie same do liftbacka i do combi.Chodzi o Octavie bxe

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #42
                                    Panowie na Eibach-ach -30mm, czy możecie zmierzyć jaką macie teraz odległość pomiędzy środkiem felgi ( środkiem znaczka ) a rantem błotnika z przodu i z tyłu?
                                    Myślę trochę o zmianie springów, bo to ori w OIIFL to jakaś pomyłka ( w 5 letniej OII z przebiegiem 150 tys. km. jest sztywniej i wyżej niż w mojej od nowości ) a może się okazać, że na tych -30 nie jest wcale niżej niż mam obecnie a na pewno będzie sztywniej i to by mi pasowało :twisted:
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • pawelkub11
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 186
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      zy możecie zmierzyć jaką macie teraz odległość pomiędzy środkiem felgi ( środkiem znaczka ) a rantem błotnika z przodu i z tyłu?
                                      Hej,

                                      ja właśnie zmierzyłem (mam Eibach -30): przód 37 cm, tył 37,5 cm. Natomiast od ziemi do rantu błotnika przód 67 cm, a tym 67,5 cm (na kołach 17'', opona 205/50/17).
                                      Moja OIII RS TSI Moon White
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78980

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        #44
                                        pawelkub11, dzięki zaraz sprawdzę jak jest u mnie na ori ( po wymianie gwarancyjnej sprężyn z tyłu w styczniu tego roku ).

                                        EDIT:

                                        No to z tyłu na ori wymienionych już na gwarancji springach mam tyle samo co ty na -30mm czyli 67,5 cm.
                                        Za to z przodu jest 40cm czyli dokładnie 30mm wyżej niż u ciebie na Eibach-ach, także muszę się zastanowić, bo teraz "atakuje" wszystkie przejazdy, progi i krawężniki bez większego zastanawiania a 3cm to jednak trochę niżej... Z drugiej strony przód u Ciebie na pewno mniej nurkuje niż na ori więc w sumie "dynamiczne" ugięcie może być podobne...
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • Di
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 155

                                          #45
                                          Podepnę się pod temat

                                          Czy mieliście styczność z czymś takim jak Sprężyny obniżające MTS

                                          Symbol: MTSXSK017

                                          Obniżenie p/t (mm): 30/30

                                          Co możecie doradzić?

                                          W InterCarsie ni ma Eibach :cry: czas oczekiwania to 4 tyg :roll:
                                          Moja O2
                                          www.doladowani.com
                                          Rodzinnie
                                          FFII 2.0 TDCi 167KM :twisted: _________ Leon C U P R A 2.0 240+++ :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • kowal 2002
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 5161

                                            #46
                                            Di, w InterCars o ile pamiętam to cena była wyższa niż bezpośrednio w EIBACH-u . Któryś z forumowych kolegów załatwiał je w dużo lepszych cenach.
                                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                            Komentarz

                                            • iFi
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 906

                                              #47
                                              Zamieszczone przez pawelkub11
                                              ja właśnie zmierzyłem (mam Eibach -30): przód 37 cm, tył 37,5 cm. Natomiast od ziemi do rantu błotnika przód 67 cm, a tym 67,5 cm (na kołach 17'', opona 205/50/17).
                                              No spoko... czyli po wymianie na -30 praktycznie wizualnie brak różnicy. Natomiast w prowadzeniu zapewne skok jest duży. Powiedzcie mi, Ci którzy mają obniżone zawieszenie, jak wygląda sprawa seryjnych amortyzatorów? Dają sobie radę z tymi sprężynami?

                                              Chciał bym zmienić coś w sposobie prowadzenia mojego samochodu. Jeden z pierwszych kroków to koła (obecnie mam 15") ale wydaje mi się, że na mocne przechyły i bujanie na boki aż tak mocno to nie pomoże.

                                              Wcześniej miałem Audi A3 z zawieszeniem seryjnym -16mm i tam jeździło się o wiele lepiej mimo znacznie sztywniejszego zawieszenia. Dziury nie były tak odczuwalne na całym samochodzie. Wiadomo jak w coś wpadłem to waliło mocniej ale nierówności i mały wyboje połykała znacznie lepiej.

                                              Mam tylko pewne obawy z mieszaniem amortyzatorów seryjnych i sprężyn obniżających. Czy np na krótkich nierównościach samochód nie zaczyna podskakiwać? Jak z hamowaniem na nierównej drodze?

                                              Komentarz

                                              • zepter00
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2304

                                                #48
                                                Kolego masz całkowicie słuszne obawy. Zastosowanie seryjnych amortyzatorów przy sprężynach obniżających to duży błąd i nie poprawi prowadzenia a nawet pogorszy. Zestaw sprężyna - amortyzator (a nawet można jeszcze dodać do tego stabilizator) muszą być ściśle dobrane pod względem długości, twardości i charakterystyki ugięcia. jeśli chcesz zmienić - usztywnić zawieszenie i poprawić - zmniejszając przechyły nadwozia to zastosuj twardsze usportowione amortyzatory np Bilstein B6 sport. Zdziwisz się ile da wymiana samych amortyzatorów. Oczywiście jest też pewne ale, mianowicie, zmniejszą się wychylenia nadwozia na zakrętach ale odczujesz też spadek komfortu.
                                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                                Komentarz

                                                • iFi
                                                  Elegance
                                                  • 2012
                                                  • 906

                                                  #49
                                                  Alternatywą jest tutaj chyba zestaw Eibach B12 Pro-Kit? Czy ktoś miał z nim do czynienia?

                                                  Cena nie jest niska bo to ~2500zł tyle, że jeśli samochód ma mi się zachowywać dziwnie w skrajnych sytuacjach to cena w tej sytuacji jest drugoplanowa i albo idę po całości albo w ogóle...

                                                  Komentarz

                                                  • zepter00
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 2304

                                                    #50
                                                    Kolego... edytowałem post. Bilstein B6 sport jest dostosowany do seryjnych sprężyn. Trzeba tylko uważać by nie zakupić podróby. Zastosowałem mocna usportowione amortyzatory do Renówki (tylko firmy KYB) i przechyły nadwozia zostały zmniejszone w baaaaardzo dużym stopniu. Dodaj do tego felgi o rozmiar większy z odpowiednimi oponami i odczujesz bardzo wyraźne poprawienie prowadzenia w zakrętach.
                                                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...