Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy silnik 1.6 TDi CAYC jest juz rozgryziony pod chipa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wszystko zależy jak będzie użytkował. Ja mimo że mam podniesioną moc nie korzystaj z niej na co dzień. Jeżdżę z taki prędkościami jak wcześniej - samochód pali mi mniej o ok 0,5 L po mieście. Natomiast moc przydaje się przy wyprzedzaniu, pod górki itd.

    Wydaje mi się że gdybyś go po chipie cały czas go gniótł wówczas pierwsze ucierpi sprzęgło a nie sam silnik. Na pewno silnik bardziej się męczy z DPF niż z chipem

    Ja bynajmniej prawie po roku użytkowania nie stwierdzam jakichkolwiek problemów oraz czegokolwiek bardziej zużytego. A satysfakcja jak wyprzedzasz inne skody i golfy z 1,9 tdi bezcenna
    Pozdrawiam,
    Maciek

    Komentarz


    • Mi tam auta po programie mniej nie pala.

      Auto z programem, moze mniej dymic niz auto seryjne, wiec DPFowi to nawet na zdrowie wyjdzie
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Maicroft
        wiec DPFowi to nawet na zdrowie wyjdzie
        Tak... może i na zdrowie wyjdzie jednak problem z jego naturalnym zużyciem zostaje, więc wcześniej czy później trzeba będzie coś z tym fantem zrobić.
        Nie wspomnę już o upierdliwości w momencie kiedy akurat chcesz zaparkować samochód na parkingu a tu rozpoczyna się proces wypalania. Miałem tak często na parkingu pod pracą

        A co do palenia sprawdzałem to wg danych z komputera oraz fizycznie tankując pod korek. Przy normalnej jeździe samochód pali mi mniej. Fakt że jak się "depta" pali więcej ale to już chyba tak ma być
        Pozdrawiam,
        Maciek

        Komentarz


        • Zamieszczone przez tower007
          Nie wspomnę już o upierdliwości w momencie kiedy akurat chcesz zaparkować samochód na parkingu a tu rozpoczyna się proces wypalania. Miałem tak często na parkingu pod pracą
          Gasze wtedy auto. Bo co bede czekal 5-10-15minut, no bez jaj :?
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Maicroft
            Gasze wtedy auto. Bo co bede czekal 5-10-15minut, no bez jaj :?
            Ja też tak robię, wypali się na następny dzień.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz


            • No to Wam gratuluje :lol: :!:
              Wymieniajcie częściej olej :!:

              Czy macie świadomości że podczas procesu dopalania DPF jest dawana dodatkowa dawka wtryskowa paliwa przez komputer celem podniesienia temperatury spalin.

              Jeżeli proces dopalania nie zostaje ukończony, nadmiar paliwa trafia do oleju silnikowego co skutkuje jego rozrzedzaniem a to skutkuje pogorszeniem jego parametrów smarujących i naraża części silnika na uszkodzenie.

              Poszukajcie w necie info o tym
              Pozdrawiam,
              Maciek

              Komentarz


              • tower007, O olej bym sie nie martwil, jego poziom byl/jest regularnie konstrolowany. Sam olej wymienial co max 15kkm/rok.

                Nie wiem czy zauwazyles, jak szybko potrafi rozgrzac sie diesel, ktory zaraz po starcie aktywuje producedure wypalania :twisted:
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • Maicroft, Ja także stosuje taki interwał wymian nie mniej jednak problem w/w jest.
                  Powiem szczerze że nie zauważyłem żeby samochód szybciej się rozgrzewał przy procedurze dopalania bo z tego co pamiętam to właśnie procedura wypalania jest uruchamiana dopiero przy rozgrzanym silniku :wink:
                  Pozdrawiam,
                  Maciek

                  Komentarz


                  • tower007, moje przebiegi to 70km jednym ciągiem drogami krajowymi więc chyba problem oleju nie istnieje.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz


                    • AdamB, Widzisz to że jeździsz dużo w trasie jest na plus. Problem w mieście jest taki że ciężko jest utrzymać stałą prędkość powiedzmy przez ok 5-10 min przy prędkości ok 70 km. Mi się zdarzyło 3-4 razy że jak wracałem z np Sącza tj odcinek 110 km do mnie, filtr potrafił się włączyć na ostatniej prostej przed moim domem. Jednak faktycznie w większości przypadków wypalanie odbywało się właśnie na takiej trasie jak Twoja - wg mnie idealne warunki.

                      Ważne jest to żeby zauważyć moment kiedy rozpoczyna się wypalanie. U mnie objawiało się to następująco : obroty silnika czy to luz czy postój były równe 1000 obr i ani wyżej ani niżej- normalnie na postoju mam 600 obr w trakcie ruchu pojazdu 800 obr.
                      Spalanie chwilowe na postoju wg komputera było 0,2 L/h zwykle jest 0,6.

                      Acha jeszcze u mnie przy stałej codziennej trasie dom>praca wypalanie odbywało się praktycznie co ten sam przebieg, na końcu to było co 700 km
                      Pozdrawiam,
                      Maciek

                      Komentarz


                      • tower007, u mnie takie same objawy - obr.1000. Wypala się co około 600-700km. Jeżeli silnik jest rozgrzany to wystarczy mu kilka km. Od czasu do czasu mam odcinki np.13 km i czasami trafi mi się wtedy wypalanie i jeżeli nie zdąży to na drugi dzień na trasie wypali.

                        [ Dodano: Wto 21 Kwi, 15 22:22 ]
                        Zamieszczone przez tower007
                        Problem w mieście jest taki że ciężko jest utrzymać stałą prędkość powiedzmy przez ok 5-10 min przy prędkości ok 70 km.
                        Dla tego, ze dojeżdżam do pracy do Krakowa kupiłem ten 1.6TDI z DPF. W innym przypadku kupił bym benzynę.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez tower007
                          Powiem szczerze że nie zauważyłem żeby samochód szybciej się rozgrzewał przy procedurze dopalania bo z tego co pamiętam to właśnie procedura wypalania jest uruchamiana dopiero przy rozgrzanym silniku
                          No widzisz, to jeszcze nie widziales kolejnej mozliwosci tego sterownika :twisted:

                          O "szuraniu" pod maska przy schodzeniu z obrotow, gdy wypala DPFa nie wspominam. Najlepsze ze tego nawet serwis nie rozgryzl i poza akustyczna niedogodnoscia nic wiecej niepokojacego nie dzialo sie
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • chipy sa spoko,, ale w nie odpowiednich rekach,,,niektorzy cisna ile sie da a potem po kilku latach mszcza sie podzespoły silnika,, zreszta kazdy robi jak uwaza

                            Komentarz


                            • No ja nie cisne ile sie da.Max 160 na A4 tylko wkurza mnie ta słaba elastyczność.Ciagniesz sie za Tirem potem chcesz przycisnac i klops.Na krajowkach tez dobrze mieć zapas mocy.Czyli co,dobry program i nic sie nie bedzie działo?
                              Kondziu

                              OCP

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez lu5asz
                                Czyli co,dobry program i nic sie nie bedzie działo?
                                Przy rozsądnym użytkowaniu - Nic !
                                Pozdrawiam,
                                Maciek

                                Komentarz


                                • Użytkowanie użytkowaniem, chips chipsem ale....wadliwe EGR, zapychające się DPF to jednak coraz częstsze rzeczy które naprawiam klientom w 1.6tdi.
                                  Sorry taki mamy klimat ze auta sa projektowane by się zepsuc.
                                  pozdrawiam

                                  Diagnostyka i tuning
                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                  programy na ulice jak i do sportu

                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                  www.tune-up.pl

                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                  Komentarz


                                  • Czyli się potwierdza, że SDI było najlepsze
                                    moje stare auto
                                    jest scout

                                    Komentarz


                                    • Jak wychodzi koszt zrobienia chip tuningu w 1.6 TDI CR CAYC i gdzie najlepiej w okolicach Warszawy?
                                      "I knew I was destined for great things. People will say that kind of thinking is totally immodest. I agree. Modesty is not a word that applies to me in any way – I hope it never will." Arnold Schwarzenegger

                                      Komentarz


                                      • W Białymstoku to koszt lekko ponad 1000zł z tym ze wiąże sie to z wywaleniem odrazu DPF i katalizatora wg. mnie to taka mała rzeźnia ja u siebie nie robiłem tego

                                        Komentarz


                                        • co znaczy "wiąże się z wywaleniem...." ??!!
                                          http://www.gcstuning.pl/

                                          Komentarz


                                          • Bo takiego maja gotowca :lol:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • voithmen, gdzie pytales?

                                              Komentarz


                                              • PieTrzaK, w Zaściankach nazwy zakładu nie pamiętam kolega u nich podnosił moc w 1,9TDI
                                                G-CS, fizycznie i systemowo
                                                Maicroft, zapewne tak - ale jest badanie na hamowni przed i po zabiegu

                                                Komentarz


                                                • Tylko w ten sposob potem rodza sie legendy, ze po chiptuningu auto zostalo popsute itd.

                                                  NIE ma takiej mozliwosci, aby do modyfikacji sterownika w sprawnym aucie ze sprawnym DPFem trzeba bylo go wywalac.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz


                                                  • Maicroft, z pewnością masz rację nie zgłębiałem tematu do końca bo jak usłyszałem ze wywala to i to to sobie darowałem ale jak mi DPF padnie to co mi szkodzi go wywalić

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X