Wstrzymano zamówienia na RSa
Zwiń
X
-
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
-
-
Zamieszczone przez kecajCookie, adamwo, cierpliwość jest wynagrodzona (28)...
Przy dobrych wiatrach pod koniec lipca powinienem już jeździć swoim RS-em
Przyznam, ze tak długo jeszcze nie czekałem na samochód, jak przyjedzie pod koniec lipca to będzie jedyne 8 miesięcy 10 dni dlugiego i pełnego zwatpień czekania.
PS. Kecaj THX - za "wsparcie" w ciężkich chwilach
Komentarz
-
-
Mi niestety nie było dane doczekać się nowego RS-a. Zamówiłem w grudniu '13. Odbiór umowny określono na kwiecień '14. W kwietniu dostałem informację, że jednak wrzesień. Wkurw... się maksymalnie i zakupiłem Golfa GTI Performance.Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radekbWkurw... się maksymalnie i zakupiłem Golfa GTI Performance.
Tak w temacie:
1/ kiedy prezentacja w showroom? czerwony?
2/ jakie odczucia z jazdy w porównaniu do O3?
3/ DSG czy manual?
4/ jaki rabat udało się ustalić - 5-6% czy lepiej?
Odpowiedzi mile widziane, może być na PW.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfexZamieszczone przez Cookiemiałem rożne myśli np. Zmiana na megane RS."Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JacekRSZamieszczone przez perfexZamieszczone przez Cookiemiałem rożne myśli np. Zmiana na megane RS.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez metrotestZamieszczone przez radekbWkurw... się maksymalnie i zakupiłem Golfa GTI Performance.
Tak w temacie:
1/ kiedy prezentacja w showroom? czerwony?
2/ jakie odczucia z jazdy w porównaniu do O3?
3/ DSG czy manual?
4/ jaki rabat udało się ustalić - 5-6% czy lepiej?
Odpowiedzi mile widziane, może być na PW.
Postaram się w miarę rzetelnie określić różnice pomiędzy jazdą wściekle czerwoną O2 RS BWA(zmiany: wydech turboback mg motrosport, amortyzatory biltein B8, IC S3 8P, tarcze Zimmermann racing + ferodo racing, moc: 268KM, 350nM) a golfem (pakiet performance bez adaptacyjnego zawieszenia).
1. Golf jest czarny bo taki stał w salonie. Potrzebowałem szybko samochód bo octavię musiałem sprzedać do końca marca, żeby nie doliczać VAT-u do ceny sprzedaży. Niestety dealer się nie postarał z dostawą stąd golf.
2. Pierwsza mega odczuwalna różnica to wielkość samochodu w środku. Octavią przejechałem 230000 km przez 5 lat, więc wsiadając do golfa miałem odczucie ścisku, choć miejsca jest stosunkowo dużo. Osoba siedząca za mną o podobnym wzroście (185 cm) siedzi w miarę wygodnie tj. nie wciska kolan w siedzenie. Na marginesie powiem tylko, że przy tym przebiegu w O2 oprócz wymiany środkowych tulei wachacza przedniego nic nie robiłem. Tuż przed samą sprzedażą byłem w zaprzyjaźnionym serwisie w sopocie. Kompletnie nic do zrobienia. Także mega plus jeśli chodzi o koszta eksploatacji O2. Spalanie średnie liczone na 100000 km - 9,2 l/100 km.
Wracając do porównania:
Jazda:
Octavia, po w/w zmianach zdecydowanie lepiej nadawała się do dynamicznej jazdy po zakrętach. Było twardo na b8 ale dużo lepiej odczuwalne były zmiany w przyczepności samochodu w porównaniu do stocka. I tak w przypadku Octavii na pewnej drodze leśnej do Władka podczas ścigania z boxterem dało radę podejść do 170 km/h, golf przy 170 km/h jechał jak przyklejony bez najmniejszych oznak nad lub podsterowności. Szpera jest mega odczuwalna i na początku trzeba się do niej przyzwyczaić. Tam gdzie wiedziałem, że Octavia zacznie na zakręcie wyjeżdżać przodem przy zbyt dużej ilości gazu, w golfie jest nudno.
Dzięki szperze samochód sprawia wrażenie bardziej zwartego, co przekłada się na szybszą jazdę w zakrętach. Ostatnio miałem okazje pojeździć szybciej na testowej drodze w lesie :-) w deszczu. Rewelacja. Zawsze jeździłem samochodami z napędem na przód mniej lub mocniej dłubniętymi. Mora droga oznaczał albo koniec zabawy lub zabawę w mocno ograniczonym zakresie. W golfie szpera działa cuda. Pierwszy raz jechałem niecałe 150 km/h z lekkimi poślizgami mając wszystko pod kontrolą. W octavii przy 140 km/h wyjechałem przodem z łuku. Całe szczęście dało radę wyjść cało (z duszą na ramieniu).
Hamulce:
Octavia ze zmienionymi hamulcami nie hamowała tak dobrze jak golf. Zresztą porównanie tarcz 312/przód, 286/tył w O2 z 340/przód, 312/tył (obie wentylowane w golfie) robi potężną różnicę. Nawet przy seryjnym zestawie.
Jakość:
Materiałów nie ma co porównywać oczywiście przy porównianiu O2 do Gofla VII. W golfie wszystko jest lepiej spasowane, lepsze jakościowo i przede wszystkim golf jest mega lepiej wygłuszony. OIII nie jeździłem. Jedynie oglądałem w salonie samochód zamówiony przez klienta, który był przygotowywany do odbioru. To co zauważyłem na szybko to:
Golf ma dużo lepiej wyprofilowane siedzenia (mówie o szybkiej jeździe). Siedzenia w OIII RS nie mają takiego trzymania bocznego jak chociażby w OII RS. Masakryczny trzeszczący plastik uchwytu drzwi w OII został poprawiony i już jest dużo lepiej. Chociaż w golfie uchwyt do otwarcia drzwi sprawia wrażenie przyspawanego w porównaniu do OIII RS.
Wrażenia z jazdy z większą turbiną.
W OII turbina była mniejsza co sprawiało, że samochód (oczywiście po modyfikacji) szybciej zbierał się z dołu. W golfie (póki co) delikatnie czuć większą turbinę tj. lekką dziurę z dołu a po uzyskaniu max dostępnego momentu obrotowego przyspieszenie jest liniowe. Nie czuć tego uderzenia mocy jak w zmodyfikowanej Octavii. No ale golf jedzie w drugiej połowie września do ABT w Pachura Motrosport także dam znać jaki będzie efekt przy zakładanych 300KM/420nM.
Skrzynia:
W Octavii i w Golfie jest manual. Nie zauważyłem specjalnej różnicy.
Rabat:
Cena katalogowa: 132000 tys. Dealer wystawił auto w salonie za 126000 (auto oczywiście nowe). Ja po trzech dniach negocjacji telefonicznych zjechałem do kwoty 115100 tys zł.
TAK NA MARGINESIE. PRZY OKAZJI JAKIEGOŚ ZLOTU OCP CHĘTNIE PRZYJADĘ. TRZEBA SPRAWDZIĆ ORGANOLEPTYCZNIE RÓŻNICE POMIĘDZY OIII RS i GOLFEM VII GTI.
PS. W SIERPNIU JEDZIEMY POJEŹDZIĆ NA GREEN HELL :diabelski_usmiechByła: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radekb340/przód, 312/tył
BTW
mnóstwo razy byłem we Władku i nie wiedziałem Twojej o2 rs
czasem biała o2fl rs combi na neptunach pod czarnym koniemkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfexNie bez sensu. Większość nabywców rs pisze, że chce mieć "usportowione" auto z duuużym bagażnikiem (ziemniaki hurtowo tam wożą czy co...). Ale jak ktoś nie jest ziemniaczanym hurtownikiem to jest parę aut równie dobrych lub lepszych na które się nie czeka 8 mies... Proste.
A co do czekania, to jakbym miał czekac 8 miechów to bym tego auta nie kupił i tyle Bagażnik nie był dla mnie priorytetem, ale dobrze wiedzieć, że rower można wrzucić do auta a nie na auto a Jadąc w Europę nie trzeba Thule`a na dach zapodawać tylko wsio do środka ot, takie oderwanie od ziemniaków, pyr i kartofli"Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt
Komentarz
-
-
No moja już została wyprodukowana , jednak dotrzymali słowa Teraz tylko odliczanie dni do odbioru może w połowie lipca dotrze do salonu....
Czy któryś z was zakładał blokadę na automata jak to wygląda wizualnie czy szpeci oraz czy to się w ogóle opłaca?Był : GOLF IV 1.6 * BMW M3 E46 * Audi A4 1.9TDI Quattro...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LukaszRS2.0TFSINo moja już została wyprodukowana , jednak dotrzymali słowa Teraz tylko odliczanie dni do odbioru może w połowie lipca dotrze do salonu....
Czy któryś z was zakładał blokadę na automata jak to wygląda wizualnie czy szpeci oraz czy to się w ogóle opłaca?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kstefanekusMoja tez na produkcji, odbiór połowa lipca. Jesli to okaże sie prawda, to ten sprzedawca z Leszna okrzyknięty zostanie cudotwórca. Swoją droga jak ktos czeka to on ma pare ogłoszeń z odbiorem na 8 sierpnia.. Jedyny problem to nikłe rabatowanie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIZamieszczone przez radekb340/przód, 312/tył
BTW
mnóstwo razy byłem we Władku i nie wiedziałem Twojej o2 rs
czasem biała o2fl rs combi na neptunach pod czarnym koniemByła: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dj1978Zamieszczone przez kstefanekusMoja tez na produkcji, odbiór połowa lipca. Jesli to okaże sie prawda, to ten sprzedawca z Leszna okrzyknięty zostanie cudotwórca. Swoją droga jak ktos czeka to on ma pare ogłoszeń z odbiorem na 8 sierpnia.. Jedyny problem to nikłe rabatowanie.
Komentarz
-
-
Czekając na mojego RS (zamówiony: koniec marca) zmieniłem zdanie jeśli chodzi o kolor. Stwierdziłem, że zmienię na szary steel. Auto służbowe, więc żeby coś zmienić, trzeba uruchamiać całą machinę, żeby się wszystko w papierach zgadzało. Trwało to około dwóch tygodni ale w końcu wysłali do dealera informację o zmianie koloru. Dzisiaj dealer zadzwonił do mnie i powiedział, że ma dwie informacje - złą i dobrą. Zła była taka, że nie można zmienić koloru, bo (i tu dobra wiadomość) zlecenie zablokowane - produkcja ostatni tydzień lipca Czyli w sumie 4 miesiące !!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikikwak410, ja tam wolę co prawda bardziej stonowane kolory i brałbym od razu szary, ale akurat do blue race nic nie mam - kolorek zacnie wygląda w folderach i na żywo również mimo to, ja bym go nie wziął :diabelski_usmiechByła: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)
Komentarz
-
Komentarz