Serwisant z ASO po regulacji zawieszenia, wymianach felg, jeździe próbnej etc powiedział mu, że hałas z tylnej osi jest prawdopodobnie efektem braku odpowiedniego wytłumienia karoserii...
Czyli do face liftingu nic nie zrobia Ale moze dzieki temu go przyspiesza...
:?: :?: :?: Wyluzujmy, bo to nic nie wnosi oprócz bałaganu.
Napisałem maila do "Auto, moto i sport", z propozycją żeby po dwóch latach od debiutu pochylili się znów nad Octavią 3. Zwłaszcza nad zawieszeniem w wersjach z belką i doznaniami akustycznymi. Jak coś odpiszą to dam znać.
Dla mnie to coś dziwnego bo przecież dziennikarze z różnych gazet motoryzacyjnych łącznie z Auto Bildem testowali różne modele O3 i nie wierzę że nie słyszeli naszego "ulubionego dudnienia", bo naprawdę jest to efekt dość męczący i nienaturalny - dotyczy każdej O3 z wahaczem jak i z belką bo to jest sprawa akustyki w środku, a nie zawiasu jak to zdążyliśmy zauważyć.
przecież dziennikarze z różnych gazet motoryzacyjnych łącznie z Auto Bildem testowali różne modele O3 i nie wierzę że nie słyszeli naszego "ulubionego dudnienia",
Ci "dziennikarze" to celebryci, idą tylko na lans... pojeździć fajnymi brykami, popieprzyć farmazony, pojechać do Genewy czy na inną sponsorowaną imprezkę, żeby się pokazać, popić i por...
Generalnie mają reklamować, A NIE KRYTYKOWAC kolejne metalowe pudełka do jeżdżenia.
Napisałem jakiś czas temu do 3ech redakcji - zero odzewu.
... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
A ci z Autobilda to juz w ogole...
...Gdy wchodzila na rynek nowa lsniaca, lzejsza OIII... a zaczynal schodzic z rynku Passat B6,5... tzn B7... redaktory AB wszem i wobec oglosili co wyszlo im w tescie porownawczym swiezej OIII i staruszka Pastusza.
"Skoda Octavia to juz Passat, a nawet lepsza niz Passat - jest od niego cichsza! i ma mniej decybelow!!!"
Jako ze jezdzilem oboma autami... od tamtej pory omijam autobilda lukiem wiekszym niz promien ziemi. Oni sa bardzo "elastyczni" w zaleznosci od tego z ktorej strony wiatr wieje.
Ja rowniez omijam szerokim lukiem "obiektywne" testy w prasie/ w sieci.
Moje wrazenia sa czesto zgola odmienne. I tak dzis ponownie przejachalem sie kolegi Focusem, ta sama trasa ktore pokonuje O3, pare studzienek po drodze, tory kolejowe, ect. Wszystko elegancko wytlumione przez zawias, ktory wcale nie jest miekki jak kanapa, ale to chyba dosc wiadoma sprawa, dla osob ktore Focusy znaja.
Niemniej cala reszta, jest lepsza dla mnie w O3 no i badz tu madry, no nie mozna miec wszystkiego.
Bo po prawdzie, to mi tylko halas w kabinie i slabo tlumiace i glosne zawieszenie przeszkadza - ogolnie halas, reszta jest w O3 dla mnie tym czego potrzebuje.
Na zimowkach jezdze ja, zmienilem dosc szybko, wczesniej tez jezdzilem, bo kupowalem auto w zimie. Jesli jest roznica to raczej na korzysc, przynajmniej u mnie, bo te zimowki ktora mam sa ciut cichsze. Ale poza generowanym halasem przez opony, roznicy nie czuje.
U mnie po przesiadce z miekkich, balonowowych (205/55/16) zimowek continentala roznica jest ogromna, jest bardziej miekko, a wiec nierownosci wogole nie czuc.
Ale cos za cos
:?: :?: :?: Wyluzujmy, bo to nic nie wnosi oprócz bałaganu.
Napisałem maila do "Auto, moto i sport", z propozycją żeby po dwóch latach od debiutu pochylili się znów nad Octavią 3. Zwłaszcza nad zawieszeniem w wersjach z belką i doznaniami akustycznymi. Jak coś odpiszą to dam znać.
Koledzy może ktoś będzie łaskaw uświadomić mnie kiedy słychać to "dudnienie"? Chodzi o jazdę po nierównościach czy wogóle jest to problem w czasie jazdy nawet na równej drodze? Jeździłem wcześniej O3 1.4 TSI na belce i pomijając nierówności miałem mniejszy hałas od drogi niż teraz w RS TDI. Oba liftback.Nierówności RS zdecydowanie lepiej tłumi. Większy hałas zwalam narazie na inne parametry kół. Sprawdze jeszcze co będzie na zimówkach. Jeśli to nie poskutkuje biore się za wygłuszanie auta odpowiednimi materiałami.
Dobrze, że ktoś to napisał pierwszy ale temat z tym zawieszeniem to jakaś parodia, ja tam się nie wsłuchuje i nie wnikam co tam niby ma stukać/dudnić ale Panowi szczerze to nic poza NORMALNĄ pracą zawieszenia nie słychać, mam co prawda springi Eibacha plus koła 17', jest sztywno ale poza tym nie mam powodów do narzekania na zawiechę w O3 - no chyba, że na starość słuch mam kiepski:P
Dobrze, że ktoś to napisał pierwszy ale temat z tym zawieszeniem to jakaś parodia, ja tam się nie wsłuchuje i nie wnikam co tam niby ma stukać/dudnić ale Panowi szczerze to nic poza NORMALNĄ pracą zawieszenia nie słychać, mam co prawda springi Eibacha plus koła 17', jest sztywno ale poza tym nie mam powodów do narzekania na zawiechę w O3 - no chyba, że na starość słuch mam kiepski:P
Kiedy odebrałeś swój samochód?
Może po jakimś terminie produkcji już nie występuje hałas.
Odbieram za około 10-14 dni to sam się przekonam ;-)
Ciesz sie, ze wszystko u Ciebie jest ok u mnie przod i lewy tyl reaguje normalnie na nierownosci, studzienki itp. a prawy tyl na kazdej studzience łup, nierownosci na drodze łup łup łup, radio podglosnione do polowy a ja wszystko ekstra slysze chociaz staram sie nie wsluchiwac ale swiadomosc, ze tak sie dzieje nie pomaga. Predkosc przy jakiej sie to dzieje to jakies 20-60km/h, przy wiekszej tego nie slychac. Octavia jest dosyc twarda i wcale mi to nie przeszkadza bo jezdzilem dotad autami z twardym zawiasem ale to łupanie z tylu troche denerwuje...jutro wymieniam amortyzator, zobaczymy.
Dobrze, że ktoś to napisał pierwszy ale temat z tym zawieszeniem to jakaś parodia, ja tam się nie wsłuchuje i nie wnikam co tam niby ma stukać/dudnić ale Panowi szczerze to nic poza NORMALNĄ pracą zawieszenia nie słychać, mam co prawda springi Eibacha plus koła 17', jest sztywno ale poza tym nie mam powodów do narzekania na zawiechę w O3 - no chyba, że na starość słuch mam kiepski:P
Super, a u mnie przy przejezdzie przez np tory nie tylko dudni z tylu, ale tez tapicerka trzeszczy bo zawias (caly, przod i tyl) wszystko przenosi do kabiny . Przejezdzam przez te samy tory Focusem, tez jest twardo, ale drobne poprzeczne nierownosci stlumione jak nalezy. Roznica bardzo duza. W moim starym Leonie to samo, lepiej tlumi niz O3.
feels3, to, ze czasem cos skrzypnie przy wiekszych nierownosciach to dla mnie nic bo to tylko Octavia+twardy zawias, nie mam tak, ze wszystko trzeszczy moge powiedziec nawet, ze jest bardzo OK
Wiadomo, na dobrych drogach jest ok, bardzo ladnie zawias pracuje na plynnych faldach, sprezyscie, daje poczucie kontroli nad autem, szybka jazda w lukach to przyjemnosc.
Ale krotkie, poprzeczne nierownosci..
Ale mniejsza o to. Jak sa zadowoleni uzytkownicy, to super. Niech sie Wam Panowie O3 trzyma i jezdzi dobrze, ale ja raczej przygode za jakis czas z O3 zakoncze, mimo wielu innych zalet jakie auto posiada. Problem w tym ze lubie ta Niemiecka stylistyke i funkcjonalnosc i nie ma innej fajnej opcji do wyboru tak naprawde.
znalazłem pewien filmik na youtube naszego "pięknego zawieszenia"
Raporty sytuacyjny:
- najciszej jest gdy samochód stoi
- gdy samochód rusza cuś tam słychać
- gdy samochód ruszył i jedzie słychać podbijanie amortyzatorów.
- dudnienia nie słychać, ponieważ cały dźwięk ucieka przez otwartą klapę.
Wnioski:
- podobne dźwięki będzie słychać w każdym bagażniku samochodu klasy średniej i niektórych klasy wyższej. Dlatego nikt nie jeździ w bagażniku, no może poza gangsterami wsadzonymi tam przez innych gangsterów.
W Kia'ch, Hyundai'ach i Fiat'ach, którymi jeździłem też się tłucze na tyle, że miałem wrażenie, że końcówki drążków są wytłuczone i nikt nie narzeka...
W Kia'ch, Hyundai'ach i Fiat'ach, którymi jeździłem też się tłucze na tyle, że miałem wrażenie, że końcówki drążków są wytłuczone i nikt nie narzeka...
Skad wiesz ze sie tlucze?
Jak juz pisalem, rodzice maja Grande Punto, i zawias chodzi ciszej. (o reszcie auta nie wspominam to jednak Fiat...)
Komentarz