60.000km
Zawieszenie
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez pawel934Bilstein B6 to JEST sportowy amortyzator.
Cytat ze strony producenta: "Jeśli oczekujecie większej siły tłumienia również w przypadku większego obciążenia, nie decydując się przy tym na wersję sportową, BILSTEIN B6 jest idealnym rozwiązaniem."... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Komentarz
-
-
To bełkot marketingowy Bilsteina, który musi jeszcze jakoś pozycjonować model B8, który ma taką samą charakterystykę, jednak jest przeznaczony do współpracy z krotszymi sprężynami. Z resztą nawet z twojego linka jasno wynika, że ten amortyzator nie odpowiada serii, tylko jest sztywniejszy (do obciążonych i mocniejszych aut... A większa siła tłumienia jest przez kierowcę odczuwana po prostu jako sztywniejszy amortyzator).
Jeśli mi nie wierzysz, to zadzwoń:
a) do importera Bilsteina, który zajmuje się rownież ich montażem i dostrajaniem (firma Zerkopol)
b) każdej firmy tuningowej przygotowującej auta do sportu, szczególnie do rajdów
Niech Ci bedzie, ze nie jest o amortyzator sportowy, tylko amortyzator do dużych obciążeń o większej sile tłumienia (czyli twardszy), w praktyce jednak odbierający dużo komfortu, ale za to dający dużo fajniejszy, sportowe prowadzenie i przez 95% ludzi montujacych B6 jest on montowany jako amortyzator sportowy.
Na koniec jeszcze spytam, w ilu swoich autach zmieniłeś seryjne amortyzatory na B6? Bo ja w dwóch i wiem, jaki jest efekt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel934w ilu swoich autach zmieniłeś seryjne amortyzatory na B6? Bo ja w dwóch i wiem, jaki jest efekt.
Robiłem glebę na komplecie od H&R (nie BILSTEIN) i bardzo mi się spodobała progresywna charakterystyka całości.
Na płaskim, krótkie nierówności wybierane miękko... większe natomiast precyzyjnie, twardo i bez pochylenia karoserii.
I coś takiego chciałbym mieć kiedyś w O3...... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Komentarz
-
-
Eureka?
W weekend zakładałem chlapacze w nadkolach.
Założyłem z przodu, przechodzę do tyłu, macam wnętrze nadkola ... a tu zamiast plastiku coś, jakby sprasowany karton!
Nadkola z tyłu maja osłonę z materiału, który przypomina mi coś z czego była zrobiona półka w bagażniku 5-drzwiowego Poloneza :|
Stukając lekko palcami w ten materiał można usłyszeć odgłos zbliżony do tego, co słyszę jadąc po nierównościach siedząc wewnątrz. W każdym razie jest to inny, niższy odgłos niż ten, który słyszę przy stukaniu w plastikowe nadkole z przodu.
Koledzy doświadczeni,
czy ten temat już macie już sprawdzony, czy jednak można podejrzewać, że gdyby tylne nadkola były wypełnione zwykłym, plastikiem (jak z przodu) , poprawiłoby to akustykę wewnątrz auta?O3 1,8 TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mcandyZamieszczone przez pawel934w ilu swoich autach zmieniłeś seryjne amortyzatory na B6? Bo ja w dwóch i wiem, jaki jest efekt.
Tutaj podaję link do filmiku z efektem wymiany na B6: Octavia 5e na B6
Robiłem glebę w Clio 2 na komplecie od H&R i bardzo mi się spodobała progresywna charakterystyka całości.
Na płaskim, krótkie nierówności wybierane miękko... większe natomiast precyzyjnie, twardo i bez pochylenia karoserii.
I coś takiego chciałbym mieć w O3...
EDIT:
Przeczytałem podane przez Ciebie materiały i już wiem, skąd się wzięło nasze drobne nieporozumienie - z Twojej miernej znajomości niemieckiego (bez urazy, ale jeśli nie znasz dobrze jakiegoś języka, to lepiej nie opierać się na materiałach przeczytanych w tym języku).
W przytaczanym przez Ciebie linku producenta, we fragmencie dotyczącym sportowej charakterystyki napisano, że B6 daje większą siłę tłumienia bez bezkompromisowego sportowego ustawienia, co znaczy to, co napisałem wcześniej (to nie jest bezkompromisowy, "betonowy" amortyzator sportowy, tylko pewne kompromisowe rozwiązanie na ulicę, jednak zdecydowanie ukierunkowane na sport).
[...]Wenn Sie auch unter Belastung mehr Dämpfkraft von Ihrem Stoßdämpfer erwarten, ohne auf kompromisslose Sportlichkeit zu setzen, ist der BILSTEIN B6 die ideale Lösung.[...]
P.S. Zabawne jest też, że nawet we wrzuconym przez Ciebie filmiku widać pełną nazwę tego amortyzatora - Bilstein B6 "Sport".
Może niepotrzebnie się tak rozpisałem, ale chciałem wystarczająco klarownie wykazać jakie głupoty wypisujesz, bo jeszcze ktoś z czytających temat wydałby niemałą kasę (ok. 2 tys pln) na komplet B6 z nadzieją na rozwiązanie problemu, a otrzymałby owszem, dużo lepiej i bardziej sportowo prowadzący się samochód, ale z drugiej strony byłby dużo sztywniejszy i bardziej wrażliwy na nierówności.
Komentarz
-
-
Re: Eureka?
Zamieszczone przez brodaczW weekend zakładałem chlapacze w nadkolach.
Założyłem z przodu, przechodzę do tyłu, macam wnętrze nadkola ... a tu zamiast plastiku coś, jakby sprasowany karton!
Nadkola z tyłu maja osłonę z materiału, który przypomina mi coś z czego była zrobiona półka w bagażniku 5-drzwiowego Poloneza :|
Stukając lekko palcami w ten materiał można usłyszeć odgłos zbliżony do tego, co słyszę jadąc po nierównościach siedząc wewnątrz. W każdym razie jest to inny, niższy odgłos niż ten, który słyszę przy stukaniu w plastikowe nadkole z przodu.
Koledzy doświadczeni,
czy ten temat już macie już sprawdzony, czy jednak można podejrzewać, że gdyby tylne nadkola były wypełnione zwykłym, plastikiem (jak z przodu) , poprawiłoby to akustykę wewnątrz auta?Octavia 3 - 1.4TSI
Komentarz
-
-
Primo: Nie ja tłumaczyłem stronę www.
Tak się kolego składa, że tłumaczenie pochodzi Z ORYGINALEGO TEKSTU W JĘZYKU POLSKIM STRONY BILSTEIN ( i nie google translator).
NIgdzie nie pisałem, że B6 są miękkie, wręcz przeciwnie, do 95% samochodów O3 5e zupełnie wystarczyłby amortyzatory B4
Odnośnie "sportu"...
Jak na seryjnej sprężynie można zrobić SPORT wymieniając jedynie amortyzator?!
Taki wiejski "budżetowy" tunning...
Będzie twardo, ale SPORT to zupełnie coś innego!
Prawdziwy SPORT to jest to:
OCTAVIA Bilstein B14 PSS
over and out.... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mcandyZamieszczone przez pawel934z Twojej miernej znajomości niemieckiego
Nie ja tłumaczyłem stronę www.
Tak się kolego składa, że tłumaczenie pochodzi Z ORYGINALEGO TEKSTU W JĘZYKU POLSKIM STRONY BILSTEIN ( i nie google translator).
Po drugie kolega z Niemiec jest umówiony na wymianę amortyzatorów właśnie na B6 BO TAKIE CHCIAŁ i to jest bezdyskusyjne...
NIgdzie nie pisałem, że B6 są miękkie, wręcz przeciwnie do O3 5e zupełnie wystarczyłby B4
over and out.
Szczerze mówiąc nie przyszło mi do głowy ze jest to cytat z polskiej strony a nie przetłumaczony przez Ciebie tekst ze strony niemieckiej, ponieważ w Twojej wypowiedzi napisałeś tak:
Zamieszczone przez mcandyZamieszczone przez pawel934Bilstein B6 to JEST sportowy amortyzator.
Cytat ze strony producenta: "Jeśli oczekujecie większej siły tłumienia również w przypadku większego obciążenia, nie decydując się przy tym na wersję sportową, BILSTEIN B6 jest idealnym rozwiązaniem."
"Jeśli również podczas obciążenia oczekujesz większej siły tłumienia z pominięciem bezkompromisowego sportowego zawieszenia BILSTEIN B6 jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem."
W Twoim "cytacie" pominąłeś właśnie ten fragment o którym pisałem, nawiązując do tekstu ze strony niemieckiej.
Owszem, nie pisałeś, że B6 są miękkie, tylko że to nie jest amortyzator sportowy (w domyśle - nie będzie twardy). A tak się składa, że ten amortyzator jest sporo twardszy od serii i jest sportowy. Jeśli pisząc, że ten amortyzator nie jest sportowy nie miałeś wcale na mysli, ze nie jest twardy, to mogłeś to zaznaczyć. Bo jednak stwierdzenie w stylu "można rozważyć montaz B6, który nie jest sportowym amortyzatorem" jednoznacznie sugeruje, że te amortyzatory nie będą zauważalnie twardsze od seri...
Komentarz
-
-
pawel934,
to nie miejsce na kłótnie...
proponuję wyedytujmy i skasujmy zbędną zawartość postów i zostawmy sedno związane z wyłącznie z techniką zawieszenia
Podsumowując:
- użytkownicy z różnych wersji OCTAVIA 5e, 5e5 zgłaszają problem pojawiającego się podczas jazdy ze średnią prędkością dudnienia (ASO twierdzi, że "jest Pan pierwszy, który to zgłasza"),
- dudnienie pojawia się najczęściej podczas pokonywania nawierzchni utwardzonych gorszej jakości,
- problem dudnienia jest zgłaszany wszędzie tam, gdzie są te auta sprzedawane (Europa, Australia i inne - linki dostępne w temacie),
- wymiana amortyzatorów może poprawić sytuację lecz nie jest to regułą,
- regulacja klapy tylnej może poprawić sytuację lecz nie jest to regułą,
- obniżenie ciśnienia w kołach nieznacznie zmniejsza problem dudnienia,
- wyciszanie materiałami ogólnodostępnymi zbiornika paliwa, podłogi tylnego zawieszenia nieznacznie zmniejsza problem dudnienia,
- jest bardzo prawdopodobne, że dudnienie jest efektem rezonansu w kabinie - słabego wyciszenia blach,
- redakcje motoryzacyjne na chwilę obecną nie podejmują tematu,
Wiecej relacji użytkowników pod hasłami: "Low frequency 'boom' in cabin", "Polternde Hinterachse - Ursachen", inne
Posiadacze Golf 7 (też MQB) zgłaszali podobny problem.
ASO VW wdrożyło TPI, których efektem ma być poprawienie sytuacji (2035958/4 (15.04.2014), 2034188/3, 2034188/2) - o efekty trzeba pytać posiadaczy Golf7
Na dzień dzisiejszy 10-10-2014 brak akcji serwisowej w tym temacie w ASO Skoda.
Proszę dopisywać ew. uwagi...... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Komentarz
-
-
pawel934 ma całkowitą rację.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Naszla mnie taka refleksja odnosnie wielkosci kol.
Sporo osob pisze ze wieksze kola obnizaja komfort, ale po zastanowieniu sie nad tym nie jestem taki przekonany o tym.
Jezdze na rowerze i tam nie dawno przerabialem dylemat przejscia z kol 26 cali na 29 w swoim gorskim rowerze.
Pomijajac cale rozwazania, wnioski mialem takie, poparte zreszta doswiadczeniem innych.
Wieksze kolo plynniej pokonuje nierownosci, ze wzgledu na mniejszy kat natarcia.
Roznica jest spora.
Na chlopski rozum, w aucie powinno byc tak samo. Tylko skad te opinie odwrotne do moich wnioskow? Nie chodzi czasem o szerokosc opony i wrazliwosc np na koleiny i podluzne nierownosci?
Przejazd przez np. tory kolejowe czysto teoretycznie powinien byc bardziej przyjazny dla pasazerow po zmianie kol na wieksze.
Co o tym sadzicie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez feels3Naszla mnie taka refleksja odnosnie wielkosci kol.
Sporo osob pisze ze wieksze kola obnizaja komfort, ale po zastanowieniu sie nad tym nie jestem taki przekonany o tym.
Jezdze na rowerze i tam nie dawno przerabialem dylemat przejscia z kol 26 cali na 29 w swoim gorskim rowerze.
Pomijajac cale rozwazania, wnioski mialem takie, poparte zreszta doswiadczeniem innych.
Wieksze kolo plynniej pokonuje nierownosci, ze wzgledu na mniejszy kat natarcia.
Roznica jest spora.
Na chlopski rozum, w aucie powinno byc tak samo. Tylko skad te opinie odwrotne do moich wnioskow? Nie chodzi czasem o szerokosc opony i wrazliwosc np na koleiny i podluzne nierownosci?
Przejazd przez np. tory kolejowe czysto teoretycznie powinien byc bardziej przyjazny dla pasazerow po zmianie kol na wieksze.
Co o tym sadzicie?O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
feels3, roznica bierze sie stad, ze w rowerze masz inna rame/widelec pod koła 26 i 29 cali..
W aucie masz TEN SAM błotnik pod kola 17, 18 i 19 całi. Stad w aucie jakos trzeba upchac wieksza felge w to samo nadkole.. Jak? Kosztem wysokosci opony. W rowerze jest ona niezalezna od tego czy 26 czy 29cali, a w aucie niestety wieksza felga wchodzi jej kosztem.. Stad mniejsza wysokosc boku opony i ilosc powietrza w oponie (masowo/objetosciowo), przez co zmienia sie sposob w jaki samo kolo wybiera dziury/nierownosci.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyzakpfeels3, roznica bierze sie stad, ze w rowerze masz inna rame/widelec pod koła 26 i 29 cali..
W aucie masz TEN SAM błotnik pod kola 17, 18 i 19 całi. Stad w aucie jakos trzeba upchac wieksza felge w to samo nadkole.. Jak? Kosztem wysokosci opony. W rowerze jest ona niezalezna od tego czy 26 czy 29cali, a w aucie niestety wieksza felga wchodzi jej kosztem.. Stad mniejsza wysokosc boku opony i ilosc powietrza w oponie (masowo/objetosciowo), przez co zmienia sie sposob w jaki samo kolo wybiera dziury/nierownosci.
Komentarz
-
-
Z wielkoscia kola sie nie zgodze, wieksze kolo mimo mniejszego profilu opony, jest sporo wieksze mimo wszystko. Sprobujcie postawic swoja O3 na 16stkach obok jakiegos suva na 19stkach i porownac czy kola sa ciagle takie same.
Natomiast fakt, przeoczylem profil opony, mniejsza objetosc opony najwidoczniej gorzej tlumi.
Komentarz
-
-
Kilka zasad:
-kola zawsze maja taki sam obwod +-3% - wskazania predkosciomierza musza byc ok
-wieksza felga - mniejszy profil opony i prawie zawsze wieksza masa kola
-zwykle wieksza felga- wieksza szerokosc - co wplywa dodatkowo na mase kola i nie zawsze daje lepsza trakcje, o ekonomii nawet nie wspominam
-zawieszenie dostaje bardziej bo ciezsze kola i mniejsze tlumienie opony
-zwykle gdy auto wyjezdza z fabryki na nizszym profilu to ma miekkie sprezyny, VAG koduje rozmiar fabrycznych kol (nie mylic z homologowanymi) - mozna odczytac np. w bagazniku
Uwazam, ze na polskie drogi 205/55r16 i 195/65r15 na zime zadowoli wiekszosc kierowcow. Zaraz sie odezwa specjalisci od szybkich winki i hamowan urywajacych ulamki sekund. Na moich drogach ten pierwszy profil za czesto dobija, niestety, nic nizszego nie zaloze.
Komentarz
-
Komentarz