Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tinky
    Drive
    • 2010
    • 73

    pyrak13, mam wielowahacz i o ile dudnienia nie ma, o tyle amorki mi wymieniają co jakieś 5k km :twisted: Mam przelatane 17k i wymieniany był dwa razy amor tylny lewy i raz tylny prawy. Ostatnia wymiana (komplet prawy + lewy) była przy przebiegu trochę powyżej 10k km. Teraz znowu zaczyna pukać lewy :diabelski_usmiech
    I to nie jest jakieś dudnienie niskiej częstotliwości, tylko mocne pukanie metalu o metal.

    Komentarz

    • JacekRS
      Rider
      • 2014
      • 394
      • Superb III (3V3)
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      U mnie na wielowahaczu nic nie dudni, albo ja mam coś z uszami
      "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

      Komentarz

      • pyrak13
        Classic
        • 2013
        • 28

        Zamieszczone przez Tinky
        pyrak13, mam wielowahacz i o ile dudnienia nie ma, o tyle amorki mi wymieniają co jakieś 5k km :twisted: Mam przelatane 17k i wymieniany był dwa razy amor tylny lewy i raz tylny prawy. Ostatnia wymiana (komplet prawy + lewy) była przy przebiegu trochę powyżej 10k km. Teraz znowu zaczyna pukać lewy :diabelski_usmiech
        I to nie jest jakieś dudnienie niskiej częstotliwości, tylko mocne pukanie metalu o metal.
        U mnie słychać szczególnie na poprzecznych nierównościach bardziej tył niż przód i zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to opisywana przypadłość. Nie jest to jakieś nieznośnie denerwujące, ale jednak jak się nad tym zastanowić to oczekwiałbym, szczególnie od wielowahacza z tyłu lepszej kultury pracy. Zastanawiam się tylko gdzie jest granica pomiędzy TTTM (ten typ tak ma), a opisywaną na ponad 30 stronach przypadłością tylnego zawieszenia Octavii (szczeóglnie dla belki). Rozumiem Tinky, że problem z amorkami objawia się u Ciebie nie dudnieniem, tylko jakimś metalicznym hałasem?

        Pytanie do tych, którym amortyzatory wymieniali - w jaki sposób ASO stwierdza usterkę? Jeżeli objawy byłyby niejednoznaczne założe się, że ASO nic by nie zrobiło, natomiast skoro bez większych sprzeciwów wymieniają, w takim razie musi być jakaś konkretna przesłanka (zmierzona obniżona sprawność, wycieki, itp.).

        Komentarz

        • Tinky
          Drive
          • 2010
          • 73

          Zamieszczone przez pyrak13
          Jeżeli objawy byłyby niejednoznaczne założe się, że ASO nic by nie zrobiło, natomiast skoro bez większych sprzeciwów wymieniają, w takim razie musi być jakaś konkretna przesłanka (zmierzona obniżona sprawność, wycieki, itp.).
          Przesłanką może być np. samopoczucie pana Janka na serwisie. Dlatego lepiej jechać np. w piąteczek niż w poniedziałek do ASO
          A tak poważnie - w jednym ASO stwierdzili, że wszystko jest super i tak ma być, a drugim od razu zamówili amortyzator i umówili się na wymianę

          Komentarz

          • voctawias
            Ambiente
            • 2008
            • 191
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Ostatnio zwróciłem na jedną rzecz uwagę, a mianowicie gdy zbiornik paliwa jest pełny to dudnienie jakby łagodnieje i przestaje być uciążliwe ale jak tylko wskazówka ilości paliwa wskazuje połowę to dudnienie powraca do starej częstotliwości i daje o sobie znać.
            P.S. - Czy ktoś już wymienił amorki na te "nowe"?
            Octavia 3 - 1.4TSI

            Komentarz

            • bob_best
              Rider
              • 2013
              • 744
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              W moim liftbacku mam fabrycznie amorki o nr 5QO 513 425H - to są już jakieś po zmianach i poprawkach? Auto 2014, MY14
              Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

              Komentarz

              • lukrys
                Rider
                • 2013
                • 435

                też własnie zauważyłem że jak wskazówka jest w połowie to tak jak pisze voctawias, dudnienie jest bardziej słyszalne ...

                Komentarz

                • ukuk
                  Rider
                  • 2010
                  • 699

                  Moze by upchac costam miedzy zbiorrnik a karoserie i nakleic na niego mase bitumiczna, zeby tlumilo dudnienie?

                  Komentarz

                  • lukrys
                    Rider
                    • 2013
                    • 435

                    no ok ale kto sie tego podejmie ?

                    Komentarz

                    • ukuk
                      Rider
                      • 2010
                      • 699

                      Ten komu najbardziej dudni

                      Komentarz

                      • voctawias
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 191
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        lukrys twój serwis kontaktował się z tobą odnośnie wymiany amorków?
                        Octavia 3 - 1.4TSI

                        Komentarz

                        • mcandy
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 115

                          Proponuje Panowie zrobić taką tabelkę, jak robią Niemcy na swoim forum:

                          Silnik/wersja: 1,4 TSI combi/Ambition
                          Data produkcji: 04.2014
                          Numer amortyzatora PRZED wymianą:
                          Data produkcji amortyzatora przed wymianą:
                          Numer amortyzatora PO wymianie: ...
                          Data produkcji amortyzatora PO wymianie: ...

                          REZULTAT: nadal dudni
                          ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                          Komentarz

                          • voctawias
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 191
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            Zamieszczone przez mcandy
                            Proponuje Panowie zrobić taką tabelkę, jak robią Niemcy na swoim forum:

                            Silnik/wersja: 1,4 TSI combi/Ambition
                            Data produkcji: 04.2014
                            Numer amortyzatora PRZED wymianą: 5Q0 512 013FQ
                            Data produkcji amortyzatora przed wymianą: 18.03.14
                            Numer amortyzatora PO wymianie:
                            Data produkcji amortyzatora PO wymianie:
                            To u mnie wygląda to tak:
                            Silnik/wersja: 1,4 TSI hb/Elegance
                            Data produkcji: 18.10.2013
                            Numer amortyzatora PRZED wymianą: 5Q0 512 013FQ
                            Data produkcji amortyzatora przed wymianą:
                            Numer amortyzatora PO wymianie:
                            Data produkcji amortyzatora PO wymianie:

                            na datę produkcji amora nie zwróciłem uwagi - się porawię
                            Octavia 3 - 1.4TSI

                            Komentarz

                            • Chris11
                              RS
                              • 2011
                              • 1587

                              I jaki to wszystko ma sens, jak przyczyną nie są amortyzatory?

                              Komentarz

                              • lukrys
                                Rider
                                • 2013
                                • 435

                                dzisiaj znowu testowałem : miałem pół baku dudniało głośno ... Napełniłem bak dudnienie stało sie cichsze. Do tego troche otwarty bagażnik i jeżdzi sie spoko :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • mcandy
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 115

                                  Zamieszczone przez Chris11
                                  I jaki to wszystko ma sens, jak przyczyną nie są amortyzatory?
                                  Wierzę Niemcom w tej sprawie, tym bardziej, że mają dobre rezultaty.
                                  łagodniejszy amortyzator przerzuca mniej drgań na budę, która mniej rezonuje...logiczne.

                                  "Ocieplanie" baku i okolic mało daje... sprawdzone

                                  W angielskim magazynie "Autocar" z 22.10 na stronie 15ej jest smutna dla nas wiadomość.
                                  Inżynierowie dopiero teraz wdrożyli do produkcji Octavię, która jest pozbawiona hałasu z tylnej osi.
                                  cytat: "... Early versions of the new Octavia, which suffered from a poor ride and noise intrusion from the rear axle, triggered engineering updates now in production."

                                  Swoją drogą zastanawia tytuł artykułu "CONFIDENTIAL" (poufne)
                                  Załączone pliki
                                  ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                  Komentarz

                                  • ukuk
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 699

                                    Wiadomosc dobra - bedzie wiadomo co powoduje ten halas i bedzie mozna zmusic serwis, a w najgorszym przypadku samemu poprawic bazujac np. na Etce. Trzeba tylko trzymac kciuki, zeby te zmiany nie byly jakos szersze... w karoserii czy cos.

                                    BTW... mozesz podac linka do tej notki?

                                    EDIT

                                    ^^ dzieki za "obrazek"... no i rzeczywiscie... Mamy prawie 2015... Na bezczela tluka samochod z oczywista wada od 2013 i pisza "early versions" ... ehhh.

                                    Komentarz

                                    • voctawias
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 191
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Jak czytam ten artykuł to można pomyśleć że te nasze Octavie mają ukrytą wadę fabryczną o której Skoda dobrze wiedziała :shock: :evil:
                                      Octavia 3 - 1.4TSI

                                      Komentarz

                                      • karpecik
                                        Rider
                                        • 2004
                                        • 279

                                        Mam mieć produkcję z 45 tygodnia. Może już poprawili skoro napisali "now in production"...

                                        Komentarz

                                        • lockin
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 706
                                          • Superb II (3T4)

                                          Silnik/wersja: 1,2 TSI hb/Ambition
                                          Data produkcji: 03-04.2013
                                          Numer amortyzatora PRZED wymianą: 5Q0 512 013 FD
                                          Data produkcji amortyzatora przed wymianą: 21.03.2013
                                          Numer amortyzatora PO wymianie:
                                          Data produkcji amortyzatora PO wymianie:

                                          JEST >>> O2FL by Lockin

                                          BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                          BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                          BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                          BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                          Komentarz

                                          • ukuk
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 699

                                            Ufociles to na kanale/podnosniku/wlazac pod samochod, czy zrecznie podsadzilem aparat/telefon gdy samochod na kolach stal w garazu/na ulicy?

                                            Komentarz

                                            • lockin
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 706
                                              • Superb II (3T4)

                                              Zamieszczone przez ukuk
                                              Ufociles to na kanale/podnosniku/wlazac pod samochod, czy zrecznie podsadzilem aparat/telefon gdy samochod na kolach stal w garazu/na ulicy?
                                              Użyłem maluteńkiego podjazdu zakładając pełną osłonę silnika >>>TUTAJ <<<

                                              JEST >>> O2FL by Lockin

                                              BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                              BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                              BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                              BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                              Komentarz

                                              • mac_aaron
                                                Elegance
                                                • 2012
                                                • 984
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                U mnie z kolei kierownica jest przekżywiona w lewo, jak wyprostuję to mocno ciągnie w prawo. Nie przypominam sobie, żebym zaliczył dziurę a serwis twierdzi, że mam sobie zrobić geometrię. Wielowahacz. 25k km.

                                                Komentarz

                                                • Chris11
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1587

                                                  I dopiero po 25tys km się o tym zorientowałeś?
                                                  To się nie dziwię, że nie pamiętasz, żebyś zaliczył dziurę.

                                                  Komentarz

                                                  • lukrys
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 435

                                                    i co miał ktoś już wymieniane amory na te nowe? moja sprawa reklamacji w toku..

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...