Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zawieszenie

    luki1304, Możliwe że nie zawsze odczytuje kod i jest cały czas blokada zapłonu.Trza by podpiąć pod kompa i poczytać jakie błędy wyskoczą a potem dalej kombinować.

  • #2
    Zawieszenie

    Witam wszystkich , od 2 tygodni jestem "szczęśliwym" posiadaczem O3 1.6 TDI CR ELEGANCE
    i oto moje pierwsze spostrzeżenia
    - niskie spalanie
    trasa przy 90 - około 3,7 l
    trasa autostradowa 130 - około 6,0 l
    miasto 6,5 - 7,0
    - wygoda (dużo więcej miejsca dla pasażerów z tyłu niż w O1)
    - radio bolero fajna zabawka
    Niestety jest też duży minus , a mianowicie głośno pracujące zawieszenie (takie głuche dudnienie przy pokonywaniu nierówności ) szczególnie słyszane z tyłu
    Miałem już O1 podobno z takim samym zawieszeniem i taki problem nie występował dlatego proszę kolegów którzy mają O3 o opinie
    za tydzień jestem jeszcze raz umówiony na jazdę testowym pojazdem i zobaczę , może jestem po prostu przewrażliwiony
    Piotrec

    Aktualnie O3 1.6 TDI 105 KM Elegance
    Poprzednia O1 1.9 TDI 110 KM

    Komentarz


    • #3
      Potwierdzam Trzeba się przyzwyczaić

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...113714#1113714

      Komentarz


      • #4
        Witam
        Jest faktycznie trochę słychać pracę zawieszenia na naszych nierównych drogach, a pewnie dodatkowo jeszcze odczuwasz to bardziej bo masz koła 17, na 16 powinno być trochę lepiej.
        jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

        Komentarz


        • #5
          Tylne zawieszenie słychać bo i belka i auto z tyłu lekkie - trochę taczkowóz. Ja mam - jak to nazwałem - wskaźnik belki :szeroki_usmiech jak paliwo spada do 1/2 baku to jadę na stację :twisted: i tankuję do pełna. Przy obciążeniu tyłu jest dużo lepiej. Nie ma co się po tym rodzaju zawieszenia spodziewać rewelacji - jest jakie miało być - tanie w eksploatacji i w produkcji.
          Pozdrawiam,

          Bomber
          __________________
          O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
          + "Lodówka" :-)

          Komentarz


          • #6
            No to żeście mnie załamali
            Myślałem że przyreklamuje i mi naprawią a tu du.. blada będę musiał się 10 lat męczyć
            Ale trochę to dziwne w O1 z takim samym zawieszeniem nie miałem takiego problemu , może tylko trzeba wygłuszyć to jakoś
            Piotrec

            Aktualnie O3 1.6 TDI 105 KM Elegance
            Poprzednia O1 1.9 TDI 110 KM

            Komentarz


            • #7
              To samo zauważyłem i się nawet lekko załamałem - w O2 tego nie ma. Przy odbiorze auta założę 15" felgi z zimówkami zamiast 16 - powinno pomóc. Jak nie pomoże, to będę miał po prostu osobne koła na zimę.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Prekompilator
                To samo zauważyłem i się nawet lekko załamałem - w O2 tego nie ma. Przy odbiorze auta założę 15" felgi z zimówkami zamiast 16 - powinno pomóc. Jak nie pomoże, to będę miał po prostu osobne koła na zimę.
                Zależy z jakim silnikiem bierzesz bo wydaje mi się że 1.4 musi mieć przynajmniej 16", patrząc na jakich wyjeżdża z salonu. W wersji Activ pozostałe maja 15 a 1.4 jest na 16, także pewnie ma to jakieś znaczenie.
                jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                Komentarz


                • #9
                  No fakt , ja w swoim elegansiku mam 17 i jeszcze profil 45 to może dlatego to mi tak przeszkadza
                  To może któryś z kolegów lub koleżanek ma na 15" lub 16" na wyższym profilu niech się wypowiedzą jak u nich z tym głuchym dudnieniem na dziurach
                  Piotrec

                  Aktualnie O3 1.6 TDI 105 KM Elegance
                  Poprzednia O1 1.9 TDI 110 KM

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez polrob
                    Zależy z jakim silnikiem bierzesz bo wydaje mi się że 1.4 musi mieć przynajmniej 16", patrząc na jakich wyjeżdża z salonu.
                    Wg ASO rozmiary tarcz, klocków i zacisków są identyczne jak dla 1.2 active, więc 15" powinno wejść. Standard 16" to uszczęśliwianie na siłę.
                    BTW. Będę miał w związku z powyższym do sprzedania alufelgi 16" z oponami letnimi.

                    [ Dodano: Czw 13 Cze, 13 13:17 ]
                    Zamieszczone przez Piotrec
                    To może któryś z kolegów lub koleżanek ma na 15" lub 16" na wyższym profilu niech się wypowiedzą jak u nich z tym głuchym dudnieniem na dziurach
                    Na 16" nie jest wiele lepiej. Na 15" nie jeździłem, a - jak pisałem wyżej - mam zamiar takie założyć i nie wiem czy to dużo pomoże. Teoretycznie powinno.

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak przod macie hamulce 288mm, a wieksze to raczej to tych potworow o mocy ~100-140KM nie dali to spokojnie to wchodzi na felge 15". Co innego jakby bylo cos powyzej 300mm, to wtedy faktycznie moze byc problem.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Przód 288, w 1.8 już 312.
                        Tył 253, 1.8 - 272

                        Więc do 1.4 15" powinno wejść.

                        Komentarz


                        • #13
                          Bez problemow.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez arekrsl1
                            Trzeba się przyzwyczaić
                            lub zmienić na 1.8 tsi i wielowahacz

                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                            Fotki
                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                            Fotki

                            Komentarz


                            • #15
                              a ja znam najtańszy sposób na eliminację dokuczliwych hałasów w aucie. należy zapakować ulubioną płytę lub mp3 do audio i dać po garach z dB. powonno pomóc btw, ale porażka ten zawias, nawet w elegance tdi... może trzeba lepiej wygłuszyć nadkola z tyłu :?:
                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                              @ by Tune-up Gdańsk
                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                              Antek

                              Komentarz


                              • #16
                                Dostałem na PW zapytanie jak wygląda sprawa z zawiasem na 15' i powiem Wam, że te głuche stuki czasami słychać ale to raczej wina wygłuszenia niż samej belki. Bo jak przewoziłem styropian to była cisza :P Ogólnie już się przyzwyczaiłem.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dzisiaj czytałem artykuł w nowym numerze auto motor sport i dziennikarze testujący nowego seata leona 1.4 122KM wymieniają w minusach "chwilami słyszalną pracę układu zawieszenia", więc tttm

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Belka zawsze będzie ciut głośniejsza niż wielowahacz
                                    SIMPLY CLEVER
                                    Wiesz co dobre :-)

                                    Moja Maszyna
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Octavianos
                                      Belka zawsze będzie ciut głośniejsza niż wielowahacz
                                      Ok tylko bardziej chodzi o fakt, że w O1 nie było tego wcale słychać, a tutaj już tak. Obstawiam gorsze wygłuszenie tyłu i tyle

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez neoXs
                                        Zamieszczone przez Octavianos
                                        Belka zawsze będzie ciut głośniejsza niż wielowahacz
                                        Ok tylko bardziej chodzi o fakt, że w O1 nie było tego wcale słychać, a tutaj już tak. Obstawiam gorsze wygłuszenie tyłu i tyle

                                        mam porównanie O2FL vs Rapid


                                        belka jest zdecydowanie głośniejsza :!:

                                        poza tym dla mnie belka to załamka...
                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez neoXs
                                          Zamieszczone przez Octavianos
                                          Belka zawsze będzie ciut głośniejsza niż wielowahacz
                                          Ok tylko bardziej chodzi o fakt, że w O1 nie było tego wcale słychać, a tutaj już tak. Obstawiam gorsze wygłuszenie tyłu i tyle
                                          gdzieś musieli zaoszczędzić tę różnice w kg względem O2, niestety...
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Co nie zmienia faktu, że w porównaniu do O1 zawias jest dużo cichszy + lepiej wybiera dziury. Do O2 ciężko mi porównywać bo jeździłem głównie jako pasażer - jest b. podobnie tylko z tyłu cichutko Mi belka nie przeszkadza i na pewno nie byłaby powodem do podejmowania decyzji czy kupić czy też nie dany samochód. Ale to już kwestia potrzeb, gustu i portfela.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Czyli jak widać dosłownie co osoba to opinia i dosłownie każda myszka swój ogonek chwali. Co lepsze przykład neoXs pokazuje, że po kilku postach (aż dwóch) można zmienić zdanie o 180 stopni z jest gorzej na jest lepiej :szeroki_usmiech :haha:

                                              Zamieszczone przez neoXs
                                              Dostałem na PW zapytanie jak wygląda sprawa z zawiasem na 15' i powiem Wam, że te głuche stuki czasami słychać ale to raczej wina wygłuszenia niż samej belki. Bo jak przewoziłem styropian to była cisza :P Ogólnie już się przyzwyczaiłem.
                                              [ Dodano: Wto 18 Cze, 13 19:32 ]
                                              Zamieszczone przez neoXs
                                              Zamieszczone przez Octavianos
                                              Belka zawsze będzie ciut głośniejsza niż wielowahacz
                                              Ok tylko bardziej chodzi o fakt, że w O1 nie było tego wcale słychać, a tutaj już tak. Obstawiam gorsze wygłuszenie tyłu i tyle
                                              [ Dodano: Wto 18 Cze, 13 19:33 ]
                                              Zamieszczone przez neoXs
                                              Co nie zmienia faktu, że w porównaniu do O1 zawias jest dużo cichszy + lepiej wybiera dziury. Do O2 ciężko mi porównywać bo jeździłem głównie jako pasażer - jest b. podobnie tylko z tyłu cichutko
                                              :haha:
                                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                zepter00 - oprócz wycinania co poszczególnych zdań to polecam czytać je ze zrozumieniem Oczywiście, że zawieszenie O3 jest duuuuużo lepsze i cichsze w porównaniu od O1. Bo to, że słychać od czasu do czasu belkę z tyłu (pewnie 90% posiadaczy O3 to oleje bo to naprawdę nie jest ani głośne, ani uciążliwe - ja po prostu jestem wyczulony na każdą pierdołę), to nie zmienia faktu, iż ogólnie mamy większy komfort. Nie będę prowadził wielkich analiz - po prostu jadąc tymi samymi drogami co wcześniej O1 odczuwam znacznie lepsze, cichsze wybieranie dziur (jak DLA MNIE).

                                                To teraz jak napiszę, że w porównaniu do mojego poprzedniego 1.6mpi czuję na plus różnicę do 1.2 TSI 85km pod różnymi względami, to też pewnie zaraz usłyszę, że kupiłem to muszę chwalić Dla jednych jest to silnik hulajnoga, do moich potrzeb wystarcza i... ja jestem zadowolony.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez neoXs
                                                  zawias jest dużo cichszy
                                                  Ja bym go nie nazwał cichym IMO jest normalnie ani na +/- po prostu za bardzo nie przeszkadza w jeździe i do tego pewnie trzyma auto "na czarnym" u siebie zauważyłem ciekawą rzecz miałem kilka przejazdów w 4 osoby i załadowany po dach bagażnik do tego napompowałem koła azotem i mniej słyszę głuche tłuczenia ??!! Może to kwestia przyzwyczajenia, może coś się ułożyło a może po prostu nie jest to na tyle uciążliwe, że nie zwraca się na to uwagi. IMO jeździ się bardzo dobrze przez 12 dni zrobiłem ponad 1kkm i jestem zadowolony z auta. 8)

                                                  Mały edit: w sobotę pojeździłem trochę Passatem B7 1.8 TSI + DSG (przebieg ok 20 kkm) oraz Mercedesem C klasse C 200 (przebieg 7 kkm - auto mojego Padre) i tam też słyszałem głuche dudnienie na dziurach, może to jest kwestia 17' kół w pasku 235/45/17 w MB 225/45/17 (takie same jak w O3) jazda w dwie osoby a odgłosy dochodziły z tyłu
                                                  Pozdr. Przemek

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X