Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Przem78
    Rider
    • 2013
    • 561

    #76
    ja mam do "fanów" marek premium pytanie. po jaką cholerę kopiliście skodę
    No zawsze można było kupić od dziadka z Niemiec paśnika w hajlajnie, na bananowych stołkach w świniaku, z dużą navi, i do tego słynny już chyba cytat "Panie Niemiec płakał jak go sprzedawał" :wink: :diabelski_usmiech
    Pozdr. Przemek

    Komentarz

    • michalek1912
      Ambiente
      • 2013
      • 113

      #77
      http://www.eibach.pl/eibach-skoda-octavia-(5e3)-e10-15-021-04-22-pi-2787.html

      Dlaczego te sprężyny są "171 - Wyłącznie do modeli z belką na osi tylnej" ? Choć w opisie uwzględniony jest również 1.8 TSI?
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

      Komentarz

      • Przem78
        Rider
        • 2013
        • 561

        #78
        Zamieszczone przez michalek1912
        http://www.eibach.pl/eibach-skoda-octavia-(5e3)-e10-15-021-04-22-pi-2787.html

        Dlaczego te sprężyny są "171 - Wyłącznie do modeli z belką na osi tylnej" ? Choć w opisie uwzględniony jest również 1.8 TSI?
        Też się trochę zgubiłem w tym http://www.eibach.pl/search.html?sea...duct_line=1322 bo i jedne i drugie są np: do 1.6 TDI i do 1.8 TSI może chodzi o DSG ??!! na pewno ma to związek z masami P/T tylko jaki ??!! lub błąd bo przy drugim zestawie też jest dopisek "tylko dla belki skrętnej"
        Pozdr. Przemek

        Komentarz

        • Bomber
          Ambiente
          • 2013
          • 226

          #79
          Zamieszczone przez Tony065
          ja mam do "fanów" marek premium pytanie. po jaką cholerę kopiliście skodę :?: aż tak bardzo kryzys Wam się do dobrał :?:
          Hehe Nie - jako służbowóz mam Skodzianę bo mi się podobała a spectrum wyboru było średnie (cięcia kosztów) a do "zabawy" mam A4 z podpisu (przez przypadek je posiadam dlatego chwilowo nie mam bawarki) w przyszłym roku jednak planuję bawarkę - dopiero we wrześniu br. ten model wychodzi więc poczekam do przyszłego roku Nie pali się

          [ Dodano: Pią 12 Lip, 13 23:37 ]
          Zamieszczone przez Przem78
          Zamieszczone przez michalek1912
          http://www.eibach.pl/eibach-skoda-octavia-(5e3)-e10-15-021-04-22-pi-2787.html

          Dlaczego te sprężyny są "171 - Wyłącznie do modeli z belką na osi tylnej" ? Choć w opisie uwzględniony jest również 1.8 TSI?
          Też się trochę zgubiłem w tym http://www.eibach.pl/search.html?sea...duct_line=1322 bo i jedne i drugie są np: do 1.6 TDI i do 1.8 TSI może chodzi o DSG ??!! na pewno ma to związek z masami P/T tylko jaki ??!! lub błąd bo przy drugim zestawie też jest dopisek "tylko dla belki skrętnej"
          Sprężyny są robione do klas wagowych auta dlatego ta rożnica. Napisz do nich maila to ci odpiszą ze szczegółami. Ja kupowałem do Audi Eibacha Pro-Kit z Bilsteinami B8 Nürnburgring od nich i jestem zadowolony.
          Pozdrawiam,

          Bomber
          __________________
          O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
          + "Lodówka" :-)

          Komentarz

          • ukuk
            Rider
            • 2010
            • 699

            #80
            Odbiegajac troche od tematu
            Ale widze ze znacie sie na modach zawieszenia wiec moze doradzicie.

            Zalozmy ze mam O3 z belka. Chcialbym ja:
            a) podniesc
            b) wyraznie zmiekczyc

            I teraz pytanie... czy sie da? Czy powinienem wymienic:
            a) sprezyny (dluzsze, ale miekksze?)
            b) sprezyny+amortyzatory
            c) amortyzatory (dluzszy skok, lagodniej tlumiace?)

            Pozdr.

            Komentarz

            • zepter00
              RS
              • 2008
              • 2304

              #81
              ukuk: będzie bardzo ciężko

              ponieważ:

              efekt podniesienia uzyskasz przez montaż twardszej sprężyny (co jest sprzeczne z twoim drugim celem). Dłuższych sprężyn oryginalnych nie dostaniesz, najwyżej twardsze. Możesz za to czasem dostać bardziej miękkie, co niestety pewnie jeszcze bardziej zmniejszy wysokość tyłu.

              Mógłbyś dać jakieś podkładki gumowe pod sprężynę, lub jakieś stalowe "talerzyki" tylko, że w 0III masz gwarancję i nici z tego.

              Można by zamówić i zrobić dłuższe sprężyny i dodatkowo do tego amortyzatory o większym skoku... na zamówienie. Rozwiązanie baaaaardzo drogie, trudne do wykonania (znaleźć wykonawcę) i realizacji.. czasochłonne.... plus utrata gwarancji. Później tylko kłopot podczas wymiany po zużyciu lub uszkodzeniu.

              Auto po przejechaniu kiludziesięciu tyś km samo zmięknie. Amortyzatory się trochę zużyją i sprężyny ciut wyrobią. Podobno zaczęli lub zaczną montować amortyzatory o ciut delikatniejszej charakterystyce do tylnej osi z belką w OIII.

              Jak się skończy gwarancja można stosunkowo łatwo podnieść tył (co nijak nie oznacza zwiększenia skoku zawieszenia). Podniesienie jednak pogorszy prowadzenie poprzez podwyższenie środka ciężkości i zmianę geometrii zarówno tylnej osi jak i przedniej. Tak koledzy... w przedniej osi zmieni się (zmniejszy) kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.... co może trochę zwiększyć podsterowność.

              Mam nadzieję, że wyjaśniłem.
              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

              Komentarz

              • roney03
                Classic
                • 2013
                • 15

                #82
                Zamieszczone przez zepter00
                efekt podniesienia uzyskasz przez montaż twardszej sprężyny
                A niby dlaczego? Sprezyny sportowe sa z definicji twardsze i przewaznie obnizaja zawieszenie niz je podniosza prawda? Sama twardosc sprezyny ma niewielki wplyw na wysokosc .

                Wracajac do pytania powyzej - pomoc moze znalezienie dluzszej sprezyny o wymaganym wspolczynniku ugiecia pot twardosci ,TU istotne do czego potrzebny wyzszy przeswit.
                Moze sie okazac ze pasuje z O3 kombi lub jakiegos innego modelu . Trzeba by posiadac dokladne wymiary i katalog w/g ktorego wyszukac te ktore beda pasowac.
                Nie sadze zeby to byl jakis wiekszy problem

                Komentarz

                • zepter00
                  RS
                  • 2008
                  • 2304

                  #83
                  roney: czemu mówisz mi o oczywistych rzeczach., przecież wiadomo, że sprężyny do RS'a są twardsze ( są też krótsze)... dlatego.... uwaga... werble... są KRÓTSZE inaczej niższe.... wow...tłum szaleje... kobiety piszczą. :lol:

                  Chodziło mi... i wielu kolegom, którzy chcieli podnieść tył o sprężyny od kombi lub sprężyny Heavy Duty.

                  Sprężyna od kombi będzie zawsze twardsza... pomijam te auta, które w wersji sedan - liftback mają całkowicie inne tylne zawieszenia niż w wersji kombi np wiele modeli Forda Mondeo i sprężyna będzie całkiem inna.

                  A problem będzie taki, że...... werble.... dopóki trwa gwarancja nie możesz nic z tym zrobić na własną rękę a ASO też będzie mocno kręciło nosem i będą mówili, że nie biorą za to odpowiedzialności.
                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                  Komentarz

                  • ukuk
                    Rider
                    • 2010
                    • 699

                    #84
                    Czyli jednak nie tak hop-hop i jakos tak... zapomnialem o gwarancji

                    Ogolnie chcialbym zeby bylo bardziej miekko - a wyzej to tak przy okazji, bo OIII juz sama w sobie jest nieco wyzsza niz konkurencja. Mysle, ze nawet w standardzie nie powinno byc wiekszego problemu.

                    Co do "samo-miekkniecia" z czasem... Oj nie wiem, mialem swego czasu nieprzyjemnosc uzytkowania Astry II i dla mnie to byla meczarnia. Strasznie nie lubilem jezdzic tym samochodem, a kazdy prog obrywal wnetrznosci

                    Komentarz

                    • Prekompilator
                      Rider
                      • 2013
                      • 420

                      #85
                      Zamieszczone przez zepter00
                      Podobno zaczęli lub zaczną montować amortyzatory o ciut delikatniejszej charakterystyce do tylnej osi z belką w OIII.
                      Skąd ta informacja? Bo jestem nią szczerze zainteresowany, zwłaszcza w kwestii "od kiedy".

                      Komentarz

                      • Przem78
                        Rider
                        • 2013
                        • 561

                        #86
                        Zamieszczone przez Prekompilator
                        Zamieszczone przez zepter00
                        Podobno zaczęli lub zaczną montować amortyzatory o ciut delikatniejszej charakterystyce do tylnej osi z belką w OIII.
                        Skąd ta informacja? Bo jestem nią szczerze zainteresowany, zwłaszcza w kwestii "od kiedy".
                        Podobno ta zmiana weszła od 23 tyg produkcji, tak mi powiedzieli w salonie ale na pytanie o jakieś akcje serwisowe itp. to nikt nic nie wie.
                        Pozdr. Przemek

                        Komentarz

                        • Prekompilator
                          Rider
                          • 2013
                          • 420

                          #87
                          Przem78,
                          Dobrze by było. Wg info z salonu, moja o3 miała być produkowana w 28 tyg. A to stukające na byle nierówności zawieszenie tylne jednak trochę wkurza.

                          Komentarz

                          • arekrsl1
                            Drive
                            • 2013
                            • 91
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            #88
                            Przy takiej modyfikacji zawieszenie pracuje cichuteńko 8)
                            Załączone pliki

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...113714#1113714

                            Komentarz

                            • kylo76
                              Rider
                              • 2013
                              • 743
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #89
                              Zamieszczone przez zepter00
                              Podobno zaczęli lub zaczną montować amortyzatory o ciut delikatniejszej charakterystyce do tylnej osi z belką w OIII.
                              Jak ktoś będzie miał pewną informację na ten temat (zmiana sprężyn w O3 w toku produkcji) to trzeba będzie trochę SAP pomolestować :wink: , najlepiej grupowo, bo "wespół, zespół... " (to z Kabaretu Starszych Panów) jest lepszy efekt.

                              A wyciszenie taka ilością styropianu - bajka
                              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                              Komentarz

                              • misiek^wro
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8321

                                #90
                                Zamieszczone przez ukuk
                                Ogolnie chcialbym zeby bylo bardziej miekko
                                Było kupić francuza tj C5 z pneumatem - to byś popływał. Nie jeździłeś autem przed zakupem ? Jedyne co można zrobić to o ile już istnieje to zamontować zestaw na bezdroża - wtedy auto pójdzie w górę - jednakże zmiękczyć zawieszenie ... nie ryzykowałbym.
                                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                Komentarz

                                • tokolosz
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 519
                                  • Volvo

                                  #91
                                  A co do przerabiania amortyzatorów pod własne widzimisie to:

                                  Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                                  Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                                  Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                                  08' O2 Elegance Combi BKC
                                  11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                                  99' O1 SLX Combi AHF

                                  Komentarz

                                  • kylo76
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 743
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez misiek^wro
                                    o ile już istnieje to zamontować zestaw na bezdroża
                                    Dzisiaj pytałem w serwisie o zestaw na bezdroża. Takowy jako doposażenie do O3 nie istnieje, tylko jako opcja do produkcji. Można popróbować ze zmianami amortyzatorów i sprężyn i ewentualnie szukać dodatkowych osłon.
                                    O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      #93
                                      no to lipa ta O3 ...żeby głośniejsze zawieszenie było od i tak już głośnego O2..
                                      poza tym ktoś już wspominał o głośnych szumach powietrza...
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • kylo76
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 743
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        #94
                                        Zamieszczone przez leszekmw
                                        tak już głośnego O2
                                        No to lipa, że wielowachacz jest głośny. :wink:
                                        A może lipą jest nie zawieszenie tylko oszczędności (głównie na wadze) na wyciszeniu.

                                        Zamieszczone przez leszekmw
                                        głośnych szumach powietrza...
                                        Zwłaszcza jak się jeździ z otwartymi oknami. Ja tego jakoś nie zauważyłem, a może brałem głośniej radio :?:
                                        A propos okien, to przy około 90km/h przy mocniej otwartych oknach (do połowy) tak dudni w środku, że mało łba nie urwie. W Fobii tez tak było.
                                        O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                        Komentarz

                                        • Prekompilator
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 420

                                          #95
                                          Zamieszczone przez kylo76
                                          A propos okien, to przy około 90km/h przy mocniej otwartych oknach (do połowy) tak dudni w środku, że mało łba nie urwie. W Fobii tez tak było.
                                          Z tyłu?
                                          W focusie I też występuje to zjawisko.

                                          Komentarz

                                          • Przem78
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 561

                                            #96
                                            Zamieszczone przez kylo76
                                            A propos okien, to przy około 90km/h przy mocniej otwartych oknach (do połowy) tak dudni w środku, że mało łba nie urwie.
                                            Ostatnio na autobahnie się zapomniałem i tak przy ~ 150 chciałem muchę wyprosić z auta, poczułem się jak by wpadło tornado i wszystko lżejsze od 1.5l butelki wody mineralnej zmieniło swoje miejsce położenia. Dla tego dziwią mnie opinie o tym, że w O3 jest głośno i że słychać szum powietrza !! chyba że jestem przygłuchy ale radio ma zazwyczaj na 6-7 więc w miarę cicho a jednak je słyszę :P
                                            Pozdr. Przemek

                                            Komentarz

                                            • michalek1912
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 113

                                              #97
                                              Ja mogę napisać, że w O3 jest dużo ciszej niż np w Zafirze B przy 150km/h.
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #98
                                                Przem78, w O2 też jest niezłe tornado jak przy dużych prędkościach otworzy się okno natomiast ostatnio jechałem straszą wersją X5 i tam dopiero jest cisza w porównaniu do naszych padlin
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • kylo76
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 743
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                                  Z tyłu?
                                                  Tak z tyłu, ale przodowi też nic nie brakuje.
                                                  O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                                  Komentarz

                                                  • Przem78
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 561

                                                    Zamieszczone przez piramida
                                                    straszą wersją X5 i tam dopiero jest cisza w porównaniu do naszych padlin
                                                    Ja doskonale sobie z tego zdaję sprawę, tylko że X5 to jest inny segment, tam same drzwi ważą tyle co cała O3 :szeroki_usmiech IMO po jeździe wieloma kompaktami uważam, że w O3 jest przyjemnie podczas jazdy i nawet jeżeli słychać silnik to jest to dla mnie przyjemny dźwięk mało tego po ponad 6 kkm przestałem zwracać uwagę na odgłosy zawieszenia :P
                                                    Pozdr. Przemek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...