Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Chris11
    RS
    • 2011
    • 1587

    Zamieszczone przez voctawias
    Ja jak tu czytam że to dudnienie występuje również w wersji 1.8 i 4x4, to utwierdzam się w przekonaniu że dobrze że nie przekroczyłem tych magicznych 75tysi za moje auto z belką, bo wtedy plułbym sobie w bodę płacąc za auto 100tysięcy i mieć bonus na pokładzie w postaci dudnienia.
    Bo nie jest to żadna wina zawieszenia, a konsekwencja tego, że auto urasta.
    Gdzieś ten dźwięk w tym wielkim, pustym kufrze musi się rozejść, a jeśli nie napotyka naturalnych barier w postaci wygłuszeń/wytłumień/usztywnień, to nic dziwnego, że może dać o sobie znać...

    Komentarz

    • lukrys
      Rider
      • 2013
      • 435

      możliwe możliwe...

      Komentarz

      • feels3
        Rider
        • 2013
        • 348

        Jak przejeżdzam przez tory tramwajowe to odgłosy trzeszczącej kabiny są głośniejsze niż te z tyłu, bo zawieszenie nie wybiera wiele, więc ja pozostanę przy swoim, czyli twardym i słabo tłumiącym zawieszeniu i nienajlepiej spasowanym materiałom we wnętrzu, plus jako wisienka na torcie, ogólnym bardzo słabym wygłuszeniu auta

        Ale kto ich tam wie, może to faktycznie wszystko przez duży bagażnik

        Komentarz

        • lukrys
          Rider
          • 2013
          • 435

          załadowałem cały bagażnik gąbkami styropianem itd i nic to nie dało :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • ryhu
            Ambiente
            • 2014
            • 131
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Zamieszczone przez lukrys
            załadowałem cały bagażnik gąbkami styropianem itd i nic to nie dało :diabelski_usmiech
            Styropian nie ma właściwości tłumiących, im gęstość większa tym lepiej przenosi dźwięk.

            Jeśli podobny problem zauważę u siebie to z całą pewnością zdiagnozuję przyczynę.
            1. Ktoś próbował jechać bez tylnej półki?
            2. Ktoś próbował jechać z tylną półką i z częściowo otwartą podłogą w bagażniku?
            3. Ktoś próbował jechać bez tylnej półki i z częściowo otwartą podłogą w bagażniku?

            Pkt. 1, 2, 3 Jakieś zmiany w akustyce?

            Ktoś demontował tapicerkę w bagażniku nad nadkolami i jak to wygląda?
            Jeśli ma ktoś zdjęcia odsłoniętych nadkoli tylnych to niech dorzuci do wątku jeśli może.

            Wydaje mi się, że nie ma otworów w tapicerce bocznej bagażnika np. do wymiany żarówek i chłodzenia lamp tylnych - odprowadzania powietrza z kabiny i może tutaj leży problem z dźwiękiem (tapicerka i nadwozie działa jak wielkie pudło). Nie wiem, może się mylę i takie otwory są, bo powinny być.

            Komentarz

            • brodacz
              Drive
              • 2014
              • 52

              Odpowiem niebezpośrednio na pierwsze pytanie:

              Jeździłem kombi bez półki (w tym przypadku raczej bez rolety), bez i z opuszczonymi tylnymi fotelami, z podniesioną (ale nie otwartą) podwójną podłogą, z opuszczoną podwójna podłogą , pustym i załadowanym do wysokości rolety bagażnikiem również.
              Odczucie subiektywne mam takie, że dudnienie i uczucie przytykania uszu było w każdym przypadku takie samo.
              Na co dzień jeżdżę na zmianę octavką i innym autem i za każdym razem przy przesiadce zauważam ten uciążliwy odgłos.
              Pewnie z powodu tych przesiadek nie mogę się do tej wady przyzwyczaić.
              O3 1,8 TSI

              Komentarz

              • ryhu
                Ambiente
                • 2014
                • 131
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Brakuje mi już pomysłów ;-)
                Czyżby ktoś klapki odpowietrzające za tylnym zderzakiem zainstalował odwrotnie?

                Komentarz

                • mcandy
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 115

                  Zamieszczone przez Chris11
                  dudnienie .... konsekwencja tego, że auto urasta.
                  Tylko Superb i O2 nie dudnią....


                  Zamieszczone przez lukrys
                  załadowałem cały bagażnik gąbkami styropianem itd i nic to nie dało
                  Weź pod uwagę, że miedzy płachtami cienkiej blachy dachu, podłogi, drzwi, czy nadkoli, a załadowanym bagażnikiem jest PUSTA przestrzeń np. lipna tapicerka, czy pozostałości po wzmocnieniach karoserii.
                  Najlepsza byłaby rozpórka bezpośrednio między blachami, oczywiście tylko do testów, podobna do takiej, którą nosi się szyby.
                  Blachy przy mocowaniach tylnego amortyzatora - to rejon który trzeba zbadać dokładniej.
                  ps
                  Przykre, że spadło to na użytkowników, a ASO i SAP nas zlewają... TOTALNIE ZLEWAJĄ
                  ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                  Komentarz

                  • ukuk
                    Rider
                    • 2010
                    • 699

                    Moze trzeba wrzucic na probe jakies amort. olejowe?

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Od jakiegoś czasu każdemu, kto pyta o wybór przestrzegam, aby przejechał się próbnie po drobnych nierównościach. Sam drugi raz bym auta nie kupił z taka wadą (mimo, ze to jedyna krytyczna wada jaka zaobserwowałem)
                      No patrz, a ludzilem sie, ze wielowahacza to nie dotyczy... jak pisalem w innym temacie bye bye octavio, zbieram na rke variant tudzie alltracka 1.8 tsi, chyba, ze po liftingu cos poprawia :P

                      Komentarz

                      • yunior81
                        RS
                        • 2010
                        • 1657
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez Tippo
                        bye bye octavio, zbieram na rke variant tudzie alltracka 1.8 tsi
                        ... bardzo słuszna koncepcja....

                        Komentarz

                        • mcandy
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 115

                          Zamieszczone przez ukuk
                          Moze trzeba wrzucic na probe jakies amort. olejowe
                          I to jest myśl... wszystkie SUPERB, A6, Varianty mają z tyłu olejowe.
                          Za 50 pln coś można kupić tylko czy pasują?
                          ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                          Komentarz

                          • ukuk
                            Rider
                            • 2010
                            • 699

                            ^^Orientujesz sie moze czy amort. do roznych aut maja ustandaryzowane mocowanie i trzeba patrzec tylko na skok i ewent. dlugosc? - czy w kazdym aucie mocowanie moze wygladac praktycznie dowolnie??


                            W ogole ja nie ogarniam tej chorej maniery robienia z samochodu deski. Polecam jazde probna wspomniana tu w sasiednim watku c4-ka. Auto tez na belce a super komfortowe i nic nie wali, do suniecia po autostradzie 140-ka tez sie nadaje bez problemow.

                            Komentarz

                            • voctawias
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 191
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              Dzisiaj jechałem do domu z pracy bez półki i muszę stwierdzić że było gorzej niż z półką więc ciekawi mnie czy jakby zrobił za przednimi fotelami ściankę jak w dostawczaku to problem by zniknął, bo widzę z tego że im więcej pustej przestrzeni tym gorzej. Mogę się tylko domyślać że w kombi to dopiero musi być jazda.
                              Octavia 3 - 1.4TSI

                              Komentarz

                              • ketivv
                                L&K
                                • 2011
                                • 1155

                                może najzwyczajniej w świecie trzeba to z tyłu wytłumić drga blacha przy jakiś określonych częstotliwościach mocniej rezonuje wiec trzeba jej to utrudnić (uniemożliwić)

                                Komentarz

                                • spike1314
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 61

                                  Nie wiem co wy tak cały czas o tej przestrzeni, że niby jest za duża i tworzy się fala akustyczna która powoduje dudnienie - tzn... nie ma aut z większymi bagażnikami w których nic nie dudni - to moim zdaniem ślepa uliczka, która do niczego nie prowadzi i szukanie rozwiązania problemu nie tam gdzie jest. Gdzie jest ... nie wiem ale przecież kilka osób próbowało mieszać w bagażniku pakując go na maksa kładąc jakieś sztuczne wygłuszacze i nic. Odnośnie ścianki w połączeniu z bagażnikiem - może jest ktoś ma wersję " z kratką" - tam z tego co pamiętam powinna być taka metalowa ścianka na styku bagażnik - przedział pasażerski - pytanie czy tam dudni coś czy nie? Może to koła (opony?) dudnią na nierównościach i przez kiepskie wygłuszenie lub coś tam innego przenoszą dźwięk do kabiny.

                                  Komentarz

                                  • jerol
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 188
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                    W mojej sprawie odnosnie dudnienia na nierownosciach ktore slychac ewidentnie z prawej strony cos ruszylo.. skoda sugeruje amortyzator ale dokladnie niby nie znaja tematu no i zamowilo ASO nowy prawy tylni amortyzator, szkoda ze tylko jeden ale mam maly przebieg wiec mi to lata kolo dupy. Czas oczekwiania okolo 2 tyg ! zobaczymy jaki bedzie efekt

                                    Komentarz

                                    • trasat23
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 417

                                      Zamieszczone przez spike1314
                                      może jest ktoś ma wersję " z kratką"
                                      Nowych Octavii nie sprzedawano z zamontowaną kratką. Sprzedawano samochody do pełnego odliczenia VAT, ale według nowych przepisów, auta wykorzystywane do celów służbowych nie miały już montowanych kratek. Teraz kratkę zastąpiła książka przebiegu.
                                      www.kawapelnaslonca.pl

                                      Komentarz

                                      • kylo76
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 743
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Zamieszczone przez jerol
                                        zamowilo ASO nowy prawy tylni amortyzator, szkoda ze tylko jeden
                                        Nie daj się spławić jednym amortyzatorem. To tak jakbyś wymieniał jednego buta, zamiast całej pary. U mnie wymieniali dwa, chociaż na początku przysłali tylko jeden, niby taka pomyłka, ale ASO było bardziej rozgarnięte niż centrala.
                                        ASO twierdzi, że nowe amory są "wzmocnione", cokolwiek to znaczy. Bądź co bądź jest trochę ciszej po wymianie.
                                        O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                        Komentarz

                                        • jerol
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 188
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          Jezeli sprawnosc bedzie zblizona do mojego lewego amora to dla mnie bez znaczenia, ze tylko jeden, narazie probujemy bo z prawej strony wali tylko, nie wiadomo czy to napewno amortyzator. Pozyjemy zobaczymy, narazie poczekam na wymiane i efekt.

                                          Komentarz

                                          • mmor
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 166
                                            • Fabia (6Y2)
                                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                            Dajcie sobie spokój z półśrodkami, Niemcy w Golfie już to rozpracowali, to amortyzatory, są na to TPI, w Skodzie też pewnie są, albo niebawem się pojawią, trzeba poczekać aż ASO się z tym oswoi, czyli jakiś rok

                                            W VW są na to - TPI 2035958/4, 2034188/3, 2034188/2

                                            Komentarz

                                            • elektrykprosty
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 311

                                              A ktoś próbował wykleić matami bitumicznymi blachy wokół górnego mocowania amortyzatora?
                                              Ciekawe jest, że problem dotyczy tylko niektórych aut. Ja nie zauważyłem żadnych dziwnych odgłosów na wybojach, a mam porównanie z różnymi autami. Wygląda na to, że wielowahacz z tyłu zmniejsza prawdopodobieństwo.
                                              Podobno nie wymienia się pojedynczych amortyzatorów, klocków, tarcz itp.

                                              Komentarz

                                              • ukuk
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 699

                                                ^^o tym samym myslalem, miejsce mocowania amort. moze byc zrodlem rozchodzacej sie po "budzie" fali... gdyby ja wytlumic juz od zrodla moze byloby to pomocne.

                                                Komentarz

                                                • mcandy
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 115

                                                  Może DO TESTÓW zdemontować tylne amortyzatory i zejść z ciśnieniem w oponach do zalecanego minimum...?
                                                  Dudnienie pojawia się już w niskim zakresie prędkości, a do testów nie wymagane są żadne gwałtowne manewry... tylko jazda po prostej.
                                                  Częstotliwość wahań kół bez amortyzacji jest chyba inna niż 20 - 30 Hz.

                                                  Z tego co widzę, to przy zawiasie z belką wystarczy odkręcić jedną śrubę (na dole) i na czas testów podwiązać amortyzator do nadwozia.

                                                  Taki test powinien dać to sporo informacji.
                                                  ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                                  Komentarz

                                                  • ukuk
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 699

                                                    W ogole? Czasem widze wioskowe auta z niefunkcjonujacymi juz amortyzatorami to buja tylem jak na... sprezynie. Nie dalobyby sie chyba autem bez amort pojechac szybciej.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...