Koledzy, możecie mi wytłumaczyć jak ujawnia się u Was to dudnienie w zawieszeniu?
Octavia 3 - dudnienie zawieszenia
Zwiń
X
-
Do Kamil4, wymienili tylko tył, przecież dudnienie pochodzi z tyłu.
Do toomasz - dudnienie występuje na nierównościach, typu tory kolejowe, kocie łby, uskoki nawieżchni, słychać coś w stylu uderzenia o siebie twardymi platikami, po wymianie dudnienie ustało, spokój oby na zawsze.Octavia Combi Style 1.8 TSI DSG - beż cappucino + amazing + sunset + pakiet chrom + srebrne relingi
Komentarz
-
-
Dzień dobry, jako że to mój pierwszy post na forum chciałem najpierw wszystkich przywitać
Od niedawna jestem właścicielem nowej Octavii MY2018. Na razie przejechałem 1100 km i problem z dudnieniem w moim egzemplarzu jest obecny i dość irytujący. Zawieszenie na poprzecznych nierównościach powoduje drgania kabiny, uszu nie zatyka ale jest głuchy nieprzyjemny dźwięk. Nie zauważyłem tego na jeździe testowej. Czy dalej zdarzają się egzemplarze cichsze i głośniejsze? Co na to ASO? Dodam że na razie jeżdżę na zimowych alufelgach 16", nie wiem co będzie jak zmienię w przyszłym tygodniu na letnie 17"...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DonSimonDzień dobry, jako że to mój pierwszy post na forum chciałem najpierw wszystkich przywitać
Od niedawna jestem właścicielem nowej Octavii MY2018. Na razie przejechałem 1100 km i problem z dudnieniem w moim egzemplarzu jest obecny i dość irytujący. Zawieszenie na poprzecznych nierównościach powoduje drgania kabiny, uszu nie zatyka ale jest głuchy nieprzyjemny dźwięk. Nie zauważyłem tego na jeździe testowej. Czy dalej zdarzają się egzemplarze cichsze i głośniejsze? Co na to ASO? Dodam że na razie jeżdżę na zimowych alufelgach 16", nie wiem co będzie jak zmienię w przyszłym tygodniu na letnie 17"...
Po zmianie na letnie 17 zawieszenie pracuje dużo ciszej i lepiej zachowuje się na nierównościach.
W ogóle odnoszę subiektywne wrażenie, że moje auto jest zestrojone pod koła 17".
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Moja "córeczka"
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967
Komentarz
-
-
Amorki tył wymienione, żadnej poprawy. Ktos probował wytłumic porzadnie całą kabine ?
i jakie to dało efekty ?
np. w ten sposób http://caraudio.basser.pl/pl/skoda/3...octavia-3.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpisW Moim VW ASO potwierdziło usterkę i amorki z tyłu będą do wymiany na gwarancji.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez luker Zobacz wpisjest informacja serwisowa odnośnie octavi 3 ze amortyzatory wyprodukowane od któregoś tam roku z indeksem jakimś powodują dudniienie miałem w swoim aucie i wymieniałem na gwarancj
Komentarz
-
-
Napisałem już o tym na forum, ale póki co nikt nie napisał. Spotkałeś się może z takim przypadkiem? Może ten model (1,4 TSI 140 KM) tak ma, ale zauważyłem u siebie zmianę (trochę chaotyczną) obrotów przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła zupełnie na luzie. Mam to od kilku dni. Przy wciskaniu sprzęgła potrafią na chwilę obroty skoczyć do ok. 1200 i same po sekundzie opadają. Dzisiaj mam zjawisko odwrotne - wciskając jest wszystko ok, ale kiedy puszczam sprzęgło to na chwilkę podskakują do ok 1200 obr. Ktoś tego doświadczał? Znalazłem bardzo podobną sytuację na elektrodzie i tam ASO wymieniło człowiekowi w tym samym modelu "pół samochodu" (pompę sprzęgła, czujnik położenia pedału sprzęgła, wysprzęglik i aktualizowano soft). Pytanie, czy to wszystko było potrzebne, to już nie wiem. Człowiek napisał, że po tym problem został całkowicie rozwiązany.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MariuszKoz Zobacz wpisNapisałem już o tym na forum, ale póki co nikt nie napisał. Spotkałeś się może z takim przypadkiem? Może ten model (1,4 TSI 140 KM) tak ma, ale zauważyłem u siebie zmianę (trochę chaotyczną) obrotów przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła zupełnie na luzie. Mam to od kilku dni. Przy wciskaniu sprzęgła potrafią na chwilę obroty skoczyć do ok. 1200 i same po sekundzie opadają. Dzisiaj mam zjawisko odwrotne - wciskając jest wszystko ok, ale kiedy puszczam sprzęgło to na chwilkę podskakują do ok 1200 obr. Ktoś tego doświadczał? Znalazłem bardzo podobną sytuację na elektrodzie i tam ASO wymieniło człowiekowi w tym samym modelu "pół samochodu" (pompę sprzęgła, czujnik położenia pedału sprzęgła, wysprzęglik i aktualizowano soft). Pytanie, czy to wszystko było potrzebne, to już nie wiem. Człowiek napisał, że po tym problem został całkowicie rozwiązany.
Komentarz
-
-
Hej,
jak do tej pory nie udało mi sie rozwiązać problemu hałasu. Po 5k kilometrów nic sie nie zmieniło, ASO twierdzi że dźwięk jest normalny i że "Skody tak mają".
Nie wiem czy widzieliście ale na zagranicznym forum również jest rozległy wątek na temat hałasu: https://www.briskoda.net/forums/topi...cabin/?page=55
Może jednak komuś udało się coś wskórać?
Komentarz
-
-
Odświeżę temat. Moja OIII 2015 kombi cały czas dudni (już nie mogę z tym wytrzymać ) nie wiem czy zmieniać amorki bo dużo osób pisało że pomogło. Z pytaniem czy ktoś wymieniał amorki tył na jakieś zamiennik sachs, bilstein, monroe lub inne. Bo jest istotne na jakie amorki tym co pomogło zmieniali - oryginały czy zamienniki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez majora Zobacz wpisOdświeżę temat. Moja OIII 2015 kombi cały czas dudni (już nie mogę z tym wytrzymać ) nie wiem czy zmieniać amorki bo dużo osób pisało że pomogło. Z pytaniem czy ktoś wymieniał amorki tył na jakieś zamiennik sachs, bilstein, monroe lub inne. Bo jest istotne na jakie amorki tym co pomogło zmieniali - oryginały czy zamienniki
- przelewajace sie paliwo w zbiorniku, dopiero poziom ponizej 1/2 zbiornika powoduje cisze pod siedzeniem tylnej ławki.
- hałas innych aut tak jakby szyby były uchylone.
Skoda chyba tak ma niestety.Ostatnio edytowany przez mez2008; 44701.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mez2008 Zobacz wpis
Oprócz dudnienia zawieszania na kazdej nierówności dochodzi:
- przelewajace sie paliwo w zbiorniku, dopiero poziom ponizej 1/2 zbiornika powoduje cisze pod siedzeniem tylnej ławki.
- hałas innych aut tak jakby szyby były uchylone.
Skoda chyba tak ma niestety.
Komentarz
-
Komentarz