Wada fabryczna Octavii 3?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    Ło Jezu... Panowie - w d...pie powinniscie miec to ktora reka gdzie i jak lapiecie pas, i jak go przeciagacie - czy pod kątem 30 stopni czy mniejszym, a moze wiekszym... zaraz sie okaze, ze tak samo trzeba specjalnie jakos siadac na fotelu, lapac za klamke czy naciskac guzik od radia bo inaczej wszystko sie rozpadnie.

    Producent dal ostro ciala, i powinien to naprawiac bez szemrania... ale niestety tego nie zrobi, bo widac wie ze klienci i tak sobie z nim nie poradza.

    Mnie tylko zastanawia jedna rzecz - jesli niby Golf, Octavia i Leon to sa tak bardzo podobne auta technicznie i MATERIAŁOWO - to czy w Leonie albo Golfie pas tez potrafi przeciac plastik??? Jesli tak - to znaczy ze cala firma VAG oszalala, jesli nie - to znaczy ze Skoda oszczedza na materialach w zadziwiajaco glupi sposob.

    Wspolczuje ale za bardzo bym sie na Waszym miejscu nie zastanawial jak kto zapina pas - do diaska przeciez to nie ma zadnego znaczenia jesli samochod jest zrobiony normalnie, a nie dziadowsko. Czy producent tego nie rozumie? Zadziwiajace...

    ps. to teraz co - tak samo chyba powinienem co pewien czas sprawdzac czy w Superbie sie tam cos tez nie przeciera??? W Fabii po pasie sladu nie bylo na slupku bocznym...
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • Chris11
      RS
      • 2011
      • 1587

      Zamieszczone przez marlej108
      Ło Jezu... Panowie - w d...pie powinniscie miec to ktora reka gdzie i jak lapiecie pas, i jak go przeciagacie - czy pod kątem 30 stopni czy mniejszym, a moze wiekszym... zaraz sie okaze, ze tak samo trzeba specjalnie jakos siadac na fotelu, lapac za klamke czy naciskac guzik od radia bo inaczej wszystko sie rozpadnie.
      Nie to, żebym szczególnie bronił producenta, bo jak napisałem powyżej, uważam to za skandal, ale jeśli masz takie podejście to rozumiem, że:

      - nie czekasz aż silnik się rozgrzeje tylko od razu dajesz rurę po odpaleniu (jest o tym w instrukcji)
      - lewarek podkładasz nie w miejscach do tego wyznaczonych, jak mówi instrukcja, bo przecież próg to próg i musi być mocny w każdym miejscu
      - a z kolei olej wymieniasz co 15tys. km, bo wiesz lepiej niż producent.

      Sorry, ale pewnych rzeczy producent nie jest w stanie przewidzieć, np. jak kto wywija pasem, żeby się zapiąć i nie może brać za wszystko odpowiedzialności, więc dla mnie jest jak najbardziej zrozumiała instrukcja zapinania pasów.
      Najwyraźniej, miał już takie przypadki wcześniej skoro umieścił stosowną informację w instrukcji.
      Jak ludzie zaczną wyrywać klamki, bo będą za mocno otwierali drzwi i zgłaszali to jako wadę, to producent zapewne też napisze o tym w instrukcji.

      Komentarz

      • marlej108
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 4976
        • Octavia III (5E3)
        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

        Chris11 - spieprzenie plastiku przy pasie w O3 to ewidentny blad producenta. Pisanie natomiast o rozgrzewaniu silnika zanim da sie w palnik tu nie ma nic do rzeczy.

        Tak to mozna by wszystko wytlumaczyc...

        ps. a swoja droga spora czesc uzytkownikow sama psuje swoje samochody - tu sie zgodze. Tyle ze akurat kwestia ktora reka gdzie lapac i jak ciagnac pas to brzmi jak dowcip - powtarzam - to co bedzie nastepne? Jak w Skodzie lapac za klamke zeby nie zostala w reku?
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • Chris11
          RS
          • 2011
          • 1587

          Zamieszczone przez marlej108
          Chris11 - spieprzenie plastiku przy pasie w O3 to ewidentny blad producenta. Pisanie natomiast o rozgrzewaniu silnika zanim da sie w palnik tu nie ma nic do rzeczy.
          Jak to nie ma? Tak samo równorzędnie podana informacja w instrukcji, jak ta dotycząca zapinania pasów.
          Rozumiem, że według Ciebie producent pisząc o niepałowaniu silnika, kiedy jest zimny wie co robi, ale o zapinaniu pasów już się ośmiesza?


          Zamieszczone przez marlej108
          Jak w Skodzie lapac za klamke zeby nie zostala w reku?
          A jak przyjdzie Pudzian i wyrwie drzwi pociągając za klamkę, bo akurat ma taki dzień, to czyja jest wina?

          Oczywiście, że jest to śmieszne, żeby taka sytuacja z uszkadzającym się plastikiem miała miejsce i wręcz jestem zdziwiony, że nie chcą tego uznać za reklamację, ale powtarzam - ja próbowałem na wielu ustawieniach fotela i regulatora i w żadnym przypadku nie widziałem, żeby pas dotykał akurat tej krawędzi. Może coś zostało przekonstruowane? Nie wiem, ale dla mnie jest to dziwne, że nie mogłem wygenerować takiego stanu podczas zapinania pasów SWOIM SPOSOBEM.

          Komentarz

          • Grad77
            Ambiente
            • 2015
            • 144
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Zamieszczone przez Chris11
            Sorry, ale pewnych rzeczy producent nie jest w stanie przewidzieć, np. jak kto wywija pasem, żeby się zapiąć i nie może brać za wszystko odpowiedzialności, więc dla mnie jest jak najbardziej zrozumiała instrukcja zapinania pasów.
            Najwyraźniej, miał już takie przypadki wcześniej skoro umieścił stosowną informację w instrukcji.

            Chris11
            Nikt tym pasem nie wywija tylko go normalnie zapina. Poza tym nie wiem, o jakiej informacji z instrukcji mówisz. Ja w swojej instrukcji obsługi nie mam opisanej tej "tajemniczej procedury" zapinania pasów w O3. Producent wymyśla coś po fakcie, desperacko szukając wytłumaczenia.

            [ Dodano: Nie 15 Mar, 15 11:32 ]
            Zamieszczone przez ruwado
            Ale - jeżeli fotel jest regulowany i w pionie i w poziomie - to w pełnym zakresie regulacji, nie powinno być przecinania plastiku. Bo taki zakres regulacji jest przewidziany do UŻYTKOWANIA!
            Racja w 100%!

            [ Dodano: Nie 15 Mar, 15 11:35 ]
            Zamieszczone przez marlej108
            Ło Jezu... Panowie - w d...pie powinniscie miec to ktora reka gdzie i jak lapiecie pas, i jak go przeciagacie - czy pod kątem 30 stopni czy mniejszym, a moze wiekszym... zaraz sie okaze, ze tak samo trzeba specjalnie jakos siadac na fotelu, lapac za klamke czy naciskac guzik od radia bo inaczej wszystko sie rozpadnie.

            Wspolczuje ale za bardzo bym sie na Waszym miejscu nie zastanawial jak kto zapina pas - do diaska przeciez to nie ma zadnego znaczenia jesli samochod jest zrobiony normalnie, a nie dziadowsko. Czy producent tego nie rozumie? Zadziwiajace...
            Z tym też się zgadzam w 100%.

            [ Dodano: Nie 15 Mar, 15 11:50 ]
            Chris11 Kiedy było wyprodukowane Twoje auto? Może faktycznie u Ciebie ta osłona jest usprawniona, lepiej zamocowana, z lepszego plastiku? Mógłbyś wrzucić fotkę ze swego auta?

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              Wlasnie w pracy (tak wiem - w niedziele, grzech...) opowiadalem koledze ciekawostke z tymi pasami - nie uwierzyl - wiec mu pokazalem te fotki zamieszczone w tym watku.

              Reakcja kolegi, ktory wlasnie sie zastanawia nad sprzedaza Avensisa - i nawet tak go troche tak nakrecalem na Skode Superb taka - nigdy nie kupi czegos tak tandetnego (jego slowa nie moje).

              Moze wiec to jest jakas droga - zglosic toto do TVN TURBO - tylko zebrac sie w kilka osob - napisac do Auto Świat, itp. Moze sie tym ktos zainteresuje, bo to przeciez cos niesamowitego, zeby producent nie potrafil zrobic porzadnie kawalka plastiku i zeby pas ciął plastik... to nawet brzmi idiotycznie - pas tnie plastik... jak Monty Python... i ze Skoda w odpowiedzi przesyla klientom zamiast im pomoc to belkotliwy opis jak maja zapinac pas.

              Tym bardziej, ze wychodzi na to, ze to nie jest 1 czy 2 osoby.

              ps. a swoja droga ja podejrzewam, ze to nie tyle wynika ze sposobu zapinania pasow (nad czym sie przeciez az do teraz nikt normalny nigdy nie zastanawial - po prostu wsiada sie i zapina pas...), ale imho z wady materialowej - jakiegos szczytu tandety ktory tam uzyli.

              Tak czy owak - powodzenia, choc wiem ze czlowiek teoretycznie stoi zwykle w takich wypadkach niby na straconej pozycji.

              Ale zawsze mozecie chociaz przestrzec kolejnych przed tego typu przygoda. Moze producent to zrozumie... albo chociaz jak ktos bedzie kupowal uzywane auto to bedzie wiedzial tez na co zwrocic uwage jeszcze.
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • rodaczek
                RS
                • 2011
                • 1600
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Wiem, że jest to wątek dot. O III ale pozwolę sobie wrzucić zdjęcie ze swojej 5,5 letniej O II . Niezła dziara :twisted: .
                Załączone pliki

                Moja Octavia:
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                Rafał

                Komentarz

                • howard
                  Rider
                  • 2014
                  • 255

                  rodaczek, masakra :-)
                  Ja mam 18 tyś przejechane i zaczyna być widać wytarcie. teraz będę uważał. Też pokazałem wątek teściowi, który notabene nabył właśnie nowego Aurisa (wcześniej miał Fiata Sedici i ponad 100 tyś na liczniku i nic się nie działo w tych miejscach). Tylko się zaśmiał :-)
                  Póki się nie psuje nie ma co narzekać i szukać problemów :-)

                  Komentarz

                  • Chris11
                    RS
                    • 2011
                    • 1587

                    Zamieszczone przez marlej108
                    i zeby pas ciął plastik... to nawet brzmi idiotycznie - pas tnie plastik... jak Monty Python...
                    Jakoś dla mnie to coś całkiem naturalnego... Ten sam pas w trakcie wypadku, źle zapięty, szyje też Ci przetnie. I parę innych materiałów z pewnością też. Ja nie widzę w tym nic śmiesznego i dziwnego.
                    O wiele gorzej by było i jeszcze śmieszniej do powiedzenia, gdyby sytuacja była odwrotna.

                    A żeby nie było, że to oczywiście tylko Skoda jest taka be to poniżej przykład z innego ogródka:


                    Również na forum Quashqai'a też znalazłem podobny temat, ale teraz jakoś nie mogę go odnaleźć.

                    Komentarz

                    • Grad77
                      Ambiente
                      • 2015
                      • 144
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Chris 11 wrzuć proszę foty osłon z Twojego auta i napisz kiedy je kupiłeś. Może masz wersję premium tych plastików, cholera wie.

                      [ Dodano: Nie 15 Mar, 15 20:48 ]
                      Przypomnę jeszcze tylko, jaką informację dostałem od sprzedawcy używanych części samochodowych:
                      "Witam,
                      Ta czesc, jest praktycznei w stanei idealnym, jednak takie
                      wyślizganie od pasa wystepuje praktycznie we wszystkich uzywanych
                      czesciach jakie ja widziałem.

                      Zdjęcia zamieszczam w załączniku
                      Pozdrawiam Serdecznie"

                      I jeszcze przypomnienie informacji od jednego z dealerów Skody, który sprzedaje też części używane:
                      "Witam posiadam taką część ale też ma lekkie przetarcie od pasa jak u
                      Pana.A jak uniknąć tego przetarcia niestety nie wiem jedynym wyjściem jest
                      nie zapinać pasa ale nie polecam.
                      Pozdrawiam"

                      No i jak to należy rozumieć? Co jest bardziej prawdopodobne: epidemia niewłaściwego obchodzenia się z pasami, czy może jednak błąd producenta?

                      Komentarz

                      • Dig Dug
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1306
                        • Seat

                        Kolejna sytuacja, gdzie widać, że Skoda obniżyła loty co do jakości, a nie że co niektórzy są upierdliwi i szukają dziury w całym.

                        Po wielu wątkach o słynnych boczkach, które tak niektórzy bronili, dochodzi kiepska jakość plastików i parę innych spraw z dudnieniem zawieszenia włącznie, które niby wynika z MQB, ale całość niestesty składa się w całość, że Skoda z generacji na generacje dziadzieje. :evil:

                        A poruszanie nieba i ziemii oraz telewizji nic nie da. Nawet jak wyemitują to w TV to ludzie oglądną, ale dalej pójdą do salonu Skody, bo to prawie VW. :|
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz

                        • irekk
                          L&K
                          • 2011
                          • 1093
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Wytarcia są także w O2, z tym że to bardziej wygląda jak polerka (matowa powierzchnia ma teraz połysk). Tak więc tutaj jakość materiału ma znaczenie.

                          Komentarz

                          • AKa
                            Rider
                            • 2008
                            • 572
                            • Mercedes-Benz

                            Pocieszę- w Leonie 5F ten problem też występuje- tylko jakby pas ścierał warstwę częścią powierzchni- bez uszczerbku dla boku pasa.
                            Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                            Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                            Komentarz

                            • beerkoff
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 172

                              Zamieszczone przez irekk
                              Wytarcia są także w O2, z tym że to bardziej wygląda jak polerka (matowa powierzchnia ma teraz połysk). Tak więc tutaj jakość materiału ma znaczenie.
                              Potwierdzam.
                              Choć moja O2FL 2009 ma na zegarach 230 kkm (real) a wytarcie zauważyłem dopiero jak się mocno przyjrzałem. I też nie jest to nacięcie plastiku jak u autora tematu tylko lekkie "spolerowanie" powierzchni materiału - traci on swoją fakturę i staje się gładki.
                              Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                              Komentarz

                              • lubek24
                                Rider
                                • 2013
                                • 597
                                • Octavia III (5E3)
                                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                Dziś w Turbo Kamerze Skoda w roli głównej znany mi salon z Grochowskiej chyba nie będzie teraz narzekał na tłumy interesantów
                                O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                                Komentarz

                                • pewux
                                  Drive
                                  • 2014
                                  • 91
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Zamieszczone przez lubek24
                                  Dziś w Turbo Kamerze Skoda w roli głównej
                                  Toooo -> http://player.pl/programy-online :?:
                                  O3 -> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86469

                                  Komentarz

                                  • irekk
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1093
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Bardziej bezpośrednio: http://player.pl/programy-online/tur...E02,37195.html ostro z tym sprzęgłem

                                    Komentarz

                                    • howard
                                      Rider
                                      • 2014
                                      • 255

                                      w/g mnie czym innym jest zapinanie pasa zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, a co innego z zgodnie z tym żeby nie wytrzeć plastików :evil:
                                      Póki się nie psuje nie ma co narzekać i szukać problemów :-)

                                      Komentarz

                                      • Don Corleone
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 123
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • AGU 1.8 20VT 150 KM

                                        Zamieszczone przez Chris11
                                        - a z kolei olej wymieniasz co 15tys. km, bo wiesz lepiej niż producent.
                                        Każdy kto robi inaczej to albo kretyn, albo jest po prostu nieświadomy tego, że niszczy sobie silnik. No ewentualnie może mieć to jeszcze gdzieś.

                                        A później będzie płacz, że nowe silniki wyżyłowane i szybko padają...
                                        Skoda Octavia Laurin&Klement 1.9 TDI '00
                                        Skoda 130 L '86
                                        Skoda Felicia LXi '98 + LPG - dupowóz

                                        Komentarz

                                        • debowymocny
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 14
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          U mnie też jest ok 2mm wytarcie, przy codziennej eksploatacji samochodu przez rok czasu. Zauważyłem, że pas obciera plastik podczas, gdy go wyciągam a ręką robię łuk wzdłuż szyby, potem jak ręka skręca przed kierownicę już jest ok, bez obcierania. Raczej nie zmienię nawyku i nie będę wyciagał pasa po szyi. :|

                                          Komentarz

                                          • Grad77
                                            Ambiente
                                            • 2015
                                            • 144
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            To granda! Jedź do salonu i to zareklamuj. Od czego jest gwarancja?

                                            Komentarz

                                            • Grew
                                              Drive
                                              • 2014
                                              • 72

                                              Pozytywna myśl:
                                              Może to lepiej że ściera się plastik niż pas bezpieczeństwa który w końcu by pękł.

                                              Komentarz

                                              • ruwado
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 14885
                                                • Octavia IV (NX3)

                                                Grew, może i tak, ale..... :wink:
                                                pozdrawiam - Darek

                                                Komentarz

                                                • Grew
                                                  Drive
                                                  • 2014
                                                  • 72

                                                  Tak wiem ruwado ale naszła mnie pozytywna myśl oglądając w swojej skodzie ten badziewny plastik.

                                                  Komentarz

                                                  • Tippo
                                                    L&K
                                                    • 2009
                                                    • 1349
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                    Zamieszczone przez irekk
                                                    Bardziej bezpośrednio: http://player.pl/programy...6E02,37195.html ostro z tym sprzęgłem
                                                    Czy tylko mnie zniknal 16 sezon z playera??

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...