ojciec_, bardzo wątpię, masz takie same plastiki , tylko zapinasz pas tak, że nie obciera plastiku. U mnie przebieg 16kkm i 8 m-cy i również nie ma zużycia na żadnej stronie.
Wada fabryczna Octavii 3?
Zwiń
X
-
Ciekawostka z niemieckiego forum:
Zgodnie z poniższym wpisem z 10 lipca 2015 temu użytkownikowi bez żadnego problemu wymieniono osłony w ramach gwarancji. Niemieckie ASO poinformowało go, on też ma takie wrażenie, że osłona jest teraz wykonana z twardszego tworzywa.
Czy faktycznie tak jest, niestety nie wiem.
Da sich bei mir nun nach 18000 km kleine Mulden bildeten, der Gurt also langsam anfing Material von der Gurtführung abzutragen, hatte ich das bei der ersten Inspektion einmal angesprochen.
Die Gurtführungen wurden ohne Probleme auf Garantie gegen neue getauscht.
Laut Aussage des Werkstattmeisters, hat Skoda wohl das Material der Gurtführung etwas geändert. Habe auch den Eindruck, daß das Material nun etwas härter ist.
Jetzt soll ich weiter beobachten, ob sich an den Führungen wieder etwas tut, oder jetzt dauerhaft in Ordnung ist.
Normalverbraucher, 10.07.2015
[ Dodano: Czw 22 Paź, 15 21:04 ]
Czas wrócić do tematu.
Jakieś 2 miesiące temu zgłosiłem problem w innym niż pierwotnie ASO. Początkowo odpowiedź z Poznania była standardowa: producent nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe użytkowanie pasów bezpieczeństwa :evil:
Wściekłem się i odwołałem po raz kolejny w Poznaniu. No i stał się cud: VGP podjęło decyzję, że bezpłatnie wymieni mi wadliwe osłony. Miesiąc temu wymiana została wykonana.
Niestety już po tygodniu było widać, że "jakość" nowych osłon jest taka sama, jak poprzednich. Mimo absurdalnie ostrożnego zapinania pasów, co samo w sobie jest przecież paranoją, po miesiącu użytkowania wytarcie osłony po stronie kierowcy jest już bardzo wyraźne. :evil:
Ręce opadają...
Komentarz
-
-
Problem jest związany ze złym zaprojektowaniem tego elementu i nie wynika z jakości zastosowanego materiału. Porównajcie kształt osłony słupka B z tym co jest w innych autach np. w Golfie VII (wrzucałem zdjęcie) to zobaczycie w czym jest różnica.
Otwór powinien mieć taki kształ, aby w normalnym użytkowaniu boczna krawędź pasa nie miała kontaktu z osłoną.
Niestety przeprojektowanie tej osłony i wprowadzenie nowej wersji będzie oznaczało przyznanie się do błędu. Tego Skoda nie zrobi, gdyż element ten nie wpływa w żaden sposób na bezpieczeństwo a tylko na walory estetyczne i zużywanie się wnętrza. Niestety obawiam się, że ta marka już tak ma. Sam miałem kilka modeli Skody i w każdym wychodziły różne błędy lub oszczędności, których nie ma chociażby w VW.Powered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
-
Odświeżę temat u mnie. 30kkm i brak wytarć tych elementów u pasażera jak i u kierowcy. Zapinam pas jak mi pasuje i nie dbam czy dotyka czy nie. Także nie wiem co robicie z tymi pasami :PZamieszczone przez Grad77Mimo absurdalnie ostrożnego zapinania pasów, co samo w sobie jest przecież paranoją, po miesiącu użytkowania wytarcie osłony po stronie kierowcy jest już bardzo wyraźne. :evil:Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Właśnie na tym ten problem polega. Kłopot mają głównie osoby niskie siedzące stosunkowo blisko kierownicy.Zamieszczone przez ruwadojestem niski i mam fotel przesunięty do przodu - nie ma możliwości zapinania, żeby pas nie tarł o bok osłony - fotel pasażera jest bardzie odsunięty do tyłu i tam problemu nie ma (pas wychodzi pod innym kątem)
P.S.
Nie wiem czy widzieliście, że cytuje nas aktualny tygodnik Motor. Wspominają też o zarysowaniach szyb i bodajże problemach z dźwignią ręcznego. Taka ciekawostka.
Komentarz
-
-
Problemu z dźwignią nie ma jako takiego, ale pracuje ona gorzej niż w OII, przynajmniej ja mam takie odczucie. Jest tak, jakby było za mało na samym początku zaciągania jednego ząbka. Chodzi też tak jaby bardzie "sucho" w stosunku do OII.Zamieszczone przez Grad77bodajże problemach z dźwignią ręcznegoOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Wracając do tematu.
Spójrzcie na zdjęcie z O3 z wypożyczalni z rocznika 2014, którą ostatnio
miałem okazję jechać. Widać dokładnie, jak pas rżnie osłonę w różnych
miejscach, w zależności od ustawień danego użytkownika.
Rżnie więc nie jednej osobie przy jakimś konkretnym ustawieniu, lecz w
wielu przypadkach. Najczęściej zapewne przy ustawieniu fotela stosunkowo blisko
kierownicy, co dla wielu osób jest konieczne ze względu na wzrost. Wtedy
wystarczy się np. pochylić do schowka czy nawigacji mając zapięty pas i
już dochodzi do kontaktu pasa z osłoną i w konsekwencji do rżnięcia.
Skoda uparcie twierdzi, że to wina użytkowników, że zgłoszeń jest bardzo
mało, że wpisy w internecie ich nie interesują itp.
Może stwórzmy listę z numerami VIN, których problem dotyczy?
Komentarz
-
-
Nie uważasz, że skoro problem występuje u bardzo wielu kierowców to jest to wina jednak producenta a nie konsumenta? No i trochę bez sensu, żeby to konsument udowadniał, że wszystko robi dobrze. To producent powinien zadbać, aby w każdych warunkach pas nie ocierał o osłonkę, a nie tak jak w tym przypadku obwinia o wszystko kierowców. Jakoś w innych markach problem nie występuje.Zamieszczone przez AdamBGrad77, może jakiś filmik nagrany i wysłany do Skody obrazujący ten problem przy osobach niższego wzrostu i pokazujący różne sposoby wyciągania pasa i jego wycieranie osłony??
Najlepiej nie kupować ponownie samochodu VAGZamieszczone przez Grad77Ale wymyślimy coś innego.
Ja prawdopodobnie tak zrobię, bo konkurencja wcale nie jest gorsza.Jeśli pomogłem bardzo proszę o naciśnięcie "pomógł"
Komentarz
-
-
Za to może lepiej się to sprawuje i nie ma dziadowskich niedoróbek - i stąd bierze się cena. Taka opcja teże jest, bo nic za darmo.Zamieszczone przez krzyzakpScrappy Coco, no nie wiem czy nie taka gorsza, szczegolnie jak popatrzec na palete silnikow i cene przy dobrym wyposazeniu.. Wtedy juz robi sie slabo u konkurencji..Biały działkowóz
Komentarz
-
-
... a wzrost? Może faktycznie to sprawa wzrostu kierowcy?Zamieszczone przez dj1978U mnie 106 tys km i też najmniejszego śladu na plastiku.Zamieszczone przez BandiniJa też dołączam się do listy bez uszczerbku. MY2016 od lipca. Obecnie 7500 km tylko ja kieruję. 180 cm wzrostu i ani śladu na uchwycie.
Chyba, że faktycznie te czarne plastyki w RS są mocniejsze?
Komentarz
-
Komentarz