Akumulator do 1.4 CHPA
Zwiń
X
-
Dzień dobry, podłączę się do tematu, czy ktoś tutaj ma jeszcze ORI aku w CHPA 1.4 ? Wydaje mi się, że ten u mnie jest jeszcze ORI. Wydaje się mały, tylko 51 Ah. Napięcie spoczynkowe po nocy mam 12,1 i zastanawiam się czy to już początek jego końca, auto odpala normalnie. Czy ktoś wymieniał na nowy ? Adviser Varty proponuje mi aku 60 Ah, czy mogę dać większy ?
Załączone plikiOstatnio edytowany przez radoszczak; 3292.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez normo Zobacz wpisA czy coś się dzieje ? ! ( odpalasz normalnie - piszesz ) czy kupiłeś nowy voltomierz ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dagetto Zobacz wpisJa w chpa oryginalnie mam 60ah, ale to zależy pewnie od wersji wyposażenia i ilości elektroniki na pokładzie, którą ten aku musi obsłużyć.
Komentarz
-
-
polecam zalozyc agm sa trwalsze
ja u siebie mam ten
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-varta-silver-dynamic-agm-start-stop-d52-60ah-680a/Akumulator VARTA Silver Dynamic AGM START&STOP D52 60Ah 680A ma trzy razy dłuższy cykl życia w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami.
Komentarz
-
-
No to ja dziś wymieniłem u siebie. Nie dawało mi spokoju że siedzi już 8 lat od nowości w aucie. Latem był doładowany. Pojechałem na test i wyszło że zostalo mu koło połowy pojemności i znikomy prąd rozruchowy. No to kupiony nowy. Jest to model zakładany w salonach VW,ale wiadomo że naklejka na Aku musi być inna. Stary miałem Varty 60Ah i 480 prąd. Obecnie jest 65Ah i 600 prąd. Pali jak kluczyk zobaczy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zulu Zobacz wpisPodepnę się z pytaniem, tak na przyszłość...
Wymieniając aku, gdy mam start stop, po prostu wymieniam i tyle, czy trzeba co programować? Gdzieś, coś, jakoś, być może mi się przewidziało, że ze względu na ten moduł przy klemie i system odzysku przy hamowaniu, trzeba coś tam wprowadzać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zulu Zobacz wpisPodepnę się z pytaniem, tak na przyszłość...
Wymieniając aku, gdy mam start stop, po prostu wymieniam i tyle, czy trzeba co programować? Gdzieś, coś, jakoś, być może mi się przewidziało, że ze względu na ten moduł przy klemie i system odzysku przy hamowaniu, trzeba coś tam wprowadzać.
Komentarz
-
-
Problem jest taki, że chcę kupić z pewnego źródła z netu i wymienić samemu. W sklepie z aku, to wiem, że mają sprzęt do potrzymania napięcia.
Edit, takie coś znalazłem.
"Zakładając nowy aku wpisujesz w kompa jego pojemność, od tamtej pory aku jest tak traktowany jak bank energii. Różnica taka, że nie jest w pełni ładowany tylko jest utrzymywany w jakimś stopniu naładowania aby to wolne miejsce doładować np. jadąc z górki lub podczas hamowania (rekuperacja?). Inżynierzy nie przewidzieli jednego -kiedy (po jakich warunkach) kierowca wyłączy silnik. Taki akumulator jest zazwyczaj notorycznie niedoładowany."
Czyli wsadzając o takich samych parametrach jak miałem to jest ok, natomiast o innych to być może jak pisze.
Z innej beki, po jakim czasie mieliście objawy, że się aku kończy?
Ostatnio edytowany przez zulu; 48819.
Komentarz
-
-
1) Wpisujesz do kompa pojemność, aby wiedział jakim prądem ma być aku ładowany ( w przypadku zmiany na inną niż była pojemność )
2) wpisywanie nr. seryjnego jest po to, byś nie mógł oszukać np. ASO przy reklamacji aku.
3) inżynierowie to przewidzieli, i s/s nie zadziała przy słabym aku, a także w innych krytycznych warunkach.
4) aku jest ładowany cały czas max. dopuszczalnym prądem, po długiej jeździe, kiedy układ uzna że doładował - jest podtrzymanie
5) układ ładowania zmienia swoje parametry nawet 'w funkcji' temperatury zewnętrznej
6) powyższe informacje są poprzedzone obserwacją wskazań woltomierza wbudowanego w gn. zapalniczki od ponad trzech lat
objawy końca aku po dwóch latach ((
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arekryc Zobacz wpispolecam zalozyc agm sa trwalsze
ja u siebie mam ten
https://akumulatoryspecpart.pl/produ...d52-60ah-680a/
Komentarz
-
Komentarz