Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Akumulator do 1.4 CHPA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Akumulator do 1.4 CHPA

    Szukam dobrego akumulatora do mojego 1.4 tsi z systemem start-stop
    fabrycznie miałem około 60ah efb, według katalogu powinien być 70ah AGM?
    czy faktycznie trzeba taki zakładać czy mogę zostać przy efb 60ah ?

    wstępnie znalazłem coś takiego co byłoby najbardziej zbliżone do ori

    Akumulator GROM EFB START&STOP 60Ah 600A Prawy Plus

  • #2
    Polecam skarbnice wiedzy na YT- mrAkumulator - YouTube

    Komentarz


    • #3
      Dzień dobry, podłączę się do tematu, czy ktoś tutaj ma jeszcze ORI aku w CHPA 1.4 ? Wydaje mi się, że ten u mnie jest jeszcze ORI. Wydaje się mały, tylko 51 Ah. Napięcie spoczynkowe po nocy mam 12,1 i zastanawiam się czy to już początek jego końca, auto odpala normalnie. Czy ktoś wymieniał na nowy ? Adviser Varty proponuje mi aku 60 Ah, czy mogę dać większy ?
      Załączone pliki
      Ostatnio edytowany przez radoszczak; 3292.

      Komentarz


      • #4
        A czy coś się dzieje ? ! ( odpalasz normalnie - piszesz ) czy kupiłeś nowy voltomierz ...

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez normo Zobacz wpis
          A czy coś się dzieje ? ! ( odpalasz normalnie - piszesz ) czy kupiłeś nowy voltomierz ...
          Inny woltomierz (wyższej klasy) pokazał 12,39 V po 2 dniowym postoju auta, uznaje wartość za poprawną i pozostawiam temat do zimy

          Komentarz


          • #6
            Ja w chpa oryginalnie mam 60ah, ale to zależy pewnie od wersji wyposażenia i ilości elektroniki na pokładzie, którą ten aku musi obsłużyć.
            ​​​​​

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez dagetto Zobacz wpis
              Ja w chpa oryginalnie mam 60ah, ale to zależy pewnie od wersji wyposażenia i ilości elektroniki na pokładzie, którą ten aku musi obsłużyć.
              ​​​​​
              A masz s/s ?

              Komentarz


              • #8
                Nie mam.

                Komentarz


                • #9
                  polecam zalozyc agm sa trwalsze
                  ja u siebie mam ten
                  Akumulator VARTA AGM START&STOP D52 60Ah 680A

                  Komentarz


                  • #10
                    ostetcznie decyzja padłą na agm ale kupilem 60 ah

                    Akumulator GROM AGM START&STOP 60Ah 680A Prawy Plus

                    Komentarz


                    • #11
                      No i spoko. Daj znać jak się sprawuje po pewnym czasie, bo można wyczytać, że te agm nie lubią wysokich temperatur i raczej producenci aut wsadzają je do bagażników, a pod maske to lepsze efb.

                      Komentarz


                      • #12
                        Czy w O3 po wymianie aku coś się resetuje ? Trzeba wprowadzać jakieś kody do radia etc ?

                        Komentarz


                        • #13
                          Mnóstwo błędów. Ale wsiadasz,odpalasz i trzeba się kawałek przejechać. U mnie było jeszcze kilka po podpięciu kompa. Myślałem że jak choinka zgasła to było ok. Ale trochę jeszcze jednak było.
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            No to ja dziś wymieniłem u siebie. Nie dawało mi spokoju że siedzi już 8 lat od nowości w aucie. Latem był doładowany. Pojechałem na test i wyszło że zostalo mu koło połowy pojemności i znikomy prąd rozruchowy. No to kupiony nowy. Jest to model zakładany w salonach VW,ale wiadomo że naklejka na Aku musi być inna. Stary miałem Varty 60Ah i 480 prąd. Obecnie jest 65Ah i 600 prąd. Pali jak kluczyk zobaczy
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz


                            • #15
                              Podepnę się z pytaniem, tak na przyszłość...
                              Wymieniając aku, gdy mam start stop, po prostu wymieniam i tyle, czy trzeba co programować? Gdzieś, coś, jakoś, być może mi się przewidziało, że ze względu na ten moduł przy klemie i system odzysku przy hamowaniu, trzeba coś tam wprowadzać.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez zulu Zobacz wpis
                                Podepnę się z pytaniem, tak na przyszłość...
                                Wymieniając aku, gdy mam start stop, po prostu wymieniam i tyle, czy trzeba co programować? Gdzieś, coś, jakoś, być może mi się przewidziało, że ze względu na ten moduł przy klemie i system odzysku przy hamowaniu, trzeba coś tam wprowadzać.
                                Nic nie trzeba robić. Przynajmniej u mnie nic nie robili i raczej nic z tego tytułu się nie wydarzyło.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez zulu Zobacz wpis
                                  Podepnę się z pytaniem, tak na przyszłość...
                                  Wymieniając aku, gdy mam start stop, po prostu wymieniam i tyle, czy trzeba co programować? Gdzieś, coś, jakoś, być może mi się przewidziało, że ze względu na ten moduł przy klemie i system odzysku przy hamowaniu, trzeba coś tam wprowadzać.
                                  Jak pojedziesz wymienić aku to mają sprzęty. Podpinają Ci auto i wymieniają że auto nawet nie wie że miało akumulator wymieniany
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Problem jest taki, że chcę kupić z pewnego źródła z netu i wymienić samemu. W sklepie z aku, to wiem, że mają sprzęt do potrzymania napięcia.
                                    Edit, takie coś znalazłem.

                                    "Zakładając nowy aku wpisujesz w kompa jego pojemność, od tamtej pory aku jest tak traktowany jak bank energii. Różnica taka, że nie jest w pełni ładowany tylko jest utrzymywany w jakimś stopniu naładowania aby to wolne miejsce doładować np. jadąc z górki lub podczas hamowania (rekuperacja?). Inżynierzy nie przewidzieli jednego -kiedy (po jakich warunkach) kierowca wyłączy silnik. Taki akumulator jest zazwyczaj notorycznie niedoładowany."

                                    Czyli wsadzając o takich samych parametrach jak miałem to jest ok, natomiast o innych to być może jak pisze.
                                    Z innej beki, po jakim czasie mieliście objawy, że się aku kończy?
                                    Ostatnio edytowany przez zulu; 48819.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      1) Wpisujesz do kompa pojemność, aby wiedział jakim prądem ma być aku ładowany ( w przypadku zmiany na inną niż była pojemność )
                                      2) wpisywanie nr. seryjnego jest po to, byś nie mógł oszukać np. ASO przy reklamacji aku.
                                      3) inżynierowie to przewidzieli, i s/s nie zadziała przy słabym aku, a także w innych krytycznych warunkach.
                                      4) aku jest ładowany cały czas max. dopuszczalnym prądem, po długiej jeździe, kiedy układ uzna że doładował - jest podtrzymanie
                                      5) układ ładowania zmienia swoje parametry nawet 'w funkcji' temperatury zewnętrznej
                                      6) powyższe informacje są poprzedzone obserwacją wskazań woltomierza wbudowanego w gn. zapalniczki od ponad trzech lat

                                      objawy końca aku po dwóch latach ((

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Spoko, pkt. 3 do 6 znam z autopsji ;]
                                        Moj ma 5 lat....

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez arekryc Zobacz wpis
                                          polecam zalozyc agm sa trwalsze
                                          ja u siebie mam ten
                                          Akumulator VARTA AGM START&STOP D52 60Ah 680A
                                          mam to samo jest okej

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X