dpf w nowej Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrek_os
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8160
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez Eryk Konieczny
    A jaki przebieg auta? ;-)
    220 z papierow cos tam wychodzi, ze przy ok 190 ASO cos robilo z dpf-em.....z tego co pamietam, jak to auto bylo kupowane. Jak kolega zrobil ok 20tys to zero problemu z dpf, a jezdzi na odcinkach 15km i od czasu do czasu trasa.
    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

    Komentarz

    • MaArek77
      Drive
      • 2014
      • 60

      Zamieszczone przez Bravais
      Dzisiaj sprawdziłem:
      100km/h - ok 1600
      130 km/h - ok 2200
      150km/h - ok 2500
      Silnik 2.0 TDi 150KM
      Dziękuje.

      No czyli jazda autostradą (no niemiecką) z prędkością 150 km/h to niezbyt wysokie obroty i dobre warunki do wypalania DPF-u.
      Zbieram informacje o eksploatacji Skody Octavii 3 z silnikiem TDI 150 lub 184 konie.

      Komentarz

      • Eryk Konieczny
        Ambiente
        • 2015
        • 216
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez piotrek_os
        Zamieszczone przez Eryk Konieczny
        A jaki przebieg auta? ;-)
        220 z papierow cos tam wychodzi, ze przy ok 190 ASO cos robilo z dpf-em.....z tego co pamietam, jak to auto bylo kupowane. Jak kolega zrobil ok 20tys to zero problemu z dpf, a jezdzi na odcinkach 15km i od czasu do czasu trasa.
        A kolega nie zna zapełnienia 20k temu? Gdy miał taką informację fajnie by było widać Jak narasta :-)

        MaArek77 wydaje mi się że powyżej tych obrotów też dobrze się będzie wypalać samoistnie.

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8160
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          A kolega nie zna zapełnienia 20k temu? Gdy miał taką informację fajnie by było widać Jak narasta
          niestety nie, bo moj kabelek od 0II nie chcial się polaczyc z FL
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            Odczyt z mojej OIII DPFa. Przebieg 19500km.

            496 Particle filter; differential pressure sensor 1 bank 1; offset 3 hPa
            497 Particle filter; field regeneration lock status-Bit 0 0
            498 Particle filter; field regeneration request status-Bit 0 0
            499 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 15.20 l
            501 Particle filter; oil ash volume 3.7 g
            502 Particle filter; oil ash volume 0.00 l
            503 Particle filter; soot mass calculated 20.73 g
            504 Particle filter; soot mass measured 11.50 g
            505 Particle filter; time since last regeneration 23692 s
            506 Particulate filter ash load limit 80.00 g

            Przebieg 19712

            496 Particle filter; differential pressure sensor 1 bank 1; offset 2 hPa
            497 Particle filter; field regeneration lock status-Bit 0 0
            498 Particle filter; field regeneration request status-Bit 0 0
            499 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 9.68 l
            500 Particle filter; kilometers since last regeneration 236047 m
            501 Particle filter; oil ash volume 3.8 g
            502 Particle filter; oil ash volume 0.00 l
            503 Particle filter; soot mass calculated 14.54 g
            504 Particle filter; soot mass measured 4.69 g
            505 Particle filter; time since last regeneration 16193 s
            506 Particulate filter ash load limit 80.00 g
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              A jeszcze powinien byc parametr o przejechanych kilometrach od ostatniej regeneracji.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                Maicroft, 385 km
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Mógłby ktoś z Was na przykładzie wyników Adama.....powiedzieć, który z nich jest ważny...., bo gdybym gdzieś oglądał 0II fl 1,6 .....na które parametry zwrócić uwagę?
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • Eryk Konieczny
                    Ambiente
                    • 2015
                    • 216
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez AdamB
                    501 Particle filter; oil ash volume 3.7 g
                    502 Particle filter; oil ash volume 0.00 l
                    506 Particulate filter ash load limit 80.00 g
                    Według mnie oil ash najistotniejszy. Informacja ile jest popiołu, którego nie spalisz. W OII FL wedlug producenta graniczne jest 60g (175ml).

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8030
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      Eryk Konieczny, no i wszystko jasne, dzięki . Tak podejrzewaliśmy z piotrek_os, ale to tak na zdrowy rozum, bo doświadczenia z tym nie mamy.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        CBBB przebieg 105kkm
                        Załączone pliki
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Eryk Konieczny
                          Ambiente
                          • 2015
                          • 216
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          A ja mam pytanie ogólne:
                          Czy używająć vcds można uzyskać informacje o liczbie wypaleń od początku oraz co ile te wypalenia miały miejsce.

                          Pozdrawiam
                          Eryk

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            Ilosci nie, jest tylko kiedy nastapilo ostatnie wypalenie: czas, ilosc przjechanych km, ilosc spalonego paliwa od tego czasu
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Eryk Konieczny
                              Ambiente
                              • 2015
                              • 216
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Szkoda, bo taka statystka byłoba bardzo fajna.

                              Komentarz

                              • Lukii
                                Rider
                                • 2015
                                • 562

                                Może idiotyczne pytanie ale czy podczas wypalania DPFa powstają jakieś skropliny które potem są wywalane pod samochód?
                                Zauważyłem że w miejscu gdzie parkuje mam lekkie plamy jakby stearyna...
                                Nic mi nie cieknie spod auta z żadnych podzespołów i stąd to pytanie...
                                Lukii

                                Mój Brokuł

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  A nie tak prozaiczne jak woda z klimy ?? Pod autem nic nie bedzie cieklo z DPF-a, a para wodna wyplynie wydechem.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • lu5asz
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2006
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    woda z klimy
                                    Też to obstawiam
                                    Kondziu

                                    OCP

                                    Komentarz

                                    • Lukii
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 562

                                      To nie woda z klimy...
                                      Tu są takie tłuste plamy jakby stearyna. Będę musiał obczaić podwozie i zobaczyć co i jak.
                                      Lukii

                                      Mój Brokuł

                                      Komentarz

                                      • Himenek
                                        Rider
                                        • 2014
                                        • 412

                                        u mnie coś ostatnio DPF wariuje, 4-5 zrobiłem 900 km i DPF dopalał się 2 razy w tym raz przy powrocie, potem tydzień spokoju i w sobotę 11go znowu dopalanie, żona pojechała w trasęm zrobiłą 250 km i powrót, we wtorek 15go dopalanie, środa 16 dopalanie, nie wiem o co chodzi ale w mieście dopalał się równo co tydzień a nie co dziennie... ktoś coś?

                                        Komentarz

                                        • krzyzakp
                                          L&K
                                          • 2013
                                          • 1016
                                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                          Himenek, znany problem, DPF ma swoje odpały Raz sie wybitnie na niego wkurzyłem - leciałem z ZS do Hamburga (A20, wiec pustki i mozna deptac), nie ukrywam ze spieszylo mi sie, wiec gdzie nie było ograniczen to ponizej 160 schodzilem tylko z musu... Dojechalem, wystudzilem turbo pod praca. Po robocie podjechalem 4km do znajomej, zgasiłem, a po godzinie odpalam, ruszam do domu i co? DPF sie wypala
                                          Wiec nie ma reguły, nawet jak go przegonisz 400km to moze stwierdzic ze musi sie wypalic i kit.. A nazbierac sie nie moglo w filtrze, bo auto mialo jakies 5-8tys km, do tego wiekszosc w trasach.. Zreszta nawet jak by byl mocno przytkany, to przez 400km cisniecia, ma kiedy sie wypalic....

                                          Moja O3 RS

                                          Komentarz

                                          • Himenek
                                            Rider
                                            • 2014
                                            • 412

                                            no tak też miałem ale teraz jestem zły bo dzisiaj po raz 3 w tym tygodniu włączył dopalanie, od ostatniego zrobiłem całe 40 km, coś mi się wydaje że DPF szybko wyleci po gwarancji... tak się przecież nie da jeździć, rozumiem jakbym robił same miasto, ale minimum raz na 2 tygodnia robię trasy...

                                            Komentarz

                                            • dj1978
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 181
                                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                              Koledzy, ktoś mogłby pomóc?
                                              Niedawno zaświeciła się kontrolka dpf i serwis zrobił komputerowe wypalanie, stwierdzili, że był mocno zapchany. Mimo to, mam wrażenie, że kończy mi się dpf. Prawie cały czas pracuje na podwyższonych obrotach (czyli na dopalaniu). . Gwarancji już nie mam, więc myślę o profesjonalnym wypalaniu. Auto służbowe, więc nie chce robić grubych ingerencji typu wycinka.
                                              Jest ktoś godny polecenia ze śląska lub małop.?

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                Jak ASO puscilo wypalanie to nikt nic wiecej nie zdziala. Pozostaje chemiczne czyszczenie DPF-a, ale kto to wykonuje nie wiem.

                                                BTW. Jaki przebieg, ze takie "problemy" ??
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • dj1978
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 181
                                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Jak ASO puscilo wypalanie to nikt nic wiecej nie zdziala. Pozostaje chemiczne czyszczenie DPF-a, ale kto to wykonuje nie wiem.

                                                  BTW. Jaki przebieg, ze takie "problemy" ??
                                                  Chodziło mi o to chemiczne czyszczenie. Przebieg prawie 150 kkm, więc chyba końcówka żywotności. Głównie jeżdżona trasa w różnym zakresie obrotów, również tych sprzyjających wypalaniu.

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    Przy tym przebiegu zwlaszcza w trasie to w najgorszym przypadku powinna byc to polowa zywotnosci tego filtra.

                                                    Ja bym predzej obstwial problem z osprzetem typu czujnik roznicy cisnien jakies czujniki temperatur.
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...