Informacje o silniku 1.4 tsi 140KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • msz07
    Drive
    • 2013
    • 54

    greentec:
    - start stop
    - odzyskiwanie energii z hamowania
    - opony o obniżonych oporach toczenia

    Komentarz

    • paweł2
      L&K
      • 2010
      • 1405

      Zamieszczone przez Maicroft
      en nowy 1.4TSI bedzie palil 1l wiecej od 1.6TDI - tak wychodzi z wielu statystyk.
      Tak wlasnie jest mialem okazje potestowac obie wersje w OIII i ten 1.4TSI 140 jak dla mnie ideal ciagnie od dolu kopa ma i z trasy 650km wyszlo mi 7.2 a nie oszczedzalem go czesto 150-170.
      Taki troche diesel.Z kolei ten 1.6TDI 105 fajny silniczek do spokojnej jazdy,potrafil mi spalic 4.5l ale przy jezdzie takiej jak ten 1.4TSI(ta sama trasa)wyszlo mi rowne 6.0l.
      Tak wiec 1.2l roznicy nie pozostawia zludzen co lepiej kupic o samej jezdzie nie wspominajac.
      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez Przem78
        chodziło mi o to że przy S/S mam wzmocnione komponenty
        jesteś pewien? Bo ja nie.
        Zamieszczone przez Przem78
        gdzieś czytałem, że podczas uruchamiania auta ze start/stop rozrusznik nie działa na 100% a wspomagany jest poprzez wtrysk bezpośredni w momencie rozruchu
        nie ma możliwości aby rozrusznik nie działał na 100%. Prądy na rozruchu są tak duże (kilkaset A), że jest tylko przekaźnik włącz/wyłącz. Może być jakieś inne oprogramowanie na te rozruchy, ale tylko wtrysków, przepustnicy czy zapłonu.

        Komentarz

        • Przem78
          Rider
          • 2013
          • 561

          Zamieszczone przez rezon
          Może być jakieś inne oprogramowanie na te rozruchy, ale tylko wtrysków, przepustnicy czy zapłonu.
          No chyba o to chodzi, bo z tego co zrozumiałem to wtrysk ma pomagać w rozruchu (może inne kąt wtrysku, czasy zapłonu, inna dawka paliwa ??!!)
          Pozdr. Przemek

          Komentarz

          • Kedirak
            Drive
            • 2011
            • 68

            Pytanie..czy wiadomo cokolwiek o ewentualnym występywaniu lub nie nagaru w dotychczasowych 1.4 tsi ? Po prostu go nie ma ? (co by mnie cieszyło)

            W zmodyfikowanym ea211 1.8 tsi są dodatkowe 'czyszczące wtryski'.

            Natomiast nowe 1.4 ea 211 nadal nie posiadają żadnych dodatkowych wtrysków. Czy to oznacza, że nigdy nie występował w mniejszych turbo benzynach z bezpośrednim wtryskiem problem nagaru ? oby.

            Wcześniej sobie tłumaczyłem, że turbo podwyższa temperaturę, co w jakiś sposób niweluje osadzanie się nagaru. Fajnie, tylko że skoro w 1.8 tsi stosuje się dodatkowe wtryski .. to turbo wcale tam najwyraźniej nie pomaga ?. W takim razie co panowie dzieje/oby nie dzieje/działo się z osadzaniem nagaru w mniejszych tsikach, czy ktokolwiek cokolwiek wie ?
            Jest mini cooper 1.6 115, był zbyt słaby 1.6 102 BGU.

            Komentarz

            • mirek_p11
              RS
              • 2010
              • 6630
              • Volkswagen
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              troszkę info o silnikach tsi

              Silnik benzynowy 1,8 TSI / 132 kW

              Nowe elementy rodziny EA888 III
              – kolektor wylotowy zintegrowany w głowicy silnika (zmniejszenie masy turbosprężarki o 40 %),
              – kombinowany wtrysk bezpośredni (FSI) i pośredni (MPI) w celu zmniejszenia ilości cząstek stałych),
              – po dwa wtryskiwacze na cylinder,
              – przestawianie wałka rozrządu dolotowego i wylotowego,
              – zmienny skok zaworów wylotowych,
              – sterowany obwód chłodzenia silnika bez termostatów — regulacja temperatury zależnie od obciążenia i prędkości obrotowej silnika,
              – pierwsza sonda lambda przed turbosprężarką, druga za katalizatorem,
              – ciśnienie wtrysku (FSI) zwiększone do 200 bar,
              – zmniejszona masa,
              – turbosprężarka sterowana nastawnikiem elektrycznym.

              Zmiany rozwojowe w silnikach rodziny EA211 (1,2 TSI / 63 kW i 77 kW; 1,4 TSI / 103 kW)

              – bezobsługowy pasek napędu rozrządu,
              – zoptymalizowany przebieg spalania,
              – zmniejszona masa wału korbowego, korbowodów i tłoków,
              – cztery zawory na cylinder również w nowym silniku 1,2 TSI,
              – turbosprężarka i katalizator stanowią jeden zespół montażowy,
              – przestawianie wałka (wałków) rozrządu,
              – głowica silnika ze zintegorwanym, chłodzonym kolektorem wydechowym,
              – również w nowym silniku 1,4 TSI kadłub aluminiowy.

              Wszystkie silniki, zarówno benzynowe jak i wysokoprężne (z nowych rodzin EA211,EA888 i EA288), są zamontowane przechylone o 12° do tyłu samochodu, we wszystkich kolektor wydechowy z rurą wydechową także znajduje się od strony ściany grodziowej.

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                Z tym 1,8 i paskiem rozrządu to dałeś do pieca.

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Ceed1, no właśnie jest mała pomyłka bo oczywiście jest łańcuch

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • m4g
                    Drive
                    • 2008
                    • 81

                    Gdzie w Warszawie jutro można było by się przejechać Octavia w tym silniku? Bo w Bohemii w Jankach dopiero we czwartek a byłem umówiony na jutro...
                    Jest 1.4 TSI Elegance Blue Race 18' Golus
                    Mój błękitny Skarb!

                    Komentarz

                    • brzezin
                      Classic
                      • 2013
                      • 30

                      Ja w pol-mot bielany na wawrzyszewie miałem jazdę od ręki, bez umawiania.

                      Komentarz

                      • paweł2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1405

                        Kumpel ma OII 1.8TSI i OIII 1.4 TSI i z tego co mowil ida leb w leb.
                        0-160 sekunda roznicy.
                        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                        Komentarz

                        • Ceed1
                          Rider
                          • 2012
                          • 461

                          Według katalogu 1,4 TSI do 100 ma 8,4. Fizyczne testy w kilku gazetach pokazały wynik 8,8. Czyli sekundę więcej niż 1,8. Elastyczność z tego co czytałem jest praktycznie taka sama. Kilka dziesiątych na korzyść 1,8 na każdym biegu.

                          Komentarz

                          • metrotest
                            Rider
                            • 2006
                            • 506
                            • Volkswagen
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                            Wartość momentu jest taka sama w obu silnikach, tylko w 1.8 jest w szerszym zakresie więc i osiągi będą lepsze. Pytanie jak bardzo spadają Nm-try w 1.4 w tym zakresie obrotów gdzie w 1.8 jest ciągle maksymalna wartość momentu?

                            Swoją drogą coraz rzadziej producenci podają osiągi w zakresie elastyczności.

                            Komentarz

                            • polrob
                              Rider
                              • 2013
                              • 535
                              • Superb III (3V3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Witam

                              Jeśli szukacie czasów na poszczególnych biegach to można sobie porównać na tej stronce np. O3 1.4TSI i O2fl 1.8TSI. Można porównać wiele modeli.

                              jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                              była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                              była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                              Komentarz

                              • mb1
                                Classic
                                • 2010
                                • 14

                                Na jeździe próbnej nowym VW G VII variant dostałem informację że silniki 1,4 140 km mają podwójne doładowanie kompresor / turbo. W Skodzie przy jeździe Ocavią nikt o tym nie wspominał, podjechałem do Skody i zacząłem wypytywać i sprzedawca potwierdził że tak jest. Czy ktoś wie jak to w końcu wygląda naprawdę?

                                Komentarz

                                • Przem78
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 561

                                  Zamieszczone przez mb1
                                  że silniki 1,4 140 km mają podwójne doładowanie kompresor / turbo.
                                  No to u mnie ktoś zajumał kompresor :P :szeroki_usmiech
                                  Pozdr. Przemek

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    Kod silnika trzeba podac z Golfa to mozemy dyskutowac.

                                    W Octavii 3 5E jest tylko turbo. Nie ma kompresora chyba tez od klimatyzacji :lol:

                                    Sprzedawca powie to, co klient chce uslyszec
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Przem78
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 561

                                      Zamieszczone przez mb1
                                      dostałem informację że silniki 1,4 140 km mają podwójne doładowanie kompresor / turbo.
                                      Może sprzedawca był na urlopie i ma informację dot. 1.4 TSI 160/180 KM
                                      Pozdr. Przemek

                                      Komentarz

                                      • elektrykprosty
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 311

                                        1,4 TSI mają tylko turbinę.
                                        Rozrząd napędzany jest paskiem. Jest i łancuszek do napędu pompy oleju.

                                        Komentarz

                                        • Prim
                                          L&K
                                          • 2013
                                          • 1040
                                          • Audi

                                          W ramach tematu....

                                          Przeglądałem ostatnio jakiś artykuł o Audi A3 sedan (o ten):



                                          i moją uwagę zwróciło oznaczenie silników Audi:
                                          1.4 TFSI - 140 KM
                                          1.8 TFSI - 180 KM

                                          Moce, i Nm te same...

                                          ..pytanie - czy to są te same silniki co w O3? Jeśli tak to skąd "F" ?
                                          Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                          VW Jetta 1.2 TSI

                                          Komentarz

                                          • Przem78
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 561

                                            Zamieszczone przez Prim
                                            Jeśli tak to skąd "F"
                                            W Audi od jakiegoś czasu wszystkie motory turbo benzyna/turbo-kompresor benzyna mają oznaczenie TFSI - że to niby taka elita :P takie same motory w pozostałych markach zmieniły nazwę na TSI (nie pamiętam roku ale może to być coś koło 2007/2008)
                                            Pozdr. Przemek

                                            Komentarz

                                            • Prim
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1040
                                              • Audi

                                              Zamieszczone przez Przem78
                                              W Audi wszystkie motory turbo/turbo-kompresor/benzyna mają oznaczenie TFSI - że to niby taka elita :P
                                              czyli to te same silniki?? w VW też były FSI i TFSI....
                                              Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                              VW Jetta 1.2 TSI

                                              Komentarz

                                              • Przem78
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 561

                                                Zamieszczone przez Prim
                                                Zamieszczone przez Przem78
                                                W Audi wszystkie motory turbo/turbo-kompresor/benzyna mają oznaczenie TFSI - że to niby taka elita :P
                                                czyli to te same silniki?? w VW też były FSI i TFSI....
                                                Poza FSI chodziło oczywiście o wszystkie doładowane benzyny (turbo lub turbo/kompresor) od jakiegoś czasu Audi pozostało przy TFSI a pozostałe marki przeszły na TSI

                                                Tu jest cytat z jednego z for internetowych
                                                Juz kompletnie wszystko pomieszali. TSI pierwotnie to był Twincharger czyli tak jak tu opisują z dwoma sprężarkami, a silnik z jedną sprężarką zwał się TFSI. Więc na fali popularności TSI zmieniono nazwę TFSI na TSI w VW i Skodzie. Audi zostało przy nazwie TFSI. Wniosek widząc znaczek TSI na VW lub Skodzie wiadomo że ma sprężarke jedną lub dwie.
                                                P.S. już edytuje posta[/code]
                                                Pozdr. Przemek

                                                Komentarz

                                                • antek
                                                  Ambiente
                                                  • 2012
                                                  • 121

                                                  W audi z oczywistych względów zostawili sobie możliwość zawierania w oznaczeniu silników z jedną lub dwiema turbinami :wink: no przecież w skodzie nie spodziewamy się biturbo? ops: Więc mogli spokojnie zmieniać nomenklaturę na TSI :lol:

                                                  Komentarz

                                                  • mrfazi
                                                    • 2010
                                                    • 3103
                                                    • Superb III (3V3)
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    ... odgrzeję kotleta, a jak wygląda temat zapodania "wirusa" w silniku o którym mowa w temacie :?:

                                                    P.S. Troszkę czasu poleciało, może są jakieś nowinki :?:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...