Picie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kummlaks
    Classic
    • 2015
    • 7

    Picie oleju

    to może degustację przeprowadzimy wcześniej ? :wink:
  • kylo76
    Rider
    • 2013
    • 743
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Picie oleju

    Nie chodzi o to czy użytkownik pije olej :wink: (bo to jego indywidualna sprawa), tylko czy O3 z 1,4 TSI 140KM pije olej.
    Spotkałem na autocentrum wpis człowieka, który nalatał Octavią 3 już ponad 20000km (i to raczej noga z pedałem gazu w podłodze) i pisze, że mu pije olej, ale zgodnie z normami skodowskimi. Czy ktoś się z tym problemem już spotkał, przy odbiorze serwis powiedział, że pociągać oleju nie powinna, ale nie zawadzi literka 5w30 ze sobą zabrać.
    O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

    Komentarz

    • shado
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 5315
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Norma to chyba 0.5 czy 0.7l na 1000km więc nietrudno się zmieścić w normie...
      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

      Komentarz

      • kylo76
        Rider
        • 2013
        • 743
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Chyba raczej 0,5 litra, ale ja nie o tym. Pytam czy ktoś ma jakieś dolewki w tym silniku, czy po przeróbkach Octavia została "abstynentką"?
        O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

        Komentarz

        • Przem78
          Rider
          • 2013
          • 561

          #5
          Zamieszczone przez kylo76
          Pytam czy ktoś ma jakieś dolewki w tym silniku
          Hej, na chwilę obecną przejechane 1850 km i z bagnetu nic nie zeszło jak było ok 3/4 tak jest nadal, olej trochę zmienił barwę na ciemniejszą (sprawdzam po nocnym postoju w garażu)
          Pozdr. Przemek

          Komentarz

          • kylo76
            Rider
            • 2013
            • 743
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Oby tak dalej.
            O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

            Komentarz

            • Prekompilator
              Rider
              • 2013
              • 420

              #7
              Re: Picie oleju

              Zamieszczone przez kylo76
              Spotkałem na autocentrum wpis człowieka, który nalatał Octavią 3 już ponad 20000km (i to raczej noga z pedałem gazu w podłodze) i pisze, że mu pije olej
              To ten któremu przy "oszczędnej jeździe" pali 8 / 100?
              Warto śledzić jego wpisy, jak ten silnik przetrwa 150 tys. przy takim rzeźniku, to tylko dobrze będzie o nim świadczyć (o silniku).

              Komentarz

              • michalek1912
                Ambiente
                • 2013
                • 113

                #8
                Mógłby ktoś podać link do tego wpisu?
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

                Komentarz

                • ryjeks
                  Rider
                  • 2010
                  • 488
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #10
                  Mój znajomy niedługo zacznie katowanie w szybkim tempie 1.8 TSI 180 KM w kombii, także po roku będą jakieś sensowne dane

                  Komentarz

                  • kylo76
                    Rider
                    • 2013
                    • 743
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #11
                    Mam przejechane 3800km, z tego nieco ponad 2000km na autostradach (Czechy, Austria, Włochy i nasza A4 - tak na marginesie, za Krakowem w stronę Tarnowa jest chyba 1 albo 2 stacje benzynowe :? ). Na zimno przy około 2000km było ciut ponad 1/2 bagnetu, na ciepło ciut ponad 1/3. Sprawdzę dzisiaj albo jutro na rozgrzanym silniku.
                    Co ciekawe, serwis twierdzi, że komputer w przypadku sygnalizacji konieczności dolania oleju (żółta kontrolka) odnotowuje podniesienie pokrywy silnika jako dokonanie dolewki i przez jakieś 100 km nie zawraca tym głowy.
                    O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #12
                      Ja mam 7 tys juz i nie spalil praktycznie nic.
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • lukaszc2
                        Rider
                        • 2013
                        • 376

                        #13
                        Odbierałem samochód było max na bagnecie po 7600 km żeby było max musiałem dolać 0,4 litra. Biorąc pod uwagę tzw "okres docierania" uważam, że jest ok.
                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                        Komentarz

                        • BiDi01
                          Rider
                          • 2013
                          • 460

                          #14
                          Zamieszczone przez Seed
                          a mam 7 tys juz i nie spalil praktycznie nic.
                          Zamieszczone przez lukaszc2
                          Odbierałem samochód było max na bagnecie po 7600 km żeby było max musiałem dolać 0,4 litra. Biorąc pod uwagę tzw "okres docierania" uważam, że jest ok.
                          każdy silnik inaczej na dotarciu pracuje. Jeden zeżre, drugi nic. Jakby nie był nie ma co panikować bo do 10k km może być przeróżnie. mój znajomy w volkswagenie (te same silniki) po 9000 km dolał 0,7 l oleju. Później mu bardzo mało "zjadało"
                          O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                          Błękit RACE
                          Beżowa Alcantara
                          Columbus
                          Webasto

                          Komentarz

                          • lukaszc2
                            Rider
                            • 2013
                            • 376

                            #15
                            Zamieszczone przez kylo76
                            Mam przejechane 3800km, z tego nieco ponad 2000km na autostradach (Czechy, Austria, Włochy i nasza A4 - tak na marginesie, za Krakowem w stronę Tarnowa jest chyba 1 albo 2 stacje benzynowe ). Na zimno przy około 2000km było ciut ponad 1/2 bagnetu, na ciepło ciut ponad 1/3.
                            W instrukcji masz taki fajny dopisek zresztą stosowany już w Golfie III
                            "Przy dużych obciążeniach silnika, takich jak np. długotrwała jazda autostradą latem,
                            jazda z przyczepą lub jazda w wysokich górach, zalecamy utrzymywać poziom
                            oleju w zakresie A – ale nie wyższy." czyli w okolicach max i tu chodzi o to, że im więcej oleju tym temperatura pracy jego mniejsza zaobserwuj to jazda autostradą przy minimalnym poziomie oleju będzie np 109 stopni a przy max 101 stopni (sprawdzałem to w VW) i chyba taki zapis dlatego jest w instrukcji jak jeździsz autostradami to bym się do niego zastosował.

                            [ Dodano: Pią 26 Lip, 13 23:18 ]
                            Zamieszczone przez kylo76
                            Co ciekawe, serwis twierdzi, że komputer w przypadku sygnalizacji konieczności dolania oleju (żółta kontrolka) odnotowuje podniesienie pokrywy silnika jako dokonanie dolewki i przez jakieś 100 km nie zawraca tym głowy.
                            Serwis twierdzi dokładnie to co jest napisane w instrukcji obsługi tak jest dokładnie jak Ci powiedzieli.
                            "Gdy pokrywa komory silnika zostanie otwarta na dłużej niż 30 sekund, symbol
                            kontrolny wyłącza się. Jeżeli nie został dolany olej, symbol kontrolny włączy się
                            ponownie po przejechaniu około 100 km."
                            Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                            Komentarz

                            • kylo76
                              Rider
                              • 2013
                              • 743
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #16
                              Być może tak jest napisane, aż tak się nie wgłębiałem w instrukcję. Teraz na ciepło jest na bagnecie między 1/3 - 1/2. Ale obserwuję co kilkaset kilometrów czy idzie niżej.
                              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                              Komentarz

                              • lukaszc2
                                Rider
                                • 2013
                                • 376

                                #17
                                Zawsze sprawdzam olej na zimno "po nocy". Wiem, że w instrukcji jest napisane, żeby zgasić samochód odczekać chwile i sprawdzać ale wydaje mi się, że po długiej przerwie na zimno zawsze będzie więcej oleju (ma więcej czasu żeby spłynąć do miski olejowej).
                                Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                Komentarz

                                • BiDi01
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 460

                                  #18
                                  Zamieszczone przez lukaszc2
                                  Zawsze sprawdzam olej na zimno "po nocy". Wiem, że w instrukcji jest napisane, żeby zgasić samochód odczekać chwile i sprawdzać ale wydaje mi się, że po długiej przerwie na zimno zawsze będzie więcej oleju (ma więcej czasu żeby spłynąć do miski olejowej).
                                  stosuje tę samą zasadę zawsze wolę odczekać do pełnego spłynięcia oleju.
                                  O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                                  Błękit RACE
                                  Beżowa Alcantara
                                  Columbus
                                  Webasto

                                  Komentarz

                                  • kylo76
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 743
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #19
                                    Ja zauważyłem, że na zimno jest go mniej. A więc czy dolewać opierając się na tym ile jest na zimno, czy na ciepło?
                                    O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                    Komentarz

                                    • MichalSZN
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 40

                                      #20
                                      Należy sugerować się poziomem oleju tylko na zimnym silniku.

                                      Komentarz

                                      • kylo76
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 743
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        #21
                                        Zamieszczone przez MichalSZN
                                        tylko na zimnym silniku
                                        Dlaczego?
                                        O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                        Komentarz

                                        • interagg
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 52

                                          #22
                                          bo wtedy masz pewność, ze cały olej spłynął + ciepły olej ma ciut większą objętość Dolewaj też na zimnym :!:

                                          Komentarz

                                          • kylo76
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 743
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #23
                                            Że się dolewa do zimnego silnika i objętość się zmienia w zależności od temperatury to wiem (fizykę miałem jeszcze na studiach). Ale jak wytłumaczyć większą objętość, a właściwie wskazanie na miarce oleju przy ciepłym silniku, skoro objętość oleju zwiększa się tylko "ciut", a jeszcze nie cały spłynął do miski? Ale chyba to dyskusja akademicka.
                                            Trzeba wyrobić sobie nawyk sprawdzania poziomu oleju co kilkaset kilometrów, zdecydować się na zimno czy na ciepło i mieć olej na dolewki. No i nie przelać.
                                            Producent zaleca pomiar na ciepłym silniku, chyba wie co robi.
                                            O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                            Komentarz

                                            • Prekompilator
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 420

                                              #24
                                              Zamieszczone przez interagg
                                              bo wtedy masz pewność, ze cały olej spłynął + ciepły olej ma ciut większą objętość Dolewaj też na zimnym :!:
                                              Chyba jednak nie:
                                              Sprawdzanie poziomu oleju
                                              › Upewnić się, czy samochód stoi na poziomym równym terenie i silnik ma tempe-
                                              raturę pracy
                                              .
                                              › Wyłączyć silnik.
                                              › Otworzyć pokrywę komory silnika.
                                              Odczekać kilka minut, aż olej silnikowy spłynie do miski olejowej i wyciągnąć
                                              bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
                                              › Bagnet wytrzeć czystą szmatką i z powrotem wsunąć do oporu.
                                              › Ponownie wyjąć bagnet i odczytać poziom oleju.
                                              Czyli olej ma być ciepły a nie zimny.

                                              Komentarz

                                              • interagg
                                                Drive
                                                • 2012
                                                • 52

                                                #25
                                                Olej nie spływa godzinami, więc odczekanie kilku minut ma sens. Analogicznie jak sprawdzimy jego stan na zimnym i będzie przy MIN, to podczas pracy silnika zapali się kontrolka. Zaś na zimnym dolej do MAX to wtedy się 'przeleje', co nie jest zdrowe dla silnika. Więc raczej trzeba trzymać się środka skali. Większa ilość oleju powoduje, że osiąga on niższą temperaturę.. Dolewka wskazana jest gdy temperatura oleju jest poniżej temperatury roboczej, ale tego już chyba nie trzeba tłumaczyć. Ogólnie każdy sprawdza jak może, lubi i chce. Byle olej był

                                                Komentarz

                                                Pracuję...