Zamieszczone przez Maicroft
Picie oleju
Zwiń
X
-
U mnie prawie 8000, z tego około 2600 po autostradach (w tym 2580 przepisowo (bez + 10), a z 20 max w celu przetestowania czy fabryka dała tyle co co obiecała). Pozostałe kilometry w trybie dziadka (przepisy + 10 wg licznika). Po 4600 wymiana oleju na Shell. Od początku zero problemów ze znikaniem oleju.
Komentarz
-
-
Przez ostatnie 4tys km zeszło jakies 0,5l oleju - czyli nadal 4x mniej niz norma pozwala.. Nie mniej przy przegladzie na 60kkm zglosilem sprawe, oficjalna odpowiezd ze nadal ponizej normy i nie maja co sprawdzac.
Po rozmowie Pan stwierdzil ze maja auta palace po 0,4l na 1000km, z przebiegami 160-200tys km. Dodał ze maja procedure ktora eliminuje ten problem, ale kosztt to 16-17tys PLN (!!), choc przy dogadaniu sie z nimi placi sie tylko 2-3tys PLN...
Pocieszony tym, stwierdzilem ze poki co olewam temat, bede sie martwil w okolicach 100-110kkm na blacie. Wtedy najwyzej zaleje Castrola lub cos innego, czego pochlania sporo + jakis 1000km z predkosciami 160-180 non stop i powinien spalic wiecej niz pol litra na tysiac :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyzakpPrzez ostatnie 4tys km zeszło jakies 0,5l oleju - czyli nadal 4x mniej niz norma pozwala..
Może zmiana na Motula by coś pomogła?
Komentarz
-
-
dj1978, moje 0,4l wzial na 4000km spokojnej jazdy - moze z 300km bylo jazdy z 160km/h na tempomacie, a tak krajowki lub max 145km/h na tempomacie... Fakt ze olej mial za soba prawie 15tys od wymiany, ale i tak nie powinno az tyle go isc...
Zobaczymy jak teraz bedzie na Penrite - dzis zmieniony, pierwsze 200km oczywiscie bajka - cicho, miekko i przyjemnie w porownaniu do przepracowanego oleju. Wiecej bede mogl mowic za 10tys km.
Komentarz
-
-
U mnie w 1,2 CJZA do kilkunastu tysięcy przy normalnej eksploatacji na co dzień oleju nie ybywało. Tylko podczas wyjazdu na wakacje ( szybkie jazdy autostradowe i w upale po górach) raz ubyło około 0,5 l na prawie 5000 km. Teraz przy przebiegu ponad 30000 km, po dwóch wyjazdach autostradowych, zdecydowanie szybszych i jazdach w upale Czarnogóry po wysokich górach - nic nie ubyło. Tak jak by się silnik ułożył. Zobaczymy co będzie dalej. W weekend znowu dam ognia po autostradach.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Czołem,
Aby nie śmiecić kolejnym tematem odnośnie zużycia oleju dorzucę 5 groszy odnośnie 1.6 TDI 110KM. Auto odebrane z salonu 28 grudnia 2015, spokojnie jeżdżone przez 1,5kkm i pierwsze "przygodny" po czterech miesiącach przy powrocie z majówki przy przebiegu 15kkm. Jakieś 200km od chaty kontrolka o stanie oleju i moja szczena na ziemi. Następnego dnia w ASO dolali litr oleju. Parę dni temu przy przebiegu ok 25kkm zapaliło mi się info że za 2,5kkm wymiana oleju. Niestety nie doczekałem - do wymiany zostało jeszcze 800km ale dzisiaj zapaliła się kontrolka o stanie oleju więc po kolejnych 10kkm od ostatniej dolewki.
Moja stara służbowa O2 FL 1.6 TDI 105KM która jest teraz drugim autem w rodzinie nie wymagała dolewek między przeglądami które były co 30kkm. W momencie wykupu przebieg 165kkm. Dużo tras S-kami i autostradami gdzie auto latało 2-3 godziny z prędkościami 180-190km/h. W O3 pod tym względem lipa bo jeszcze nie zawitałem na pierwszy przegląd a tu dwa razy trzeba zrobić dolewkę...O2FL Kombi - 1.6TDI 105KM - dom
O3 Kombi - 1.6TDI 110KM - praca
Komentarz
-
-
Jestem po wizycie w ASO. Dolali kolejny litr oleju tak więc na liczniku 26,5kkm i wlane 2 litry oleju. Na pytanie czy to normalne usłyszałem że mieści się w normach więc wszystko ok. Wymianę oleju mam za 800km i niebawem przegląd na 30kkm i zobaczymy co będzie dalej ale po tym co czytam na forum to cudów się nie spodziewam :wink:O2FL Kombi - 1.6TDI 105KM - dom
O3 Kombi - 1.6TDI 110KM - praca
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Litr na 13tys. km to chyba jednak nie jest tragiczne zużycie??
Wracając do Twojego pytania czy dolanie dwóch litrów oleju na 26kkm to tragedia to odpowiem Ci tak - dla mnie jeżdżenie nowym autem na dolewki oleju między przeglądami to jakaś porażka i nawet nie zadaję sobie trudu żeby analizować czy to dużo czy mało. Przeglądając ten temat widać że problem dotyczy różnych silników, zarówno benzynowych jak i diesli. Patrząc przez pryzmat moich doświadczeń z ostatnich lat w tym zakresie, ciężko przychodzi mi zaakceptowanie tego jako coś normalnego.O2FL Kombi - 1.6TDI 105KM - dom
O3 Kombi - 1.6TDI 110KM - praca
Komentarz
-
-
Ja juz mam 67 tys na blacie. Zero dolewek i teraz zbliza się kolejny serwis olejowy.
Naczytalem sie o starym 1.8 CDAA a tu wszystko na plus.O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
KRL, 9kkm i 600ml, nie ma tragediisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Ehhh O2fl 1,6 tdi zrobiłem 240kkm i zero dolewek. Teraz kumpel w O3 po 20kkm dolewal 0,3. Widać postęp Co ciekawe w firmie dalej wszyscy uważają że O2fl to najlepsze auta jakie u nas były.Octavia 3 '15 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91864
Komentarz
-
-
Dzisiaj przy przebiegu 38.554 km po przejechaniu od przeglądu od 27.06.2016 około 10.300 km - ubyło ponad 0,1, i niecałe 0,2 l. Tak pomiędzy. Od nowości na 38.554 km dolałem raz 0,5 l do max. Ale przed dolewką było tak mniej więcej 1 mm niżej na bagnecie. Czyli poszło około 0,4 l plus dzisiaj ok. 0,2 l.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
Komentarz