Mogę napisać spalanie z własnego doświadczenia. Wszystkie wyniki na tempomacie i stała prędkość (średnia równa wskazanej, bo po wjeździe na autostradę czy ekspresówkę zerowałem średnie spalanie):
- 90 km/h -> między 3.7 a 4 litry
- 100 km/h -> między 3.9 a 4.3 litra
- 120 km/h -> między 5.1 a 5.6 litra (5.6 przy 4 dorosłych osobach i bagażu)
- 140 km/h -> między 6.1 a 6.6 (6.6 pod wiatr)
Ok a ile w rzeczywistości bo to dane z komputera?
Z tego co podajesz to Twoje auto pali mniej niż fabryka podaje.
Nie mówię, że się nie da bo sam wczoraj miałem 4.8 l/100 km przy prędkości około 100 km/h czasem więcej przy wyprzedzaniu z silnikiem TSI poprzedniej generacji i mocy 105 KM ale to dane z komputera. W rzeczywistości u mnie auto spala średnio 0.2 - 0.3 więcej niż komputer podaje.
Mogę napisać spalanie z własnego doświadczenia. Wszystkie wyniki na tempomacie i stała prędkość (średnia równa wskazanej, bo po wjeździe na autostradę czy ekspresówkę zerowałem średnie spalanie):
- 90 km/h -> między 3.7 a 4 litry
- 100 km/h -> między 3.9 a 4.3 litra
- 120 km/h -> między 5.1 a 5.6 litra (5.6 przy 4 dorosłych osobach i bagażu)
- 140 km/h -> między 6.1 a 6.6 (6.6 pod wiatr)
no i z tym się zgodzę a nie 160 i 5 litrów, ludzie nie róbcie z innych debili
po wjeździe na autostradę czy ekspresówkę zerowałem średnie spalanie
ale takie podawanie wyników IMO jest "oszukane"..... bo co to za zerowanie wszystkiego po wjechaniu na autostradę i podanie wyniku zaraz po wyjechaniu z niej ? to co .... wyjeżdżasz z garażu i masz autostradę pod domem i podróż kończysz w polu zaraz za autostradą ? :wink: samych wyników nie podważam bo może i tyle wychodzi, ale nie przemiawia do mnie sens takich pomiarów 8)
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Wojtas_Poznań chodzi mi o pokazanie, ile samochód pali przy stałej danej prędkości. Inne wyniki nie mają według mnie sensu, bo każdy jeździ trochę inaczej. Jeden mocno wciska pedał gazu inny nie, jeden stoi w korkach a drugi turla się 80 km/h pustą trasą do pracy. To są wyniki, na które nie ma wpływu ani styl jazdy ani też ruch na drodze.
Nie wiem jaki był cel pisania takiego komentarza, bo humoru sobie poprawiać nie muszę, jako że jestem szczęśliwym człowiekiem. Mimo wszystko Ci odpowiem żeby Tobie poprawić humor
To, że jesteś szczęśliwy to widać. Tylko po jaki czort kupowałeś TSi ? Skoro lubisz oszczędną jazdę trzeba było kupić coś z LPG.
Zamieszczone przez Kris86
Bardzo wielu ludzi, z naciskiem na bardzo, ocenia osiągi samochodu patrząc jedynie ilość posiadanych przez silnik koni mechanicznych. I patrząc na Mondeo 1.6 120 KM czy Insignie 1.8 140 KM powiedzą "uuu mocny samochód i pewnie dobrze jeździ" a patrząc na Octavię 1.2 TSI 86 KM powiedzą "taki duży samochód i tylko taki silnik?! Przecież to w ogóle nie jeździ". A tymczasem oba samochody jeżdżą podobnie. Dlatego chciałem pokazać, że osiągi samochodu w dzisiejszych czasach nie zależą od KM a od konstrukcji silnika i jego wagi
Ludziom, którzy oceniają osiagi danego samochodu nie własnym doświadczeniem tylko suchymi danymi, należy współczuć. Podobnie tym co się podniecają testami opon.
Człowiek, który ma odrobinę wyobraźni i miał chociaż jeden samochód w życiu wie, że samochód z turbiną ( silnik benzynowy ) zawsze będzie żwawszy na początku obrotomierza od tego bez turbiny, nawet jeśli ten będzie miał wyższą moc. Różnica zaczyna się przy dużych prędkościach.
I na koniec powtórzę jeszcze raz: porównujmy np. 1,2 TSi do 1,2 TCe o zbliżonej mocy, 1,9 TDi do 1,9 DCi, 1.6 MPI do 1,6 np. z Renault i wtedy to będzie miało jakiś sens i wartość dla szukających informacji m.in. na tym forum.
O spalaniu to już mi się nawet nie chce pisać bo już widać czarno na białym, że nie tylko diesle mało palą i "produkują" nawet czasem paliwo ale TSI też
Skoro juz zboczylismy ze 1.2TSI pali kropelke, to na poparcie cudow 2 wyniki z RS TDI:
A na powaznie - sadze ze zrobienie 4,5l nie jest cudem w tym aucie, dalo by sie pewnie i do 4l zejsc.. Co do tego na jakiej trasie, przykładowo: mieszkam w centrum Berlina, do autobahny mam 4km, potem ring, do Swiecka i A2 do Poznania, gdzie koncze u siostry (Komorniki ->kier Gorczyn, zjazd wiaduktem i z 3km bocznymi drogami tylko). Trasa jak najbardziej pogladowa, jezdze nia czesto. Majac 90km/h na blacie, 6 bieg (i pewnie kolo 1300rpm) nie bedzie sztuka tyle spalic. Normalnie pali w granicach 6-6,5l, ale nie ukrywam ze w kazde przyspieszenie to but gełboko.
Widzę, że koledzy z powodu przerwy w emisji Gry o Tron sami zaczęli tworzyć swiat fantazji, gdzie auta palą mniej niż podaje producent, diesle spałniają Euro 6 bez dpf-ów, a silniki o pojemności kosiatki jeźdżą jak auta sportowe. :lol:
Ciekawe, że test może i nie do końca prawdziwy, ale Zacharowi F3 ze skrzynią DSG 7b palił przy 90 km/h 5,5 L, a przy 140 km/h 7,8 L. Stąd te wasze wyniki są średnio wiarygodne, nawet biorąc pod uwagę, że jest 10% błędu. To pewnie wasza jazda tam gdzie piszecie 90 km/h tj. 70, a gdzie 140-160 to tak naprawdę jest 130 km/h a 160 to było, ale przez 10 sekund i koniec szaleństw.
A na koniec znowu porównujecie się do wolnossaków, tylko że takiemu wolnossakowi zarzucasz LPG za 2400 zł i koszt spada do prawie połowy z tego co wam palą, nie licząc większej trwałości. Ale co tam nie ważne. :P
Wiadomo, jak się jedzie spokojnie, to mało pali. jak się depnie, to idzie więcej. Ale ogólnie z silnika jestem zadowolony - 17.000 km
- cichy
- jak na tę moc, wystarczająco żwawy
- spalanie średnio 2 litry mniejsze niż w 102 km BFQ w O I
Mnie najbardziej ucieszyło spalanie podczas wakacji (wyjazd do Cro)
Tankowanie w Zwardoniu na granicy PL-SK, przejazd kilkadziesiąt kilometrów zwykłymi lokalnymi drogami, potem autostrada z prędkościami 140 przez SK i A, objazd kilkadziesiąt kilometrów lokalnymi drogami pomiędzy A - SLO i autostrada w Cro od granicy też do 140. Tankowanie za Bosiljevem po przejechanych 772 km od Zwardonia - spalanie 5,8. Przy załadowanym samochodzie
Spalanie mam praktycznie takie jak w O2FL 1.6 TDI (no maksymalnie 0,5l więcej), a osiągi o niebo lepsze (10 sekund do setki vs. 12 sekund) - aczkolwiek to pewnie też zaleta dużo mniejszej masy (~150kg).
Spalanie mam praktycznie takie jak w O2FL 1.6 TDI (no maksymalnie 0,5l więcej), a osiągi o niebo lepsze (10 sekund do setki vs. 12 sekund) - aczkolwiek to pewnie też zaleta dużo mniejszej masy (~150kg).
Cyli to srednio to ile... bo ja w tym drugim mialem spalanie na poziomie 5-10l ze srednim z 50kkm 7l, to tu byloby do 8l srednio ??
Northeusz, myślę, że ta dodatkowa gwarancja do 4 lat i 120000 km jest warta każdej złotówki. Widać, że usterki występują w pierwszym lub drugim roku użytkowania, więc co ma się wysypać to się wysypie w tym okresie.
Trasa z pod Warszawy:
"50" do Mszczonowa
"1" do Piotrkowa
A1 do Tuszyna
S8 do Wrocławia
A4 do Kostomłotów
Lokalne do Jeleniej Góry i do Harrachova przez Jakuszyce
Z Harrachova do Pragi na początku przz góry potem D10
Lokalnymi jak warunki pozwalały, na A i S do 160 km/h, tylko po D10 do 140 km/h
spalanie rzeczywiste 6,4
Potem jazda z Pragi do Harrachova D10 do 140 km/h i lokalnymi, i jazda po CZ lokalnymi po górach i powrót z Harrachova do J. Góry
spalanie rzeczywiste 6,3
Najbardziej lubię jak ktoś pisze jazda do 140. Co to znaczy? Cały czas ktoś jechał 135-140 czy może 110-120 a przez kilka chwil 140? Bo według mnie częściej to drugie.
A ja podam wartości uśrednione
W listopadzie trasa Rzeszów - Zabrze - Rzeszów, autostrada, w jedną stronę spokojnie, z powrotem mniej spokojnie ale w większości zgodnie z przepisami, no i trochę w mieście - w Zabrzu. Praktycznie cała trasa w dwie osoby, bez bagażu.
Razem z trasy 565 km, średnia prędkość 111 km/h, średnie spalanie 6,9 l/100km.
Spalanie z komputera, ale przy tankowaniu i obliczaniu spalania z ilości zatankowanego paliwa rozbieżność między wyliczonym i wartością z komputera w moim samochodzie nie przekracza 0,1 l/100km.
Komentarz