felgi stalowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • perfex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rezon
    jak się dużo jeździ to ważniejsze jest aby docierać do celu niż wygląd Obłażące z lakieru aluminiowe felgi wcale nie wyglądają ładniej, a lakierowanie też kosztowało mnie o ile pamiętam coś ok. 150zł/szt. Drogi mamy, jakie mamy

    [ Dodano: Sro 28 Sie, 13 12:25 ]
    Zamieszczone przez kylo76
    Dlatego nie uznaję plastikowych alusów
    te przynajmniej nie korodują
    od 15 lat jeżdżę na alufelgach zimą. Uszkodzeń opon 0, uszkodzeń felg 0. Raz w jednym aucie lakier na 2 felgach sie łuszczył, ale miał ono już z 6 lat to sprzedałem dziada :szeroki_usmiech
    ps. Oczywiscie mowie o popularnych rozmiarach i profilach, bo jeżdżenie z profilem 50 i mniej w zime to lekka przesada i finansowa głupota jeżeli jest możliwość tanszych opcji na felgach w mniejszym rozmiarze.

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    jak się dużo jeździ to ważniejsze jest aby docierać do celu niż wygląd Obłażące z lakieru aluminiowe felgi wcale nie wyglądają ładniej, a lakierowanie też kosztowało mnie o ile pamiętam coś ok. 150zł/szt. Drogi mamy, jakie mamy

    [ Dodano: Sro 28 Sie, 13 12:25 ]
    Zamieszczone przez kylo76
    Dlatego nie uznaję plastikowych alusów
    te przynajmniej nie korodują

    Zostaw komentarz:


  • kylo76
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rezon
    a jeszcze z plastikowymi alusami
    Dlatego nie uznaję plastikowych alusów

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    wygląd samochodu jest jednak zdecydowanie gorszy na balonach, a jeszcze z plastikowymi alusami przymocowanymi dodatkowo opaskami - takie obciachowe rozwiązanie mam zimą. Na szczęście 205/55/16 to nie aż taki balon, i opaski mam białe, więc nie widać ich tak bardzo na srebrnym plastiku. Przynajmniej nie gubię kołpaków i są troszkę trudniejsze do zdjęcia w ciągu 10s

    Zostaw komentarz:


  • kylo76
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rezon
    czyli za oponę 17" z naleśnikiem kupisz koło 15" z balonkiem
    I jeszcze parę złotych zostanie w kieszeni na "dizajnerską" łopatę do śniegu :wink: albo na coś na rozgrzanie.

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez perfex
    eżeli nie chce sie wydawać kasy na drugi komplet kół z alufelgami to poco przez pół roku jeździć na oblesnych stalowkach? No i na kazdy sezon ma sie na nowo idealnie wyważone koła.
    Dodam, że argumemty o tym że alusom szkodzi sól to bzdury a że łatwiej je zimą uszkodzić?
    Te "bzdury" jak to określasz to niestety szara rzeczywistość. Przez poprzednie 155kkm w ciągu czterech sezonów przejechanych na dwóch kompletach felg Al z oponami 225/55/18 (nie Skoda) - liczba malowanych i prostowanych felg "letnich - 0, liczba malowanych felg "zimowych" - 4, liczba prostowanych felg "zimowych" - 2 . Po dwóch zimach na felgach Al pojawiły się malutkie pęcherzyki, po czterech sezonach z dwóch felg zaczął mi odchodzić lakier płatkami.
    A na każdy sezon też miałem idealnie wyważone koła. Odczuwam błąd wyważenia na poziomie 10g - kilka razy wyważałem po trzy razy po komuś za pierwszym razem się nie udało. Na 17 czy 18" błędy wyważenia są bardziej odczuwalne - zwłaszcza przy ok. 120km/h.
    W samochodzie miejskim robiącym ok. 10kkm rocznie mam dwa komplety kół z alusami. Ale do Superba, który jeździ znacznie więcej i szybciej, to nauczony smutnym doświadczeniem od samego początku byłem nastawiony na zakup felg stalowych na zimę i dlatego też ma wyższy profil opony.
    Dlaczego łatwiej uszkodzić felgę zimą - bo nie widać co jest pod śniegiem, a zapowiadają zazwyczaj zawieje i zamiecie. Zawiać zawiewa drogi, tylko pozamiatać w porę nie ma komu Wiosną jest masakra na drogach - ugięcie felgi przy niskoprofilowych oponach to pikuś. Kiedyś wyważałem koła i przyjechała Alfa na naleśnikach 35% "bo się coś koła tłuką" - trzy felgi nie do wyważania, a do mocnego prostowania, jedna pęknięta - do wymiany. chyba nie zauważył czegoś Stalową felgę - to wziąłby młotek i wyprostował.
    A obleśnych stalówek nie oglądam na co dzień, tylko nieco mniej obleśne plastikowe "alufelgi", które je zakrywają Po pierwszym sezonie - liczba stalówek wymagających naprawy - 0 czyli jak dawniej

    [ Dodano: Sro 28 Sie, 13 11:15 ]
    Zamieszczone przez kylo76
    o wydatek około 500zł* za sztukę lekko licząc, mnie by interesowały BFG G-Force czyli około 550zł* za sztukę. Te same opony na 16 cali to już nieco ponad 300zł* za sztukę, a na 15 cali 230zł*
    czyli za oponę 17" z naleśnikiem kupisz koło 15" z balonkiem . Ja mam zawsze dwa komplety kół, bo nie zawsze mam czas aby stać w kolejkach do wymiany, a akurat pogoda się zmienia. Pół godziny i mam zmienione koła w domu, a wyważam w miarę potrzeby - także w trakcie sezonu, więc nie mam potrzeby wyważać ponownie.

    Zostaw komentarz:


  • kylo76
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez perfex
    (zakładam ze masz 16tki).
    Mam felgi 17 calowe. Opony klasy średniej 17cali (nie Barumy czy Dębice) to wydatek około 500zł* za sztukę lekko licząc, mnie by interesowały BFG G-Force czyli około 550zł* za sztukę. Te same opony na 16 cali to już nieco ponad 300zł* za sztukę, a na 15 cali 230zł*/sztuka więc spokojnie mogę się zastanowić nad kupnem alusów.
    *Ceny przykładowe z oponeo.pl.
    A dlaczego BFG - bo sprawdzone na Hyundaiu i30 mojej żony - nie było problemów z zaspami czy ubitym śniegiem.

    Zostaw komentarz:


  • perfex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kylo76
    Zamieszczone przez rezon
    nie oczekujesz lepszego wyglądu
    Lepszy wygląd zostawię sobie na lato, a w zimie pójdę w kierunku ekonomii - wolę kupić tańszą felgę (bez kołpaków) za to droższą i lepszą oponę.
    idac w kierunku ekonomii a zarazem wygladu to najlepiej kupić same gumki i założyć je na alufelgi (zakładam ze masz 16tki). Jeżeli nie chce sie wydawać kasy na drugi komplet kół z alufelgami to poco przez pół roku jeździć na oblesnych stalowkach? :szeroki_usmiech No i na kazdy sezon ma sie na nowo idealnie wyważone koła.
    Dodam, że argumemty o tym że alusom szkodzi sól to bzdury a że łatwiej je zimą uszkodzić? No... całe auto dużo łatwiej wtedy uszkodzić :lol:

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    to zależy nie od felgi, a od tego jaką masz oponę - są opony ze specjalnym rantem chroniącym felgę np. większość Michałów i wtedy felga pozostaje nietknięta. Starsze i tańsze opony nie miały i wtedy wyraźnie krawędź felgi wystawała po za oponę.

    Zostaw komentarz:


  • elektrykprosty
    odpowiedział(a)
    Pytanie do posiadaczy felgi Ilias - czy felga wystaje poza oponę? Tzn. czy krawężnik obetrze opone czy felgę?

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez LUKI
    rezon,

    rozumiem że Ty w S2 Combi 1.8TSI masz 16' cali jak prawisz takie morały :?:
    ale jeździłem O1, O2, Otour - i na 15", i na 16". To nie morały tylko stwierdzenia faktów - zawsze jak jest więcej gumy to opona bardziej ugina się na zakrętach co daje mniejszą stabilność, ale z kolei mniej odczuwa się dziury, trudniej ugiąć felgę - coś za coś. W S2 mam dwa komplety 17" Al lato, 16" stal zima.

    Zostaw komentarz:


  • kylo76
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez LUKI
    zawsze może kupić na letnie felgi 16'
    Ja akurat mam oryginalnie 17 cali, więc opona zimowa (sensowna) zaczyna się od około 400zł za sztukę.

    Zostaw komentarz:


  • LUKI
    odpowiedział(a)
    zawsze może kupić na letnie felgi 16' - czyli te które ma teraz - dobrą zimową 205/55/16 a za rok kupić oem felgi 16' i zrobić sobie dwa komplety według uznania lato/zima

    Zostaw komentarz:


  • kylo76
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rezon
    nie oczekujesz lepszego wyglądu
    Lepszy wygląd zostawię sobie na lato, a w zimie pójdę w kierunku ekonomii - wolę kupić tańszą felgę (bez kołpaków) za to droższą i lepszą oponę.

    Zostaw komentarz:


  • zepter00
    odpowiedział(a)
    A co to ma do rzeczy na jakich on jeździ? Wszystko co napisał to prawda...

    Zostaw komentarz:


  • LUKI
    odpowiedział(a)
    rezon,

    rozumiem że Ty w S2 Combi 1.8TSI masz 16' cali jak prawisz takie morały :?:

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Jeżeli nie jeździsz szybko po zakrętach, nie oczekujesz lepszego wyglądu - to zdecydowanie lepiej wybrać 15" niż 16" Opona będzie trochę grubsza, komfort jazdy będzie lepszy, opony tańsze, felgi mniej podatne na uszkodzenia.

    Zostaw komentarz:


  • kylo76
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rezon
    A dlaczego nie miałyby się zmieścić 15". Przecież to std kapcie.
    Różnica w cenie opon jest spora, nawet między 15 a 16 cali, więc warto pomyśleć i policzyć.

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    A dlaczego nie miałyby się zmieścić 15". Przecież to std kapcie.

    Zostaw komentarz:


  • kylo76
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Prekompilator
    nie wahałbym się ani sekundy czy zakładać 15", zwłaszcza w O3.
    Mówisz, że się zmieszczą 15-calowe stalówki :?: W zimie miałem w Linei 15 cali i było całkiem fajnie gdyby nie Barumy Polaris 2 :?

    Zostaw komentarz:


  • mascotte
    odpowiedział(a)
    tak delikatnie podpowiem że alu Ilias są najbardziej przyjazne w utrzymaniu, łatwo i szybko je porostu umyć, wyczyścić

    Zostaw komentarz:


  • Prekompilator
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez LUKI
    nie pchaj się w piętnaście cali

    szesnaście to minimum w O3

    16x6.5 z oponą 205/55/16
    Dla 1.2 i 1.4 15" wejdzie spokojnie, mimo że w standardzie do 1.4 dają 16". Gdybym miał taką możliwość, nie wahałbym się ani sekundy czy zakładać 15", zwłaszcza w O3.

    Zostaw komentarz:


  • tomekb1
    odpowiedział(a)
    No właśnie te z promocji. (Ilias)

    Zostaw komentarz:


  • kylo76
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tomekb1
    Ja kupiłem w salonie alufelgi do o3 po 450 zł/szt.
    Skodowskie czy jakieś inne? Ostatnio mieli promocje na alufelgi.

    Zostaw komentarz:


  • tomekb1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kylo76
    Chyba, że kupię felgi w Skodzie - ponad 400zł sztuka - oczywiście stalowe :lol: - nie mają wstydu z cenami.
    Ja kupiłem w salonie alufelgi do o3 po 450 zł/szt.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...