Mam felgi 17 calowe. Opony klasy średniej 17cali (nie Barumy czy Dębice) to wydatek około 500zł* za sztukę lekko licząc, mnie by interesowały BFG G-Force czyli około 550zł* za sztukę. Te same opony na 16 cali to już nieco ponad 300zł* za sztukę, a na 15 cali 230zł*/sztuka więc spokojnie mogę się zastanowić nad kupnem alusów.
*Ceny przykładowe z oponeo.pl.
A dlaczego BFG - bo sprawdzone na Hyundaiu i30 mojej żony - nie było problemów z zaspami czy ubitym śniegiem.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
eżeli nie chce sie wydawać kasy na drugi komplet kół z alufelgami to poco przez pół roku jeździć na oblesnych stalowkach? No i na kazdy sezon ma sie na nowo idealnie wyważone koła.
Dodam, że argumemty o tym że alusom szkodzi sól to bzdury a że łatwiej je zimą uszkodzić?
Te "bzdury" jak to określasz to niestety szara rzeczywistość. Przez poprzednie 155kkm w ciągu czterech sezonów przejechanych na dwóch kompletach felg Al z oponami 225/55/18 (nie Skoda) - liczba malowanych i prostowanych felg "letnich - 0, liczba malowanych felg "zimowych" - 4, liczba prostowanych felg "zimowych" - 2 . Po dwóch zimach na felgach Al pojawiły się malutkie pęcherzyki, po czterech sezonach z dwóch felg zaczął mi odchodzić lakier płatkami.
A na każdy sezon też miałem idealnie wyważone koła. Odczuwam błąd wyważenia na poziomie 10g - kilka razy wyważałem po trzy razy po komuś za pierwszym razem się nie udało. Na 17 czy 18" błędy wyważenia są bardziej odczuwalne - zwłaszcza przy ok. 120km/h.
W samochodzie miejskim robiącym ok. 10kkm rocznie mam dwa komplety kół z alusami. Ale do Superba, który jeździ znacznie więcej i szybciej, to nauczony smutnym doświadczeniem od samego początku byłem nastawiony na zakup felg stalowych na zimę i dlatego też ma wyższy profil opony.
Dlaczego łatwiej uszkodzić felgę zimą - bo nie widać co jest pod śniegiem, a zapowiadają zazwyczaj zawieje i zamiecie. Zawiać zawiewa drogi, tylko pozamiatać w porę nie ma komu Wiosną jest masakra na drogach - ugięcie felgi przy niskoprofilowych oponach to pikuś. Kiedyś wyważałem koła i przyjechała Alfa na naleśnikach 35% "bo się coś koła tłuką" - trzy felgi nie do wyważania, a do mocnego prostowania, jedna pęknięta - do wymiany. chyba nie zauważył czegoś Stalową felgę - to wziąłby młotek i wyprostował.
A obleśnych stalówek nie oglądam na co dzień, tylko nieco mniej obleśne plastikowe "alufelgi", które je zakrywają Po pierwszym sezonie - liczba stalówek wymagających naprawy - 0 czyli jak dawniej
[ Dodano: Sro 28 Sie, 13 11:15 ]
Zamieszczone przez kylo76
o wydatek około 500zł* za sztukę lekko licząc, mnie by interesowały BFG G-Force czyli około 550zł* za sztukę. Te same opony na 16 cali to już nieco ponad 300zł* za sztukę, a na 15 cali 230zł*
czyli za oponę 17" z naleśnikiem kupisz koło 15" z balonkiem . Ja mam zawsze dwa komplety kół, bo nie zawsze mam czas aby stać w kolejkach do wymiany, a akurat pogoda się zmienia. Pół godziny i mam zmienione koła w domu, a wyważam w miarę potrzeby - także w trakcie sezonu, więc nie mam potrzeby wyważać ponownie.
wygląd samochodu jest jednak zdecydowanie gorszy na balonach, a jeszcze z plastikowymi alusami przymocowanymi dodatkowo opaskami - takie obciachowe rozwiązanie mam zimą. Na szczęście 205/55/16 to nie aż taki balon, i opaski mam białe, więc nie widać ich tak bardzo na srebrnym plastiku. Przynajmniej nie gubię kołpaków i są troszkę trudniejsze do zdjęcia w ciągu 10s
jak się dużo jeździ to ważniejsze jest aby docierać do celu niż wygląd Obłażące z lakieru aluminiowe felgi wcale nie wyglądają ładniej, a lakierowanie też kosztowało mnie o ile pamiętam coś ok. 150zł/szt. Drogi mamy, jakie mamy
jak się dużo jeździ to ważniejsze jest aby docierać do celu niż wygląd Obłażące z lakieru aluminiowe felgi wcale nie wyglądają ładniej, a lakierowanie też kosztowało mnie o ile pamiętam coś ok. 150zł/szt. Drogi mamy, jakie mamy
[ Dodano: Sro 28 Sie, 13 12:25 ]
Zamieszczone przez kylo76
Dlatego nie uznaję plastikowych alusów
te przynajmniej nie korodują
od 15 lat jeżdżę na alufelgach zimą. Uszkodzeń opon 0, uszkodzeń felg 0. Raz w jednym aucie lakier na 2 felgach sie łuszczył, ale miał ono już z 6 lat to sprzedałem dziada :szeroki_usmiech
ps. Oczywiscie mowie o popularnych rozmiarach i profilach, bo jeżdżenie z profilem 50 i mniej w zime to lekka przesada i finansowa głupota jeżeli jest możliwość tanszych opcji na felgach w mniejszym rozmiarze.
ile kkm rocznie? chyba tu jest przyczyna. Ja na zimówkach robię ok. 25kkm rocznie - trzy lata i zmiana opon. Na letnich jeżdżę mniej
Na 18" miałem profil 55 bo takie opony dostałem przy zakupie autka, więc felgi dokupiłem w tym samym rozmiarze.
ketivv, nie handlowałem tym jeszcze , sam nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości . klient ma prawie identiko w foresterze starszym ,tylko ori , pomalowane na czerwono. wyważam mu jak alu na klejone i jest :kciukgora
A w ogóle to jakie są zalecane parametry stalowych 15 calówek do O3? Na wlewie paliwa rozmiar 15 cali nie jest ujęty, konfiguratory felg nie obejmują jeszcze 15 - tek do O3 (w jednym salonie opon odpowiedzieli, że mają być po 25 września), dzisiaj w Danelczyku dowiedziałem się, że mają stalówki w nieprzyzwoitej cenie (cos około 250zł za sztukę) i oznaczeniach 6Jx15H2 et46.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Różnica w cenie opon Continental TS850 między 17 a 16 cali to jakieś 200-250zł/sztuka :shock:
W takim razie ja też planuję zakup stalówek 16" na zimę, koszt ok. 400zł na allegro. Oszczędność 400-600zł w zależności od indeksu prędkości opony, chociaż na zimę indeks powyżej 190km/h raczej się nie przyda, no może 210 :diabelski_usmiech
Jak wyciągnę pełną instrukcję to zobaczę, ale Danelczyk sprzedaje do O3 15 calowe felgi - od ręki.
Te felgi hybrydowe, o których piszesz, fajnie wyglądają, ale cenowo to blisko alufelg, na allegro 948zł za komplet 16 calówek.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
aaa..jakbyś chciał to stal 15" mam po 200zł. et 45. pytanie tylko czy wejdą :? , chodzi o średnice ale jak aso sprzedaje to wejdą pewnie
najtańsze markowe alu w granicach 315 -330zł
"Jak planujecie zrealizowac plany na zimoowki Panowie - szczegolnie w 17"?
Myslalem o zakupie opon na te felgi ale po zastanowieniu kupie chyba stalowki strukturalne VW 5K0 601 027, w rozmiarze 6,5Jx16 H2 ET50.
Pytanie czy ten rozmiar podejdzie do O3?
Opony zaloze na nie 205/55 R16 - 0,4% roznicy bedzie w stosunku do 225/45 R17."
Po napisaniu mejla do ASO Skody dostalem odp:
"Felga o podanym nr w katalogu Skody nie występuje. Rozmiar wg VW to 6,5Jx16H2 ET50 5/112. Nr i rozmiar felgi stalowej OCT III to: 5Q0601027F 03C,
6,5Jx16H2 ET46 5/112. Jak widać różnią się odsadzeniem, więc trudno powiedzieć czy będą pasowały ( ew. ocieranie przy skrętach)."
A że używane stalówki 400zł za komplet to się zgodzę, tylko co z tym ET50? Żeby się nie okazało, że zaoszczędzisz 400-500zł, a promień skrętu będzie jak wozu drabiniastego.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz