1.8 tsi czy warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AKa
    Rider
    • 2008
    • 572
    • Mercedes-Benz

    #51
    SS, z gps wychodzi mi, że przy 70km/h mam około 1600 obrotów, czyli przy 140km/h powinno być 3100-3300, głównie ze względu na niedokładność przyrządu pomiarowego, i to że patrzę na drogę, a nie na prędkościomierz- nie wiem ile wkazuje. :szeroki_usmiech

    ...co nie zmienia faktu, że zejście ze spalaniem poniżej 5.8l/100 podczas w-miarę-dynamicznej jazdy jest ciężkie- bo po prostu ten silnik ma na tyle dużą rezerwę mocy i momentu, że wyprzedza się "zawalidrogi" w moment.
    I trzyma się drogi naprawdę nieźle i czuć, kiedy zaczyna się przeginać.
    Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

    Seat Leon FR 1.8TSI 2013

    Komentarz

    • SS
      RS
      • 2010
      • 16209
      • Superb III (3V3)

      #52
      Zamieszczone przez AKa
      ten silnik ma na tyle dużą rezerwę mocy i momentu, że wyprzedza się "zawalidrogi" w moment
      zgadza się, to był mój podstawowy argument przy wyborze tego silnika. Spalanie... raz jest większe, raz mniejsze.
      A z tym spalaniem to nie wiem jak jest. Czasem jadę 200km w drogę i spalanie wychodzi 6,3, a jak zaczynam "wyhamowywać turbinę" jakieś 10km przed dojechaniem to potrafi mi spać na tym odcinku średnie z trasy do 6,1. Jak na baku udaje mi się zrobić pod 700km wtedy jest dobrze, jak nie to może następnym razem... Silnik polecam :szeroki_usmiech
      Pisał Sebastian

      Komentarz

      • AKa
        Rider
        • 2008
        • 572
        • Mercedes-Benz

        #53
        Ja wybrałem 1.8TSI...
        ...bo jeżdżę po mieście. :diabelski_usmiech

        A tak na serio- szybko się rozgrzewa, zapitala i nie spala ekscesywnych ilości eksplodujących dinozaurów- czego chcieć więcej.
        Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

        Seat Leon FR 1.8TSI 2013

        Komentarz

        • kc2ine
          Ambiente
          • 2012
          • 134

          #54
          Zamieszczone przez AKa
          Ja wybrałem 1.8TSI...
          ...bo jeżdżę po mieście. :diabelski_usmiech

          A tak na serio- szybko się rozgrzewa, zapitala i nie spala ekscesywnych ilości eksplodujących dinozaurów- czego chcieć więcej.
          zeby tylko turbiny nie mial to bylby idealny

          Komentarz

          • michalek1912
            Ambiente
            • 2013
            • 113

            #55
            Jakby nie miał turbiny to bym go nie kupił :diabelski_usmiech
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

            Komentarz

            • AKa
              Rider
              • 2008
              • 572
              • Mercedes-Benz

              #56
              Właśnie z tą turbosprężarką też się zastanawiałem jak będzie... Ale z drugiej strony- zapewne 80% ludu użytkującego auta ze sprężarką ma głęboko w poważaniu to, jak ją użytkuje, i jakoś im się to nie wysypuje natychmiast...

              Generalnie- plusem tego silnika w mieście jest to, że 3krpm przekracza się w mieście naprawdę nieczęsto. Zazwyczaj nie przekraczam 2.5krpm. A jak widzę czerwone które będzie świeciło się naprawdę długo- wciskam sprzęgło trochę przed stopem- tak, żeby z 4-5sekund mogło się wyciszyć. Później ~2sekundy i włącza się start-stop.
              Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

              Seat Leon FR 1.8TSI 2013

              Komentarz

              • kc2ine
                Ambiente
                • 2012
                • 134

                #57
                Zamieszczone przez michalek1912
                Jakby nie miał turbiny to bym go nie kupił :diabelski_usmiech
                bo jeszcze nie wiesz co Cie czeka - tkzw turbo-jaja :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • Przem78
                  Rider
                  • 2013
                  • 561

                  #58
                  Zamieszczone przez kc2ine
                  Zamieszczone przez michalek1912
                  Jakby nie miał turbiny to bym go nie kupił :diabelski_usmiech
                  bo jeszcze nie wiesz co Cie czeka - tkzw turbo-jaja :diabelski_usmiech
                  To chyba czeka wszystkich userów TSI :P kwestia tylko czy prędzej czy później :diabelski_usmiech
                  Pozdr. Przemek

                  Komentarz

                  • AKa
                    Rider
                    • 2008
                    • 572
                    • Mercedes-Benz

                    #59
                    kc2ine, turbo jaja gdyby miały mnie spotkać- spotkały by mnie już dawien dawno. Cerebellum im cranii wystarczy, co by jej nie urżnąć od razu. A jeżeli się urżnie- to IC jest, a turbosprężarka pasuje P&P z 2.0TSI 220+, więc można się wtedy pobawić. Przewiduję bezpieczną granicę 250 koni na kompletnie seryjnych gratach. I więcej na trasę raczej nie trzeba w przypadku przednionapędówki. :diabelski_usmiech
                    Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                    Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                    Komentarz

                    • Black_Dev
                      Drive
                      • 2013
                      • 73

                      #60
                      a właśnie w manualu jak i automacie ( tutaj słyszałem tylko na forum ) można tym SS sterować, nie ukrywam ze powoli wchodzi mi to w krew i wiem kiedy sobie "włączyć SS" a kiedy nie, i nie przyciskiem a operowaniem sprzęgłem ( manual ) hamulec ( automat ).

                      A więc także wedle mnie ten SS nie jest taki do końca głupi.

                      ps. Dzisiaj tarabanił się autokar z turystami na 90stopni zakręt i drzewa, trwało to ok 2min zanim wypełz na droge, korek smrodzi a ja sobie kwiatuszki wąchałem bo SS działał, a gdyby tak cały korek miał SS to dopiero było by czysto

                      ps. SS obowiązkowym dla wszystkich
                      -----
                      O3 - zamówiona...

                      Komentarz

                      • kc2ine
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 134

                        #61
                        Zamieszczone przez Black_Dev
                        a właśnie w manualu jak i automacie ( tutaj słyszałem tylko na forum ) można tym SS sterować, nie ukrywam ze powoli wchodzi mi to w krew i wiem kiedy sobie "włączyć SS" a kiedy nie, i nie przyciskiem a operowaniem sprzęgłem ( manual ) hamulec ( automat ).
                        to wiadomo juz dawno bez czytania manuala ze mozna wylaczyc ale tylko do nastepnego zapalenia, wiec bez sensu.

                        Zamieszczone przez Black_Dev
                        ps. Dzisiaj tarabanił się autokar z turystami na 90stopni zakręt i drzewa, trwało to ok 2min zanim wypełz na droge, korek smrodzi a ja sobie kwiatuszki wąchałem bo SS działał, a gdyby tak cały korek miał SS to dopiero było by czysto
                        kluczyk masz leniu....
                        Zaloze sie ze chcialbym rowniez drzwi kierowcy otwierane na pilota... :roll:

                        Zamieszczone przez Black_Dev
                        ps. SS obowiązkowym dla wszystkich

                        nigdy! po naszym trupie...

                        p.s.

                        I dlatego moi drodzy mamy takie durne przepisy w UNI, ktore doprowadzaja do ruiny dobre produkty jezeli juz mlodzi lidzie tak mysla... :twisted:

                        Komentarz

                        • Przem78
                          Rider
                          • 2013
                          • 561

                          #62
                          Zamieszczone przez Black_Dev
                          można tym SS sterować
                          Tak można sterować w M trzymasz na światłach wciśnięte sprzęgło a w A trzymasz delikatnie hamulec (mocne wciśnięcie załącza SS)
                          Pozdr. Przemek

                          Komentarz

                          • Black_Dev
                            Drive
                            • 2013
                            • 73

                            #63
                            Zamieszczone przez Przem78
                            Zamieszczone przez Black_Dev
                            można tym SS sterować
                            Tak można sterować w M trzymasz na światłach wciśnięte sprzęgło a w A trzymasz delikatnie hamulec (mocne wciśnięcie załącza SS)
                            Więc przedpotopowe używanie kluczyka można do lamusa włożyć, skoro można bardziej bezpiecznie tego używać ale to może być za skomplikowane dla niektórych :twisted: osobników.
                            -----
                            O3 - zamówiona...

                            Komentarz

                            • Przem78
                              Rider
                              • 2013
                              • 561

                              #64
                              Zamieszczone przez Black_Dev
                              Zamieszczone przez Przem78
                              Zamieszczone przez Black_Dev
                              można tym SS sterować
                              Tak można sterować w M trzymasz na światłach wciśnięte sprzęgło a w A trzymasz delikatnie hamulec (mocne wciśnięcie załącza SS)
                              Więc przedpotopowe używanie kluczyka można do lamusa włożyć, skoro można bardziej bezpiecznie tego używać ale to może być za skomplikowane dla niektórych :twisted: osobników.
                              Można tylko, że w M po dupie dostaje łożysko sprzęgła :twisted: IMO ja jeżdżę zawsze na OFF ale jeżeli mam przejazd kolejowy, światła z wyświetlaczem czasu lub tym podobne bajery to po zatrzymaniu naciskam SS i wtedy komputer decyduje czy wyłączyć motor czy nie - przewidywany postój musi trwać więcej niż 30 sek.

                              Edit: ten system nie jest taki głupi jak myślałem - czuwa przez cały czas :idea: dzisiaj miałem sytuację z korkiem dość długim na zjeździe w Wiskitkach, a że włączyłem SS to se auto stało na ręcznym, jako że korek się trochę ruszył i było z górki to tradycyjnie chciałem zwolnić ręczny i dotoczyć się kilka metrów a tu nagle i nie spodziewanie motor ożył :P
                              Pozdr. Przemek

                              Komentarz

                              • Black_Dev
                                Drive
                                • 2013
                                • 73

                                #65
                                Zamieszczone przez Przem78
                                Zamieszczone przez Black_Dev
                                Zamieszczone przez Przem78
                                Zamieszczone przez Black_Dev
                                można tym SS sterować
                                Tak można sterować w M trzymasz na światłach wciśnięte sprzęgło a w A trzymasz delikatnie hamulec (mocne wciśnięcie załącza SS)
                                Więc przedpotopowe używanie kluczyka można do lamusa włożyć, skoro można bardziej bezpiecznie tego używać ale to może być za skomplikowane dla niektórych :twisted: osobników.
                                Można tylko, że w M po dupie dostaje łożysko sprzęgła :twisted: IMO ja jeżdżę zawsze na OFF ale jeżeli mam przejazd kolejowy, światła z wyświetlaczem czasu lub tym podobne bajery to po zatrzymaniu naciskam SS i wtedy komputer decyduje czy wyłączyć motor czy nie - przewidywany postój musi trwać więcej niż 30 sek.
                                Ok, ale to prawie jak kluczyk.

                                Opcja ze sprzęgłem daje Ci możliwość nie włączenia SS jak masz np. stać 1-10sek,
                                Wedle mnie wygoda korzystania ze "sprzęgła" jest lepsza, przy założeniach ze SS jest włączony zawsze, a nie włączany kiedy się chce ( tak jak w Twoim przypadku ).

                                Myślę, że łożysko sprzęgła i tak jest przewidziane na wiele kkm, a więc zakładając ze w ciągu swojego życia skóci się jego czas to raczej wcześniej sprzęgło lub samochód wymienię niż łożysko.
                                -----
                                O3 - zamówiona...

                                Komentarz

                                • kc2ine
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 134

                                  #66
                                  ja proponuje wcale auta nie wlaczac, wtedy spali niewiele i bedzie caly green and happy.

                                  Komentarz

                                  • tomekb1
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 352

                                    #67
                                    Black_Dev jednak wyłączyć przyciskiem jest łatwiej niż trzymać nogę na pedale.
                                    Pozdrawiam
                                    Tomek

                                    Komentarz

                                    • ketivv
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1155

                                      #68
                                      kc2ine, co się martwisz Yeti spali za 2 inne jak tylko wjedziesz na autostradę
                                      "green bilans" będzie się zgadzał :-)

                                      Komentarz

                                      • kc2ine
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 134

                                        #69
                                        Zamieszczone przez ketivv
                                        kc2ine, co się martwisz Yeti spali za 2 inne jak tylko wjedziesz na autostradę
                                        "green bilans" będzie się zgadzał :-)
                                        yeti nie jezdzi autostradami, jezdzi na skroty przez co jest szybciej u celu niz inne auta.

                                        Komentarz

                                        • tomekb1
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 352

                                          #70
                                          Zamieszczone przez kc2ine
                                          Zamieszczone przez ketivv
                                          kc2ine, co się martwisz Yeti spali za 2 inne jak tylko wjedziesz na autostradę
                                          "green bilans" będzie się zgadzał :-)
                                          yeti nie jezdzi autostradami, jezdzi na skroty przez co jest szybciej u celu niz inne auta.
                                          Bardzo ciekawa teoria.
                                          Pozdrawiam
                                          Tomek

                                          Komentarz

                                          • bluebox
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 20

                                            #71
                                            Warto! Choć dziwne dla mnie jest to, że tego silnika nie ma w ofercie VW. Ani w Golfie, ani w Pasacie. Jest 1.2 potem 1.4 i na końcu 2.0 Zastanawiam się czemu dali 1.8 TSI (180KM) tylko do Skody?

                                            Komentarz

                                            • AKa
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 572
                                              • Mercedes-Benz

                                              #72
                                              bluebox, dali też go do Audi i Seata.
                                              Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                              Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                              Komentarz

                                              • kc2ine
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 134

                                                #73
                                                Zamieszczone przez bluebox
                                                Warto! Choć dziwne dla mnie jest to, że tego silnika nie ma w ofercie VW. Ani w Golfie, ani w Pasacie. Jest 1.2 potem 1.4 i na końcu 2.0 Zastanawiam się czemu dali 1.8 TSI (180KM) tylko do Skody?
                                                proste, chca obnizyc niezawodnosc skody bo im Pasaty i Golfy nie schodza...

                                                Komentarz

                                                • Przem78
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 561

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez kc2ine
                                                  Zamieszczone przez bluebox
                                                  Warto! Choć dziwne dla mnie jest to, że tego silnika nie ma w ofercie VW. Ani w Golfie, ani w Pasacie. Jest 1.2 potem 1.4 i na końcu 2.0 Zastanawiam się czemu dali 1.8 TSI (180KM) tylko do Skody?
                                                  proste, chca obnizyc niezawodnosc skody bo im Pasaty i Golfy nie schodza...
                                                  To by nie dawali 1.4 (122 km) i 1.4 (140 km ACT) :P
                                                  Pozdr. Przemek

                                                  Komentarz

                                                  • AKa
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 572
                                                    • Mercedes-Benz

                                                    #75
                                                    kc2ine, jedne pytanie- jedziesz po tych TSI jak by ktoś ci je na siłę wpychał. Jeżeli nie pasują Tobie TSI- spoko, nic mi do tego. Ale nie posiadając wiedzy innej niż od "kuzyna cioci zosi szwagra syn powiedział że to kutas a nie auto, bo Zenek z garażu po prawej tego nie naprawi i gazu się nie wstawi. A prawdziwe auto to tylko z VP37 lub wielopunkem bo zagazujesz"- to niestety- ale jest jeszcze inna sprawa- istnieją ludzie, którzy nie liczą spalania do piątego miejsca po przecinku i liczą się z tym, że relatywnie wysilony silnik może się schrzanić- czy to planowanie, czy nieplanowanie czy może to nawet "planned obsolete". I nie będą biadolić że jest system start-stop który w mniemaniu innych rozpuści akumulator i będzie syf- jeżdżą te auta, i mają się dobrze. A sam system można wyłączyć, jeżeli kogoś będzie świerzbił palec- guziczkiem.

                                                    I nie- nie łykam ani marketingowego bełkotu, ani głosów, które każą mi kupić passata kombi w tedeiku- bo może za trzy lata przewiozę lodówkę, a jak się zepsuje to będzie tanio naprawić (pod warunkiem, że nie będzie się psuło co chwila "łańcuszkowo").
                                                    Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                                    Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...