1.8 tsi czy warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Prekompilator
    Rider
    • 2013
    • 420

    Zamieszczone przez rezon
    A DSG lubią też młodzi i wygodni jeszcze bogaci - ale niedługo już nie będą
    Zakładając, że nie będą zadowoleni - póki co znam 4 długotrwałych użytkowników DSG, w tym dwóch rzeźników uważających że albo się ciśnie gaz, albo hamuje. U dwóch z tych czterech trzeba było wymienić sprzęgła (słynna wadliwa seria do września 2011), poza tym wszyscy są zachwyceni i polecają DSG. Najniższy przebieg użytkownika to 77 tys., najwyższy - trochę ponad 130 tys.

    Potwierdza się teza, że jeżeli u jakiegoś procenta użytkowników coś się psuje w aucie i ogłoszą to na forach, to "fachowcy" od razu krzyczą że u każdego będzie się to psuło.

    Tak ogólnie: wystarczy zresztą spojrzeć na statystyki awaryjności aut w ogóle i zobaczyć, o ile faktycznie punktów procentowych np. peugeot jest bardziej awaryjny od hondy.

    Komentarz

    • tomekb1
      Rider
      • 2013
      • 352

      Zamieszczone przez ketivv
      Zamieszczone przez rezon
      A DSG lubią też młodzi i wygodni jeszcze bogaci - ale niedługo już nie będą
      niedługą nie będą:
      1. młodzi ?
      2. wygodni ?
      3. bogaci ?

      test wielokrotnego wyboru ;-)
      Jest jeszcze czwarta opcja:
      Niedługo nie będą lubić DSG

      [ Dodano: Nie 15 Wrz, 13 10:40 ]
      Zamieszczone przez Prekompilator
      Potwierdza się teza, że jeżeli u jakiegoś procenta użytkowników coś się psuje w aucie i ogłoszą to na forach, to "fachowcy" od razu krzyczą że u każdego będzie się to psuło.

      Tak ogólnie: wystarczy zresztą spojrzeć na statystyki awaryjności aut w ogóle i zobaczyć, o ile faktycznie punktów procentowych np. peugeot jest bardziej awaryjny od hondy.
      Bo to stara zasada. Na forum piszemy zazwyczaj o naszych problemach, usterkach itp. Nikt przecież nie napisze, że np. nie psują mu się szyby elektryczne. Tak powstają mity o awaryjności.
      Pozdrawiam
      Tomek

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez piramida
        Masz coś do młodych bogatych?
        oczywiście - zazdroszczę im. że są młodzi

        Komentarz

        • mundito79
          Classic
          • 2008
          • 29

          Re: 1.8 tsi czy warto?

          Wybór silnik 1,8 masz auto z silnikiem, który ma podwójny system podawania paliwa tj. pośredni i bezpośredni, łańcuch a nie pasek rozrządu oraz tylne zawieszeni wielowahaczowe. Max. moment obrotowy taki sam jak przy 1,4 TSI. Jego zakres jest tylko większy. Przy bardzo dynamicznej jeździe silnik spala ok. 2-3 litrów więcej niż 1,4 TSI 140.

          Bardzo ciekawie spisuje się nowa jednostka 1,2 TSi. Jest ona bardzo podobna do 1,4 TSI 122km.
          Nowe 1,4 TSI 140 km to jednak, moim zdaniem, najlepszy stosunek jakości, ceny, osiągów i spalania.

          Zamieszczone przez ketiuz
          Witam kolegów. Mam zamiar stać się szczęśliwym posiadaczem nowej Octavi kombi z silnikiem 1.8 tsi. Moje pytanie do osób posiadających takie auto :
          -jak się sprawuje ten silnik , jak spalanie , osiągi i kultura pracy
          -jak wygląda sprawa z zawieszeniem czy jest duża różnica w porównaniu do belki
          -czy przy zawieszeniu wielowachaczowym można kupić auto na kołach 17 (mieszkam w warmińsko-mazurskim a tu wiadomo że drogi są kiepskie)
          Z góry dziękuję za odpowiedzi i porady.


          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            Re: 1.8 tsi czy warto?

            Zamieszczone przez mundito79
            Nowe 1,4 TSI 140 km to jednak, moim zdaniem, najlepszy stosunek jakości, ceny, osiągów i spalania.
            Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :wink:
            Przesiadając się z 1.6mpi na 1.4tsi będzie ci się wydawać że masz najszybszą maszynę na dzielnicy a z drugiej strony jakbym się przesiadł na takie 1.4 to "paka dwadzieścia, zasypiam" :lol:
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Rok z Bagien
              L&K
              • 2010
              • 1172

              Zamieszczone przez mundito79
              Max. moment obrotowy taki sam jak przy 1,4 TSI. Jego zakres jest tylko większy.
              Nie do końca. :wink:
              Jest tak w ośce.

              Zamieszczone przez mundito79
              Przy bardzo dynamicznej jeździe silnik spala ok. 2-3 litrów więcej niż 1,4 TSI 140.
              Przy dynamicznym rozpędzaniu, hamowaniu, rozpędzaniu, hamowaniu...itd - to się zgodzę.

              Przy większych, stałych, prędkościach przelotowych, wcale tak nie musi być. :roll:

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez mundito79
                Nowe 1,4 TSI 140 km to jednak, moim zdaniem, najlepszy stosunek jakości, ceny, osiągów i spalania.
                bardzo ryzykowne stwierdzenie bez znajomości profilu użytkowania - miasto/trasa/autostrada, kierowca/pełny/z przyczepą, 20/40/60kkm rocznie? wiele zmiennych wpływających na "najlepszy stosunek"

                Komentarz

                • Chris11
                  RS
                  • 2011
                  • 1587

                  A po co profil użytkowania do oceny stosunku jakości do ceny?
                  Silnik nadaje się zarówno do miasta, na trasę, jak i na autostradę - zbiera się od samego dołu, chętnie przyspiesza nie paląc przy tym kosmicznych ilości paliwa i nie jest najdroższy.

                  Bardzo dobrze będzie jechał tylko z jednym pasażerem i podejrzewam, że z przyczepą też da sobie radę.
                  I co ma tutaj wspólnego roczny przebieg? Koszty eksploatacji...?

                  Dla mnie również ten silnik ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

                  Komentarz

                  • v0n
                    Classic
                    • 2007
                    • 9

                    Silnik to w przypadku tylko połowa historii w O3. 1.8TSI ma zawieszenie wielo wahaczowe , 1.4TSi ma przedpotopową belkę z tyłu. 1.8TSI ma softwarowy diff, 1.4TSI nie. Solić te stosunkowo niewielkie różnice w ekonomii, jeśli jeden prowadzi się jak na następcę O2FL należy a drugi jak Octavia z poprzedniego wieku?

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      Zamieszczone przez krzy111
                      Mnie się nie podoba wolny kickdown, mija blisko sekunda zanim dsg sobie pouklada biegi i zacznie jechać.
                      dsg jest adaptacyjna, jak jedziesz powoli , delikatnie się rozpędzasz itd , to skrzynia sie dostosowuje to Twojego stylu i nie bardzo jej się chce na początku "przyspieszać" . ale przestań uprawiać psj przed strachem o większe spalanie i zacznij jeździć , przejedź sie kawałek dynamicznie , najlepiej na trasie i wtedy zaobserwuj jak jak zaczyna szybciej reagować , redukować o większa ilość biegów na raz.. . ewentualnie jak jedziesz spokojnie dłuższy czas i chcesz się nagle sie trochę powścikać to przełączaj na sport i tyle - to zajmuje 0.5s , nawet gazu nie musisz odpuszczać.
                      no tylko ze wtedy spalanie + 2litry przynajmniej - no i burzy sie dobre samopoczucie że taki oszczędny wozik się ma który mniej o diesla pali..., a i benzynka też kosztuje..
                      i tutaj te gówniane ropniaki bija na głowę tsi.. i to dużo..

                      u klienta - passat 2.0tdi 140KM 80kmh jedzie na 4 gdzie u mnie już przy 68 mam 6 jak jeżdżę spokojnie
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • krzy111
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 122

                        Nie zgadzam się. Adaptacja to jedno a kickdown to drugie i z adaptacją nie powinien mieć nic wspólnego.
                        Kickdown to sytuacja awaryjna i samochód powinien zapomineć czego się nauczył w trakcie adaptacji i dać maksymalne przyspieszenie, zreszta sprawdziłem i kickdown w trybie D i S jest taki sam, czyli zgodnie powyższym (ale i tak niemrawy imo).
                        o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          za dużo chcesz zrzucić na automatykę
                          jeden ruch ręką (lub palcem jak masz łopatki) i redukcje są szybkie (może nie błyskawiczne ale naprawdę szybkie)

                          kick down-em się nie przejmuj, swoją drogą coś "szarpana" ta jazda skoro tak często musisz używać kick-down przecież to jest zrzucenie o 2-3 biegi w dół

                          Komentarz

                          • ryjeks
                            Rider
                            • 2010
                            • 488
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            Zamieszczone przez krzy111
                            zreszta sprawdziłem i kickdown w trybie D i S jest taki sam, czyli zgodnie powyższym (ale i tak niemrawy imo).
                            Porównujesz to innej skrzyni gdzie chodzi szybciej czy po prostu chciałbyś żeby chodziło szybko ?

                            Jechałem ostatnio 8 biegowym automatem w nowym BMW 116i i wcale nie było lepiej niż w przypadku DSG.
                            Co więcej było gorzej, bo działało jakby dwuetapowo.
                            Miałem wrażenie, że wrzucił jakiś pośredni bieg, a potem dopiero właściwy.

                            DSG wrzuca od razu odpowiedni, tylko tak jakby wysprzęgla z lekką zwłoką.

                            Też bym chciał żeby to chodziło jeszcze lepiej i jeszcze lepiej,
                            ale po przejażdżce BMW już jestem bardziej wyrozumiały dla DSG :wink:

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez Chris11
                              A po co profil użytkowania do oceny stosunku jakości do ceny?
                              Silnik nadaje się zarówno do miasta, na trasę, jak i na autostradę - zbiera się od samego dołu, chętnie przyspiesza nie paląc przy tym kosmicznych ilości paliwa i nie jest najdroższy.
                              zapakuj go do pełna i jedź 1.4TSI w góry. ew. podepnij mu przyczepę. Wtedy pogadamy czy ma taką super jakość

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                Tak czytam i czytam i zastanawiam się, czy ja na pewno jeżdżę takim samym 1,8 TSI CDAA DSG, jak reszta czy może trafił mi się jakiś super egzemplarz :roll: . Jakieś marudzenia o wolnym kickdownie, jakieś "przemyślenia" skrzyni przy zmianie biegów, jacyś "seniorzy" itp...
                                Jeżdżę cały czas na "S" + prawie non stop używam manetek; silnik notorycznie kręcony do 6-7 krpm. Nie ma żadnego mulenia, silnik i skrzynia reaguje natychmiast na każde dotknięcie gazu, bardzo rzadko używam pełnego kick-down-a ( z kliknięciem przycisku ), bo przy odpowiednim redukowaniu manetkami jest on praktycznie nie potrzebny ( dodatkowo ECU pięknie wplata "międzygaz" przy hamowaniu silnikiem z redukcją). Taki napęd w połączeniu z Eibach Pro Kit + KYB USR + S001 225/45/17 sprawuje się jak dla mnie znakomicie. I zapewniam, że nie jeżdżę tylko po drogach "A" i "S", ale codziennie pokonuję kilka kilometrów, po dziurawych, łatanych po 1000 razy drogach mając często dobrze powyżej 100 km/h i nie słyszę narzekania żony czy dzieciaków, że bolą ich plecy, czy wypadają plomby. Oczywiście, że jest twardziej niż na serii, ale gadanie, że 17" w Polsce = Hardcore to totalna bzdura. Jeśli ktoś tak uważa i ma zamiar jeździć na 15" to moim zdaniem powinien pozostać przy max 1,2 TSI, bo wsadzenie 195/65/15 do 1,8 TSI to już zwyczajne bluźnierstwo :diabelski_usmiech

                                Reasumując 1,8 TSI + DSG - czy warto ? Jak dla mnie absolutnie TAK, chyba, że kogoś stać na dopłacenie do RS-a :twisted: ...


                                BTW

                                Bardzo chętnie przejechałbym się na próbę ( i dałbym przejechać się moim ) takim "problemowym" 1,8 TSI DSG, żeby samemu sprawdzić, czy to ja mam tak niski próg "zadowolenia z jazdy" ( w co wątpię ) czy jednak inny nie korzystają z pełni możliwości tego zestawu...
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • Zorr
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2110

                                  Zamieszczone przez rezon
                                  Zamieszczone przez Chris11
                                  A po co profil użytkowania do oceny stosunku jakości do ceny?
                                  Silnik nadaje się zarówno do miasta, na trasę, jak i na autostradę - zbiera się od samego dołu, chętnie przyspiesza nie paląc przy tym kosmicznych ilości paliwa i nie jest najdroższy.
                                  zapakuj go do pełna i jedź 1.4TSI w góry. ew. podepnij mu przyczepę. Wtedy pogadamy czy ma taką super jakość
                                  eee.... a co się ma dziać takiego złego w górach czy po podpięciu przyczepy z czym 1.4TSI sobie nie da rady?
                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Spróbuj - zobaczysz jak reaguje 1,4TSI na obciążenie

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      Zamieszczone przez ryjeks
                                      Jechałem ostatnio 8 biegowym automatem w nowym BMW 116i i wcale nie było lepiej niż w przypadku DSG.
                                      Co więcej było gorzej, bo działało jakby dwuetapowo.
                                      Miałem wrażenie, że wrzucił jakiś pośredni bieg, a potem dopiero właściwy.
                                      w skrzyniach bmw masz 3 poziomy ustawienia tej skrzyni o ile sie nie myle . jeździłem teraz X3 , co prawda 2,0tdi , i kolega mi przełączał coś tam i była różnica. chyba że mi sie pierniczy i chodziło o reakcje na gaz ale chyba jednak reagowanie szybsze/wolniejsze skrzyni.

                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      Jeżdżę cały czas na "S"
                                      i problem rozwiązany :!:
                                      ja kiedyś próbowałem ale hałas tdi jest straszny , teraz przełączam tyko jak mam jakieś wyścigi. ale ja , jak już nieraz wspominałem nie narzekam , uważam że 2,0 bkd po programie + dsg to dobry , wystarczający do szybkiego poruszania się zestaw.
                                      jakie masz spalanie przy takiej jeździe ? chyba ze wachlowanie manetkami je obniża ?

                                      co do adaptacji - tak te skrzynie działają , przynajmniej w tdi . nieraz po psj nie chce mi zrzucić niżej gdy wciskam gaz przy ok 90kmh i 6 biegu i na siłe dalej ciągnie szóstką , no i bywają momenty że robi się cieplej.. :szeroki_usmiech
                                      u Ciebie przy jeździe na S cały czas , no i manetkach , ten problem nie występuje , ale nie każdy lubi taka jazdę na wysokich obrotach no i przy wyższym spalaniu. a nie każdy ma manetki i każdemu sie chce nimi mieszać jeżdżąc automatem.. . choć zapewne to kwestia przyzwyczajenia. nie wiem , nie mam u siebie , a jak jeździłem z manetkami to jakoś mi się nie chciało..

                                      [ Dodano: Wto 17 Wrz, 13 09:43 ]
                                      Spróbuj - zobaczysz jak reaguje 1,4TSI na obciążenie
                                      tsi 1,4 to generalnie lipa słaba..
                                      nie jeździłem z obciążeniem ale bez obciążenia jest nie bardzo , to co dopiero jak by miał z 350kg więcej..
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • ketivv
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1155

                                        leszekmw, nawet na S się DSG adaptuje

                                        jak pojeżdżę chwile na S - ale bez kręcenia wysoko - dodatkowo wspierając się manetkami to po jakimś czasie wydaje mi się jakby S bardziej przypominało mnie samego ;-)

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          Zamieszczone przez ketivv
                                          leszekmw, nawet na S się DSG adaptuje

                                          jak pojeżdżę chwile na S - ale bez kręcenia wysoko - dodatkowo wspierając się manetkami to po jakimś czasie wydaje mi się jakby S bardziej przypominało mnie samego ;-)
                                          no tak , być może , tak jak napisałem nie mam łopatek , nawet ich wtedy chyba nie było jeszcze jak zamawiałem auto, a na S przełączam rzadko , za mały komfort jazdy . chyba ze ktoś się niecierpliwy trafia do objechania.. :wink:
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz

                                          • Ceed1
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 461

                                            kowal 2002. Gratuluję - "silnik notorycznie kręcony do 6-7 krpm". 7 tyś w tym silniku to już dawno czerwone pole. Jeśli robisz tak notorycznie jak napisałeś to jeździsz jak jakiś napalony małolat. Jeśli jest to prawda to Twój silnik powinien palić 16-18 litrów i za długo nie pożyje. Czym tu się więc ekscytować, że DSG działa Ci "lepiej"?

                                            Komentarz

                                            • Zorr
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2110

                                              Zamieszczone przez rezon
                                              Spróbuj - zobaczysz jak reaguje 1,4TSI na obciążenie
                                              czyli że jak, znikają mu Nm z silnika po podłączeniu przyczepy do haka?
                                              Oct III 1.4 TSI ma na dole 250 Nm (1500-3500 obr/min) czyli dokładnie tyle co moja Oct II 1.8TSI i w tym zakresie obrotów po dołożeniu masy dokładnie tak samo spuchnie jak 1.8TSI. Powyżej, będzie wolniejsza oczywiście, ale też ma mniej kucy.

                                              Zamieszczone przez leszekmw
                                              tsi 1,4 to generalnie lipa słaba..
                                              nie jeździłem z obciążeniem ale bez obciążenia jest nie bardzo , to co dopiero jak by miał z 350kg więcej..
                                              jaka słaba skoro Oct II 2.0TDI 140KM objedzie???
                                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                              Komentarz

                                              • rezon
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 1894
                                                • Volvo
                                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                                ale codziennie pokonuję kilka kilometrów, po dziurawych, łatanych po 1000 razy drogach mając często dobrze powyżej 100 km/h i nie słyszę narzekania żony czy dzieciaków, że bolą ich plecy, czy wypadają plomby
                                                jak ktoś w ciszy i skupieniu modli się o przeżycie, to takie sprawy jak komfort jazdy nie są priorytetem :szeroki_usmiech Modlitwy zostały wysłuchane jak widać
                                                Ale poważniej to na 17" da się jeździć, ale różnica jest wyraźnie odczuwalna pomiędzy 17 i 16 czy 15.
                                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                                Jeśli ktoś tak uważa i ma zamiar jeździć na 15" to moim zdaniem powinien pozostać przy max 1,2 TSI, bo wsadzenie 195/65/15 do 1,8 TSI to już zwyczajne bluźnierstwo
                                                może po prostu nie chce rozwalać sobie zawieszenia, albo kupować znacznie droższych opon, ale mieć możliwość bezproblemowego wyprzedzania.
                                                BTW sam mam w S2 17"

                                                Komentarz

                                                • Prekompilator
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 420

                                                  Zamieszczone przez Zorr
                                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                                  tsi 1,4 to generalnie lipa słaba..
                                                  nie jeździłem z obciążeniem ale bez obciążenia jest nie bardzo , to co dopiero jak by miał z 350kg więcej..
                                                  jaka słaba skoro Oct II 2.0TDI 140KM objedzie???
                                                  Mam wrażenie, że mówi o 1.4 CAXA.

                                                  Komentarz

                                                  • rezon
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 1894
                                                    • Volvo
                                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez Zorr
                                                    rezon napisał/a:
                                                    Spróbuj - zobaczysz jak reaguje 1,4TSI na obciążenie
                                                    czyli że jak, znikają mu Nm z silnika po podłączeniu przyczepy do haka?
                                                    Po prostu przejedź się po górkach i zobaczysz. Masz 1,8, więc różnicę dostrzeżesz bez problemów.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...