1.8 tsi czy warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yunior81
    RS
    • 2010
    • 1657
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    PB

    Komentarz

    • ketivv
      L&K
      • 2011
      • 1155

      Subaru Forester automat to napęd dopinany ;-)
      permanentnie napędzany przód z dopinanym tyłem

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6630
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        IMO najlepszy Forek to wersja II 2007-2008 rok z silnikiem benzynowym wolnossącym 2.0 158 KM oczywiście reduktor jest.

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • yunior81
          RS
          • 2010
          • 1657
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          :shock:
          Głowę bym dał sobie uciąć że jest stały.... jeśli chodzi o działanie. W ogóle nie czuć, że tył się dopina.

          Komentarz

          • ketivv
            L&K
            • 2011
            • 1155

            Subaru z automatem działa bardzo podobnie do rozwiązania znanego jako Haldex 4 gen.
            prawdopodobnie różnice w minimalnym przekazywanym momencie na os tylną tzn. w Subaru to będzie 90:10 w Haldexie 4 gen. 96:4 (oczywiście napędy mają także opcje rozłączenia całkowitego np. w celu umożliwienia pracy ABS-u)
            osobna sprawą jest kwestią oprogramowania, pojazdy VAG-a są bardziej podsterowne (zazwyczaj większa waga silnika z wyżej umieszczonym środkiem ciężkości)


            tylko Subaru z manualną skrzynią mają napęd realizowany z udziałem centralnego dyfra

            Komentarz

            • Przem78
              Rider
              • 2013
              • 561

              Zamieszczone przez ketivv
              w Subaru to będzie 90:10 w Haldexie 4 gen. 96:4
              A coraz częściej się czyta o podziale 40/60% czyli o zbliżaniu się do RWD w codziennej eksploatacji. Oczywiście z płynną zmiana 10-90% w zależności od potrzeb :!:
              Pozdr. Przemek

              Komentarz

              • ketivv
                L&K
                • 2011
                • 1155

                W Haldex-ie czy Subaru ?

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  Zamieszczone przez Przem78
                  A coraz częściej się czyta o podziale 40/60% czyli o zbliżaniu się do RWD w codziennej eksploatacji.
                  trafiłeś w mój ideał rozłożenia :szeroki_usmiech
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • ketivv
                    L&K
                    • 2011
                    • 1155

                    Zamieszczone przez Przem78
                    coraz częściej się czyta o podziale 40/60%
                    które auta tak mają ?

                    Komentarz

                    • Przem78
                      Rider
                      • 2013
                      • 561

                      Zamieszczone przez ketivv
                      Zamieszczone przez Przem78
                      coraz częściej się czyta o podziale 40/60%
                      które auta tak mają ?
                      Z tego co pamiętam to Panamera, MB 4Matic i np:

                      Quattro VI

                      Układ ten można spotkać w zaprezentowanym niedawno modelu RS 5 . Zrezygnowano w nim w mechanizmu Torsen, który zastąpiono całkowicie nową konstrukcją z samoczynnym blokowaniem. Konstrukcyjnie przypomina klasyczny mechanizm jednak dzięki zastosowaniu kół koronkowych o różnych średnicach uzyskując rozkład momentu w stosunku 40:60. To jednak nie wszystko. Odpowiednio dobrana geometria zębów kół oraz płytkowe sprzęgiełka pozwalają na samoczynne blokowanie dzięki czemu możliwa jest zmiana rozkładu momentu obrotowego pod wpływem różnic przyczepności kół do 70% na przednią oś i 85 % na tylną.
                      A tu trochę o napędzie Subaru Tribeca i Legacy z automatami

                      Nowe modele japońskiego producenta wyposażone w automatyczne pięciobiegowe przekładnie, posiadają bardziej zaawansowane rozwiązanie - VTD AWD, czyli AWD ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego. W skrzyni biegów znajduje się planetarny międzyosiowy mechanizm różnicowy, dzielący momenty napędowe w proporcjach np. 36:64. Kontrolowany jest on przez sprzęgło wielotarczowe, którego poślizg zależy od tych samych wartości, jak sprzęgła stosowane w starszych "automatach". Jednak tutaj rozkład momentu może płynnie się zmieniać od 36:64 - korzystnego dla "sportowego" zachowania samochodu do 50:50, gdy trzeba wykorzystać wszelką dostępną przyczepność, albo gdy należy przeciwdziałać nadsterowności. Takie rozwiązanie znajdziemy w modelu Legacy oraz Tribeca
                      Pozdr. Przemek

                      Komentarz

                      • ketivv
                        L&K
                        • 2011
                        • 1155

                        Zamieszczone przez Przem78
                        coraz częściej się czyta
                        coś nie za bardzo jest to coraz częściej ;-)

                        Panamera ma "normalnie" napęd na tył więc dopinany przód coś jak rozwiązania BMW czy Bugatti Veyron

                        Co do Quattro 6 w Audi to podział inicjalny 40:60 jest dla RS5, pytanie jaki będzie w bardziej cywilnych autach, druga sprawa to to, że Quattro 6 może zmienić podział od 70% na przód do 85 % na tył sterowane jest przez ESP ;-) i nie masz na to wpływu

                        Komentarz

                        • Przem78
                          Rider
                          • 2013
                          • 561

                          sterowane jest przez ESP ;-) i nie masz na to wpływu
                          Nie no dokładnie, teraz w większości aut tak to wygląda a niedługo to będzie 99% - takie czasy, pytanie czy lepsze czy gorsze :!:

                          Tutaj IMO bardzo ciekawy opis rodzajów napędów łącznie z wadami i zaletami
                          Pozdr. Przemek

                          Komentarz

                          • ketivv
                            L&K
                            • 2011
                            • 1155

                            Zamieszczone przez Przem78
                            A tu trochę o napędzie Subaru Tribeca i Legacy z automatami
                            2009 rok ;-)

                            obecnie wygląda to tak

                            "CVT Transmission (2010 Legacy, 2012 XV):

                            Proactive automatic all wheel drive with 60/40 torque split front-to-rear under normal conditions. Electronically controlled hydraulic multi-plate transfer clutch installed instead of the center differential in the transaxle's tailshaft. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, throttle position and braking, to help determine needed torque distribution to the rear axle before the wheels start to slip.

                            Electronic traction control system on all four wheels."

                            "With TZ1/ACT-4 (Active Torque Split) 4-Speed Automatic Transmission:

                            Proactive automatic all wheel drive with 90/10 torque split front-to-rear under normal conditions (80/20 from 1996; 60/40 on Subaru Forester from 2009 and on - Source). Electronically controlled hydraulic multi-plate transfer clutch installed instead of the center differential in the transaxle's tailshaft. "

                            All all wheel drive Impreza, Legacy, Outback, Forester, Tribeca, and XV vehicles

                            Komentarz

                            • Prekompilator
                              Rider
                              • 2013
                              • 420

                              mac_aaron,
                              Z off-topowej ciekawości:
                              +Amazing +skóra naturalna +podgrzewane fotele +aktywny tempomat +webasto +Sunset +chrom +Canton +podgrzewana szyba i spryskiwacze +inne pierdoły

                              Czy lista tego, czego NIE zamówiłeś, jest bardzo długa?

                              Komentarz

                              • Garret
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1196
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                Zamieszczone przez Zorr
                                Oczywiście przy większych mocach napęd 4x4 jest nieodzowny, ale wracają bliżej realiów
                                ... czy wolałbyś 1.8TSI 180KM czy 1.8TSI 171KM 4x4, bo tyle (5%) mu ucieknie przez układ 4x4 ?
                                Dodatkowo, wersja 180KM ma 100kg mniej wagi i ~8000zł na mody, z których pewnie 220KM da się zrobić i/lub zrzucić dodatkowe kilogramy.
                                4x4! wystarczy pierwsza snieżna zima i te 10KM na kołach więcej można sobie w d.. wsadzić :lol:
                                I nie chodzi tylko o kopny snieg, strome podjazdy, ruszanie z miejsca-
                                rok temu wracaliśmy z kolegą z nart z Kasiny Wielkiej (przez Dobczyce, Siepraw) - kreta zaśnieżona droga- kolega jechał passatem b5 na nowych zimówkach GY, po dojeździe do domu spytał "coś tak zap.... mnie już wynosiło na zakrętach" podczas gdy jechałem bez napinki.
                                Po prostu na łukach, zwłaszcza pod górę, duży moment na kołach ośki powoduje uślizg i mocną podsterowność (w tym wypadku) auta;-)
                                Garret

                                -----------
                                Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                Komentarz

                                • mac_aaron
                                  Elegance
                                  • 2012
                                  • 984
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                  mac_aaron,
                                  Z off-topowej ciekawości:
                                  +Amazing +skóra naturalna +podgrzewane fotele +aktywny tempomat +webasto +Sunset +chrom +Canton +podgrzewana szyba i spryskiwacze +inne pierdoły

                                  Czy lista tego, czego NIE zamówiłeś, jest bardzo długa?
                                  Lista ma trzy kategorie:
                                  1) Nie wziąłem, a chciałbym, ale wygrał rozsądek: elektryczne fotele (brak potrzeby częstych zmian ustawienia), okno dachowe (fajny gadżet ale drogi), Columbus (nie potrzebuję Navi),
                                  2) Fajne bajery ale zbędne: Kessy, parkowanie, line assisst, rozpoznanie znaków, phonebox
                                  3) Wyposażenie dodatkowe, które można dokupić: siatki bagażnika, dywaniki itp.

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez mac_aaron
                                    Fajne bajery ale zbędne: Kessy,
                                    to akurat uważam za bardzo użyteczny dodatek - znacznie bardziej niż podgrzewane fotele czy podgrzewaną szybę skoro w komplecie jest webasto.
                                    Zamieszczone przez Garret
                                    4x4!

                                    Komentarz

                                    • Alf
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 169

                                      Ja domawiając Webasto, musiałem w pakiecie wziąźć podgrzewane fotele, choć wydają mi się zbędnym gadżetem, zwłaszcza w siedzeniach nie ze skóry. Proszę o wypowiedź użytkowników..
                                      O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                                      Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                                      Przebieg-ponad 25 000 km ...

                                      Komentarz

                                      • ketivv
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1155

                                        Zamieszczone przez Alf
                                        Ja domawiając Webasto, musiałem w pakiecie wziąźć podgrzewane fotele, choć wydają mi się zbędnym gadżetem
                                        niestety tak jest to dziwnie polyślane

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Bo pewnie nie ma panelu climatronika w wersji zewnętrzne podgrzewanie, a bez grzanych foteli :twisted:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • ketivv
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1155

                                            możebne, tylko po jaką cholerę grzane fotele jak masz grzane całe auto ;-)

                                            Komentarz

                                            • Alf
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 169

                                              Mogą się chyba tylko przydać jak rano z jakichś powodów nie uruchomiłeś webasto, więc do momentu rozgrzania silnika i nagrzania wnętrza tyłek zbiera roztocza w ciepełku :wink:
                                              P.s o ile szybciej moze się nagrzewać silnik tsi od staregoe diesla tdi?
                                              O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                                              Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                                              Przebieg-ponad 25 000 km ...

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                Zamieszczone przez Alf
                                                P.s o ile szybciej moze się nagrzewać silnik tsi od staregoe diesla tdi?
                                                pewnie ze dwa razy szybciej, w zimie klekota przy większych mrozach w ogóle nie idzie dogrzać szczególnie w mieście jak się więcej stoi niz jedzie
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • ketivv
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1155

                                                  w jednym aucie mam webasto w drugim ogrzewane fotele i el. szybę z przodu
                                                  przy webasto nie ma potrzeby posiadania grzanych foteli czy el. ogrzewanej szyby przedniej
                                                  oczywiście są lekkie opóźnienia w "działaniu" ale bez tragedii

                                                  Komentarz

                                                  • Alf
                                                    Ambiente
                                                    • 2013
                                                    • 169

                                                    A jak odmrozić najszybciej szyby, jeśli rano wsiadam do samochodu z webasto, ktory nie był wcześniej uruchomiony? Standardowa metoda, czyli skrobaczka i w drogę?
                                                    O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                                                    Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                                                    Przebieg-ponad 25 000 km ...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...