PB
1.8 tsi czy warto?
Zwiń
X
-
Subaru z automatem działa bardzo podobnie do rozwiązania znanego jako Haldex 4 gen.
prawdopodobnie różnice w minimalnym przekazywanym momencie na os tylną tzn. w Subaru to będzie 90:10 w Haldexie 4 gen. 96:4 (oczywiście napędy mają także opcje rozłączenia całkowitego np. w celu umożliwienia pracy ABS-u)
osobna sprawą jest kwestią oprogramowania, pojazdy VAG-a są bardziej podsterowne (zazwyczaj większa waga silnika z wyżej umieszczonym środkiem ciężkości)
tylko Subaru z manualną skrzynią mają napęd realizowany z udziałem centralnego dyfra
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvZamieszczone przez Przem78coraz częściej się czyta o podziale 40/60%
Quattro VI
Układ ten można spotkać w zaprezentowanym niedawno modelu RS 5 . Zrezygnowano w nim w mechanizmu Torsen, który zastąpiono całkowicie nową konstrukcją z samoczynnym blokowaniem. Konstrukcyjnie przypomina klasyczny mechanizm jednak dzięki zastosowaniu kół koronkowych o różnych średnicach uzyskując rozkład momentu w stosunku 40:60. To jednak nie wszystko. Odpowiednio dobrana geometria zębów kół oraz płytkowe sprzęgiełka pozwalają na samoczynne blokowanie dzięki czemu możliwa jest zmiana rozkładu momentu obrotowego pod wpływem różnic przyczepności kół do 70% na przednią oś i 85 % na tylną.
Nowe modele japońskiego producenta wyposażone w automatyczne pięciobiegowe przekładnie, posiadają bardziej zaawansowane rozwiązanie - VTD AWD, czyli AWD ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego. W skrzyni biegów znajduje się planetarny międzyosiowy mechanizm różnicowy, dzielący momenty napędowe w proporcjach np. 36:64. Kontrolowany jest on przez sprzęgło wielotarczowe, którego poślizg zależy od tych samych wartości, jak sprzęgła stosowane w starszych "automatach". Jednak tutaj rozkład momentu może płynnie się zmieniać od 36:64 - korzystnego dla "sportowego" zachowania samochodu do 50:50, gdy trzeba wykorzystać wszelką dostępną przyczepność, albo gdy należy przeciwdziałać nadsterowności. Takie rozwiązanie znajdziemy w modelu Legacy oraz Tribeca
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Przem78coraz częściej się czyta
Panamera ma "normalnie" napęd na tył więc dopinany przód coś jak rozwiązania BMW czy Bugatti Veyron
Co do Quattro 6 w Audi to podział inicjalny 40:60 jest dla RS5, pytanie jaki będzie w bardziej cywilnych autach, druga sprawa to to, że Quattro 6 może zmienić podział od 70% na przód do 85 % na tył sterowane jest przez ESP ;-) i nie masz na to wpływu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Przem78A tu trochę o napędzie Subaru Tribeca i Legacy z automatami
obecnie wygląda to tak
"CVT Transmission (2010 Legacy, 2012 XV):
Proactive automatic all wheel drive with 60/40 torque split front-to-rear under normal conditions. Electronically controlled hydraulic multi-plate transfer clutch installed instead of the center differential in the transaxle's tailshaft. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, throttle position and braking, to help determine needed torque distribution to the rear axle before the wheels start to slip.
Electronic traction control system on all four wheels."
"With TZ1/ACT-4 (Active Torque Split) 4-Speed Automatic Transmission:
Proactive automatic all wheel drive with 90/10 torque split front-to-rear under normal conditions (80/20 from 1996; 60/40 on Subaru Forester from 2009 and on - Source). Electronically controlled hydraulic multi-plate transfer clutch installed instead of the center differential in the transaxle's tailshaft. "
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrOczywiście przy większych mocach napęd 4x4 jest nieodzowny, ale wracają bliżej realiów
... czy wolałbyś 1.8TSI 180KM czy 1.8TSI 171KM 4x4, bo tyle (5%) mu ucieknie przez układ 4x4 ?
Dodatkowo, wersja 180KM ma 100kg mniej wagi i ~8000zł na mody, z których pewnie 220KM da się zrobić i/lub zrzucić dodatkowe kilogramy.
I nie chodzi tylko o kopny snieg, strome podjazdy, ruszanie z miejsca-
rok temu wracaliśmy z kolegą z nart z Kasiny Wielkiej (przez Dobczyce, Siepraw) - kreta zaśnieżona droga- kolega jechał passatem b5 na nowych zimówkach GY, po dojeździe do domu spytał "coś tak zap.... mnie już wynosiło na zakrętach" podczas gdy jechałem bez napinki.
Po prostu na łukach, zwłaszcza pod górę, duży moment na kołach ośki powoduje uślizg i mocną podsterowność (w tym wypadku) auta;-)Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Prekompilatormac_aaron,
Z off-topowej ciekawości:
+Amazing +skóra naturalna +podgrzewane fotele +aktywny tempomat +webasto +Sunset +chrom +Canton +podgrzewana szyba i spryskiwacze +inne pierdoły
Czy lista tego, czego NIE zamówiłeś, jest bardzo długa?
1) Nie wziąłem, a chciałbym, ale wygrał rozsądek: elektryczne fotele (brak potrzeby częstych zmian ustawienia), okno dachowe (fajny gadżet ale drogi), Columbus (nie potrzebuję Navi),
2) Fajne bajery ale zbędne: Kessy, parkowanie, line assisst, rozpoznanie znaków, phonebox
3) Wyposażenie dodatkowe, które można dokupić: siatki bagażnika, dywaniki itp.
Komentarz
-
-
Mogą się chyba tylko przydać jak rano z jakichś powodów nie uruchomiłeś webasto, więc do momentu rozgrzania silnika i nagrzania wnętrza tyłek zbiera roztocza w ciepełku :wink:
P.s o ile szybciej moze się nagrzewać silnik tsi od staregoe diesla tdi?O3 1,4 TSI 140KM Elegance
Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
Przebieg-ponad 25 000 km ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AlfP.s o ile szybciej moze się nagrzewać silnik tsi od staregoe diesla tdi?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz