Benzyna 98 oktanów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Przem78
    Rider
    • 2013
    • 561

    #26
    Zamieszczone przez neoXs
    95 cośtam, a dalej 100 v-power coś tam nitro ultra hiper
    Ostatnio wlałem z konieczności Shell FuelSave 95 (w Gostyninie) kurde spalanie wzrosło o 1.5 litra na trasie a w mieście to jakaś masakra ~ średnio 12 l/100 km wg komputera :twisted: trasy dokładnie takie same i temp też dobra ~12-18 *C. Czekam aż to gówno się skończy i leję z powrotem to co zwykle czyli standard 95 z BP
    Pozdr. Przemek

    Komentarz

    • kylo76
      Rider
      • 2013
      • 743
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #27
      Zamieszczone przez Przem78
      Shell FuelSave 95
      Ja z zasady omijam benzynowe wynalazki typu V- coś tam, albo Nitro-, Ultra-. Dla mnie to sposób na wyciąganie kasy od kierowców. Większość będzie mlaskała jak ich samochody nabrały mocy i wigoru, że o mniejszym spalaniu nie wspomnę.
      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

      Komentarz

      • Przem78
        Rider
        • 2013
        • 561

        #28
        Zamieszczone przez kylo76
        Zamieszczone przez Przem78
        Shell FuelSave 95
        Ja z zasady omijam benzynowe wynalazki typu V- coś tam, albo Nitro-, Ultra-. Dla mnie to sposób na wyciąganie kasy od kierowców. Większość będzie mlaskała jak ich samochody nabrały mocy i wigoru, że o mniejszym spalaniu nie wspomnę.
        Ale nic innego nie było 95 :twisted: tylko albo save albo nitro +
        Pozdr. Przemek

        Komentarz

        • kylo76
          Rider
          • 2013
          • 743
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #29
          No to pech :?
          Dobrze, że nie było niebieskiej :wink:
          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

          Komentarz

          • lociu
            Classic
            • 2013
            • 18

            #30
            Na politechnice warszawskiej było badanie ,że benzyna 98 oktanową wydłuża żywotność silnika benzynowego. Nie ma to ewidentnego wpływu na osiągi, lecz w dłuższej beksploatacji nie pogarsza drastycznie osiągów jak 95.

            Komentarz

            • kylo76
              Rider
              • 2013
              • 743
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #31
              Zamieszczone przez lociu
              było badanie
              Jak długo trwało, jakie silniki, jak obciążane, czy różnice były statystycznie istotne?
              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

              Komentarz

              • Eidos71
                RS
                • 2011
                • 2050
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #32
                Jakiś rok temu rozmawiałem z dyrektorem regionalnym Neste. Powiedział, że w Polsce stosuje się zasadę, iż paliwo LO95 - to paliwo o LO do 95, zaś LO98 - to paliwo o LO do 98. Taki więc paliwo LO95 na stacji X będzie miało LO 95, a na stacji Y - LO 93 i wszystko będzie zgodne z przepisami. Wszystko zależy od uczciwości/pazerności dostawcy. Kontrole dotyczą dodatków w paliwie, a nie jego LO - chyba, że paliwo LO95 będzie miało LO 85 - wtedy to przegięcie :diabelski_usmiech
                Tak w ogóle to ta rozmowa dotyczyła pierwotnie tematu czyszczenia zbiorników na stacjach patronackich (w Olsztynie swego czasu był problem z BP i ich zasyfionymi zbiornikami na stacjach). Od ww dyrektora dowiedziałem się, że Neste nie czyści zbiorników, gdyż sprzedaż paliwa jest tak duża, że cały syf ze zbiorników czyszczą kierowcy podczas tankowań :shock:
                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                MOJA FURKA

                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                Komentarz

                • Przem78
                  Rider
                  • 2013
                  • 561

                  #33
                  Jakiś rok temu rozmawiałem z dyrektorem regionalnym Neste. Powiedział, że w Polsce stosuje się zasadę, iż paliwo LO95 - to paliwo o LO do 95, zaś LO98 - to paliwo o LO do 98. Taki więc paliwo LO95 na stacji X będzie miało LO 95, a na stacji Y - LO 93 i wszystko będzie zgodne z przepisami. Wszystko zależy od uczciwości/pazerności dostawcy
                  I z tą tezą jestem się w stanie zgodzić w 100% generalnie tankuje na jednej stacji BP w Łodzi ale kilka tankowań musiałem zrobić na innych (Orlen i Shell) i przy następnym tankowaniu widzę wzrost spalania. Moja średnia utrzymuje się w granicach 6.8-7.2 ale właśnie po takich wynalazkach jest pik na 8.4 czy tak jak ostatnio na ~ 12 (zobaczę ile wyjdzie z tankowania) :idea: Mało tego po ostatnim tankowaniu pozornie osiągi podobne (przyśpieszenie) ale silnikiem na postoju czasami mocno telepie szczególnie gdy ma temp pomiędzy 60-90 *C :twisted:
                  Pozdr. Przemek

                  Komentarz

                  • franek4always
                    Drive
                    • 2008
                    • 58

                    #34
                    To ze strony Orlen, ile w tym prawdy - nie wiem:

                    VERVA 98

                    Paliwa najnowszej generacji verva zostały stworzone z myślą o poprawie warunków pracy silnika w różnych warunkach atmosferycznych i przy zmiennym obciążeniu. Podwyższona zawartość dodatku myjącego zapewnia utrzymanie w czystości układu dolotowego, a wręcz pozwala na wyeliminowanie osadów powstałych podczas stosowania wcześniej paliwa nieznanego pochodzenia.

                    Paliwa verva są produkowane ze starannie dobranych komponentów, których jakość kontrolowana jest w sposób ciągły na każdym etapie produkcji w nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie rafinerii w Płocku.

                    Spełniają rygorystyczne wymagania europejskie dla paliw z grupy tzw. "bezsiarkowych" - zawartość siarki poniżej 10 mg/kg.

                    Wysoka jakość paliwa verva 98 oraz zastosowanie odpowiednio dobranych dodatków uszlachetniających pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i zwiększyć osiągi silnika.
                    Verva 98 wpływa korzystnie na żywotność silnika, zwiększając mechaniczną trwałość jego elementów (cylindrów, tłoków, pierścieni i zaworów).
                    Podwyższona zawartość dodatku czyszczącego wpływa na poprawę właściwości myjących benzyny verva 98, co zapewnia utrzymanie w czystości układu paliwowego i silnika samochodu.
                    Zredukowana zawartość siarki (10 mg/kg) w benzynie verva 98 przedłuża żywotność katalizatora spalin, zmniejsza korozję w układzie zasilania, spalania i wydechowym oraz emisję związków siarki.

                    Skuteczność właściwości myjących przy zasilaniu benzyną verva oceniana była w oparciu o metodę silnikową Mercedes Benz 102E. Wynik - dla najwyższej, IV kategorii paliw wg Światowej Karty Paliw górna granica osadów - 30mg, verva - poniżej 5 mg.

                    Poczuj moc benzyny verva 98!

                    Dodatki uszlachetniające zastosowane w benzynie verva 98:

                    czyszczące - zapewnienie utrzymania czystości układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminacja osadów powstałych podczas stosowania paliwa nieznanego pochodzenia
                    antykorozyjne - zabezpieczenie silnika przez obniżenie korozyjności środowiska w układzie zasilania, spalania i wydechowym
                    przeciwutleniające - ochrona przed degradacją i zapewnienie wysokiej stabilności paliw podczas przechowywania.

                    Komentarz

                    • kylo76
                      Rider
                      • 2013
                      • 743
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #35
                      Tekst ze strony Orlenu brzmi zachęcająco, ale jak mówi stare przysłowie "częste mycie skraca życie". Ja bym do tego rewelacyjnego mycia i wypłukiwania podchodził ostrożnie.
                      A tu jest o Nitro+
                      Zobacz gdzie znajdują się nasze stacje paliw, sprawdź informację o promocjach, znajdź informacje na temat paliw i oferowanych produktów Shell.

                      a tu Lotos Dynamic

                      tu o BP Ultimate

                      można tak wklejać do u...nej śmierci.
                      Papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie. A te zapewnienia to prawie jak z Calgonu.
                      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                      Komentarz

                      • franek4always
                        Drive
                        • 2008
                        • 58

                        #36
                        To jeszcze ciekawy artykuł: Link, którego podsumowanie chyba jednoznacznie zamyka dyskusję na temat paliw:

                        Na naszej hamowni wielokrotnie testowaliśmy wpływ ulepszonych paliw na osiągi silników benzynowych, zarówno stuningowanych, jak i seryjnych. Na podstawie prób mogę powiedzieć, że zastosowanie tych paliw nie przekłada się bezpośrednio na osiągi aut, a w każdym razie nie natychmiast i nie w sposób łatwo zauważalny. Jedne auta reagują nieznacznym wzrostem osiągów, a inne nieznacznym spadkiem, ale w większości przypadków różnice oscylują w granicach błędu pomiaru. Jeśli chcielibyśmy upewnić się, jakie paliwo zapewni nam najlepsze osiągi (szczególnie jeśli eksperymentujemy z liczbą oktanową), należałoby pod tym kątem sprawdzać dany egzemplarz auta. Natomiast zauważyliśmy podczas rozbiórki silników, że te, które tankowano systematycznie ulepszonymi benzynami, są wyraźnie czystsze w środku.

                        Komentarz

                        • MadDriver
                          Rider
                          • 2013
                          • 285

                          #37
                          Osobiscie wole lac drozsze paliwo, zyjac przepelnionym nadzieja, ze Pan Zenek moze nie poddawal paliwa takim udziwnieniom jak tanszej wersji

                          Swoja droga to nie tylko w Polsce sie kombinuje. Kiedys jeden Belg powiedzial mi, ze w starych autach ludzie dolewali mazut, ktorym opalali domy Problem byl na tyle szeroki, ze policja robila akcje na drogach, kontrolujac co Belgowie leja do bakow.

                          Byly tez przegiecia w druga strone: facet dostawal na kraje beneluxu karte paliwowa w ramach auta sluzbowego (popularne rozwiazanie zwlaszcza w Belgii, ze wzgledu na bardzo wysokie podatki -- wtedy auto sluzbowe jest czescia wynagrodzenia). Poniewaz byl sfrustrowany warunkami placowymi, to do zbiornika z mazutem, ktorym ogrzewal dom, dolewal ropy z samochodu

                          Sorry za OT.
                          Mój Brzydal :-)

                          Komentarz

                          • Bartek.K
                            Rider
                            • 2012
                            • 396

                            #38
                            Ja tam nię leję na BP czy SHELU,nie lubie placic więcej. Ogolnie tankuje na Lukoilu albo na orlenie lub lotos optima. Maja najtańsze paliwo i dobrej jakości 98 leje dość czesto i zauważyłem mniejsze spalanie.
                            Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                            Komentarz

                            • Zorr
                              RS
                              • 2011
                              • 2110

                              #39
                              z mojej strony takie wrażenia "świeże Shell Nitro+" vs "*zupy z RON95"
                              - ustąpiły mikro-drgania silnika/budy, chodzi o takie odczuwalną zmianę sposoby pracy silnika na luzie np.: na światłach, po odpaleniu na zimnym. Odniosłem też wrażenie, iż 1.8TSI w O2 budowany był z myślą o RON98 a dzięki ECU i czujnikowi został dostosowany do RON95. Silnik na RON95 ciągle testuje, czy może sobie pozwolić na większy stopień sprężenia, po czym zawiedziony wraca do ustawień RON95.
                              - zwiększenie mocy - raczej nie stwierdziłem
                              - spalanie - może ciut mniej, będę wiedział więcej jak przejadę znaną mi trasę.


                              "*zupy z RON95" --> 5 litrów RON95 pozostałej w baku, tankowanej 25dni temu, gdzie auto stoi pod chmurką (co rano auto mokre od wilgoci, pewnie to samo w baku).
                              Przy moich przebiegach nie wiem czy na okres zimowy nie przerzucę się na stałe na RON98.


                              PS Jest akurat jest promocja na Shell Nitro+ powiązana z Lidlem, bodajże 30gr mniej jak przedstawi się rachunek na bodajże 50zł z Lidla.
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz

                              • neoXs
                                Rider
                                • 2010
                                • 555

                                #40
                                Postanowiłem wykorzystać rabat z Lidla i zatankowałem cały bak Shell v-power nitro + 100 racing (dłużej nazwy nie było? xD). Różnicę czuć i to cholernie dużą :O w spalaniu w trasie jest tak samo, w mieście może ciut mniej ale... naciskając pedał gazu auto zbiera się duuużo lepiej. Ostatnio tak dobrze zbierał się zaraz po odbiorze z salonu. Samochód przyspiesza od razu, jest zrywny i pracuje ciut ciszej. O ile tankując v-power nie widzę żadnej różnicy, tak 100 racing mnie cholernie zaskoczyło.

                                Jako, że bałem się o efekt tzw. "placebo" to nic nie mówiłem pasażerom, że zmieniłem paliwo. Sami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie Szkoda tylko, że cena tego paliwa jest zaporowa: 6.15 zł, gdzie zwykła 95 na tej samej stacji kosztuje 5.30 :/ Możliwe, że zrobię eksperyment z Vervą 98 na Orlenie (około 5.70 zł) i jestem ciekaw jak na tym auto pojeździ. W każdym razie do zwykłej 95 chyba nie wrócę bo może spalanie jest takie samo, ale przyjemność z jazdy zauważalnie wzrosła Silniki TSI widocznie są wrażliwsze na jakość paliwa.

                                Komentarz

                                • tomekb1
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 352

                                  #41
                                  U mnie spalanie na vervie 98 takie samo jak na Pb95, jakiś zmian w dynamice nie zauważyłem, ale może jestem za mało spostrzegawczy. Fakt, że na 98 przejezdzilem tylko 1 bak. Na razie testy przerwalem, bo zmieniłem koła z 225 na zimowe 205 i porównywanie trochę straciło sens. Pojezdze teraz na Pb95 a potem znów spróbuję na Vervie98.
                                  Pozdrawiam
                                  Tomek

                                  Komentarz

                                  • mac_aaron
                                    Elegance
                                    • 2012
                                    • 984
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez neoXs
                                    Sami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie
                                    Może minimalnie mocniej dociskałeś wiedząc, że masz lepsze paliwo. Test nieobiektywny :P

                                    Komentarz

                                    • tomekb1
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 352

                                      #43
                                      Mnie też się wydaje, że kolega mogl tak robić. Mnie też kusilo, żeby mocniej depnąć na lepszym paliwie, ale dla obiektywnosci się powstrzymywalem.
                                      Pozdrawiam
                                      Tomek

                                      Komentarz

                                      • neoXs
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 555

                                        #44
                                        Zamieszczone przez mac_aaron
                                        Zamieszczone przez neoXs
                                        Sami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie
                                        Może minimalnie mocniej dociskałeś wiedząc, że masz lepsze paliwo. Test nieobiektywny :P
                                        Nic z tych rzeczy Ale skoro już o naciskaniu pedała gazu wspomniałeś... To po zatankowaniu kiepskiej 95 na Statoilu czasami trzeba było wcisnąć do połowy gaz, a przy wyprzedzaniu prawie do oporu żeby auto mi się zebrało. Po powrocie do 95 na Shellu było już nieco lepiej ale dalej czasami trzeba było depnąć gaz.

                                        Racing zatankowałem prawie na rezerwie, specjalnie aby opróżnić bak ile się da ze starego paliwa. Różnica nie było od razu po 5min od wyjechania ze stacji. Po ~10km zauważyłem, że gazując auto tak jak na 95 po prostu szarpie do przodu (prawidłowo), a nie powoli nabiera prędkości. Tak też samochód zbierał się zaraz po wyjeździe z salonu więc no sobie tego nie wymyśliłem

                                        O ile nie twierdzę, że 100 Racing dodał do mojego 1.2 TSI 85km nagle dodatkowy 20 kucyków to obstawiam, że samochód wyczyścił się z jakiegoś wcześniej zalanego syfu, lub po prostu dostał w końcu te niechrzczone 95.

                                        Btw. Wam też tak przy pełnym zbiorniku słychać chlupanie w baku? Myślałem, że to tylko O3 tak ma, ale znajomy jeździ Superbem i u niego też to występuje.

                                        Komentarz

                                        • Dzidekkraków
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 26

                                          #45
                                          Do tej pory jeździłem Audi TT 2.0 tfsi a że każde autko wirusuje w Krakowskim Vtechu to:

                                          Wlanie paliwa przed wizytą W Vtechu typu 98/100 w moim przypadku był to V power reicing spowodowało obniżenie mocy silnika, seria wychodziła 195KM, po zalaniu zwykłej 95 seria 220KM.

                                          Wnioski, uważam że lanie droższego paliwa to ściema chyba że producent zaleca tego typu rozwiązanie.

                                          Teraz zdecydowałem się na 1.2 tsi eleganc zrobię 2000-3000 km zmieniam tylko olej na bardziej stosowny (Millers xf 0w40) i oczywiście będzie wirus! (225nm i 130-140KM) a różnicę w cenie przeznaczyłem na pakiet amazing!

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #46
                                            Bo seryjny program nie jest pisany pod paliwo 98 :idea: Program po tuningu moze byc jak najbardziej napisany na paliwo 98, wtedy mozna mowic o roznicy 95/98
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Zorr
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2110

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Bo seryjny program nie jest pisany pod paliwo 98 :idea: Program po tuningu moze byc jak najbardziej napisany na paliwo 98, wtedy mozna mowic o roznicy 95/98
                                              a auto nie ma czujnika spalania stukowego i na bazie jego danych nie może zmieniać "programu"?
                                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #48
                                                Pewnie ma, jak nalejesz 91 to bedzie sie przestawiac. Trzeba brac pod uwage ze te same auta ida na ubozsze rynki, wiec najlatwiej jest miec norme na 95
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • greg505
                                                  L&K
                                                  • 2013
                                                  • 1239

                                                  #49
                                                  Dzidekkraków, orientowales sie juz za ile chlopaki z Vtechu zrobia chipa? mnie by bardziej interesowal box
                                                  Black magic

                                                  Komentarz

                                                  • AKa
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 572
                                                    • Mercedes-Benz

                                                    #50
                                                    greg505, przez telefonię jak rozmawiałem, to była cena "gold boxa" więc kwota ~1500zł.
                                                    Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                                    Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...