Zamieszczone przez neoXs
Benzyna 98 oktanów
Zwiń
X
-
-
-
Zamieszczone przez Przem78Shell FuelSave 95O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kylo76Zamieszczone przez Przem78Shell FuelSave 95
Komentarz
-
-
Jakiś rok temu rozmawiałem z dyrektorem regionalnym Neste. Powiedział, że w Polsce stosuje się zasadę, iż paliwo LO95 - to paliwo o LO do 95, zaś LO98 - to paliwo o LO do 98. Taki więc paliwo LO95 na stacji X będzie miało LO 95, a na stacji Y - LO 93 i wszystko będzie zgodne z przepisami. Wszystko zależy od uczciwości/pazerności dostawcy. Kontrole dotyczą dodatków w paliwie, a nie jego LO - chyba, że paliwo LO95 będzie miało LO 85 - wtedy to przegięcie :diabelski_usmiech
Tak w ogóle to ta rozmowa dotyczyła pierwotnie tematu czyszczenia zbiorników na stacjach patronackich (w Olsztynie swego czasu był problem z BP i ich zasyfionymi zbiornikami na stacjach). Od ww dyrektora dowiedziałem się, że Neste nie czyści zbiorników, gdyż sprzedaż paliwa jest tak duża, że cały syf ze zbiorników czyszczą kierowcy podczas tankowań :shock:Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Jakiś rok temu rozmawiałem z dyrektorem regionalnym Neste. Powiedział, że w Polsce stosuje się zasadę, iż paliwo LO95 - to paliwo o LO do 95, zaś LO98 - to paliwo o LO do 98. Taki więc paliwo LO95 na stacji X będzie miało LO 95, a na stacji Y - LO 93 i wszystko będzie zgodne z przepisami. Wszystko zależy od uczciwości/pazerności dostawcy
Komentarz
-
-
To ze strony Orlen, ile w tym prawdy - nie wiem:
VERVA 98
Paliwa najnowszej generacji verva zostały stworzone z myślą o poprawie warunków pracy silnika w różnych warunkach atmosferycznych i przy zmiennym obciążeniu. Podwyższona zawartość dodatku myjącego zapewnia utrzymanie w czystości układu dolotowego, a wręcz pozwala na wyeliminowanie osadów powstałych podczas stosowania wcześniej paliwa nieznanego pochodzenia.
Paliwa verva są produkowane ze starannie dobranych komponentów, których jakość kontrolowana jest w sposób ciągły na każdym etapie produkcji w nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie rafinerii w Płocku.
Spełniają rygorystyczne wymagania europejskie dla paliw z grupy tzw. "bezsiarkowych" - zawartość siarki poniżej 10 mg/kg.
Wysoka jakość paliwa verva 98 oraz zastosowanie odpowiednio dobranych dodatków uszlachetniających pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i zwiększyć osiągi silnika.
Verva 98 wpływa korzystnie na żywotność silnika, zwiększając mechaniczną trwałość jego elementów (cylindrów, tłoków, pierścieni i zaworów).
Podwyższona zawartość dodatku czyszczącego wpływa na poprawę właściwości myjących benzyny verva 98, co zapewnia utrzymanie w czystości układu paliwowego i silnika samochodu.
Zredukowana zawartość siarki (10 mg/kg) w benzynie verva 98 przedłuża żywotność katalizatora spalin, zmniejsza korozję w układzie zasilania, spalania i wydechowym oraz emisję związków siarki.
Skuteczność właściwości myjących przy zasilaniu benzyną verva oceniana była w oparciu o metodę silnikową Mercedes Benz 102E. Wynik - dla najwyższej, IV kategorii paliw wg Światowej Karty Paliw górna granica osadów - 30mg, verva - poniżej 5 mg.
Poczuj moc benzyny verva 98!
Dodatki uszlachetniające zastosowane w benzynie verva 98:
czyszczące - zapewnienie utrzymania czystości układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminacja osadów powstałych podczas stosowania paliwa nieznanego pochodzenia
antykorozyjne - zabezpieczenie silnika przez obniżenie korozyjności środowiska w układzie zasilania, spalania i wydechowym
przeciwutleniające - ochrona przed degradacją i zapewnienie wysokiej stabilności paliw podczas przechowywania.
Komentarz
-
-
Tekst ze strony Orlenu brzmi zachęcająco, ale jak mówi stare przysłowie "częste mycie skraca życie". Ja bym do tego rewelacyjnego mycia i wypłukiwania podchodził ostrożnie.
A tu jest o Nitro+
Zobacz gdzie znajdują się nasze stacje paliw, sprawdź informację o promocjach, znajdź informacje na temat paliw i oferowanych produktów Shell.
a tu Lotos Dynamic
tu o BP Ultimate
można tak wklejać do u...nej śmierci.
Papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie. A te zapewnienia to prawie jak z Calgonu.O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
To jeszcze ciekawy artykuł: Link, którego podsumowanie chyba jednoznacznie zamyka dyskusję na temat paliw:
Na naszej hamowni wielokrotnie testowaliśmy wpływ ulepszonych paliw na osiągi silników benzynowych, zarówno stuningowanych, jak i seryjnych. Na podstawie prób mogę powiedzieć, że zastosowanie tych paliw nie przekłada się bezpośrednio na osiągi aut, a w każdym razie nie natychmiast i nie w sposób łatwo zauważalny. Jedne auta reagują nieznacznym wzrostem osiągów, a inne nieznacznym spadkiem, ale w większości przypadków różnice oscylują w granicach błędu pomiaru. Jeśli chcielibyśmy upewnić się, jakie paliwo zapewni nam najlepsze osiągi (szczególnie jeśli eksperymentujemy z liczbą oktanową), należałoby pod tym kątem sprawdzać dany egzemplarz auta. Natomiast zauważyliśmy podczas rozbiórki silników, że te, które tankowano systematycznie ulepszonymi benzynami, są wyraźnie czystsze w środku.
Komentarz
-
-
Osobiscie wole lac drozsze paliwo, zyjac przepelnionym nadzieja, ze Pan Zenek moze nie poddawal paliwa takim udziwnieniom jak tanszej wersji
Swoja droga to nie tylko w Polsce sie kombinuje. Kiedys jeden Belg powiedzial mi, ze w starych autach ludzie dolewali mazut, ktorym opalali domy Problem byl na tyle szeroki, ze policja robila akcje na drogach, kontrolujac co Belgowie leja do bakow.
Byly tez przegiecia w druga strone: facet dostawal na kraje beneluxu karte paliwowa w ramach auta sluzbowego (popularne rozwiazanie zwlaszcza w Belgii, ze wzgledu na bardzo wysokie podatki -- wtedy auto sluzbowe jest czescia wynagrodzenia). Poniewaz byl sfrustrowany warunkami placowymi, to do zbiornika z mazutem, ktorym ogrzewal dom, dolewal ropy z samochodu
Sorry za OT.
Komentarz
-
-
z mojej strony takie wrażenia "świeże Shell Nitro+" vs "*zupy z RON95"
- ustąpiły mikro-drgania silnika/budy, chodzi o takie odczuwalną zmianę sposoby pracy silnika na luzie np.: na światłach, po odpaleniu na zimnym. Odniosłem też wrażenie, iż 1.8TSI w O2 budowany był z myślą o RON98 a dzięki ECU i czujnikowi został dostosowany do RON95. Silnik na RON95 ciągle testuje, czy może sobie pozwolić na większy stopień sprężenia, po czym zawiedziony wraca do ustawień RON95.
- zwiększenie mocy - raczej nie stwierdziłem
- spalanie - może ciut mniej, będę wiedział więcej jak przejadę znaną mi trasę.
"*zupy z RON95" --> 5 litrów RON95 pozostałej w baku, tankowanej 25dni temu, gdzie auto stoi pod chmurką (co rano auto mokre od wilgoci, pewnie to samo w baku).
Przy moich przebiegach nie wiem czy na okres zimowy nie przerzucę się na stałe na RON98.
PS Jest akurat jest promocja na Shell Nitro+ powiązana z Lidlem, bodajże 30gr mniej jak przedstawi się rachunek na bodajże 50zł z Lidla.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Postanowiłem wykorzystać rabat z Lidla i zatankowałem cały bak Shell v-power nitro + 100 racing (dłużej nazwy nie było? xD). Różnicę czuć i to cholernie dużą :O w spalaniu w trasie jest tak samo, w mieście może ciut mniej ale... naciskając pedał gazu auto zbiera się duuużo lepiej. Ostatnio tak dobrze zbierał się zaraz po odbiorze z salonu. Samochód przyspiesza od razu, jest zrywny i pracuje ciut ciszej. O ile tankując v-power nie widzę żadnej różnicy, tak 100 racing mnie cholernie zaskoczyło.
Jako, że bałem się o efekt tzw. "placebo" to nic nie mówiłem pasażerom, że zmieniłem paliwo. Sami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie Szkoda tylko, że cena tego paliwa jest zaporowa: 6.15 zł, gdzie zwykła 95 na tej samej stacji kosztuje 5.30 :/ Możliwe, że zrobię eksperyment z Vervą 98 na Orlenie (około 5.70 zł) i jestem ciekaw jak na tym auto pojeździ. W każdym razie do zwykłej 95 chyba nie wrócę bo może spalanie jest takie samo, ale przyjemność z jazdy zauważalnie wzrosła Silniki TSI widocznie są wrażliwsze na jakość paliwa.
Komentarz
-
-
U mnie spalanie na vervie 98 takie samo jak na Pb95, jakiś zmian w dynamice nie zauważyłem, ale może jestem za mało spostrzegawczy. Fakt, że na 98 przejezdzilem tylko 1 bak. Na razie testy przerwalem, bo zmieniłem koła z 225 na zimowe 205 i porównywanie trochę straciło sens. Pojezdze teraz na Pb95 a potem znów spróbuję na Vervie98.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaronZamieszczone przez neoXsSami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie
Racing zatankowałem prawie na rezerwie, specjalnie aby opróżnić bak ile się da ze starego paliwa. Różnica nie było od razu po 5min od wyjechania ze stacji. Po ~10km zauważyłem, że gazując auto tak jak na 95 po prostu szarpie do przodu (prawidłowo), a nie powoli nabiera prędkości. Tak też samochód zbierał się zaraz po wyjeździe z salonu więc no sobie tego nie wymyśliłem
O ile nie twierdzę, że 100 Racing dodał do mojego 1.2 TSI 85km nagle dodatkowy 20 kucyków to obstawiam, że samochód wyczyścił się z jakiegoś wcześniej zalanego syfu, lub po prostu dostał w końcu te niechrzczone 95.
Btw. Wam też tak przy pełnym zbiorniku słychać chlupanie w baku? Myślałem, że to tylko O3 tak ma, ale znajomy jeździ Superbem i u niego też to występuje.
Komentarz
-
-
Do tej pory jeździłem Audi TT 2.0 tfsi a że każde autko wirusuje w Krakowskim Vtechu to:
Wlanie paliwa przed wizytą W Vtechu typu 98/100 w moim przypadku był to V power reicing spowodowało obniżenie mocy silnika, seria wychodziła 195KM, po zalaniu zwykłej 95 seria 220KM.
Wnioski, uważam że lanie droższego paliwa to ściema chyba że producent zaleca tego typu rozwiązanie.
Teraz zdecydowałem się na 1.2 tsi eleganc zrobię 2000-3000 km zmieniam tylko olej na bardziej stosowny (Millers xf 0w40) i oczywiście będzie wirus! (225nm i 130-140KM) a różnicę w cenie przeznaczyłem na pakiet amazing!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftBo seryjny program nie jest pisany pod paliwo 98 :idea: Program po tuningu moze byc jak najbardziej napisany na paliwo 98, wtedy mozna mowic o roznicy 95/98Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
greg505, przez telefonię jak rozmawiałem, to była cena "gold boxa" więc kwota ~1500zł.Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Seat Leon FR 1.8TSI 2013
Komentarz
-
Komentarz