Liczba oktanowa mówi tylko i wyłącznie o odporności na tzw. spalanie detonacyjne.
Obrazowo: im wyższa liczba oktanowa tym zapłon paliwa w cylindrze przebiega łagodniej, płynniej.
Dzięki mniej gwałtownemu spalaniu sterownik może łatwiej dobrać parametry pracy silnika, cykl pracy staje się wydajniejszy, co często powoduje spadek spalania.
Inną zaleta są mniejsze obciążenia podzespołów silnika z uwagi na jego równiejszą pracę.
LO nie ma bezpośredniego wpływu na moc auta. Zmiany mocy są w granicach błędu pomiaru, więc uznaje się je za nieistotne.
Nie prawda.
Paliwo o liczbie 95 oktanów misi mieć min. 95, a 98 min. 98 oktanów.
Takie są polskie normy.
Jeśli jest inaczej paliwo jest "chrzczone".
Zdarza się, że na markowych stacjach paliwo z dystrybutora 95 ma np. 96 oktanów, a z 98 może mieć nawet 99.
Oczywiście to można stwierdzić tylko w laboratorium, ale tak bywa i to często.
Obrazowo: im wyższa liczba oktanowa tym zapłon paliwa w cylindrze przebiega łagodniej, płynniej.
Dzięki mniej gwałtownemu spalaniu sterownik może łatwiej dobrać parametry pracy silnika, cykl pracy staje się wydajniejszy, co często powoduje spadek spalania.
Inną zaleta są mniejsze obciążenia podzespołów silnika z uwagi na jego równiejszą pracę.
LO nie ma bezpośredniego wpływu na moc auta. Zmiany mocy są w granicach błędu pomiaru, więc uznaje się je za nieistotne.
Zamieszczone przez Eidos71
Paliwo o liczbie 95 oktanów misi mieć min. 95, a 98 min. 98 oktanów.
Takie są polskie normy.
Jeśli jest inaczej paliwo jest "chrzczone".
Zdarza się, że na markowych stacjach paliwo z dystrybutora 95 ma np. 96 oktanów, a z 98 może mieć nawet 99.
Oczywiście to można stwierdzić tylko w laboratorium, ale tak bywa i to często.
Komentarz