Zamowilem samochód jak w temacie, wiem wiem zaraz pojawia sie commentsy, ze w tej cenie można było cos lepszego (nie Skoda), ale jako ze to forum Skody liczę na ożywiona dyskusje w temacie ???? Długo zastanawiałem sie nad wyborem, serce podpowiadało RS benzyna (cena zbliżona), rozsądek właśnie ten model. Powody: oszczędność na paliwie (obecnie jeżdzę OII 1.8 TSI DSG i denerwuje mnie dwucyfrowy wynik spalania), osiągi na papierze zbliżone do RS 7.2 s/100km (a sadze, ze na drodze ze względu na napęd może być lepiej), napęd no i fakt, ze nie bede sie rzucał w oczy tak jak by to było w przypadku RS :-) przed podjęciem decyzji powstrzymywał mnie brak możliwości przetestowania auta w tym wydaniu - jeździłem jedynie RS w TDI, ale wiadomo to nie to samo bo napęd tylko na przód, inne zawieszenie itp. Jestem ciekaw Waszej opinii odnośnie tej konfiguracji, a może ktoś z Was miał już okazje jeździć takim autem? Czy mając podobny budżet (ok 135 tys PLN) brnelibyscie w OIII czy prędzej Superb? Nad superbem długo myślałem, dlaczego nie: nowy Superb w sprzedaży będzie dopiero w 2 połowie roku (info z wiarygodnego źrodła, z VGP), Combi dopiero jesienią a ja potrzebuje auto pod koniec lutego. Superb II to solidna, ale już nieco przestarzała konstrukcja w porównaniu do OIII. No i ostatnia sprawa osiągi na ktorych bardzo mi zależało: nie ma Superba w TDI 4x4 z takim przyspieszeniem :-) a wy co byście zrobili?
Zamowilem samochód jak w temacie, wiem wiem zaraz pojawia sie commentsy, ze w tej cenie można było cos lepszego (nie Skoda), ale jako ze to forum Skody liczę na ożywiona dyskusje w temacie ???? Długo zastanawiałem sie nad wyborem, serce podpowiadało RS benzyna (cena zbliżona), rozsądek właśnie ten model. Powody: oszczędność na paliwie (obecnie jeżdzę OII 1.8 TSI DSG i denerwuje mnie dwucyfrowy wynik spalania), osiągi na papierze zbliżone do RS 7.2 s/100km (a sadze, ze na drodze ze względu na napęd może być lepiej), napęd no i fakt, ze nie bede sie rzucał w oczy tak jak by to było w przypadku RS :-) przed podjęciem decyzji powstrzymywał mnie brak możliwości przetestowania auta w tym wydaniu - jeździłem jedynie RS w TDI, ale wiadomo to nie to samo bo napęd tylko na przód, inne zawieszenie itp. Jestem ciekaw Waszej opinii odnośnie tej konfiguracji, a może ktoś z Was miał już okazje jeździć takim autem? Czy mając podobny budżet (ok 135 tys PLN) brnelibyscie w OIII czy prędzej Superb? Nad superbem długo myślałem, dlaczego nie: nowy Superb w sprzedaży będzie dopiero w 2 połowie roku (info z wiarygodnego źrodła, z VGP), Combi dopiero jesienią a ja potrzebuje auto pod koniec lutego. Superb II to solidna, ale już nieco przestarzała konstrukcja w porównaniu do OIII. No i ostatnia sprawa osiągi na ktorych bardzo mi zależało: nie ma Superba w TDI 4x4 z takim przyspieszeniem :-) a wy co byście zrobili?
Trochę nie rozumiem takich pytań. Zamówiłeś auto a pytasz się jakie byście kupili? Troche po fakcie to pytanie Będziesz miał tyle odpowiedzi ile użytkowników. Zastanawiałeś się nad RSem ale nie chciałeś się rzucać w oczy . Więc wybór zrobiłeś dobry. Ja chciałem się wyróżniać spośród XX% skód na polskim rynku więc kupiłem RSa Blue Race. Co do różnicy przy większych prędkościach pomiędzy RS a 4x4 to raczej bym nie liczył na to.. Jedynie co może być szybszy ze startu na mokrej nawierzchni... ale nie oszukujmy się nie kupiłeś auta tylko po to by scigać się z pod świaTEŁ..
A co to nie można spytać o opinie po decyzji? Nie rozumiem uwagi... Umowmy sie jak często przy większych prędkościach będzie to miało znaczenie? O wiele cześciej bede startował i korzystał z przyspieszenia w zakresie od 0 do 100 i tu uważam, ze może być lepiej niż z RS :-)
[ Dodano: Nie 11 Sty, 15 13:11 ]
No i nie wspomnę o lepszym spalaniu myśle ze 2-3 l/100 a sam pisałeś w innym wątku, ze sporo pali.
Za takie pieniążki to bym poczekał i kupił SIII w wersji kombi 4x4,a na teraz to już bym wolał passata ze 2.0tdi 190KM elegance. 135tys zl za OIII to trochę dużo niezależnie od wyposażenia i silnika jaki jest wsadzony pod maskę.
Pisałem, ze tylko Skoda, wspominałem tez czemu nie Superb II. Superb III w Combi i 4x4 zobaczycie, ze będzie dopiero w 2016 tak jak sie stało z nowym Passatem na te chwile jedyny napęd na 4 jest w topowej wersji biturbo 2.0 TDI 240 KM bodajże, cena powala... W cennikach nie ma nigdzie wersji na 4 koła poza ta pewnie dopiero w tym roku sie pojawi. Wiem, ze moja decyzja była szalona, ale naprawdę w tej cenie z takim wyposażeniem i osiągami w Dieslu nic nie było :-)
[ Dodano: Nie 11 Sty, 15 14:52 ]
Zamieszczone przez lukrys
a ja bym poszedł do salonu Audi
Z ciekawości byłem, a4 w kombi z takim samym wyposażeniem po rabatach wyszedł 190 tys no i w tym roku ma być nowy model :-)
Infoludek, Słabsze auto potrafi na łuku jak dajesz buta (bo włączasz się do ruchu, śpieszy Ci się, zniesie Cie na łuku w kopny śnieg, zjedziesz z asfaltu przy omijaniu skęcającego w lewo takich sytuacji jest wiele, no chyba że się jeździ w dużym mieście po prostej) zamieli jednym kołem, a przy starcie na deszczu to cała ośka mieli, a co dopiero tak mocne auta. Przecież wiesz, bo masz.
Zamowilem samochód jak w temacie, wiem wiem zaraz pojawia sie commentsy, ze w tej cenie można było cos lepszego (nie Skoda), ale jako ze to forum Skody liczę na ożywiona dyskusje w temacie ???? Długo zastanawiałem sie nad wyborem, serce podpowiadało RS benzyna (cena zbliżona), rozsądek właśnie ten model. Powody: oszczędność na paliwie (obecnie jeżdzę OII 1.8 TSI DSG i denerwuje mnie dwucyfrowy wynik spalania), osiągi na papierze zbliżone do RS 7.2 s/100km (a sadze, ze na drodze ze względu na napęd może być lepiej), napęd no i fakt, ze nie bede sie rzucał w oczy tak jak by to było w przypadku RS :-) przed podjęciem decyzji powstrzymywał mnie brak możliwości przetestowania auta w tym wydaniu - jeździłem jedynie RS w TDI, ale wiadomo to nie to samo bo napęd tylko na przód, inne zawieszenie itp. Jestem ciekaw Waszej opinii odnośnie tej konfiguracji, a może ktoś z Was miał już okazje jeździć takim autem? Czy mając podobny budżet (ok 135 tys PLN) brnelibyscie w OIII czy prędzej Superb? Nad superbem długo myślałem, dlaczego nie: nowy Superb w sprzedaży będzie dopiero w 2 połowie roku (info z wiarygodnego źrodła, z VGP), Combi dopiero jesienią a ja potrzebuje auto pod koniec lutego. Superb II to solidna, ale już nieco przestarzała konstrukcja w porównaniu do OIII. No i ostatnia sprawa osiągi na ktorych bardzo mi zależało: nie ma Superba w TDI 4x4 z takim przyspieszeniem :-) a wy co byście zrobili?
Ja stałem przed takim dylematem czy brać S2 4x4 DSG TDI za 160 tys po upustach czy O3 4x4 DSG TSI za 128 tys po upustach.
Odpuściłem S2 z powodu słabszego (starszego silnika ) oraz starszej technologii np brak aktywnego tempomatu.
Za 135 tys nie kupisz dobrze wypasione wersji S3 4x4 a w O3 możesz ją naprawdę dobrze skonfigurować. Tylko dobrze sobie policz czy potrzebujesz TDI i ile kilometrów przejedziesz za różnice w cenie.
lubek24 testowałem przez tydzień takie auto, na które sie zdecydowałeś ile Pali przy normalnej lub dynamicznej jeździe? W moim przypadku różnica w cenie miedzy tym a 1.8 TSI 4X4 była 100 zł w miesięcznej racie (wynajem długoterminowy na 3 lata), wiec myśle, ze nie było co sie zastanawiać...
goncjusz, dobry wybór, według mnie to będzie najfajniejsza OIII na forum (do tej pory). Niemniej jednak sam wolałbym za te pieniądze S2 Combi Platinum 2.0 TDI 170KM 4x4 DSG, czyli coś podobnego do auta pokazanego przez jednego z Kolegów w liku wyżej...
Zapomnieliście wspomnieć o bardzo ważnej kwestii, to 4x4 w Skodzie to nie Quattro. Tylna oś w Skodzie 4x4 załącza się dopiero kiedy przód ślizgnie czyli za późno w przeciwieństwie tego z Audi. Quattro w Audi dba aby żadne koło nie ślizgało, pracują na to 4 koła. Oczywistym jest, że koncern VAG też chce zarobić na Skodzie dając złudzenie, że klient tych aut dostaje coś ze stajni Audi. Jedynie przełącznik świateł jest 1:1 Audi.
Jeżeli ktoś mieszka w trudnych warunkach to takie 4x4 pozwoli mu w zimie wrócić do garażu. Nie przyda mu się podczas dynamicznej jazdy w trudnych warunkach gdyż Octavia z napędem 4x4 wpierw podeprze się dachem zanim dupa zdąży pomóc. Dla tych co kupili Octavię 4x4 i nie mieszkają w górach proponuję założyć zeszyt 16 kartkowy i zapisywać każdą sytuację kiedy inni stali a Octavia 4x4 jechała. Założę się, że nawet pierwszej strony nie zapełnią. Ja wolę poczekać na piaskarkę w RS-ce te kilka razy na 5 lat.
Lada Niva u nas sukcesów w sprzedaży nie zrobiła bo nie mamy tak trudnych warunków żeby terenówki ludzie kupowali. A gdzie zrobiła, wszyscy się domyślają.
Nie powołuj się na Quattro jako rozwiązanie napędu, ponieważ "Quattro" to tylko nazwa handlowa Audi napędu na 4 koła, tak jak w Mercedesie "4 Matic", w Skodzie "4x4", czy w BMW "Xdrive".
I tak np. w Audi A3, S3, Q3, TT napęd Quattro to dołączany Haldex, tak samo jak w Octavii.
Pisałem o tym prawdziwym Quattro za który w nowym aucie trzeba ćwierć miliona dać. Idealna trakcja kosztuje a 4x4 służy tylko do ruszania w kałuży i śniegu którego z roku na rok coraz mniej.
Też miałem kupować O3 4x4 ale po analizie jak to się ma do poprawy trakcji wolę już ślizgać się RS-ką.
Komentarz