Obniżenie zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bob_best
    Rider
    • 2013
    • 744
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zamieszczone przez Leniwiec
    Na innym forum jest użytkownik, który jakiś miesiąc temu wpakował H&R do O3 4x4 i chyba właśnie ostatnio przeprosił się z serią.
    napisał czemu? aż tak twardo? czy może za nisko?
    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      Nie ważne czy eibach czy H&R, liczy się to czy sprężyna jest liniowa czy progresywna, powyższe eibachy są liniowe czyli taką samą siłą trzeba przyłożyć na całej długości pracy sprężyny, przy progresywnej sprężynie początek ugięcia jest lekki i dopiero później spręzyna się utwardza.

      Miałem wcześniej eibachy linowe -30mm, amory bilstein b8 i koła 18, było czasami zbyt twardo.

      Obecnie zmieniłem same sprężyny na progresywne H&R -45/50mm i komfort jazdy znacząco sie podniósł :!:

      Tak że nie ważne czy eibach lub inny producent, trzeba dopierać spręzyny pod własne upodobania, na liniowej sprężynie auto prowadzi sie stabilniej przy prędkościach rzędu 200km/h ale za to przy wolnej jeździe po dziurach robią się taczki :wink: dlatego wymieniłem sprężyny na progresywne i jest obecnie bardzo fajnie
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Leniwiec
        Rider
        • 2009
        • 624
        • Octavia IV (NX3)
        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

        Zamieszczone przez bob_best
        napisał czemu? aż tak twardo? czy może za nisko?
        Z tego co wyczytałem, to i za nisko i wg niego nie wyrabiają seryjne amortyzatory. Do tego jakiś problem z ustawieniem zbieżności, ale to akurat może być wina ASO. Ma (miał?) założone H&R 28833 -40mm.

        Ja miałem swego czasu w Corolli E12 założone Eibachy -30mm markowane przez TTE i byłem bardzo zadowolony z komfortu oraz z efektu wizualnego. Ale po ich montażu (wymieniałem je przy ok 70kkm przebiegu) do wymiany musiały pójść amory na nowe, bo nie dawały przy nich już rady. Na szczęście było to jeszcze w ramach gwarancji na auto.

        Co do Sportline, to czy producent nie zaleca czasem do nich sportowych amortyzatorów? -40mm w stosunku do serii i -25mm do RSa, który amortyzatory ma chyba takie same jak seria, to jednak dość spore wyzwanie do nich. Chyba że gdzieś coś mi umknęło w tym temacie :|
        Nie byłoby bezpieczniej założyć Pro-Kit, który jest polecany do serii?

        piramida, wg producenta zarówno Pro-Kit jak i Sportline są progresywne.
        Pozdro

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          Leniwiec, to ciekawe z tymi progresywnymi eibacha, sprężyny które zakupił ojciec nie wyglądają na progresywne
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz


          • piramida, tak jak pisze Leniwiec, producent podaje że są to sprężyny progresywne (jest to informacja zarówno od polskiego dystrybutora jak i bezpośrednio od producenta).
            Leniwiec, fabryczny amortyzator może współpracować ze sprężynami - 40mm. Według producenta RS obniży się przód 25/30 + fabryczne obniżenie 12 = 37/42mm więc powiedzmy na granicy maksymalnego obniżenia a tył 25 mm + fabryczne 12mm = 37mm więc też na granicy.
            Znając życie auto i tak nie siądzie tak jak podaje producenta bo są tą maksymalne wartości.

            Tak na szybko jedne akapit ze strony eibach.de
            Engineered with the same care as our Pro-Kit springs, Eibach Sportline springs achieve legendary handling by aggressively lowering your car’s centre of gravity, using our precision-engineered progressive spring rates.

            Przemierzyłem teraz sprężyny i tak:
            sprężyna przednia 1-2 odległość między zwojami 5cm, 2-3 5,5cm, 3-4 prawie 6cm, 4-5 2,5cm
            sprężyny tylne 1-2 2cm, 2-3 2,5cm, 3-4 2,5cm, 4-5 2,9cm, 5-6 2,9cm, 6-7 2,5 cm i 7-8 2cm

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              ojciec_, nie będę się wymądrzać ponieważ producent wie lepiej ode mnie ale jak dla mnie sprężyna progresywna wygląda tak:

              OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl


              a liniowa tak:



              chyba że piszemy o eibachu progresywnym wyglądającym tak:

              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz


              • piramida,w pełni się z tobą zgadzam, ale tak jak pisałem wyżej Eibach deklaruje ze wszystkie ich sprężyny są progresywne.

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  Z mojego doświadczenia w OIIFL:
                  - Eibach Pro Kit -30mm do ori amorków w 1,8 TSI ( przy przebiegu ok. 60 kkm ), sztywniej niż na ori zestawie, ale całkowicie bez szału jeśli chodzi o "twardość" zawieszenia - po prostu siedział trochę niżej i nie nurkował przy każdym lekkim hamowaniu / nie dobijał dupą na każdym progu. Ogólnie poprawienie prowadzenia, ale raczej nie na "sportowo" tylko na tak "normalnie" - porównałbym to do nówki sztuki OII ( OIIFL były dużo bardziej "miękkie" niż te przed liftem).

                  - Po jakiś 5-10 kkm do springów Eibacha dołączyły amorki KYB USR i przeskok w "twardości" w stosunku do ori w końcu zrobił się konkretny. Dla mnie jest w sam raz, ale niektórzy mówią, że jest "decha" - co kto lubi.

                  Jednak jeśli miałbym podzielić wkład springów i amorów w obecną twardość zawieszenia to dałbym: 30-40% - Eibach i 60-70% - KYB Ultra SR. Nie wiem jak jest w połączeniach innych producentów, ale mój przykład pokazuje, że nie tylko springi robią z auta "taczkę" :diabelski_usmiech .


                  BTW.
                  Przypomniało mi się, że LUKI ma chyba Koni sport i HR-y i o ile pamiętam u mnie jest "sztywniej"...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz


                  • ja montuje eibachy w środę więc dam znać jak z twardością i komfortem jazdy.
                    Co prawda jeśli chodzi o komfort to mogę mieć troszkę wypatrzone spojrzenie bo wcześniej 4 lata jeździłem na gwincie koni dość mocno skręconym.

                    Komentarz

                    • andy_czarny
                      Rider
                      • 2010
                      • 270

                      Panowie potrzebuje do O1 tdi amorki i spreżyny chciał bym max -30 tak zeby nie stracic za duzo na komforcie- mozecie cos polecic zeby nie zbankrutowac ??
                      Moja Czerwona menda:
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60507

                      Komentarz


                      • sprężyny na aucie.
                        przód siadł o 35mm tył o 10/12mm mam nadzieje że jeszcze z 10 mm siądzie.
                        Co do jazdy to jest nieco twardszy, w zakrętach lepiej się trzyma drogi,
                        Zdjęcia w temacie o mojej octavi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339056#1339056

                        Komentarz

                        • andy_czarny
                          Rider
                          • 2010
                          • 270

                          Panowie ostatnie dni juz chailem kupic zestaw amorków i sprezyn -30 do O1 Jakos nie wyszło ale dzisiaj mi kumpel namieszał i mam pytan kilka:
                          Lepiej kit czy gwint? Za gwintem przemawia to ze bede mogł podniesc na zime- ale jak taki podniesiony gwint sie zachowuje?
                          W jakim ustawieniu gwint sie najlepiej zachowuje na drodze- pytam bo na taki z regulacja amorków nei bedzie mnie stac.
                          Pytam raczej tych co testowali i jedno i 2gie
                          Moja Czerwona menda:
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60507

                          Komentarz

                          • Skfarek
                            RS
                            • 2010
                            • 4795
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            andy_czarny, co do gwintu to zależy jaki masz na to budżet, generalnie budżetowe gwinty na maks rozkręceniu są mocno twarde a przy opuszczaniu robią się bardziej miękkie. Z zebranych opinii w budżetach najabardziej komfortowy i jakościowo niezły jest FK.
                            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                            Komentarz

                            • andy_czarny
                              Rider
                              • 2010
                              • 270

                              No własnei lezec calkiem na ryju to nie bedzie i stad moje pytania opuszcze troche a od czasu do czasu nizej- na izme wyzej sam juz nei wiem :/
                              Moja Czerwona menda:
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60507

                              Komentarz

                              • adamprz
                                Classic
                                • 2015
                                • 9

                                Dobry,

                                Zastanawiam się nad wymianą samych sprężyn na te od modelu RS (bez wymiany amorków).
                                Nie znalazłem nigdzie opinii na temat takiej konfiguracji...

                                - czy to w ogóle możliwe :idea: :?:
                                - czy auto rzeczywiście (tak jak podaje producent) usiadłoby o około 15mm ?

                                Z góry dzięki za odpowiedzi.
                                --------
                                Pozdro

                                Komentarz

                                • LUKI
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5776

                                  nie siądzie więcej niż 15mm

                                  weź pod uwagę, że Ty masz z tyłu belkę a RS wielowahacz
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz


                                  • Druga sprawa taka ze Ty masz 1.4 wiec silnik lżejszy od 2.0 co spowoduje że przód słabo siadzie.

                                    Komentarz

                                    • KASA
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 87

                                      Kup dedykowane sprężyny np. Eibacha.

                                      Komentarz

                                      • gerard_ktm
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 169

                                        Jak ktoś chce to mogę sprzedać sprężyny do RS, używane może dwa tygodnie, dla mnie siadło za mało i dlatego zakładam gwint, a sprężyny mam Eibach Pro Kit
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83516

                                        Komentarz

                                        • adamprz
                                          Classic
                                          • 2015
                                          • 9

                                          Jeżeli w dół to nie chciałbym -35 do -40mm
                                          Max 15-20mm.

                                          Niestety drogi, które codziennie pokonuję z niedużą prędkością będą powodowały koszmar na mojej twarzy i tarcie spodem eibach b. fajny ale auto idzie sporo w dół ;/

                                          Myślałem, że ktoś próbował taki zestaw i zobaczę foto byłoby znacznie łatwiej

                                          Dzięki za uwagi, silnik lżejszy to fakt, do tego belka z tyłu.
                                          Pewnie przód usiadłby około 10mm a tył około 10-15mm - wydaje się, że byłoby idealnie (jak dla mnie oczywiście)
                                          --------
                                          Pozdro

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            dla 10 czy 15mm nie męczyłbym dupska...

                                            btw gdzie Ty masz w Warszawie takie chujowe drogi :?:
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • adamprz
                                              Classic
                                              • 2015
                                              • 9

                                              poza granicami Wawy...
                                              --------
                                              Pozdro

                                              Komentarz

                                              • greg505
                                                L&K
                                                • 2013
                                                • 1239

                                                Zamieszczone przez gerard_ktm
                                                Jak ktoś chce to mogę sprzedać sprężyny do RS, używane może dwa tygodnie, dla mnie siadło za mało i dlatego zakładam gwint, a sprężyny mam Eibach Pro Kit
                                                Mozesz podac dokladny kod tych sprezyn?
                                                Black magic

                                                Komentarz

                                                • gerard_ktm
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 169

                                                  Tylko taka naklejka jest na pudle
                                                  Załączone pliki
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83516

                                                  Komentarz

                                                  • mareq321
                                                    Drive
                                                    • 2015
                                                    • 60

                                                    Czy obniżając auto zmieniacie również gumy na poliuretanowe? Jest sens? Co na to gwarancja, skoro są to zamienniki i mają homologację? Czy przy zakupie sprężyn dostajecie dane do ustawienia kątów?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...