Zamieszczone przez Leniwiec
Obniżenie zawieszenie
Zwiń
X
-
Nie ważne czy eibach czy H&R, liczy się to czy sprężyna jest liniowa czy progresywna, powyższe eibachy są liniowe czyli taką samą siłą trzeba przyłożyć na całej długości pracy sprężyny, przy progresywnej sprężynie początek ugięcia jest lekki i dopiero później spręzyna się utwardza.
Miałem wcześniej eibachy linowe -30mm, amory bilstein b8 i koła 18, było czasami zbyt twardo.
Obecnie zmieniłem same sprężyny na progresywne H&R -45/50mm i komfort jazdy znacząco sie podniósł :!:
Tak że nie ważne czy eibach lub inny producent, trzeba dopierać spręzyny pod własne upodobania, na liniowej sprężynie auto prowadzi sie stabilniej przy prędkościach rzędu 200km/h ale za to przy wolnej jeździe po dziurach robią się taczki :wink: dlatego wymieniłem sprężyny na progresywne i jest obecnie bardzo fajniesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestnapisał czemu? aż tak twardo? czy może za nisko?
Ja miałem swego czasu w Corolli E12 założone Eibachy -30mm markowane przez TTE i byłem bardzo zadowolony z komfortu oraz z efektu wizualnego. Ale po ich montażu (wymieniałem je przy ok 70kkm przebiegu) do wymiany musiały pójść amory na nowe, bo nie dawały przy nich już rady. Na szczęście było to jeszcze w ramach gwarancji na auto.
Co do Sportline, to czy producent nie zaleca czasem do nich sportowych amortyzatorów? -40mm w stosunku do serii i -25mm do RSa, który amortyzatory ma chyba takie same jak seria, to jednak dość spore wyzwanie do nich. Chyba że gdzieś coś mi umknęło w tym temacie :|
Nie byłoby bezpieczniej założyć Pro-Kit, który jest polecany do serii?
piramida, wg producenta zarówno Pro-Kit jak i Sportline są progresywne.Pozdro
Komentarz
-
-
Leniwiec, to ciekawe z tymi progresywnymi eibacha, sprężyny które zakupił ojciec nie wyglądają na progresywnesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Gość
piramida, tak jak pisze Leniwiec, producent podaje że są to sprężyny progresywne (jest to informacja zarówno od polskiego dystrybutora jak i bezpośrednio od producenta).
Leniwiec, fabryczny amortyzator może współpracować ze sprężynami - 40mm. Według producenta RS obniży się przód 25/30 + fabryczne obniżenie 12 = 37/42mm więc powiedzmy na granicy maksymalnego obniżenia a tył 25 mm + fabryczne 12mm = 37mm więc też na granicy.
Znając życie auto i tak nie siądzie tak jak podaje producenta bo są tą maksymalne wartości.
Tak na szybko jedne akapit ze strony eibach.de
Engineered with the same care as our Pro-Kit springs, Eibach Sportline springs achieve legendary handling by aggressively lowering your car’s centre of gravity, using our precision-engineered progressive spring rates.
Przemierzyłem teraz sprężyny i tak:
sprężyna przednia 1-2 odległość między zwojami 5cm, 2-3 5,5cm, 3-4 prawie 6cm, 4-5 2,5cm
sprężyny tylne 1-2 2cm, 2-3 2,5cm, 3-4 2,5cm, 4-5 2,9cm, 5-6 2,9cm, 6-7 2,5 cm i 7-8 2cm
Komentarz
-
ojciec_, nie będę się wymądrzać ponieważ producent wie lepiej ode mnie ale jak dla mnie sprężyna progresywna wygląda tak:
OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl
a liniowa tak:
chyba że piszemy o eibachu progresywnym wyglądającym tak:
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Gość
piramida,w pełni się z tobą zgadzam, ale tak jak pisałem wyżej Eibach deklaruje ze wszystkie ich sprężyny są progresywne.
Komentarz
-
Z mojego doświadczenia w OIIFL:
- Eibach Pro Kit -30mm do ori amorków w 1,8 TSI ( przy przebiegu ok. 60 kkm ), sztywniej niż na ori zestawie, ale całkowicie bez szału jeśli chodzi o "twardość" zawieszenia - po prostu siedział trochę niżej i nie nurkował przy każdym lekkim hamowaniu / nie dobijał dupą na każdym progu. Ogólnie poprawienie prowadzenia, ale raczej nie na "sportowo" tylko na tak "normalnie" - porównałbym to do nówki sztuki OII ( OIIFL były dużo bardziej "miękkie" niż te przed liftem).
- Po jakiś 5-10 kkm do springów Eibacha dołączyły amorki KYB USR i przeskok w "twardości" w stosunku do ori w końcu zrobił się konkretny. Dla mnie jest w sam raz, ale niektórzy mówią, że jest "decha" - co kto lubi.
Jednak jeśli miałbym podzielić wkład springów i amorów w obecną twardość zawieszenia to dałbym: 30-40% - Eibach i 60-70% - KYB Ultra SR. Nie wiem jak jest w połączeniach innych producentów, ale mój przykład pokazuje, że nie tylko springi robią z auta "taczkę" :diabelski_usmiech .
BTW.
Przypomniało mi się, że LUKI ma chyba Koni sport i HR-y i o ile pamiętam u mnie jest "sztywniej"...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Gość
ja montuje eibachy w środę więc dam znać jak z twardością i komfortem jazdy.
Co prawda jeśli chodzi o komfort to mogę mieć troszkę wypatrzone spojrzenie bo wcześniej 4 lata jeździłem na gwincie koni dość mocno skręconym.
Komentarz
-
Panowie potrzebuje do O1 tdi amorki i spreżyny chciał bym max -30 tak zeby nie stracic za duzo na komforcie- mozecie cos polecic zeby nie zbankrutowac ??Moja Czerwona menda:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60507
Komentarz
-
-
Gość
sprężyny na aucie.
przód siadł o 35mm tył o 10/12mm mam nadzieje że jeszcze z 10 mm siądzie.
Co do jazdy to jest nieco twardszy, w zakrętach lepiej się trzyma drogi,
Zdjęcia w temacie o mojej octavi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339056#1339056
Komentarz
-
Panowie ostatnie dni juz chailem kupic zestaw amorków i sprezyn -30 do O1 Jakos nie wyszło ale dzisiaj mi kumpel namieszał i mam pytan kilka:
Lepiej kit czy gwint? Za gwintem przemawia to ze bede mogł podniesc na zime- ale jak taki podniesiony gwint sie zachowuje?
W jakim ustawieniu gwint sie najlepiej zachowuje na drodze- pytam bo na taki z regulacja amorków nei bedzie mnie stac.
Pytam raczej tych co testowali i jedno i 2gieMoja Czerwona menda:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60507
Komentarz
-
-
andy_czarny, co do gwintu to zależy jaki masz na to budżet, generalnie budżetowe gwinty na maks rozkręceniu są mocno twarde a przy opuszczaniu robią się bardziej miękkie. Z zebranych opinii w budżetach najabardziej komfortowy i jakościowo niezły jest FK.Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
No własnei lezec calkiem na ryju to nie bedzie i stad moje pytania opuszcze troche a od czasu do czasu nizej- na izme wyzej sam juz nei wiem :/Moja Czerwona menda:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60507
Komentarz
-
-
Dobry,
Zastanawiam się nad wymianą samych sprężyn na te od modelu RS (bez wymiany amorków).
Nie znalazłem nigdzie opinii na temat takiej konfiguracji...
- czy to w ogóle możliwe :idea: :?:
- czy auto rzeczywiście (tak jak podaje producent) usiadłoby o około 15mm ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.--------
Pozdro
Komentarz
-
-
nie siądzie więcej niż 15mm
weź pod uwagę, że Ty masz z tyłu belkę a RS wielowahaczkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Gość
Druga sprawa taka ze Ty masz 1.4 wiec silnik lżejszy od 2.0 co spowoduje że przód słabo siadzie.
Komentarz
-
Jeżeli w dół to nie chciałbym -35 do -40mm
Max 15-20mm.
Niestety drogi, które codziennie pokonuję z niedużą prędkością będą powodowały koszmar na mojej twarzy i tarcie spodem eibach b. fajny ale auto idzie sporo w dół ;/
Myślałem, że ktoś próbował taki zestaw i zobaczę foto byłoby znacznie łatwiej
Dzięki za uwagi, silnik lżejszy to fakt, do tego belka z tyłu.
Pewnie przód usiadłby około 10mm a tył około 10-15mm - wydaje się, że byłoby idealnie (jak dla mnie oczywiście)--------
Pozdro
Komentarz
-
-
dla 10 czy 15mm nie męczyłbym dupska...
btw gdzie Ty masz w Warszawie takie chujowe drogi :?:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
Komentarz