Dzisiaj miałem jazdę testową Tourem z silnikiem 1,6 . Wydawało mi się, że 1,4 TSI, który wcześniej testowałem różni się od 1,6 MPI dynamiką i spalaniem. I wcale nie uważałem go za cichy. A tutaj niemiła niespodzianka. Okazuje się, że 1,6 MPI to naprawdę super silnik póki ma obroty 2-2,5 tysiąca (na jałowym go NIE SŁYCHAĆ). Powyżej 3 tysięcy zaczyna wyć i słychać to niestety w kabinie. I wszystko byłoby pięknie, tylko brakuje szóstego biegu, albo też piątka jest zbyt krótka - przy 100 km\h mam 3,000 obrotów i zaczyna się wycie. A przecież prędkość podróżna to 110-120 jak jest wolna droga. Dlaczego nie dali 6-go biegu?
A jakie są Wasze wrażenia? Bo ja jestem w rozpaczy - naprawdę super auto, super silnik, ale powyżej 3,000 wyje zupełnie jak moja Nubira 1,6... A z silnikiem TSI same problemy - droższy w zakupie i serwisowaniu, potencjalnie awaryjny itd. Mnie tam mocy i dynamiki w 1,6 MPI nie brakuje tylko tego cholernego 6-go biegu, żebym mógł spokojnie jechać 110-120 z obrotami 2,500 a nie 3,500...
I mam pytanie - czy silniki 1,4 16v (te zwykłe 80 KM) też tak się zachowują (wysokie wycie) jak jedzie się 100-120 km\h? W ogóle warto to brać pod uwagę? Czy też są cichsze niż 1,6 8v, bo 16-zaworowe?
Nie zauwazylem zeby 1.6 byl glosny, chodzi na poziomie mojego starego 1.8T (tylko świstu turbinki brakuje ). Fakt ze specyficznie jeczy jak sie go podkreci, jakby mu cos dolegalo ale da sie do tego przyzwyczaic.... chyba ze tour jest gorzej wyciszony od FL-ki .Jakbys sie bujnol ze 130 dieslem 1.9 gdzie tez masz skrzynie piatke to bys pial z zachwytu ze cicho
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Jeśli się przesiadł z 1.1 60KM/100Nm to jest szatan.
Żona jak siądzie w Occi 120/280 a zwykle jeździ pugiem 70/150 to aż boi się gaz wciskać.
Tak samo bym miał jakbym wsiadł za kółko O2 RS.
Czyli norma
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
OK, znowu kwestia dość subiektywnej opinii. Moim zdaniem 1,6 MPI nieprzyjemnie wyje powyżej 3,000, ale oczywiście mnie to tylko przeszkadza, nie mówię, że jest głośny. Natomiast nie słyszałem nic cichszego w zakresie 1-2 tysiące obrotów. Czyli do miasta - idealne. Porównam jednak z 1,4 16v jak mówi kolega i dam Wam znać. A jakie są wrażenia innych posiadaczy 1,4? Czy też powyżej 3,000 obrotów słychać wysoki jednostajny jęk? A może skrzynia biegów jest inaczej zestrojona i nie mamy takich obrotów przy 100-120 km\h? Bo wiecie, to, że auto przy 140 km/h jest głośne - wybaczę. Ale nie przy setce, bo ja tak muszę w trasie jechać wiele godzin i mnie to przeszkadza... A co do diesla, to oczywiście 1,6 MPI przyjemniejsze od 1,9 TDI, którym też jechałem jako pasażer.
I pytanie do Szkody - czy to ma znaczenie czy 8v czy 16v? Jaka to różnica? Który powinien być cichszy, a który elastyczniejszy itp? Wybacz moją niewiedzę, ale dla mnie te zawory to czarna magia, przyznam się ze wstydem, że wiem jak jest zbudowany np. procesor, ale nie jak silnik .
Maciek81, wybacz, ale jeźdże O II z 1.6 MPI pod maską juz prawie 4 lata i bardzo sobie chwale ten silnik miedzy innymi własnie za .... dobre wyciszenie
Nie wiem co jest w Tourze II ale ta niska cena nie wzieła się znikąd Pewnie po prostu zaoszczędzili na matach wygłuszajacych w porównaniu do O II i stąd to wrażenie halasu.
P.S.
W porowownaniu do Megane II 1.6 16V O II 1.6 MPI jest baaaardzo cicha.
Który powinien być cichszy, a który elastyczniejszy itp?
przy tej samej mocy - 8v
przynajmniej teoretycznie, bo to jeszcze zależy od wygłuszenia, czy samej charakterystyki dźwięku, niekoniecznie od głośności samej w sobie.
8v uzyskuje też wyższy moment przy niższych obrotach - elastyczność
[ Dodano: Pią 11 Mar, 11 20:56 ]
Zamieszczone przez Big
Maciek81, wybacz, ale jeźdże O II z 1.6 MPI pod maską juz prawie 4 lata i bardzo sobie chwale ten silnik własnie za .... dobre wyciszenie
Nie wiem co jest w Tourze II ale ta niska cena nie wzieła się znikąd Pewnie po prostu zaoszczędzili na matach wygłuszajacych w porównaniu do O II i stąd to wrażenie halasu.
proponowałbym przejażdżkę innym egzemplarzem dla porówania, bo ok, silnik może być słyszalny i zresztą jest, ale jakieś wycie i jęki to nie rozumiem o co chodzi
ale akurat też jestem fanem tego silnika więc może nie jestem obiektywny :szeroki_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Hm, ja swojego często kręcę pod 5k rpm i nie jest specjalnie głośny. Nie wiem, może się przyzwyczaiłem, ale silnik jako taki jest ok pod tym względem. Sporo zależy też od oleju, po wymianie na jakiegoś lepsiejszego castrola (zabijcie, nie pamiętam oznaczenia) jest zauważalnie lepiej jak na fabrycznym.
W trasie nie polecam lecieć szybciej jak 110 km/h na 1.6mpi, bo oprócz hałasu robi się nieekonomicznie. A tak 6-6.5 i gitara. Oczywiście jeśli trzeba to i do 180 rozkręca się względnie dobrze. Kwestia potrzeb i subiektywnych wymagań.
8V czy 16V? Ja wolę 16. Miałem wcześniej 1.6/16V w wydaniu fiata i to po prostu szalało, szczególnie w wyższym zakresie obrotów. Dźwięk piękny. A 8v? Podsumuję krótko: często jak zabieram świeżego pasażera to słyszę "coś cichy ten twój diesel"
jak wybierałem auto to dwa razy jezdziłem octavia tour (I) z silnikiem 1.6 MPI auto miało około 5000 i instalację LPG. Po dodaniu gazu i wejściu na 3-4 tysiace obrotów silnik mocno było słychać, a dzwięk był nieprzyjemny. Dla porownania C4 z silnikiem 1.6 VTi dawała fajny pomruk po dodaniu gazu czego brakuje mi w TSI, który leciutko pomrukuje na 3 tysiącach.
Bez przesady, wcale nie jest głośno. Wrażenie, że jest głośno może brać się z tąd, że na niskich obrotach jest bardzo cicho i jak juz coś się zaczyna dziać, to wydaje się, że jest głośno. Co do dżwieku tego silnika, to rzeczywiście daleko mu do v8, raczej bliżej do motorynki.
Kolego Big, na których matach zaoszczędzili. Pytam, bo chętnie bym dokupił Pewnie z O2 Elegance by pasowały?? :diabelski_usmiech
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Co do dżwieku tego silnika, to rzeczywiście daleko mu do v8
mówimy raczej o 8v
Zamieszczone przez zwolin
Kolego Big, na których matach zaoszczędzili. Pytam, bo chętnie bym dokupił
jeżeli nawet, w co wątpię (ale może się zdziwię) to założenie mat wygłuszających grodzi silnika (bo o te ewentualnie mogłoby chodzić) to nie jest taka prosta sprawa jakby się mogło wydawać IMO.
ale to i tak teoria.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
jakbym miał się na tym króciutkim filmiku opierać to brzmią tak samo, kwestia tego jak jest zestopniowana skrzynia w 1,4 jeżeli chodzi o jazdę z jakąś tam prędkością.
[ Dodano: Pią 11 Mar, 11 22:25 ]
ta za to dość cicha
ehh, takie widać nagrania z kamerek, ale IMO przy jeździe ze stałą prędkością BSE jest bardzo cichy
Komentarz