Jakby ktoś z moich rejonów miał ochotę zostać przewieziony moim 80 konnym bolidem to zapraszam na PW
Sam miałem okazję przed zakupem przejechać się 1.4 i 1.6 - pewnie jakby 1.4 mnie wtedy rozczarował dziś powoziłbym się i30 albo Dacią Duster.
Acha - S3 na tym odcinku jest genialna. Tylko przyznam się, że ostatnio jechałem raczej 160-170 niż 120 . Tak, już wiecie czemu chcę kupić 1,4 80 KM .
Bo zblizasz sie do 24 punktow ?
Bo zbliżam się do końca limitu szczęścia. Jak mam mocne auto, to jadę - trudno się opanować mając pustą autostradę i 8 godzin jazdy przed sobą... Niektórzy mają cierpliwość, ja muszę mieć auto, które cierpliwość wymusi.... A punktów mam o dziwo zero, bo na normalnych drogach jeżdżę w miarę normalnie, a na autostradach nie łapią.
Marektbg, dzięki za propozycję w imieniu wszystkich nieprzejechanych 1,4 . Dobrze, że wybrałeś 1,4 O2 a nie Dustera. Co prawda nie znam Dustera, ale mam w rodzinie Logana, a to braciszek z inną budą. Jak mówią Anglicy "love-hate relationship" - auto pod pewnymi względami świetne (zawieszenie na kiepskie drogi, fotele, w porządku silnik) pod innymi potworne (wyciszenie, wykończenie, blachy, czy raczej to, co ma być blachą, a ugina się jak cienki plastik).
Octavią 1,4 swobodnie rozpędzisz się do tych prędkości, więc to nie tędy droga, problem lezy raczej w głowie :lol:
Zamieszczone przez Maciek81
trudno się opanować mając pustą autostradę
bo jak się ma pustą autostradę przed sobą to myślę, że spokojnie można te kosmiczne prędkości rzędu 160-170km/h rozwijać bez uszczerbku dla zdrowia, słyszałem, że niektórych taka prędkość "zatyka", ale to dotyczyło raczej starszych osób
no i w zasadzie to tylko odpowiednio 10 i 20km/h więcej niż ograniczenie :hmm
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
czy głośność masz na myśli silnik czy powietrze\opony?
Niestety silnik Trochę szkoda, bo po ostatnich zmianach w KD na autostradzie bez obawy o ból głowy nie osiągniesz nawet prędkości dopuszczalnej :| Przyjmując przekłamanie licznika, aby jechać rzeczywiste 140km/h, to licznikowe trzeba by było mieć ok. 155km/h, a przyjmując dopuszczalne 150 km/h, wówczas na liczniku wypadałoby mieć ok. 165 km/h a to oznacza tak wielki hałas, że po prostu nie da się tak jechać
Ale z drugiej strony może to i dobrze... przynajmniej masz pewność, że nie przekroczysz prędkości maksymalnej
to faktycznie głośny silnik na to wychodzi ten 1.6. Na dalekie trasy najlepszy jest diesel, nie widzę innej opcji :wink:
Może i w benzynie cichszy ciut silniczek generalnie, ale jak patrzyłbym na obrotomierz na autostradzie to krew mnie by zalała (a pozatym w autostradowej jeździe wcale niekoniecznie cichszy). Mówię oczywiście w generalności o autach z 5 biegami, nie o dsg.
No niestety w 1.6 jadąc autostradą licznikowe 140 km/h obrotomierz wskazuje ok. 4,2 tys. obr. a chcąc jechać rzeczywiste 140km/h czyli licznikowe ok. 155-160km/h wówczas obroty wynoszą prawie 5 tys.
No niestety w 1.6 jadąc autostradą licznikowe 140 km/h obrotomierz wskazuje ok. 4,2 tys. obr. a chcąc jechać rzeczywiste 140km/h czyli licznikowe ok. 155-160km/h wówczas obroty wynoszą prawie 5 tys.
co Ty masz z tym licznikiem?!
normalnie parzekłamuje o jakieś 10km/h powyżej 120, Tobie o 20?!
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Przekłamanie jest mniej więcej o 10%. Im szybciej jedziesz tym przekłamanie jest większe. Tak więc przy prędkości ok. 150km/h przekłamanie jest jakieś 15km/h Ale mniejsza o to... fakt jest taki, że 1.6 na autostradzie trudno utrzymać nawet dopuszczalną prędkość maksymalną...
nie mniejsza bo wypisujesz dziwne rzeczy, sprawdzam GPS i w O2 (jednej i drugiej) do 120 przekłamuje o 6 a powyżej o 10km/h.
w yarisie na ten przykład praktycznie nie przejkłamuje, jakos tam minimalnie.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ale narzekacie - mnie silnik 1.6 odpowiada i jest git! za te pieniądze i ta klasa auto to naprawdę fajna maszyna jak ktoś chce ciche auto to niech kupi sobie hybrydę
Konkluzja tego tematu chyba jest taka - 1.4 jeździć się nie da bo muł, a 1.6 też nie bo głośno.
Jako behapowiec użytkownikom 1.6 mogę podpowiedzieć jakich ochronników słuchu najlepiej używać :lol: Jak ktoś nie daj boże używa służbowej Octy 1.6 to koniecznie musi mieć zweryfikowaną ocenę ryzyka zawodowego :szeroki_usmiech
Czytam i czytam i widze, panowie ze wszystko wam przeszkadza, wiec przesiadzcie sie na rowery, bedzie ekologicznie :diabelski_usmiech
Są więc tacy, którzy narzekają na swoje fury jeszcze bardziej niż ja... :diabelski_usmiech
Mi Ave też "hałasuje" powyżej 3.000obr... ale wystarczy podkrecić troszkę radio i już jest "cicho"
Zapewniam Cie że 1,9 TDI przy ok 190 km/h przekłamuje blisko 20 km/h
ale każdy na świecie czy Twój?
bo, że Twój to nie dyskutuję
No ale mój jest w doskonałym stanie technicznym z przebiegiem 79 tyś km. na standardowych kółkach 195.... O dziwo na 205/55 R 16 wcale nie był szybszy. :lol: A jak wiadomo w octaviach TDI 110KM montowano 15 rodzajów skrzyń manualnych o tylu samych różnicach w przełożeniach. :-P
Zapewniam Cie że 1,9 TDI przy ok 190 km/h przekłamuje blisko 20 km/h
ale każdy na świecie czy Twój?
bo, że Twój to nie dyskutuję
No ale mój jest w doskonałym stanie technicznym z przebiegiem 79 tyś km. na standardowych kółkach 195.... O dziwo na 205/55 R 16 wcale nie był szybszy. :lol: A jak wiadomo w octaviach TDI montowano 15 rodzajów skrzyń manualnych o tylu samych różnicach w przełożeniach. :-P
hmm, nie wiem za bardzo o co Ci chodzi, ale prawdopodobnie masz rację
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Mnie przekłamuje według GPSa(MIO) o 5-8km/h w zależności od prędkości. Co do głośności to wiadomo, że benzynowe silniki powyżej pewnych obrotów silnika wyją, a Octavia to niestety klasa aut kompaktowych, więc nie wymagajmy zbyt wiele :P
Komentarz