Strzał jest jak ściągasz nogę na bok lub do tyłu ze sprzęgła i ono samo Ci wraca do góry. Jak zatrzymuje się u góry na ograniczniku jest charakterystyczny strzał.
a jak masz pedał sprzęgła w połowie i zabierasz nogę to jeszcze strzał czy już nie?
przyznam się że nie słyszę uderzenia ogranicznika, ale to pewnie dlatego, iż silnik jest wtedy głośniejszy...
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
a jak masz pedał sprzęgła w połowie i zabierasz nogę to jeszcze strzał czy już nie?
Na moje jest. Bo sprzęgło masz w połowie, ale auto stoi. Później puszczasz i nie masz momentu na pół sprzęgle. Różnica może być taka, że przy puszczaniu z samego dołu tarcza zbliży się do docisku z większym impetem i przez to minimalnie szybciej sklei, ale to są różnice tak małe, że myślę iż można je pominąć.
Było: 117,5KM / 238,9 Nm
Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport -> MOJA SKODA <-
Karql, mnie chodzi o sytuacje gdzie trzymam obroty na 2200obr/min i sprzeglo mam wcisniete do konca, po czym puszczam sprzeglo do konca i gaz wciskam do konca. Sprawdzalem przerozne warianty ruszania i ten jest chyba najbardziej efektywny. Wiadomo, ze mozna puscic wolniej sprzeglo i ruszyc troche wolniej bo nie o to chodzi, zeby z pod kazdych swiatel "strzelac". Natomiast sa sytuacje kiedy przydaje sie takie strzelenie.
Co do tego, ze przy 145KM i 300Nm nie mozesz ruszyc to cos jest nie tak. Albo nie umiesz po prostu ruszyc albo opony lyse, albo nawierzchnia slaba.. Poza tym musisz wybadac, w ktorym momencie zrywa trakcje jak sa za wysokie obroty.
Tutaj mialem obroty blizej 2500obr/min i juz nie ruszl tak jak powinien i moze.
To i tak nie jest tak jak najelpiej ruszylem. Ostatnio nie krecilem tylko czasy z Arturem mierzylismy i przy 2200obr/min najlepszy czas byl i najlepiej auto startowalo. Pozostaje kwestia tego do kiedy ciagnac dany bieg bo w pewnym momencie jest spadek mocy i dupa.
Wiadomo, ze mozna puscic wolniej sprzeglo i ruszyc troche wolniej bo nie o to chodzi, zeby z pod kazdych swiatel "strzelac". Natomiast sa sytuacje kiedy przydaje sie takie strzelenie.
No ja zmierzam do tego, że szybciej ruszam nie strzelając, do tego czując trakcję.
Zamieszczone przez octaviars1
Co do tego, ze przy 145KM i 300Nm nie mozesz ruszyc to cos jest nie tak. Albo nie umiesz po prostu ruszyc albo opony lyse, albo nawierzchnia slaba.. Poza tym musisz wybadac, w ktorym momencie zrywa trakcje jak sa za wysokie obroty.
Jak mówiłem próbowałem wariantów z różnymi obrotami. Opony Nówki Potenzy RE050A, asfalt dobry. Kończyło się zerwaniem trakcji.
Dodatkowo widzisz ile czynników wchodzi, a co będzie jak będą chociaż minimalne koleiny na skrzyżowaniu, albo piasek, albo mokro. Robisz strzał tracisz trakcje, jak ujmiesz gaz i ją odzyskasz to ja już jestem przed tobą
Zamieszczone przez octaviars1
Tutaj mialem obroty blizej 2500obr/min i juz nie ruszl tak jak powinien i moze.
Tutaj też masz przykład minimalnie za duże obroty i już jest gorzej. Przy zmianie na 2 jeszcze nie odzyskałeś trakcji przez co dwójka weszła na niższe obroty niż powinna. Dodatkowo trzymanie idealnych obrotów też ciężka sprawa, jak masz jeszcze obserwować światła i co się dzieje wokół Ciebie.
Dalej uważam, że jest to bez sensu
Zamieszczone przez octaviars1
Pozostaje kwestia tego do kiedy ciagnac dany bieg bo w pewnym momencie jest spadek mocy i dupa.
Tutaj najlepiej by było mieć wykres mocy na kołach, i przełożenia skrzyni biegów. Zmiana powinna wyglądać tak, że zmieniając bieg za peakiem mocy lądujesz po drugiej stronie w tym samym miejscu. Jeśli nie miałeś programu robionego to na 95% 4.5k obrotów jest za dużo na zmianę biegów. Jeśli miałeś to mogło się to trochę wydłużyć. Jak jak sobie liczyłem to wyszło mi, że najefektywniej mam tak:
1->2 4400
2->3 4300
3->4 4200
4->5 4200
Było: 117,5KM / 238,9 Nm
Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport -> MOJA SKODA <-
octaviars1 musisz wyczuc do kiedy ciągnąć dany bieg :diabelski_usmiech 180 KM, przy 5500 obr/min u mnie wygląda to tak i wg tego nie trzeba ciągnąć poza 5500 bo dalej moc zaczyna spadać :diabelski_usmiech ALE im dalej ciagniesz dany bieg tym kolejny zapina sie z wyższych obrotów dlatego postartuj pare razy i wyczuj auto nikt Ci nie podpowie jak sam tego nie ogarniesz :diabelski_usmiech
co do trakcji nie ma złotych obrotów ja próbuje z np 2500/3000 i co z tego że na początku mi nie zapiszczy tylko ruszy z maxymalną przyczepnopscią jak potem dasz gaz w podłoge i piszczy nie idzie ruszyć tak na pełnym gazie żeby nie zapiszczało trzeba odejmować :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 25 Wrz, 12 17:52 ]
z karolem sie zgodze bo co prawda juz dokładnie nie pamiętam ale poprzednia octavia tdi 101km też w tych granicach najlepiej sie zbierała :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 25 Wrz, 12 18:06 ]
przytocze takie coś z danych technicznych :
Octavia 2 RS 200KM 2.0T rozmiar opony:195/65R15
Octavia 1 RS 180KM 1.8T rozmiar opony:205/55R16
pisza ze to są koła na jakich auto powinno z fabryki wyjśc
czemu 200konne auto ma mniejsze tarcze i zaciski??
przytocze takie coś z danych technicznych :
Octavia 2 RS 200KM 2.0T rozmiar opony:195/65R15
Octavia 1 RS 180KM 1.8T rozmiar opony:205/55R16
pisza ze to są koła na jakich auto powinno z fabryki wyjśc
czemu 200konne auto ma mniejsze tarcze i zaciski??
skąd wziąłeś takie bzdury?
O1 RS 180KM 1.8T - 205/55R16 lub za dopłatą 225/45R17
O2 RS 200KM 2.0 T - 225/45R17 lub za dopłatą 225/40R18
Ale ja nie mam zadnych problemow z dynamicznym ruszaniem ani z ruszaniem ze "strzelaniem ze sprzegla" czy ze zmiana biegow. Po prostu tak sie zastanawiam do kiedy moge go przeciagnac ale zdarzylo mi sie, ze za daleko i moc zaczynala spadac.
Ostatnio od 0-100km/h zrobilem 7.5sek. Mierzone akcelerometrem.
kiedyś to sprawdzałem kręcąc do różnych obrotów, rozpoczynając rozpędzanie z 2ki, żeby wyeliminować kwestię różnych startów. Każdym sposobem kilka prób z których wyciągałem średnią. Czyli np.
2 - 6500 > 3 - 6500 > 4 - 6500 > 5
2 - 6000 > 3 - 6000 > 4 - 6000 > 5
2 - 5500 > 3 - 5500 > 4 - 5500 > 5
Przy próbach nagrywałem filmy aparatem co pozwoliło na późniejsze "mierzenie" czasów i robienie notatek na spokojnie. Wyszło mi wtedy, że opłacało się pociągnąć niższy bieg wyżej z powodu przełożeń skrzyni pomimo tego, że moc spadała. Ale też nie do odcięcia. 6250 o ile dobrze pamietam było wtedy ideałem dla Mazdy przy odcięciu 6700 a max mocy przy 5200.
Warto pamiętać o tym, że dla każdego auta (skrzynia, przeróbki i przebieg mocy i momentu) będzie to indywidualne i nie ma uniwersalnej recepty. Chyba że mowa o serii.
octaviars1,
jak mi dostarczysz wykres mocy (wystarczy moc co 500 obr w kW) oraz przełożenia skrzyni to wrzucę wszystko do cartesta i zapodam Ci dokładnie co i jak...
PS dla 1.8TSI z wykresem z danych producenta (250Nm@1500-4500) podaje strzał przy 1400 obr jako najszybszy start (czyli 220Nm przy przełożeniach 1'ka --> 3.788 główne -->3.647)
Z innej beczki, z gatunku poprawiających mi humor, wracam wczoraj obwodnicą krakowską w stronę zakopanego, ustawiam się na prawym skrajnym pasie przy zjeździe na Łagiewniki. Od pewnego czasu obserwuję już we wstecznym skaczące raz na lewym raz na prawym niebieskie światła zenonów. Na kilkanaście metrów przed wjazdem na ślimak owe światła wykwitają w moich wstecznych lusterkach, przylepiając mi się do dupsztala czyli wielokrotnie wałkowany już przeze mnie scenariusz. Zapala mi się więc lampka lekkiego współzawodnictwa niestety studzona przez pilota czyli małżonkę :twisted: W każdym razie daje lewy kierunkowskaz i na tyle by nie wzbudzić większego protestu pilota (gdzie tak pędzisz,nie spieszy się nam itp. itd) idę trochę ostrzej lewym, pierwszy łuk w prawo, zenony oddalają się, drugi w lewo i zenony nikną całkiem. Chwila prostej i zenony dopiero majestatycznie wyłaniają się zza zakrętu by za chwile już na prostej pojawił się ryk kręconego silnika. Jako że zaraz są światła i zapala się czerwone posłusznie zatrzymuję się na prawym, zenony na lewym ale.... nie na wysokości mojego auta tylko o długość z tyłu chyba by nie nawiązać kontaktu wzrokowego :P Światła się zmianiają i myślę że teraz nastąpi atak, dlatego trochę pociskam prawej i ruszam dynamicznie, a tu nic zenony jadą prawie równo ze mną ale kawałek z tyłu, prawda wychodzi na jak za kilka metrów - przecież droga prowadzi lekkim lukiem w lewo :lol: Za zakrętem na prostej słyszę ryk silnika i wyprzedza mnie BMW E36 w wersji coupe na obniżonym zawiasie i tu najlepsze - w środku kark który nawet nie spogląda w prawo (przecież się odegrał co nie) w profi kubełku z uszami i zapięty w szelkowe pasy, fotel pasażera też kubeł :zlosnik1: Mknie dalej aż do kolejnego łuczku przed którym oczywiście na dłużej zapalają się światła stopu (ten zakręt można spokojnie polecieć bez hamowania) by za nim oczywiście depnąć. Profi mistrz prostej pełną gębą :diabelski_usmiech
Teraz pracuję, więc ciężko znaleźć czas natomiast na pewno przyśpieszy jakbyś podał następujące dane:
Przełożenia biegów włącznie z głównym
Moc w kW co 500obr podana aż do odcinki
Masa auta (bez masa kierowcy + masa paliwa + masa kół)
Wielkość kół
Wielkość auta (prześwit, wysokość, szerokość, długość, współczynnik oporu powietrza)
Te dwa pierwsze są najważniejsze, bo dane budy mogę skopiować z O2FL
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
okazuje się, że nie koniecznie trza biegać koło drewnianego kościoła, by zarobić cegłą w łeb. :twisted:
ja baran myślałem, że wystarczy wpisać: seria typ motorowni a patencior pluje jak lama odpowiedzią.
Tym czasem jak sztubakowi zadałeś mi lekcję do odrobienia, zapominając, że pierwsze nauki pobierałem na początku połowy ubiegłego wieku. Owszem calówką siem nauczyłem posługiwać będąc jeszcze szczylem, ale nie wyobrażam sobie jak bym wylazł spod Adeli mierząc jej prześwit, pomijając już samo wejście.
Wygląda na to, że wpierw mnie śmierć zagryzie. Nim swymi ronczentami pianisty, bowiem położone na klawiaturze instrumenta same grają, dokopię się do wyników Cię sadysfakcjonujących, by mi udzielić odpowiedzi. Zatem jak mi resztka życia miłym, wycofuję się z pytajki, albowiem w szukajce też nie znajdę.
Więc nie marnuj specjalnie czasu, bowiem praca w tych czasach, to najważniejsza rzecz.
pozdr.
Dane techniczne Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW 2006-2012 - wyczerpujące informacje (wymiary, osiągi, spalanie) na temat wersji nadwoziowych i silników wszystkich modeli Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW 2006-2012.
Le-Ce, chodzi o to że wszystkie te dane były podawane przez producenta i trzeba tylko poszukać na necie (na co w chwili obecnej nie mam po prostu czasu) a nie koniecznie rozbierać skrzynię i liczyć ząbki ;-)
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
a nie koniecznie rozbierać skrzynię i liczyć ząbki
Jasne...aczkolwiek w mym wydaniu wypadły by wszystkie graty ze skrzynki a policzenie
pozostałego jeszcze uzębienia było by już mniejszym problemem o ile dało się by zebrać je do liczenia zakładając ponadto, iż nie spłynęły wraz oleistą śliną do ścieku. :diabelski_usmiech
[ Dodano: Czw 27 Wrz, 12 00:19 ] misiekwaw, natomiast OI RS ma taki lacz seryjnie według mnie: 205/50 r17, podane przez Ciebie wymiary nie występowały, chyba że te 225 za jakąś dopłatą na profilu 45. 16 calówki w rs są w Fabii I.
Le-Ce, ok znalazłem dane dla Adeli (Ocatvia 1.8T 150KM)
Dane o mocy z Twojego wykresu reszta z netu
Przekładnia
Główna : 3.684
I. 3.30
II. 1.94
III. 1.31
IV. 1.03
V. 0.84
I tak
Start: Optimum to 5900obr i strzał.
aczkolwiek bardzo mała różnica w czasie do 100tki jest przy
a) strzałach z zakresu 4700-6500 obr
b) "ślizg" przy obrotach 2500-3500 obr
Optymalne zmiany biegów:
1. przy 6500 obr (64km/h)
2. przy 6500 obr (110km/h)
3. przy 6330 obr (159km/h)
4. przy 6310 obr (203km/h)
Czasy
100km/h - 9,06s
140km/h - 18,01s
200km/h - 64,81s
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
[ Dodano: Czw 27 Wrz, 12 00:19 ] misiekwaw, natomiast OI RS ma taki lacz seryjnie według mnie: 205/50 r17, podane przez Ciebie wymiary nie występowały, chyba że te 225 za jakąś dopłatą na profilu 45. 16 calówki w rs są w Fabii I.
masz rację z tym że 205 a nie 225, mylisz się że fabrycznie wychodziła na 17tce. W Polsce na 100% na 16tce, jak kupowałem w 2004 ASZta mocno się tym interesowałem, zresztą później znalezienie na rynku wtórnym 17tek graniczyło z cudem ale w końcu mi się udało :zlosnik:
W Czechach na 100% na 16tce, w Niemczech nie jestem pewny ale patrząc po mobile.de to tam gdzie zachowały się fabryczne felgi często widać 16tki.
Komentarz