400m czyli drogowe i nie tylko przygody równoległe - cd

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorr
    RS
    • 2011
    • 2110

    Zamieszczone przez Karql
    Zamieszczone przez Zorr
    czy to już strzał?
    Strzał jest jak ściągasz nogę na bok lub do tyłu ze sprzęgła i ono samo Ci wraca do góry. Jak zatrzymuje się u góry na ograniczniku jest charakterystyczny strzał.
    a jak masz pedał sprzęgła w połowie i zabierasz nogę to jeszcze strzał czy już nie?
    przyznam się że nie słyszę uderzenia ogranicznika, ale to pewnie dlatego, iż silnik jest wtedy głośniejszy...
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz

    • Karql
      L&K
      • 2010
      • 1124

      Zamieszczone przez Zorr
      a jak masz pedał sprzęgła w połowie i zabierasz nogę to jeszcze strzał czy już nie?
      Na moje jest. Bo sprzęgło masz w połowie, ale auto stoi. Później puszczasz i nie masz momentu na pół sprzęgle. Różnica może być taka, że przy puszczaniu z samego dołu tarcza zbliży się do docisku z większym impetem i przez to minimalnie szybciej sklei, ale to są różnice tak małe, że myślę iż można je pominąć.
      Było: 117,5KM / 238,9 Nm
      Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

      -> MOJA SKODA <-

      Komentarz

      • TomekRs
        RS
        • 2011
        • 1670

        Karql, mnie chodzi o sytuacje gdzie trzymam obroty na 2200obr/min i sprzeglo mam wcisniete do konca, po czym puszczam sprzeglo do konca i gaz wciskam do konca. Sprawdzalem przerozne warianty ruszania i ten jest chyba najbardziej efektywny. Wiadomo, ze mozna puscic wolniej sprzeglo i ruszyc troche wolniej bo nie o to chodzi, zeby z pod kazdych swiatel "strzelac". Natomiast sa sytuacje kiedy przydaje sie takie strzelenie.

        Co do tego, ze przy 145KM i 300Nm nie mozesz ruszyc to cos jest nie tak. Albo nie umiesz po prostu ruszyc albo opony lyse, albo nawierzchnia slaba.. Poza tym musisz wybadac, w ktorym momencie zrywa trakcje jak sa za wysokie obroty.

        Tutaj mialem obroty blizej 2500obr/min i juz nie ruszl tak jak powinien i moze.

        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4CicI7zOxbE&feature=plcp[/youtube]

        a zobacz co tutaj sie stalo jak za wysoko krecilem na starcie

        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y2LGcTg7sHs&feature=plcp[/youtube]

        To i tak nie jest tak jak najelpiej ruszylem. Ostatnio nie krecilem tylko czasy z Arturem mierzylismy i przy 2200obr/min najlepszy czas byl i najlepiej auto startowalo. Pozostaje kwestia tego do kiedy ciagnac dany bieg bo w pewnym momencie jest spadek mocy i dupa.

        Komentarz

        • Karql
          L&K
          • 2010
          • 1124

          Zamieszczone przez octaviars1
          Wiadomo, ze mozna puscic wolniej sprzeglo i ruszyc troche wolniej bo nie o to chodzi, zeby z pod kazdych swiatel "strzelac". Natomiast sa sytuacje kiedy przydaje sie takie strzelenie.
          No ja zmierzam do tego, że szybciej ruszam nie strzelając, do tego czując trakcję.

          Zamieszczone przez octaviars1
          Co do tego, ze przy 145KM i 300Nm nie mozesz ruszyc to cos jest nie tak. Albo nie umiesz po prostu ruszyc albo opony lyse, albo nawierzchnia slaba.. Poza tym musisz wybadac, w ktorym momencie zrywa trakcje jak sa za wysokie obroty.
          Jak mówiłem próbowałem wariantów z różnymi obrotami. Opony Nówki Potenzy RE050A, asfalt dobry. Kończyło się zerwaniem trakcji.

          Dodatkowo widzisz ile czynników wchodzi, a co będzie jak będą chociaż minimalne koleiny na skrzyżowaniu, albo piasek, albo mokro. Robisz strzał tracisz trakcje, jak ujmiesz gaz i ją odzyskasz to ja już jestem przed tobą

          Zamieszczone przez octaviars1
          Tutaj mialem obroty blizej 2500obr/min i juz nie ruszl tak jak powinien i moze.
          Tutaj też masz przykład minimalnie za duże obroty i już jest gorzej. Przy zmianie na 2 jeszcze nie odzyskałeś trakcji przez co dwójka weszła na niższe obroty niż powinna. Dodatkowo trzymanie idealnych obrotów też ciężka sprawa, jak masz jeszcze obserwować światła i co się dzieje wokół Ciebie.

          Dalej uważam, że jest to bez sensu

          Zamieszczone przez octaviars1
          Pozostaje kwestia tego do kiedy ciagnac dany bieg bo w pewnym momencie jest spadek mocy i dupa.
          Tutaj najlepiej by było mieć wykres mocy na kołach, i przełożenia skrzyni biegów. Zmiana powinna wyglądać tak, że zmieniając bieg za peakiem mocy lądujesz po drugiej stronie w tym samym miejscu. Jeśli nie miałeś programu robionego to na 95% 4.5k obrotów jest za dużo na zmianę biegów. Jeśli miałeś to mogło się to trochę wydłużyć. Jak jak sobie liczyłem to wyszło mi, że najefektywniej mam tak:

          1->2 4400
          2->3 4300
          3->4 4200
          4->5 4200
          Było: 117,5KM / 238,9 Nm
          Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

          -> MOJA SKODA <-

          Komentarz

          • adi747
            L&K
            • 2008
            • 1138

            octaviars1 musisz wyczuc do kiedy ciągnąć dany bieg :diabelski_usmiech 180 KM, przy 5500 obr/min u mnie wygląda to tak i wg tego nie trzeba ciągnąć poza 5500 bo dalej moc zaczyna spadać :diabelski_usmiech ALE im dalej ciagniesz dany bieg tym kolejny zapina sie z wyższych obrotów dlatego postartuj pare razy i wyczuj auto nikt Ci nie podpowie jak sam tego nie ogarniesz :diabelski_usmiech
            co do trakcji nie ma złotych obrotów ja próbuje z np 2500/3000 i co z tego że na początku mi nie zapiszczy tylko ruszy z maxymalną przyczepnopscią jak potem dasz gaz w podłoge i piszczy nie idzie ruszyć tak na pełnym gazie żeby nie zapiszczało trzeba odejmować :diabelski_usmiech

            [ Dodano: Wto 25 Wrz, 12 17:52 ]
            z karolem sie zgodze bo co prawda juz dokładnie nie pamiętam ale poprzednia octavia tdi 101km też w tych granicach najlepiej sie zbierała :diabelski_usmiech

            [ Dodano: Wto 25 Wrz, 12 18:06 ]
            przytocze takie coś z danych technicznych :
            Octavia 2 RS 200KM 2.0T rozmiar opony:195/65R15
            Octavia 1 RS 180KM 1.8T rozmiar opony:205/55R16
            pisza ze to są koła na jakich auto powinno z fabryki wyjśc
            czemu 200konne auto ma mniejsze tarcze i zaciski??
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
            2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
            JEST
            megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
            octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
            octavia 2 2.0TDI BKD

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              Zamieszczone przez adi747
              przytocze takie coś z danych technicznych :
              Octavia 2 RS 200KM 2.0T rozmiar opony:195/65R15
              Octavia 1 RS 180KM 1.8T rozmiar opony:205/55R16
              pisza ze to są koła na jakich auto powinno z fabryki wyjśc
              czemu 200konne auto ma mniejsze tarcze i zaciski??
              skąd wziąłeś takie bzdury?

              O1 RS 180KM 1.8T - 205/55R16 lub za dopłatą 225/45R17
              O2 RS 200KM 2.0 T - 225/45R17 lub za dopłatą 225/40R18
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • TomekRs
                RS
                • 2011
                • 1670

                Ale ja nie mam zadnych problemow z dynamicznym ruszaniem ani z ruszaniem ze "strzelaniem ze sprzegla" czy ze zmiana biegow. Po prostu tak sie zastanawiam do kiedy moge go przeciagnac ale zdarzylo mi sie, ze za daleko i moc zaczynala spadac.

                Ostatnio od 0-100km/h zrobilem 7.5sek. Mierzone akcelerometrem.

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  kiedyś to sprawdzałem kręcąc do różnych obrotów, rozpoczynając rozpędzanie z 2ki, żeby wyeliminować kwestię różnych startów. Każdym sposobem kilka prób z których wyciągałem średnią. Czyli np.
                  2 - 6500 > 3 - 6500 > 4 - 6500 > 5
                  2 - 6000 > 3 - 6000 > 4 - 6000 > 5
                  2 - 5500 > 3 - 5500 > 4 - 5500 > 5

                  Przy próbach nagrywałem filmy aparatem co pozwoliło na późniejsze "mierzenie" czasów i robienie notatek na spokojnie. Wyszło mi wtedy, że opłacało się pociągnąć niższy bieg wyżej z powodu przełożeń skrzyni pomimo tego, że moc spadała. Ale też nie do odcięcia. 6250 o ile dobrze pamietam było wtedy ideałem dla Mazdy przy odcięciu 6700 a max mocy przy 5200.
                  Warto pamiętać o tym, że dla każdego auta (skrzynia, przeróbki i przebieg mocy i momentu) będzie to indywidualne i nie ma uniwersalnej recepty. Chyba że mowa o serii.
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • Zorr
                    RS
                    • 2011
                    • 2110

                    octaviars1,
                    jak mi dostarczysz wykres mocy (wystarczy moc co 500 obr w kW) oraz przełożenia skrzyni to wrzucę wszystko do cartesta i zapodam Ci dokładnie co i jak...

                    PS dla 1.8TSI z wykresem z danych producenta (250Nm@1500-4500) podaje strzał przy 1400 obr jako najszybszy start (czyli 220Nm przy przełożeniach 1'ka --> 3.788 główne -->3.647)

                    zmiany biegów
                    6000 obr
                    6000 obr
                    5720 obr
                    5560 obr
                    5340 obr


                    PS2. Dla 1.9TDi 105KM pokazuje zmiany biegów przy
                    4390 obr
                    4170 obr
                    4020 obr
                    3940 obr
                    Start z 1900obr
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz

                    • Le-Ce
                      L&K
                      • 2010
                      • 1313
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      Zorr,

                      a jak w tym wynalazku quote="Zorr"]cartest[/quote]
                      wyjdzie moja Adela :?:
                      Moja ADELA

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                      i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                      Komentarz

                      • Skfarek
                        RS
                        • 2010
                        • 4795
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        Z innej beczki, z gatunku poprawiających mi humor, wracam wczoraj obwodnicą krakowską w stronę zakopanego, ustawiam się na prawym skrajnym pasie przy zjeździe na Łagiewniki. Od pewnego czasu obserwuję już we wstecznym skaczące raz na lewym raz na prawym niebieskie światła zenonów. Na kilkanaście metrów przed wjazdem na ślimak owe światła wykwitają w moich wstecznych lusterkach, przylepiając mi się do dupsztala czyli wielokrotnie wałkowany już przeze mnie scenariusz. Zapala mi się więc lampka lekkiego współzawodnictwa niestety studzona przez pilota czyli małżonkę :twisted: W każdym razie daje lewy kierunkowskaz i na tyle by nie wzbudzić większego protestu pilota (gdzie tak pędzisz,nie spieszy się nam itp. itd) idę trochę ostrzej lewym, pierwszy łuk w prawo, zenony oddalają się, drugi w lewo i zenony nikną całkiem. Chwila prostej i zenony dopiero majestatycznie wyłaniają się zza zakrętu by za chwile już na prostej pojawił się ryk kręconego silnika. Jako że zaraz są światła i zapala się czerwone posłusznie zatrzymuję się na prawym, zenony na lewym ale.... nie na wysokości mojego auta tylko o długość z tyłu chyba by nie nawiązać kontaktu wzrokowego :P Światła się zmianiają i myślę że teraz nastąpi atak, dlatego trochę pociskam prawej i ruszam dynamicznie, a tu nic zenony jadą prawie równo ze mną ale kawałek z tyłu, prawda wychodzi na jak za kilka metrów - przecież droga prowadzi lekkim lukiem w lewo :lol: Za zakrętem na prostej słyszę ryk silnika i wyprzedza mnie BMW E36 w wersji coupe na obniżonym zawiasie i tu najlepsze - w środku kark który nawet nie spogląda w prawo (przecież się odegrał co nie) w profi kubełku z uszami i zapięty w szelkowe pasy, fotel pasażera też kubeł :zlosnik1: Mknie dalej aż do kolejnego łuczku przed którym oczywiście na dłużej zapalają się światła stopu (ten zakręt można spokojnie polecieć bez hamowania) by za nim oczywiście depnąć. Profi mistrz prostej pełną gębą :diabelski_usmiech
                        Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                        6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                        Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          Skfarek, może miał kubełek za słabo przykręcony i bał sie że wyleci z niego na zakręcie? :diabelski_usmiech
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Skfarek
                            RS
                            • 2010
                            • 4795
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            piramida, a może kubeł był narzędziem zdobniczym a nie narzędziem pracy :diabelski_usmiech
                            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                            Komentarz

                            • Zorr
                              RS
                              • 2011
                              • 2110

                              Zamieszczone przez Le-Ce
                              Zorr,

                              a jak w tym wynalazku quote="Zorr"]cartest
                              wyjdzie moja Adela :?:[/quote]

                              Teraz pracuję, więc ciężko znaleźć czas natomiast na pewno przyśpieszy jakbyś podał następujące dane:

                              Przełożenia biegów włącznie z głównym
                              Moc w kW co 500obr podana aż do odcinki

                              Masa auta (bez masa kierowcy + masa paliwa + masa kół)
                              Wielkość kół
                              Wielkość auta (prześwit, wysokość, szerokość, długość, współczynnik oporu powietrza)

                              Te dwa pierwsze są najważniejsze, bo dane budy mogę skopiować z O2FL
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz

                              • Le-Ce
                                L&K
                                • 2010
                                • 1313
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                Zorr,

                                okazuje się, że nie koniecznie trza biegać koło drewnianego kościoła, by zarobić cegłą w łeb. :twisted:
                                ja baran myślałem, że wystarczy wpisać: seria typ motorowni a patencior pluje jak lama odpowiedzią.
                                Tym czasem jak sztubakowi zadałeś mi lekcję do odrobienia, zapominając, że pierwsze nauki pobierałem na początku połowy ubiegłego wieku. Owszem calówką siem nauczyłem posługiwać będąc jeszcze szczylem, ale nie wyobrażam sobie jak bym wylazł spod Adeli mierząc jej prześwit, pomijając już samo wejście.
                                Wygląda na to, że wpierw mnie śmierć zagryzie. Nim swymi ronczentami pianisty, bowiem położone na klawiaturze instrumenta same grają, dokopię się do wyników Cię sadysfakcjonujących, by mi udzielić odpowiedzi. Zatem jak mi resztka życia miłym, wycofuję się z pytajki, albowiem w szukajce też nie znajdę.
                                Więc nie marnuj specjalnie czasu, bowiem praca w tych czasach, to najważniejsza rzecz.
                                pozdr.
                                Moja ADELA

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                Komentarz

                                • adi747
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1138

                                  ze strony auto centrum dane techniczne :diabelski_usmiech a rs mój seryjnie ma 17nastki więc dlatego mnie to zastanawia
                                  Dane techniczne Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW 2006-2012 - wyczerpujące informacje (wymiary, osiągi, spalanie) na temat wersji nadwoziowych i silników wszystkich modeli Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TFSI 200KM 147kW 2006-2012.
                                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                  była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                  2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                  JEST
                                  megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                  octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                  octavia 2 2.0TDI BKD

                                  Komentarz

                                  • Zorr
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2110

                                    Le-Ce, chodzi o to że wszystkie te dane były podawane przez producenta i trzeba tylko poszukać na necie (na co w chwili obecnej nie mam po prostu czasu) a nie koniecznie rozbierać skrzynię i liczyć ząbki ;-)
                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                    Komentarz

                                    • Le-Ce
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1313
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      Zamieszczone przez Zorr
                                      a nie koniecznie rozbierać skrzynię i liczyć ząbki
                                      Jasne...aczkolwiek w mym wydaniu wypadły by wszystkie graty ze skrzynki a policzenie
                                      pozostałego jeszcze uzębienia było by już mniejszym problemem o ile dało się by zebrać je do liczenia zakładając ponadto, iż nie spłynęły wraz oleistą śliną do ścieku. :diabelski_usmiech
                                      Moja ADELA

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                      i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        Zamieszczone przez adi747
                                        ze strony auto centrum dane techniczne :diabelski_usmiech a rs mój seryjnie ma 17nastki więc dlatego mnie to zastanawia
                                        http://www.autocentrum.pl/dane-techn...2.0-tfsi-200km
                                        I pojemność podana z 2.0TDI... full profeska, zawsze poważałem tą stronę :szeroki_usmiech
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • Mihau
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 7460
                                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                          I DSG7 którego tam nie było
                                          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                          Komentarz

                                          • adi747
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1138

                                            macie jakiś inne wiarygodne stronki to podajcie :diabelski_usmiech mało siedze w skodzie jeszcze więc nie wiem dokładnie co kiedy było
                                            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                            była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                            2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                            JEST
                                            megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                            octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                            octavia 2 2.0TDI BKD

                                            Komentarz

                                            • Klosiak
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 41

                                              Nie wiem na ile wiarygodne ale ja auta sobie sprawdzam tutaj...



                                              Mozna robic pojedynki i podobne rzeczy
                                              Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

                                              Komentarz

                                              • sew1981
                                                RS
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2009
                                                • 10918
                                                • Fiat

                                                adi747, to pora zacząć się interesować :wink:
                                                proszę tu jest wiarygodniej o OII rs:


                                                [ Dodano: Czw 27 Wrz, 12 00:19 ]
                                                misiekwaw, natomiast OI RS ma taki lacz seryjnie według mnie: 205/50 r17, podane przez Ciebie wymiary nie występowały, chyba że te 225 za jakąś dopłatą na profilu 45. 16 calówki w rs są w Fabii I.

                                                Komentarz

                                                • Zorr
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2110

                                                  Le-Ce, ok znalazłem dane dla Adeli (Ocatvia 1.8T 150KM)

                                                  Dane o mocy z Twojego wykresu reszta z netu
                                                  Przekładnia
                                                  Główna : 3.684
                                                  I. 3.30
                                                  II. 1.94
                                                  III. 1.31
                                                  IV. 1.03
                                                  V. 0.84

                                                  I tak
                                                  Start: Optimum to 5900obr i strzał.
                                                  aczkolwiek bardzo mała różnica w czasie do 100tki jest przy
                                                  a) strzałach z zakresu 4700-6500 obr
                                                  b) "ślizg" przy obrotach 2500-3500 obr

                                                  Optymalne zmiany biegów:
                                                  1. przy 6500 obr (64km/h)
                                                  2. przy 6500 obr (110km/h)
                                                  3. przy 6330 obr (159km/h)
                                                  4. przy 6310 obr (203km/h)

                                                  Czasy
                                                  100km/h - 9,06s
                                                  140km/h - 18,01s


                                                  200km/h - 64,81s
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz

                                                  • misiekwaw
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 7715
                                                    • Ford

                                                    Zamieszczone przez sew1981
                                                    [ Dodano: Czw 27 Wrz, 12 00:19 ]
                                                    misiekwaw, natomiast OI RS ma taki lacz seryjnie według mnie: 205/50 r17, podane przez Ciebie wymiary nie występowały, chyba że te 225 za jakąś dopłatą na profilu 45. 16 calówki w rs są w Fabii I.
                                                    masz rację z tym że 205 a nie 225, mylisz się że fabrycznie wychodziła na 17tce. W Polsce na 100% na 16tce, jak kupowałem w 2004 ASZta mocno się tym interesowałem, zresztą później znalezienie na rynku wtórnym 17tek graniczyło z cudem ale w końcu mi się udało :zlosnik:

                                                    W Czechach na 100% na 16tce, w Niemczech nie jestem pewny ale patrząc po mobile.de to tam gdzie zachowały się fabryczne felgi często widać 16tki.



                                                    tutaj pieknie widać wielkośc felg



                                                    No i Ci panowie też nie zwykli pisać bzdur:



                                                    Do tego bym się nie przywiązywał ale potwierdza:



                                                    W naszym serwisie pomożemy w wyborze odpowiednich opon do Twojego samochodu. Sprawdź jakie opony pasują do Skoda Octavia Hatchback I 1.8 T RS.
                                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                    http://www.disi-tune.pl
                                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                    Był WRX
                                                    Była Octa

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...