400m czyli drogowe i nie tylko przygody równoległe - cd

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kowal 2002, doklanie jak Daily 3.0, tam jedynki w ciagu 4 lat jazdy uzywalem doslownie parenascie razy, w 2.8 unijet tez nawet rzadko, a w obecnej firmie swego czasu jezdzil taki 2.8 z kontenerem jak mala ciezarowka i przelozenia mial nie do podjebania (chyba byl inny most), na 6 biegu zjezdzalem po slimaku z autostrady pod gorke jakies 50-60 kmh i nawet nie jeczal (zaladowany), normalnie jak w Mercedesie Atego.

    Komentarz

    • adi747
      L&K
      • 2008
      • 1138

      dzisiaj ze spota wracaliśmy z Jarkiem i powiem tak 1.9TDI vs 1.8T i byłem zdziwiony że w poszczególnych etapach nie mogłem go dojść :diabelski_usmiech oba auta podobno seria
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
      2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
      JEST
      megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
      octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
      octavia 2 2.0TDI BKD

      Komentarz

      • looker
        RS
        • 2008
        • 1886
        • Octavia II (1Z3)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        Jakie to TDI jest ?
        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

        Komentarz

        • adi747
          L&K
          • 2008
          • 1138

          ASZ 130 Km :diabelski_usmiech
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
          2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
          JEST
          megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
          octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
          octavia 2 2.0TDI BKD

          Komentarz

          • looker
            RS
            • 2008
            • 1886
            • Octavia II (1Z3)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            No to ma ok. 140KM w serii... Z rolki mógł trochę odjeżdżać :diabelski_usmiech
            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

            Komentarz

            • adi747
              L&K
              • 2008
              • 1138

              no i odjeżdzał goniłem przy końcu obrotów albo przy koncu prędkości max
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
              2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
              JEST
              megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
              octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
              octavia 2 2.0TDI BKD

              Komentarz

              • sew1981
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2009
                • 10986
                • Fiat

                adi747, ja swoim seryjnym OI asz odstawiałem z rolki OI agu. na jedynce tylko był szybszy, później go łykałem, pewnie na v-max byłby ciut lepszy

                Komentarz

                • adi747
                  L&K
                  • 2008
                  • 1138

                  ale agu ma 150 czy 180?? v maxa nie sprawdzałem ale 4ty bieg odcieło miedzy 180 a 190;D tak czy inaczej albo asz miażdzy momenten rs-a i dlatego tak dopierda..a albo rs nie powinien nazywać sie rs ;D
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                  2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                  JEST
                  megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                  octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                  octavia 2 2.0TDI BKD

                  Komentarz

                  • RafalekM
                    Rider
                    • 2009
                    • 362

                    adi747, AGU ma 150 kunia.

                    Komentarz

                    • sew1981
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2009
                      • 10986
                      • Fiat

                      RafalekM, dokładnie.150 ps.
                      Nie wiem jak idzie rs, ale wiadome że benzyna ma inną charakterystykę, jak chcesz jechać dynamicznie to musisz obroty dowalić. Na wysokich obrotach powyżej 4 tyś. agu też się zbierał dobrze
                      adi747, jak Ci mało , to rób program na 210, zamieciesz seryjne asz bez problemu, tylko trzeba też tym jechać jak benzyną a nie dieslem :wink:

                      [ Dodano: Sob 15 Wrz, 12 23:36 ]
                      asz ma prawie 100 Nm więcej niutons niź Twój auq.
                      Jednak na moje oko wedle danych katalogowych:
                      rs ma 7,9 s do 100 i 235 km/h maks. asz ma 9,7s do setki i 207 km/h maks....ale tak jak koledzy piszą, to ma więcej pod machą ponad 140 ps w serii przeważnie. Ja miałem asz i to był niezły zapitalacz, myślę, że realnie miał coś 9,0 lub ciut poniżej do setki i maks licznikowy oscylował w granicach 212-15 km/h. Mimo wszystko Rs powinien dać radę takiej asz, no chyba, że jednak natrafiłeś na chipowaną sztukę.

                      Komentarz

                      • adi747
                        L&K
                        • 2008
                        • 1138

                        program będzie napewno :diabelski_usmiech o jazde jak dislem też nie ma obaw ja lubie do odcinki :diabelski_usmiech diesla octe miał ojciec i wole benzyne dużej ciągnie nie trzeba machac lewarkiem z kolei taki asz idzie porównywalnie a spala ze 2ltr mniej :diabelski_usmiech ja bylem na 18" Jarek na 16" ale to raczej nie ma znaczenia aż takiego
                        dopytuje sie bo może umnie zdechło pare km ;D
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                        2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                        JEST
                        megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                        octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                        octavia 2 2.0TDI BKD

                        Komentarz

                        • Garret
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1196
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          dziś nocną porą na wielicką mondeo mk3 2.0tdci, do 90 dwie długosci z tyłu i kierowca zrezygnowany odpuścił,
                          w sumie nic specjalnego - łoiłem takie poprzednim zmodzonym axr-em, łoję obecną serią CDAA.. tylko teraz jakby łatwiej :wink:
                          Garret

                          -----------
                          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                          Komentarz

                          • Thundi
                            L&K
                            • 2005
                            • 1157

                            Zamieszczone przez piramida
                            Zamieszczone przez Thundi
                            Zamieszczone przez sew1981
                            4x4 ruszy lepiej niż ośka z zatrzymanego.
                            Po własnych doświadczeniach odpowiem że to wcale nie jest prawda. Wbrew pozorom Ośka na przyczepnym ruszy szybciej a w szczególności przy napędzie na tył.
                            ciekawa teoria :lol:
                            To nie teoria to praktyka. Fizyki niestety nie oszukasz.
                            Auto z napędem na 4 koła ma większe straty mocy a co za tym idzie mniej mocy na kołach, a dodatkowo masa auta rośnie. Jeśli nie dojdzie do zerwania przyczepności to auto z mniejszymi stratami mocy i z mniejsza wagą szybciej się rozpędzi.

                            ps. Nawet dane techniczne mojego auta twierdzą że ośka (z napędem na przód ) jest szybsza od 4x4 ale wiadomo to są bzdury bo każdy producent aut kłamie jak najęty.
                            O ortografie dba FF.
                            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                            Skoda Octavia & Audi A6

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              Thundi, to wyjaśnij jedno, dlaczeo golfy, s3 o mocy około 350koni na 1/4 mili są znacznie szybsze od osiek o tych samych mocach w dodatku lżejszych?

                              Odpowiedż jest jedna, mocna ośka nie ruszy tak dobrze jak mocne 4x4, jeżeli udało by się wystartować ośce bez uslizgu kół to bym sie zgodził że czas powinien byc lepszy.

                              Reasumując, teoretycznie ośka będzie szybsza ale z rolki, z miejsca takie same auta o tej samej mocy z tym że jedno 4x4 bedzie niestety szybsze ale do pewnej prędkości :wink:
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • Thundi
                                L&K
                                • 2005
                                • 1157

                                Zamieszczone przez piramida
                                Thundi, to wyjaśnij jedno, dlaczeo golfy, s3 o mocy około 350koni na 1/4 mili są znacznie szybsze od osiek o tych samych mocach w dodatku lżejszych?
                                A gdzie masz s3 o mocy 350km?

                                O autach tuningowanych nie rozmawiam bo nigdy nie będą to 2 takie same silniki. Inne graty w środku powodują zmianę charakterystyki przebiegu krzywej mocy, momentu, strat i już silnik nie będzie taki sam.
                                Poza tym podajesz przykład aut które napędu na 4 koła nie mają, golf czy s3 (choć w przypadku pewnych golfów możesz mieć pewną rację ale myślę że nie o te generacje ci chodzi) mają napęd na 4 koła który jest dołączany w przypadku uślizgu przednich więc straty w napędzie nie będą tak znaczne jak przy stałym.

                                (Przy starcie masz zwiększone opory tarcia ale lepsze trzymanie drogi zaś po ustabilizowaniu pojazdu gdy przyczepności już nie zrywa auto odłącza napęd i straty spadają a w aucie o stałym napędzie mimo braku potrzeby napędu na 4 koła straty są bo ich nie odłącza)
                                O ortografie dba FF.
                                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                Skoda Octavia & Audi A6

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                  • 2009
                                  • 10986
                                  • Fiat

                                  Thundi, to prawda co piszesz, można porównać np. serie OI 1.8 t vs OI 1.8 t 4x4.
                                  Suche dane katalogowe:
                                  óska ma: 0-100 8,4 s, maks 219 km/h
                                  4x4 ma: 0-100 9,3 s, maks 211 km/h

                                  Jednak Twoje rozważania, to trochę teoria tabelowa i teoretycznie to prawda, bo:
                                  W idealnych warunkach i na dobrych bardzo dobrych oponach powinna być lepsza o około sekundę do sety. Ale w jeździe ulicznej raczej to trudne do osiągnięcia:
                                  1. bardzo trudno ruszyć bez zerwania kapcia choć na chwilkę ośką, nawet na suchym (i tu już 4x4 może być na równi, albo szybszy)
                                  2. w naszym klimacie, dużo wilgotnych dni.

                                  Więc biorąc pod uwagę te czynniki z ulicy, a nie z tabeli 4x4 powinno być w przodzie zawsze :wink:

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    Thundi, scirocco R dsg 1440kg oska 265 koni 5.8 do setki, golf R dsg 1540kg 4x4 5.5 do setki

                                    Mimo 100kg większej masy w stosunu do scirocco golf jest jednak szybszy, gdyby waga golfa była mniejsza o te 100kg różnica była by jeszcze większa.

                                    Druga sprawa, golf R 4x4 po tuningu robi około 12.5sek na 1/4mili, taki sam setup w sirocco R robi o około 0.5-0.7sek wolniej a to juz jest spora róznica.

                                    Mam jeszcze szukać innych przykłądów tym razem ze stałym napędem na 4x4? :wink:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • ziutsane
                                      RS
                                      • 2007
                                      • 2376

                                      Ja też może dorzucę coś od siebie
                                      Odnośnie wcześniejszej dyskusji nt. AGU
                                      Fakt do 100 km/h w miarę się rozpędza, ale potem już troszkę dupa. Z rolki auto ma zdecydowanie za mało Nm. Zresztą moja, to ciężka krowa...
                                      Jeżeli chodzi zaś o 4x4, to Robert ( rOBERTO795 ) przewiózł mnie kiedyś swoją 250 KM octavią 4x4 na mokrym i startując z jedynki nie było uślizgu. Auto zapitala aż miło. Chodzi mi po głowie takie k03s i chyba się zdecyduję, ale nadal myślę... Dlatego narazie jeszcze czekam z wirusami (po co robić 2 razy) Myślę, że w ośce 230 KM już zrobi banana...
                                      Radio: C90r+XDP210EQ
                                      Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                      Wzm:XES M1+FP 1.800
                                      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                      Komentarz

                                      • looker
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1886
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        banana i kupę dymu :diabelski_usmiech
                                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                        Komentarz

                                        • ziutsane
                                          RS
                                          • 2007
                                          • 2376

                                          Chyba z opon :P :diabelski_usmiech
                                          Radio: C90r+XDP210EQ
                                          Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                          Wzm:XES M1+FP 1.800
                                          Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                          Komentarz

                                          • Mihau
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7461
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            Wczoraj (w sumie to już dziś) jak wracałem od kolegi z KSW to łapałem się z jakąś ładną panią w Lexie RX nowym (niestety silnika nie widziałem), same rolki były, bo jakoś żadnego czerwonego nie złapaliśmy. No i raz ja z przodu, raz ona także w sumie jakiś remisik można uznać. Sama zaczęła od razu mówię
                                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratoRS
                                              • 2009
                                              • 10986
                                              • Fiat

                                              piramida, też jestem tego zdania co Ty, że w realu 4x4 co by nie mówiły dane będzie szybszy ze startu. W OI 4x4 niby wolniejsze (ale moim zdaniem tylko niby i w labolatorium). Twój przykład to dsg, więc to też robi jakąś różnicę na korzyść 4x4.

                                              Komentarz

                                              • adi747
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1138

                                                ja ostatnio na rybitwach spotkałem panią w lagunie 3 coupe nie wiem jaki silnik ale dobrze szła mimo to wygrałem potem na autostradzie próbowała pogonić ale nie dogoniła :diabelski_usmiech
                                                http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                                była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                                2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                                JEST
                                                megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                                octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                                octavia 2 2.0TDI BKD

                                                Komentarz

                                                • Walus
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 172

                                                  Jak sami napisaliście .

                                                  Ważne jest przełożenie w skrzyni możecie mieć te same silnik, moc, moment ale inne przełożenie i już inaczej przyspiesza.

                                                  Z DSG to jeszcze przecież sam programem może się różnić w skrzyni . Kwestia jak szybko zmienić biegi do jakich obrotów trzymać itp. Jak dobry program napisze nie tylko na silnik ale i na dsg naprawde może ogarnąć temat.

                                                  Octavia rs 1.8T + chip to kupa która nie jedzie. Nawet nie trzeba było się męczyć aby to objechać.

                                                  Ale 1.8 FSI z dsg trzeba było pociągnąć obrotami do końca.

                                                  Komentarz

                                                  • looker
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 1886
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                    FSI ? :shock:
                                                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...