trup Agamek12, nie wypalisz już go, nawet nie masz co już walczyć z procedurą wypalania bo i tak nic to nie da. Dpf nadaje się do wymiany albo wybebeszenia.
trup Agamek12, nie wypalisz już go, nawet nie masz co już walczyć z procedurą wypalania bo i tak nic to nie da. Dpf nadaje się do wymiany albo wybebeszenia.
Wiem... Ciągle strasznie korci mnie jego regeneracja. Ale pamiętam co napisał o niej kmink.
Co do wypalania: próbę wypalenia sadzy auto podjęło 300km od poprzedniego wypalenia. Po 4-krotnych próbach wypalenia (niestety, akurat wtedy gdy stałem w masakrycznym korku) włączyła się kontrolka DPF i zgasła dopiero po wypaleniu serwisowym. Auto wypaliło sadzę po około 5-6km jazdy zgodnej z zaleceniami "wymuszonej" procedury wypalenia (tak pokazał VCDS) ale pełne wypalenie serwisowe nastąpiło dopiero po około 30km jazdy z prędkością autostradową (tempomat na 140km/h) na A2. Co ciekawe: ta jazda 140km/h dała spalenie na komputerze raptem 6,1l
...
Jeśli w BMNie to mamy do tego filtry z fabrycznie nowym i ori wkładem ale za całą usługę z nowy G450 musisz liczyć ok 2500zł...bez czujnika filtra nie wymieniamy :wink:
....
Pytanie do kmink'a.
A jak wyglądą cena takiej zabawy dla CAYC?I rozumiem, że po zabiegu wymiany u Was uzyskujemy DPF, takie jak wychodzą auta z fabryki?
Agamek12, ja bym wybierał wymianę tylko ze względu na moje potencjalne wyjazdy zagraniczne. Wielce prawdopodobne, że w czasie takiego wyjazdu nie będę mieć kontroli, ale jazda ze świadomością ciągłego ogladania się czy nie ma policji itp trochę mi się nie uśmiecha. Zwłaszcza gdy jedziesz na wakacje wypocząć
17:31:03 Group 068: Particle Filter (Exhaust Gas II)
54.0 % Particle Filter Load Coefficient
61.31 Particle Filter Carbon Mass
-16.1 % Carbon Mass Learned Value
17:31:03 Group 070: Particle Filter (Regeneration Status II)
00000000 Status 4 Regeneration
3174.9 s Regeneration Time (Total)
4.0 Failed Regenerations
0.0 Successful Regenerations
17:31:03 Group 075: Particle Filter (Exhaust Gas IV)
176.0°C Temperature bef. Turbo Charger
242.5°C Temperature bef. Particle Filter
54.0 % Particle Filter Load Coefficient
416.5°C Temperature after Particle Filter
Thursday,11,June,2015,18:05:26:12646
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 8 x86
VCDS Version: 15.6.0.0
Data version: 20150604
18:05:15 Group 069: Particle Filter (Regeneration Status I)
00000000 Status 1 Regeneration
00000000 Status 4 Regeneration
18:05:15 Group 068: Particle Filter (Exhaust Gas II)
1.1 % Particle Filter Load Coefficient
61.33 Particle Filter Carbon Mass
-16.1 % Carbon Mass Learned Value
18:05:15 Group 075: Particle Filter (Exhaust Gas IV)
460.8°C Temperature bef. Turbo Charger
347.1°C Temperature bef. Particle Filter
1.1 % Particle Filter Load Coefficient
321.3°C Temperature after Particle Filter
Co Wy macie z tym przebiegiem?
Przebiegi i terminy przeglądów z książki i uzyskane telefonicznie z bazy VW się zgadzają. Prędkość nabierania popiołu porównywalna jest z prędkością nabierania popiołu w Octavii Maicroft'a - u niego nazbierało się 16g przez 50kkm (czyli jakieś 32g/100kkm), u mnie 61g przez 180kkm (czyli jakieś 34g/100kkm). Auto było użytkowane w okresie leasingu przede wszystkim w mieście (czyli w warunkach w których sadzy tworzy się więcej niż podczas jazdy w trasie i automatycznie więcej niż w trasie zostaje popiołu). VCDS nie wykazał grzebania w liczniku...
Po co Wy takie rzeczy piszecie? Ktoś kiedyś wejdzie w ten temat i będzie mi wmawiał, że skręciłem przebieg o 70-100kkm, bo tak napisał kmink i maicroft...
tu masz chyba przyczynę swoich problemów, nie może zakończyć żądnej z odpalonych aktywnych regeneracji stąd momentalnie rozpoczyna kolejne
przerabiam to samo w dość młodym aucie przy bardzo skromnym przebiegu, auto jest cały czas na gwarancji
pierwsze objawy pojawiły się przy 25 k km przy około 37 k km wymiana DPF na fabrycznie nowy i po kolejnych niecałych 20 k km problem dokładnie taki sam powrócił
aktualnie przebieg to ok 56 k km i od jakiś 4 może 5 k km nie wykonał ani jednej zakończonej pozytywnie procedury
Dla ciekawych cen w ASO: U Rowińskiego nowy filtr 5.200zl w gore. Robocizna okolo 2k. Doradca serwisowy sam przyznał ze nie pamięta żeby jakiś prywatny wlasciciel zlecil taka wymiane.
I trudno się dziwić :evil: Wywal dziada - to zdaje się jedyne wyjście w zaistniałej sytuacji. Boisz się późniejszej odsprzedaży?W świetle ewentualnych sankcji za wycinki w PL? To jest lekka obawa, ale w Twojej sytuacji bym wycinał w diabły. Skoro są ludzie, który to robią tak, że nawet diagnosta nie ogarnie to luz.
Nie ma czegoś takiego jak zamiennik DPF, oczywiście jest na rynku pełno tego shitu ale prawdziwy zamiennik, spełniający normę kosztuje ok 2,5-3k PLN, a nie 1,5k...
Co do przebiegu...miesięcznie trafia do nas 5-10szt VAGów, widzę w parametrach jak przedstawia się zapełnienie popiołem po określonym przebiegu...norma 67g przy której filtr należy wymienić na nowy przypada na przebieg ok 250tyś km...nigdy nie spotkałem się z 61g przy 180tyś km...a Twoje auto nie jest jedynym, które lata w mieście...
kmink, niech będzie że moje auto jest skręcone - za każdym razem o parę tysiaków przed każdym przeglądem w ASO. Dzięki temu wszystkie wpisy w książce zgadzają się z bazą VW.
Przeleciałem z grubsza przez cały wątek i przyznam szczerze, że normalnie witki opadają ad:
Agamek12, dziękuję ci za to że poruszyłeś ten wątek i trzymasz się pewności przebiegu. Ja bym zapewne już zaczął powątpiewać :wink:
kmink, rozumiem że macie już całkiem sporą liczbę zadowolonych klientów :diabelski_usmiech
Jak działa kontrola ilości tych gramów tego gówna w filtrach?
Statystyki, czy ten czujnik faktycznie mierzy coś więcej niż tylko temperaturę :?:
Te wszystkie wyliczane przez kompa parametry, kiedy ma się wypalać itd... to nie przypadkiem jakaś stała, która jest założona przez autora takiego gównianego programu/harmonogramu :?: :evil:
kmink, a ten mój BMR to wciąż jest silnik, który jest dość ciężki w prawidłowym usunięciu DPF-a? Pytam bo przejrzałem trochę internet (szczególnie forum Passata) i jakoś strasznie dużo tych silników po usunięciu filtra kopci na siwo, czarno i błękitno - i w takich sytuacjach komentarz piszących jest taki, że sterownik SIEMENS wciąż ciężko znosi usunięcie DPF'a i że musi być usuwany w warsztatach naprawdę dobrze znających te silniki.
Komentarz