Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Sebastian_M26
    1.Dlaczego wszystkie oleje 504.00 mają tak niskie TBN 6-7?
    Sapsy 0.5% pod niskosiarkowe paliwo które już jest w obiegu od dłuższego czasu.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Sebastian_M26
      Dlaczego wszystkie oleje 504.00 mają tak niskie TBN 6-
      bo są pozbawione niektórych dodatków, które wprawdzie polepszają i poprawiają właściwości smarne ale jednocześnie zwiększają zadymienie, dlatego z nich zrezygnowano lub ograniczono.

      Nowe ACEA 2012 ---> 404 - File or directory not found.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        bo są pozbawione niektórych dodatków, które wprawdzie polepszają i poprawiają właściwości smarne ale jednocześnie zwiększają zadymienie, dlatego z nich zrezygnowano lub ograniczono.



        Nowe ACEA 2012 ---> 404 - File or directory not found.
        Dlatego uwazam, ze taki olej do auta bez DPF, to bezsens totalny :/

        Komentarz


        • Skoro już wyciągamy nowe normy, to:
          Link

          Ten Mobil1 z wykazu wygląda obiecująco, ale i tak zaczniecie narzekać, że to MidSAPS i w dodatku Exxon:
          PDS Search

          Znów minęli się z prawdą w tej świeżej ulotce, rozrzut w lepkościach dla 40 i 100oC wydawał mi się zbyt duży - i rzeczywiście, z obliczeń indeks lepkości wychodzi aż 179 a nie jak podają 165. Ciekawa alternatywa dla 504/507.

          Komentarz


          • Silniki TSI wytwarzają masę pary wodnej w porównaniu do turbo mpi. Woda ta jest kwaśna, rozsądek podpowiada stosowanie wysokiego TBN 11-13. W dalszym ciągu uważam, że 504.00 to norma ekologiczna, negatywnie wpływająca na ochronę mechaniczną silnika, tzn. spełniającą dyrektywę celowego postarzania produktu.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • Silniki TSI wytwarzają masę pary wodnej w porównaniu do turbo mpi.
              Jakim cudem więcej pary?

              Problemem jest podwyższona emisja tlenków azotu, NOx, powstających przy wysokich (1800 °C) temperaturach spalania ubogich mieszanek uwarstwionych w silnikach FSI/TSI przy częściowym obciążeniu silnika - one reagując z parą tworzą kwasy.

              Ale to z ery starszych TSI i FSI, obecnie nie stosuje się recyrkulacji spalin i specjalnego katalizatora NOx, więc raczej te teorie o kwasach w nowszych TSI trochę wydumane.

              Komentarz


              • Z rur po prostu leje się woda. Po kilkunastu minutach na luzie, tłumiki są pełne wody.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • Przecież dla TSI, FSI VW dopuszcza przy przebiegach stałych (15 tys. km) olej ze specyfikacją VW 502.00 i problem z TBN "znika" ...
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Z rur po prostu leje się woda. Po kilkunastu minutach na luzie, tłumiki są pełne wody.
                    To się wyjaśniło, para wodna, jeden z głównych produktów spalania, skrapla Ci się w relatywnie zimnych tłumikach (kilkanaście minut na luzie), to że są 2 jeszcze pogarsza sprawę. Wina tylko i wyłącznie zimnego wydechu, to tak jakbyś wyjechał z garażu, w którym jest zimniej niż na zewnątrz - para z powietrza momentalnie skrapla się na zimnym samochodzie.

                    Komentarz


                    • Hmmm...przy okazji wymiany oleju chcialem uzyc po raz pierwszy plukanki.
                      Poniewaz zamowienie idzie do kolegi pindziek, zdecydowalem sie na Millers Oils Engine Flush 0.250ml - Płukanka do silnika.

                      Silnik 1.4TSI, przebieg 45000km.

                      Po obejrzeniu instruktazowego filmiku mam kilka pytan i bylbym wdzieczny za udzielenie odpowiedzi.
                      1. Plukanka powinna miec odpowiednia temperature, zeby nie bylo "szoku" dla rozgrzanego silnika. Zatem co nalezy zrobic - wstawic ja do wrzatku na kilka minut?
                      2. Po wlaniu plukanki nalezy uruchomic silnik na biegu jalowym i najlepiej zeby popracowal przez 15 minut. Potem nalezy odczekac nawet kilka godzin. Czy ktos z was rzeczywiscie czeka tak dlugo?
                      3. Czy te plukanki rzeczywiscie cos daja? :P
                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez idas
                        wstawic ja do wrzatku na kilka minut?
                        :shock: :shock: :shock: nie szkoda Tobie mieszkania? Przecież jak to wy#@$doli to masz remont gotowy
                        Zamieszczone przez idas
                        należy odczekac nawet kilka godzin
                        :roll: :roll: :roll: ale chyba nie z płukanką w silniku... :diabelski_usmiech
                        Zamieszczone przez idas
                        Po obejrzeniu instruktazowego filmiku
                        ... :wink: sprzedający (czyli pidziek) nie powiedział jak masz użyć płukanki?

                        idas - przepraszam ale tak się zastanawiam ... czy poza pogodą, która dziś za oknem jest paskudna u Ciebie wszystko OK? (nie obrażaj się ale jak czytam takie "coś" to ręce opadają).
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez idas
                          3. Czy te plukanki rzeczywiscie cos daja?
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Silniki TSI wytwarzają masę pary wodnej w porównaniu do turbo mpi. Woda ta jest kwaśna, rozsądek podpowiada stosowanie wysokiego TBN 11-13. W dalszym ciągu uważam, że 504.00 to norma ekologiczna, negatywnie wpływająca na ochronę mechaniczną silnika, tzn. spełniającą dyrektywę celowego postarzania produktu.
                            A co z syfem na zaworach w TSI ....pozostałościami po popiołach.

                            Płukankę wlewamy na goracy olej nic nie wrzucamy do wrzątku butelka powinna mieć pokojową temp. jeśli mamy wlać to na goracą głowicę.
                            Płukankę należy trzymać z dala od źródeł ognia , wrzatku.

                            15 minut na wolnych obrotach , zlać wszystko i zostawić wszystko aby odciekło z godzinkę
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Zamieszczone przez idas
                              wstawic ja do wrzatku na kilka minut?
                              :shock: :shock: :shock: nie szkoda Tobie mieszkania? Przecież jak to wy#@$doli to masz remont gotowy
                              Zamieszczone przez idas
                              należy odczekac nawet kilka godzin
                              :roll: :roll: :roll: ale chyba nie z płukanką w silniku... :diabelski_usmiech
                              Zamieszczone przez idas
                              Po obejrzeniu instruktazowego filmiku
                              ... :wink: sprzedający (czyli pidziek) nie powiedział jak masz użyć płukanki?

                              idas - przepraszam ale tak się zastanawiam ... czy poza pogodą, która dziś za oknem jest paskudna u Ciebie wszystko OK? (nie obrażaj się ale jak czytam takie "coś" to ręce opadają).
                              A ogladales ten filmik? :-)
                              Ja sie wlasnie pytam o skrajnosci ktore przyszly mi do glowy gdy na niego trafilem.
                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez idas
                                ogladales ten filmik?
                                tak to produkcji kolegi pidziek a jest tam coś ciekawego co trzeba wiedzieć w temacie przeprowadzenia prawidłowego płukania silnika przy pomocy dowolnej płukanki :roll: - sposób zastosowania płukanki masz opisany przecież na każdym opakowaniu.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Witam,
                                  ponieważ czeka mnie kolejna wymiana oleju poczytałem sobie ten wątek i chyba doszedłem do dobrych wniosków, że Mobil 1 5W50 którego używam nie jest najlepszy do mojego silnika 1,6 + LPG. W związku z tym mam pytanie czy mogę przejść na 0W40 np. Orlenu? Bo do tego silnika chyba nie ma sensu szaleć z olejami.
                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Misiek_Gdańsk
                                    Mobil 1 5W50 którego używam nie jest najlepszy do mojego silnika 1,6 + LPG.
                                    akurat teraz po zimie to w zasadzie ten 5W50 mógł by pozostać - ma wysoką temperaturę zapłonu co przy LPG jest dobrą opcją, TBN i HTHS też bardzo wysokie. Szkoda tylko że tak "ciężki" olej był w silniku przez zimę. Faktycznie lepiej byś zrobił zalewająć wcześniej 0W40. Czy lepiej zalać 5W50 czy 0W40 hmm zależy jak jeździsz i na jakich odcinkach. Jeżeli naprawdę "ciśniesz" i jeździsz w długie trasy to ew 5W50 może zostać (choć w naszym klimacie max 5W40 do normalnej jazdy wystarczy). Jeżeli jeździsz normalnie i często krótsze odcinki to zalej 0W40 - silnik będzie miał zdecydowanie lżej.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez idas
                                      1. Plukanka powinna miec odpowiednia temperature, zeby nie bylo "szoku" dla rozgrzanego silnika. Zatem co nalezy zrobic - wstawic ja do wrzatku na kilka minut?
                                      Możesz wlać "żanetą" przez otwór na bagnet i dopchnąć 50 ml oleju.

                                      Komentarz


                                      • PAOLO ESCO, dzięki za pomoc
                                        Jeżdżę głównie po mieście i to raczej krótkie odcinki. Także będę próbował 0W40.

                                        Komentarz


                                        • Czy są jakieś przeciw wskazania aby co wymianę 10tys oleju robić płukankę? Czy co każdą wymianę oleju robicie płukane ?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez rustin
                                            Czy są jakieś przeciw wskazania aby co wymianę 10tys oleju robić płukankę? Czy co każdą wymianę oleju robicie płukane ?
                                            Absolutnie nie ma. Ja płukam zawsze.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz


                                            • Ja robiłem płukankę. Teraz sprawdzałem olej i czyściutko, ale przejechałem dopiero z 1500 km od wymiany, może 2 tyś. :diabelski_usmiech
                                              Warto dbać o silnik.
                                              Radio: C90r+XDP210EQ
                                              Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                              Wzm:XES M1+FP 1.800
                                              Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                              Komentarz


                                              • Witam.
                                                No więc po zmianie z Castrola LL 5w30 na Motula X-lite 0w30 wrażenia mam raczej pozytywne. Silniczek trochę głośniej pracuje i może lepiej wchodzi na obroty. Przejechałem od wymiany ok 1500 km i mimo płukanki przed wymianą olej zrobił sie czarny ( ale to pewnie pozostałości po Castrolu ). Jedynę czego mogę się przyczepić to, że raz na jakiś czas po zimnej nocy potrafi silniczek głośniej odpalić ( jak by zaklekotać - nie mylić z terkotaniem ), jednak w porównaniu z castrolem, motul wypada zdecydowanie lepiej.

                                                Ogólnie wrażenia pozytywne, chociaż nie wiem czy przy następnej wymianie wybór padnie na Motula. Może jakis Millers lub Fusch.
                                                Mój Szkodnik :-)
                                                Pozdrawiam
                                                Rafał

                                                Komentarz


                                                • Następnie zalej Supersyna 0W30 z Fuchsa i zobaczysz myślę kolejny progres względem wszak niezłego X-Lite
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Pidziek
                                                    niezłego X-Lite
                                                    X-Lite bardzo dobrze wypada jeżeli chodzi o zachowanie parametrów na przepracowanym oleju - naprawdę bardzo dobrze.
                                                    Silkolene 5W30 ... to chyba będzie mój cichy faworyt przed zmianą oleju na wyjazd do Włoch :diabelski_usmiech
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X