Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpis
    co forumowicze zalecają do takich silników? .
    jak Statoil to LazerWay LL 5W30 z VW 504.00 - sprzedawców masz na forum. Jak "inne" to wybór masz ogromny a producent wg. uznania.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
      jak Statoil to LazerWay LL 5W30 z VW 504.00 - sprzedawców masz na forum. Jak "inne" to wybór masz ogromny a producent wg. uznania.

      ok - dzięki za odpowiedź. Trochę przestraszył mnie micrusec bo przez chwile myślałem, że cała gama Statoil jest generalnie "nu-nu" dla TSI.
      Lazerway sprawdza mi się dobrze w moim leciwym MPI, znajomy w 1.4 TSI CAXA też sobie chwali więc pewnie w przyszłym autku też taki zaleję. Czas wracać do negocjacji z dilerami

      Komentarz


      • Zamieszczone przez micrusec Zobacz wpis
        Ja nawet jak chciałem kupić (przynajmniej dowiedzieć się czy zorientować się) to nie mogę kupić korka wlewu oleju bez słów na C....
        Ja żeby nikt się nie pomylił co trzeba zalewać zrobiłem mały mod korka

        korek.jpg

        Komentarz


        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
          jak Statoil to LazerWay LL 5W30 z VW 504.00 - sprzedawców masz na forum. Jak "inne" to wybór masz ogromny a producent wg. uznania.
          No co nagle odwróciłeś się od olejów 0W30 czy 0W40 dla silników TSI ? Skoro przybysz86 wyraźnie napisał że interesuje go 1.4 TSI albo 1.8 TSI, czemu nie napiszesz mu wprost "kolego obecnie w klasie 0W30 lub 0W40 - a takie oleje są polecane do danych silników - firma Statoil nie ma nic co by spełniało normę 502 lub 504 w danej klasie lepkości" .. tylko proponujesz mu 5W30 ?


          Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpis


          ok - dzięki za odpowiedź. Trochę przestraszył mnie micrusec bo przez chwile myślałem, że cała gama Statoil jest generalnie "nu-nu" dla TSI.
          Lazerway sprawdza mi się dobrze w moim leciwym MPI, znajomy w 1.4 TSI CAXA też sobie chwali więc pewnie w przyszłym autku też taki zaleję. Czas wracać do negocjacji z dilerami
          Źle mnie zrozumiałeś.




          leonn - pomysł fajny

          Komentarz


          • Wg, VW/Skody oleje mają spełniać odpowiednie specyfikacje a o SAE producent jak i Instrukcja nic nie wspominają. Więc wskazanie LazerWay LL 5W30 ( w specyfikacji VW 504.00) jako oleju firmy Statoil, którym kolega przybysz86 zalewał poprzedni silnikjest tutaj jak najbardziej na miejscu.
            Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • micrusec bardzo trafna uwaga odnośnie 0W vs 5W, i tak - źle zrozumiałem co zauważyłem post factum.
              EDIT:
              PAOLO ESCO czy jednak 0W nie będzie lepszy? mój styl jazdy to sporo miasta. Głównie poza godzinami szczytu i na przelotówkach ale jednak miasta więc może rzadszy olej będzie lepszy?
              Ostatnio edytowany przez przybysz86; 30528.

              Komentarz


              • Każda pliszka swój ogonek chwali A co do wyboru oleju do auta i silnika, którego nie ma, może warto poczytać ten wątek powiedzmy ostatni rok, wystarczy do wyrobienia sobie opinii i o lepkości i marki i w ogóle Jestem też ciekaw jak to będzie z silnikami TSI, bo o ile 1.4/150 chyba bez....tak nie wiem jak reszta odnośnie wyposażenia w nowy filtr GPF, a to już podpada pod nowe normy VW.
                Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                  Jest pierwsza analiza UOA Shella ECT 0w30 C2/C3 po przebiegu 12 kkm w 1.4 TSI. Wyciągnięte wnioski potwierdzają że jest to bardzo dobry olej i na dystansie 10-12 kkm daje radę w tych silnikach.Łączne dolewki 0,8 litra, ale wg mnie na takim dystansie tragedii nie ma.Jazda 70% miasto reszta trasa.


                  cały wątek z wnioskami:
                  Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 отработка на Skoda Octavia A7 после 12000км - Лабораторные анализы отработок - Бензиновые двигатели - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.
                  mogę mieć prośbę by ktoś obeznany mógł skomentować te wyniki? Google translator wypacza sens wypowiedzi na tyle, że nie umiem zrozumieć nic z tego. Dzięki!
                  Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                  Komentarz


                  • Postaram się przetłumaczyć jakoś zrozumiale
                    Olej pracował w okresie wiosna, lato, jesień 5 kkm trasa i 7kkm miasto. Łącznie dolano 0,8 litra oleju. Olej utrzymał parametry lepkościowe, nie był za bardzo rozcieńczony paliwem.Dużym plusem jest niski a nawet bardzo niski poziom żelaza wynikające ze zużycia silnika.Zmiana oleju nastąpiła w porę bo przy tym przebiegu TBN (3,54) prawie zrównał się z TAN (2,91), ale trzeba uwzględnić trudne warunki. Interwał powinien być 10-12 kkm. Odczyn PH zasadowość - bardzo dobra.Oksydacja czyli utlenianie sie oleju - bardzo dobra. Nitracja czyli azotowanie oleju - wzrosła widać że olej lekko nie miał. W środku silnik czysty, bez nagarów i szlamów, a więc utrzymując interwał, lać ten sam olej i nie myśleć o full saps w normie 502
                    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                    Komentarz


                    • Małe sprostowanie - specyfikacja VW 502.00 to wg. OEM - Mid Saps ... Czy aż tak szkodliwa dla silników VW skoro producent ją zaleca do stałych zmian...i to w TSI - no może według niektórych technicy VW nie wiedzą jaki olej mają wlewać do silników... Proponuje sobie poszukać (znaleźć samemu - Google się kłania) i poczytać pewien wątek o olejach 502.00 vs 504.00 który był poruszany na amerykańskim forum. Na początku też prawie wszyscy twierdzili że 504.00 jest super-hiper bo zawiera w sobie 502.00 ale okazało się że nie jest to tak do końca (że niby nie uwala silnika, mniej nagaru itd...TSI to nie TFSI - to nie wina oleju, że fachowcy z VW zastosowali wadliwe pierścienie zgarniające na tłokach - ori pierścień zgarniający ma zbyt mały przekrój co powoduje przepuszczanie oleju do komory spalania a co za tym idzie mam syf !) ... ale według niektórych to wina oleju 502.00 który mógł być zalewany ...
                      Dla zwolenników 0w30 z VW 504.00 - lać ale eksploatować z głową i pamiętać o wymianach.
                      Odnośnie testu małe ale... Olej eksploatowany w okresie wiosna-lato przez 5 miesięcy...pięknie ale co to jest 5 m-cy skoro duża część użytkowników chce by ich olej wytrzymał okres 1 roku bez wymiany no i okres jesień - zima to prawdziwy test dla oleju a tutaj jak widać TBN prawie zrównał się z TAN a co najważniejsze - dolano na 4L jakieś 0,8L +- 20% świeżego oleju co zakłamuje obraz TBN i TAN ...śmiało mozna założyć, że bez dolewek TBN by dawno już " leżał" ... i już tak różowo nie jest. Lepkość - owszem, olej ją utrzymał ale w dolnych granicach ...znowu trzeba wziąć pod uwagę dolany olej! Cytrynowiec piszesz o nitracji oleju - "olej lekko nie miał" no nie przesadzajmy może lekko go podgrzało jak kierowca dał ostro gaz w podłogę ale olej od tego jest by chronić... a co będzie w zimie przy zimnych startach zwiększonej ilości paliwa? Wtedy dostanie w zarówno lepkość jak i TBN...
                      W środku czysto (min. dzięki dużej ilości Ca, Cynku i niskiej ilości fosforu (ochrona układów) - Shell ma bardzo wysoko oczyszczoną bazę olejową GTL więc tutaj oczywiście +.
                      Można zaryzykować stwierdzenie, że gdyby nie eksploatacja w mieście to ten Shell pewnie wypadł by o wiele lepiej no ale po mieście też się jeździ ...
                      iałem tego Shella ECT 0w30 C2/C3 ale w 1,6 CR i oczywiście jak był świeżo zalany to było ok ale z czasem praca w trakcie zimnych rozruchów była na minus, co zapewne było skutkiem wypalania się DPF-a... Jak dla mnie to z tego dodanego UOA można wywnioskować, że olej max 10 tys i powinien zostać zmieniony (nie uwzględniając dolewek).
                      Jedno najlepszych UOA które widziałem na tym forum to było to UOA LM Synthoil z dodatkiem Visco Stabil LM, który o ile pamiętam dodał kiedyś leonn.
                      Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                        Małe sprostowanie - specyfikacja VW 502.00 to wg. OEM - Mid Saps ... Czy aż tak szkodliwa dla silników VW skoro producent ją zaleca do stałych zmian...i to w TSI - no może według niektórych technicy VW nie wiedzą jaki olej mają wlewać do silników... Proponuje sobie poszukać (znaleźć samemu - Google się kłania) i poczytać pewien wątek o olejach 502.00 vs 504.00 który był poruszany na amerykańskim forum. Na początku też prawie wszyscy twierdzili że 504.00 jest super-hiper bo zawiera w sobie 502.00 ale okazało się że nie jest to tak do końca (że niby nie uwala silnika, mniej nagaru itd...TSI to nie TFSI - to nie wina oleju, że fachowcy z VW zastosowali wadliwe pierścienie zgarniające na tłokach - ori pierścień zgarniający ma zbyt mały przekrój co powoduje przepuszczanie oleju do komory spalania a co za tym idzie mam syf !) ... ale według niektórych to wina oleju 502.00 który mógł być zalewany ...
                        Nie mieszajmy jak to było w klasyku: "dwóch różnych systemów walutowych" bo po pierwsze primo, kwestia pierścieni to w poprzedniej generacji tsi, a po drugie primo kto pisze że 502.00 jest szkodliwe? Ale odnośnie normy zgoda 502.00 w VW to mid-saps, napisałem z rozpędu


                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                        Dla zwolenników 0w30 z VW 504.00 - lać ale eksploatować z głową i pamiętać o wymianach.
                        Dotyczy to każdego oleju z jakąkolwiek normą.

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                        Odnośnie testu małe ale... Olej eksploatowany w okresie wiosna-lato przez 5 miesięcy...pięknie ale co to jest 5 m-cy skoro duża część użytkowników chce by ich olej wytrzymał okres 1 roku bez wymiany no i okres jesień - zima to prawdziwy test dla oleju a tutaj jak widać TBN prawie zrównał się z TAN a co najważniejsze - dolano na 4L jakieś 0,8L +- 20% świeżego oleju co zakłamuje obraz TBN i TAN ...śmiało mozna założyć, że bez dolewek TBN by dawno już " leżał" ... i już tak różowo nie jest. Lepkość - owszem, olej ją utrzymał ale w dolnych granicach ...znowu trzeba wziąć pod uwagę dolany olej! .
                        Oczywiście, że trzeba to ująć, ale z drugiej strony co miał user zrobić, jeździć bez oleju? Nie deprecjonuje to jednak tego oleju, to kwestia silnika przecież.

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                        Cytrynowiec piszesz o nitracji oleju - "olej lekko nie miał" no nie przesadzajmy może lekko go podgrzało jak kierowca dał ostro gaz w podłogę ale olej od tego jest by chronić... a co będzie w zimie przy zimnych startach zwiększonej ilości paliwa? Wtedy dostanie w zarówno lepkość jak i TBN...
                        Na początku swojego wpisu pisałem że to było tłumaczenie

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                        W środku czysto (min. dzięki dużej ilości Ca, Cynku i niskiej ilości fosforu (ochrona układów) - Shell ma bardzo wysoko oczyszczoną bazę olejową GTL więc tutaj oczywiście +.
                        A małe zużycie (żelazo) ?

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                        Można zaryzykować stwierdzenie, że gdyby nie eksploatacja w mieście to ten Shell pewnie wypadł by o wiele lepiej no ale po mieście też się jeździ ...
                        Można tak przyjąć.

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                        Miałem tego Shella ECT 0w30 C2/C3 ale w 1,6 CR i oczywiście jak był świeżo zalany to było ok ale z czasem praca w trakcie zimnych rozruchów była na minus, co zapewne było skutkiem wypalania się DPF-a...
                        A to nie był przypadkiem ECT 0w30? Coś pamiętam, że porównywaliśmy skład i MRV

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                        Jak dla mnie to z tego dodanego UOA można wywnioskować, że olej max 10 tys i powinien zostać zmieniony (nie uwzględniając dolewek).
                        Tak też pisałem - jako tłumaczenie, interwał 10-12 kkm.

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                        Jedno najlepszych UOA które widziałem na tym forum to było to UOA LM Synthoil z dodatkiem Visco Stabil LM, który o ile pamiętam dodał kiedyś leonn.
                        Inne warunki, inny olej, inny silnik. Moim zdaniem UOA tego Shella jest dobra, biorąc pod uwagę że niektórzy uważają je za oleje "drugiej kategorii".
                        Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                        Komentarz


                        • cytrynowiec - wszystko OK ale idąc takim tokiem myślenia ...gdyby oleju nie ubywało nie potrzebne by były dolewki (sprawa jasna że musiał olej dolać) ale to zakłóciło wyniki UOA tego oleju. Odnośnie Fe - standardowy pakiet czyli Ca, Cynk i niskiej ilości fosforu + bor wszystko pięknie ale zobacz na przebieg 42 tys km (z tego 12 tys na tym oleju) - przecież to nowy silnik. Sprawa jasna, że ten Shell to nie jest zły olej więc wynik Fe mnie nie dziwi.
                          cytrynowiec - zgadza się ja miałem ECT 0W30 (bez ultra) Smith And Allan z API SN; ACEA C3; BMW-LL-04; MB 229.51 bez VW 504.00/507.00 - Shell miesza tymi nazwami ciągle a my omawiamy ten Link
                          ps. to chyba olej z VW 502.00 jest "drugiej kategorii" ... ja wiem że i silnik inny był u leona i olej inny ale wynik był pierwsza klasa.
                          Osobiście rozważyłbym Shella 0W40 - na rus.oil są dobre analizy UOA w TSI eksploatowanych w podobnych warunkach (5 m-cy, trasa-miasto) itd...
                          Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • PAOLO ESCO z tą "drugą kategorią" to chodzi o opinie m in. z tego forum, że w olejach 504.00 czy C3 w związku z małym pakietem ZDDP jest mniejsza ochrona, a przykład Shella pokazuje, że można to realizować w inny sposób.
                            Shell na którego się powołujesz to prawie w30, a że analizy są dobre to fakt, co wpisuje się w ogólny obraz że GTL od Shella to bardzo dobre produkty.

                            Komentarz


                            • Witam. Potrzebuje pomocy w doborze oleju, przeczytałem z 500 stron wątku i nadal nie wiem czy 5w30, 5w40, 0w40, co do firmy tez poproszę o sugestie Silnik 1,4 tsi CAVD 160ps , świeżo po wymianie rozrządu ( najnowsza wersja, ponoć poprawiona ), robiona głowica ( uszczelniacze, czyszczenie, planowanie ), wymiana tłoków z pierścieniami. Mam pytanie jeszcze jak z docieraniem, na jakim oleju , ile km zrobic po pierwszej wymianie , etc .. Auto do jazdy głownie miasto, odcinki 5-15km? warunki różne , puste ranne przeloty, i popołudniowe korki .. Bardzo dziękuje za sugestie
                              Było:
                              Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
                              Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
                              Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
                              Chrysler Crossfire 3.2 2005r
                              Jest:
                              Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
                              Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Pyza Zobacz wpis
                                Witam. Potrzebuje pomocy w doborze oleju, przeczytałem z 500 stron wątku i nadal nie wiem czy 5w30, 5w40, 0w40, co do firmy tez poproszę o sugestie Silnik 1,4 tsi CAVD 160ps , świeżo po wymianie rozrządu ( najnowsza wersja, ponoć poprawiona ), robiona głowica ( uszczelniacze, czyszczenie, planowanie ), wymiana tłoków z pierścieniami. Mam pytanie jeszcze jak z docieraniem, na jakim oleju , ile km zrobic po pierwszej wymianie , etc .. Auto do jazdy głownie miasto, odcinki 5-15km? warunki różne , puste ranne przeloty, i popołudniowe korki .. Bardzo dziękuje za sugestie
                                Sprzedaj.
                                Jak nie chcesz sprzedać to lej oleje 0w30 z wysokim HTHS i niskim NOACK.

                                Komentarz


                                • Pyza - co z tym silnikiem było...? Wymieniłeś pół silnika tak sobie czy była jakaś przyczyna?
                                  Co do docierania - są różne szkoły. Jazda po mieścia akurat w tym Tobie pomoże - zmiany obrotów, obciążenia silnika to na + by silnik ładnie się "ułożył" ale bez pałowania! Jeżeli chodzi o olej to na ten czas ja bym zalał 5W40 nie żaden z niską lepkością w stylu 0W30 ani nie 10W/xxx . Po przejechaniu +- 2 tys km zlej olej i zalej docelowy - nie zapominając wymienić oczywiście filtra oleju na nowy.
                                  Co z tym CAVD było nie tak ? Bo jak czytam to modele VW z silnikiem 1.4 Twincharger serii EA11 są bardzo odradzane z powodu min. wypalania się pierścieni czy też braku kompresji (zwłaszcza na środkowych cylindrach).
                                  ...aż strach do niego polecić jakikolwiek docelowy olej jak zechcesz to ze 2-3 zdroworozsądkowe propozycje mogę podać a chyba najlepiej podeślę na PW żeby nie robić "zawieruchy" w wątku i nie przyprawiać innych o palpitacje serca

                                  degenerat - wysoki HTHS oczywiście TAK, niski NOACK oczywiście TAK ale z tym 0W30 na pewno na okres "ułożenia" się silnika bym się wstrzymał a decyzję o docelowym oleju bym podjął jak pyza napisze "coś więcej".

                                  ps. opcja "sprzedaj"
                                  Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • 0w30 ze względu na napinacz łańcucha rozrządu. Jestem człowiekiem małej wiary jeżeli chodzi o poprawki VW.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                                      Pyza - co z tym silnikiem było...? Wymieniłeś pół silnika tak sobie czy była jakaś przyczyna?
                                      Co do docierania - są różne szkoły. Jazda po mieścia akurat w tym Tobie pomoże - zmiany obrotów, obciążenia silnika to na + by silnik ładnie się "ułożył" ale bez pałowania! Jeżeli chodzi o olej to na ten czas ja bym zalał 5W40 nie żaden z niską lepkością w stylu 0W30 ani nie 10W/xxx . Po przejechaniu +- 2 tys km zlej olej i zalej docelowy - nie zapominając wymienić oczywiście filtra oleju na nowy.
                                      Co z tym CAVD było nie tak ? Bo jak czytam to modele VW z silnikiem 1.4 Twincharger serii EA11 są bardzo odradzane z powodu min. wypalania się pierścieni czy też braku kompresji (zwłaszcza na środkowych cylindrach).
                                      ...aż strach do niego polecić jakikolwiek docelowy olej jak zechcesz to ze 2-3 zdroworozsądkowe propozycje mogę podać a chyba najlepiej podeślę na PW żeby nie robić "zawieruchy" w wątku i nie przyprawiać innych o palpitacje serca

                                      degenerat - wysoki HTHS oczywiście TAK, niski NOACK oczywiście TAK ale z tym 0W30 na pewno na okres "ułożenia" się silnika bym się wstrzymał a decyzję o docelowym oleju bym podjął jak pyza napisze "coś więcej".

                                      ps. opcja "sprzedaj"
                                      PAOLO ESCO kupiłem auto lekko uszkodzone z przebiegiem 143tys , nie byłem w stanie zweryfikować stanu silnika dłużej bo nie było wody w uładzie, slilnik pracował normalnie, po zapalaniu lekko hałasował rozrząd, czyli klasyka Po naprawie auta , i przejazdze na przegląd, auto jechało bez mocy, myślałem że może przestawiony rozrząd, bo błedy silnika też na to wskazywały, jednak przy sprawdzaniu kompresji okazało sie za na pierwszym jest 5bar na kolejnych 11-12, diagnoza wstępna, uszkodzony zawór przez przeskoczenie rozrządu, jednak po zdjeciu głowicy i jej sprawdzeniu okazało sie ze jest ok, diagnoza kolejna, pierścienie, jednak po wyjęciu tłoków okazało sie, że pierwszy tłok jest pekniety, wypalony miedzy pierścieniami dość mocno, trzeci mniej ale również uszkodzony, pozostałe dwa bez zmian... taka historia nieciekawa :/ Zrobię ten remont i chyba będę jeździł, teraz szkoda sprzedawać :/ i tak juz dołożę harmonie pieniędzy .

                                      Po prosze na priv propozycje olejów dziękuje
                                      Było:
                                      Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
                                      Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
                                      Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
                                      Chrysler Crossfire 3.2 2005r
                                      Jest:
                                      Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
                                      Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki

                                      Komentarz


                                      • Co do docierania faktycznie są różne szkoły. Ja na pierwsze kilkaset kilometrów (może być 100-200) zalecałbym jednak 10w40, potem 5w40 przez ok 1,5-2 tys. i dopiero olej docelowy ale można też raz jeszcze 5w40 na 2-3 tys. na ostrzejszą jazdę. Unikać jazdy pod stałym obciążeniem i przez pierwsze kilkaset kilometrów do 3/4 obrotów maksymalnych i to tylko od czasu do czasu. Potem stopniowo zwiększać obciążenia aż po czerwone pole obrotomierza. Modyfikatory tarcia dopiero po 8-10 tys. km, ewentualnie ar9100 w mniejszej dawce (ok. 50%) ale dopiero do oleju docelowego.
                                        Penrite ma fajny olej 0w30 (Penrite Enviro+ C2 0w30) ale nigdzie nie mogę znaleźć analizy. Olej spełnia m.in 506.01 i Ford M2C950-A (do Fordów diesel od 2016 w górę). Jak ktoś chętny na przetestowanie to mam karton i cenę mogę zrobić też "testową" . Jestem ciekaw jak by się sprawdzał w TSI i jak wypada w porównaniu np. do Shella AV-L ale sam nie mam pod ręką auta do którego mogę to zalać.

                                        Komentarz


                                        • Pyza ten silnik miał kiedyś chyba nawet nagrodę EOTY, ale to było dawno i nieprawda W tej sytuacji, albo remont, albo inny silnik, mniej awaryjny z TSI. Co do oleju do docierania to Millers ma specjalną serię CRO Page not found | Millers Oils.

                                          Komentarz


                                          • hihi nagrodę to może miał ale obecnie 1.4 Twincharger serii EA11 CAVD uważany jest za najgorszy silnik VW ...
                                            Link ... 160 zł hmmm za olej który po 2 tys wyleci z silnika i to powiedzmy sobie szczerze silnika "po przejściach" ciut dużo, dlatego nawet go nie polecałem... ale oczywiście jak kolega chce to "kto bogatemu zabroni"
                                            Wlej np. 5W40 i tak jak pisał tomek evo nawet nie próbuj jakichkolwiek modyfikatorów tarcia tam dodawać.
                                            Zrób te +- 2 tys km ...zlej , wymień filtr oleju, zalej olej docelowy. ... no i tutaj "problem" - jaki? Czy ten 0W30 o którym wspominał degenarat - zresztą jak najbardziej byłby wskazany, bo silnik po kapitalce powinien być jak nowy ale pytanie czy nie będzie go ubywało w nadmiernej ilości a tego nikt Tobie nie zagwarantuje. Dlatego chyba docelowo bezpieczniej było by zalać coś min. z SAE 0W40.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                                              hihi nagrodę to może miał ale obecnie 1.4 Twincharger serii EA11 CAVD uważany jest za najgorszy silnik VW ...
                                              Link ... 160 zł hmmm za olej który po 2 tys wyleci z silnika i to powiedzmy sobie szczerze silnika "po przejściach" ciut dużo, dlatego nawet go nie polecałem... ale oczywiście jak kolega chce to "kto bogatemu zabroni"
                                              Wlej np. 5W40 i tak jak pisał tomek evo nawet nie próbuj jakichkolwiek modyfikatorów tarcia tam dodawać.
                                              Zrób te +- 2 tys km ...zlej , wymień filtr oleju, zalej olej docelowy. ... no i tutaj "problem" - jaki? Czy ten 0W30 o którym wspominał degenarat - zresztą jak najbardziej byłby wskazany, bo silnik po kapitalce powinien być jak nowy ale pytanie czy nie będzie go ubywało w nadmiernej ilości a tego nikt Tobie nie zagwarantuje. Dlatego chyba docelowo bezpieczniej było by zalać coś min. z SAE 0W40.
                                              To jaki w miarę dobry 5w40 za rozsądne pieniądze polecisz na te 2000km docierania? Mobil?
                                              Może olej docelowy tez zostawić 5w40, troszkę gęściejszy?
                                              Było:
                                              Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
                                              Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
                                              Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
                                              Chrysler Crossfire 3.2 2005r
                                              Jest:
                                              Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
                                              Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki

                                              Komentarz


                                              • Miałem VW z silnikiem CAVD. Oleju nie brał, świetnie jeździł i po remoncie z tego co wiem dalej jeździ i oleju nie bierze. Ze względu na rozrząd - w celu przedłużenia jego życia - radzę olej o mniejszej lepkości i dobrej pompowalności.Pierwszą wykrytą wadą tych silników był napinacz rozrządu. Dopiero po dłuższej eksploatacji okazało się, że pękają tłoki, szlag trafia pierścienie, rośnie nagar na zaworach itp. Olej 0w30 A3 a jeszcze lepiej VW 503 00 jest moim zdaniem wystarczający do tego silnika.

                                                tomek evo ENVIRO+ C2 0W-30 ma obniżony HTHS z Penrite to raczej HPR 0 0W-30.

                                                Pyza jeżeli już chcesz lać coś w40 to raczj szukaj 0w40.
                                                Ostatnio edytowany przez degenerat; 20726.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis
                                                  Miałem VW z silnikiem CAVD. Oleju nie brał, świetnie jeździł i po remoncie z tego co wiem dalej jeździ i oleju nie bierze. Ze względu na rozrząd - w celu przedłużenia jego życia - radzę olej o mniejszej lepkości i dobrej pompowalności.Pierwszą wykrytą wadą tych silników był napinacz rozrządu. Dopiero po dłuższej eksploatacji okazało się, że pękają tłoki, szlag trafia pierścienie, rośnie nagar na zaworach itp. Olej 0w30 A3 a jeszcze lepiej VW 503 00 jest moim zdaniem wystarczający do tego silnika.

                                                  tomek evo ENVIRO+ C2 0W-30 ma obniżony HTHS z Penrite to raczej HPR 0 0W-30.

                                                  Pyza jeżeli już chcesz lać coś w40 to raczj szukaj 0w40.
                                                  No zgadza się C2 to niższy HTHS ale pytanie na ile to ma znaczenie w tym przypadku. AV-L też ma niski HTHS a generalnie daje radę w TSI. Choć chyba najbezpieczniej będzie zastosować 0w40. Z 0w40 z górnej półki to chyba najtańszy jest Meguin (nie liczę Shella i Specola) ale wybór generalnie jest spory.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                                                    No zgadza się C2 to niższy HTHS ale pytanie na ile to ma znaczenie w tym przypadku.
                                                    Święty spokój i czyste sumienie?
                                                    Ostatnio edytowany przez degenerat; 20726.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X