Zamieszczone przez przybysz86
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisjak Statoil to LazerWay LL 5W30 z VW 504.00 - sprzedawców masz na forum. Jak "inne" to wybór masz ogromny a producent wg. uznania.
ok - dzięki za odpowiedź. Trochę przestraszył mnie micrusec bo przez chwile myślałem, że cała gama Statoil jest generalnie "nu-nu" dla TSI.
Lazerway sprawdza mi się dobrze w moim leciwym MPI, znajomy w 1.4 TSI CAXA też sobie chwali więc pewnie w przyszłym autku też taki zaleję. Czas wracać do negocjacji z dilerami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusec Zobacz wpisJa nawet jak chciałem kupić (przynajmniej dowiedzieć się czy zorientować się) to nie mogę kupić korka wlewu oleju bez słów na C....
korek.jpg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisjak Statoil to LazerWay LL 5W30 z VW 504.00 - sprzedawców masz na forum. Jak "inne" to wybór masz ogromny a producent wg. uznania.
Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpis
ok - dzięki za odpowiedź. Trochę przestraszył mnie micrusec bo przez chwile myślałem, że cała gama Statoil jest generalnie "nu-nu" dla TSI.
Lazerway sprawdza mi się dobrze w moim leciwym MPI, znajomy w 1.4 TSI CAXA też sobie chwali więc pewnie w przyszłym autku też taki zaleję. Czas wracać do negocjacji z dilerami
leonn - pomysł fajny
Komentarz
-
-
Wg, VW/Skody oleje mają spełniać odpowiednie specyfikacje a o SAE producent jak i Instrukcja nic nie wspominają. Więc wskazanie LazerWay LL 5W30 ( w specyfikacji VW 504.00) jako oleju firmy Statoil, którym kolega przybysz86 zalewał poprzedni silnikjest tutaj jak najbardziej na miejscu.Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
micrusec bardzo trafna uwaga odnośnie 0W vs 5W, i tak - źle zrozumiałem co zauważyłem post factum.
EDIT:
PAOLO ESCO czy jednak 0W nie będzie lepszy? mój styl jazdy to sporo miasta. Głównie poza godzinami szczytu i na przelotówkach ale jednak miasta więc może rzadszy olej będzie lepszy?Ostatnio edytowany przez przybysz86; 30528.
Komentarz
-
-
Każda pliszka swój ogonek chwali A co do wyboru oleju do auta i silnika, którego nie ma, może warto poczytać ten wątek powiedzmy ostatni rok, wystarczy do wyrobienia sobie opinii i o lepkości i marki i w ogóle Jestem też ciekaw jak to będzie z silnikami TSI, bo o ile 1.4/150 chyba bez....tak nie wiem jak reszta odnośnie wyposażenia w nowy filtr GPF, a to już podpada pod nowe normy VW.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisJest pierwsza analiza UOA Shella ECT 0w30 C2/C3 po przebiegu 12 kkm w 1.4 TSI. Wyciągnięte wnioski potwierdzają że jest to bardzo dobry olej i na dystansie 10-12 kkm daje radę w tych silnikach.Łączne dolewki 0,8 litra, ale wg mnie na takim dystansie tragedii nie ma.Jazda 70% miasto reszta trasa.
cały wątek z wnioskami:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...posle-12000km/Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Postaram się przetłumaczyć jakoś zrozumiale
Olej pracował w okresie wiosna, lato, jesień 5 kkm trasa i 7kkm miasto. Łącznie dolano 0,8 litra oleju. Olej utrzymał parametry lepkościowe, nie był za bardzo rozcieńczony paliwem.Dużym plusem jest niski a nawet bardzo niski poziom żelaza wynikające ze zużycia silnika.Zmiana oleju nastąpiła w porę bo przy tym przebiegu TBN (3,54) prawie zrównał się z TAN (2,91), ale trzeba uwzględnić trudne warunki. Interwał powinien być 10-12 kkm. Odczyn PH zasadowość - bardzo dobra.Oksydacja czyli utlenianie sie oleju - bardzo dobra. Nitracja czyli azotowanie oleju - wzrosła widać że olej lekko nie miał. W środku silnik czysty, bez nagarów i szlamów, a więc utrzymując interwał, lać ten sam olej i nie myśleć o full saps w normie 502Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Małe sprostowanie - specyfikacja VW 502.00 to wg. OEM - Mid Saps ... Czy aż tak szkodliwa dla silników VW skoro producent ją zaleca do stałych zmian...i to w TSI - no może według niektórych technicy VW nie wiedzą jaki olej mają wlewać do silników... Proponuje sobie poszukać (znaleźć samemu - Google się kłania) i poczytać pewien wątek o olejach 502.00 vs 504.00 który był poruszany na amerykańskim forum. Na początku też prawie wszyscy twierdzili że 504.00 jest super-hiper bo zawiera w sobie 502.00 ale okazało się że nie jest to tak do końca (że niby nie uwala silnika, mniej nagaru itd...TSI to nie TFSI - to nie wina oleju, że fachowcy z VW zastosowali wadliwe pierścienie zgarniające na tłokach - ori pierścień zgarniający ma zbyt mały przekrój co powoduje przepuszczanie oleju do komory spalania a co za tym idzie mam syf !) ... ale według niektórych to wina oleju 502.00 który mógł być zalewany ...
Dla zwolenników 0w30 z VW 504.00 - lać ale eksploatować z głową i pamiętać o wymianach.
Odnośnie testu małe ale... Olej eksploatowany w okresie wiosna-lato przez 5 miesięcy...pięknie ale co to jest 5 m-cy skoro duża część użytkowników chce by ich olej wytrzymał okres 1 roku bez wymiany no i okres jesień - zima to prawdziwy test dla oleju a tutaj jak widać TBN prawie zrównał się z TAN a co najważniejsze - dolano na 4L jakieś 0,8L +- 20% świeżego oleju co zakłamuje obraz TBN i TAN ...śmiało mozna założyć, że bez dolewek TBN by dawno już " leżał" ... i już tak różowo nie jest. Lepkość - owszem, olej ją utrzymał ale w dolnych granicach ...znowu trzeba wziąć pod uwagę dolany olej! Cytrynowiec piszesz o nitracji oleju - "olej lekko nie miał" no nie przesadzajmy może lekko go podgrzało jak kierowca dał ostro gaz w podłogę ale olej od tego jest by chronić... a co będzie w zimie przy zimnych startach zwiększonej ilości paliwa? Wtedy dostanie w zarówno lepkość jak i TBN...
W środku czysto (min. dzięki dużej ilości Ca, Cynku i niskiej ilości fosforu (ochrona układów) - Shell ma bardzo wysoko oczyszczoną bazę olejową GTL więc tutaj oczywiście +.
Można zaryzykować stwierdzenie, że gdyby nie eksploatacja w mieście to ten Shell pewnie wypadł by o wiele lepiej no ale po mieście też się jeździ ...
iałem tego Shella ECT 0w30 C2/C3 ale w 1,6 CR i oczywiście jak był świeżo zalany to było ok ale z czasem praca w trakcie zimnych rozruchów była na minus, co zapewne było skutkiem wypalania się DPF-a... Jak dla mnie to z tego dodanego UOA można wywnioskować, że olej max 10 tys i powinien zostać zmieniony (nie uwzględniając dolewek).
Jedno najlepszych UOA które widziałem na tym forum to było to UOA LM Synthoil z dodatkiem Visco Stabil LM, który o ile pamiętam dodał kiedyś leonn.Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisMałe sprostowanie - specyfikacja VW 502.00 to wg. OEM - Mid Saps ... Czy aż tak szkodliwa dla silników VW skoro producent ją zaleca do stałych zmian...i to w TSI - no może według niektórych technicy VW nie wiedzą jaki olej mają wlewać do silników... Proponuje sobie poszukać (znaleźć samemu - Google się kłania) i poczytać pewien wątek o olejach 502.00 vs 504.00 który był poruszany na amerykańskim forum. Na początku też prawie wszyscy twierdzili że 504.00 jest super-hiper bo zawiera w sobie 502.00 ale okazało się że nie jest to tak do końca (że niby nie uwala silnika, mniej nagaru itd...TSI to nie TFSI - to nie wina oleju, że fachowcy z VW zastosowali wadliwe pierścienie zgarniające na tłokach - ori pierścień zgarniający ma zbyt mały przekrój co powoduje przepuszczanie oleju do komory spalania a co za tym idzie mam syf !) ... ale według niektórych to wina oleju 502.00 który mógł być zalewany ...
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisDla zwolenników 0w30 z VW 504.00 - lać ale eksploatować z głową i pamiętać o wymianach.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisOdnośnie testu małe ale... Olej eksploatowany w okresie wiosna-lato przez 5 miesięcy...pięknie ale co to jest 5 m-cy skoro duża część użytkowników chce by ich olej wytrzymał okres 1 roku bez wymiany no i okres jesień - zima to prawdziwy test dla oleju a tutaj jak widać TBN prawie zrównał się z TAN a co najważniejsze - dolano na 4L jakieś 0,8L +- 20% świeżego oleju co zakłamuje obraz TBN i TAN ...śmiało mozna założyć, że bez dolewek TBN by dawno już " leżał" ... i już tak różowo nie jest. Lepkość - owszem, olej ją utrzymał ale w dolnych granicach ...znowu trzeba wziąć pod uwagę dolany olej! .
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisCytrynowiec piszesz o nitracji oleju - "olej lekko nie miał" no nie przesadzajmy może lekko go podgrzało jak kierowca dał ostro gaz w podłogę ale olej od tego jest by chronić... a co będzie w zimie przy zimnych startach zwiększonej ilości paliwa? Wtedy dostanie w zarówno lepkość jak i TBN...
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisW środku czysto (min. dzięki dużej ilości Ca, Cynku i niskiej ilości fosforu (ochrona układów) - Shell ma bardzo wysoko oczyszczoną bazę olejową GTL więc tutaj oczywiście +.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisMożna zaryzykować stwierdzenie, że gdyby nie eksploatacja w mieście to ten Shell pewnie wypadł by o wiele lepiej no ale po mieście też się jeździ ...
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisMiałem tego Shella ECT 0w30 C2/C3 ale w 1,6 CR i oczywiście jak był świeżo zalany to było ok ale z czasem praca w trakcie zimnych rozruchów była na minus, co zapewne było skutkiem wypalania się DPF-a...
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisJak dla mnie to z tego dodanego UOA można wywnioskować, że olej max 10 tys i powinien zostać zmieniony (nie uwzględniając dolewek).
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisJedno najlepszych UOA które widziałem na tym forum to było to UOA LM Synthoil z dodatkiem Visco Stabil LM, który o ile pamiętam dodał kiedyś leonn.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
cytrynowiec - wszystko OK ale idąc takim tokiem myślenia ...gdyby oleju nie ubywało nie potrzebne by były dolewki (sprawa jasna że musiał olej dolać) ale to zakłóciło wyniki UOA tego oleju. Odnośnie Fe - standardowy pakiet czyli Ca, Cynk i niskiej ilości fosforu + bor wszystko pięknie ale zobacz na przebieg 42 tys km (z tego 12 tys na tym oleju) - przecież to nowy silnik. Sprawa jasna, że ten Shell to nie jest zły olej więc wynik Fe mnie nie dziwi.
cytrynowiec - zgadza się ja miałem ECT 0W30 (bez ultra) http://www.smithandallan.com/documen...en-GB)_TDS.pdf z API SN; ACEA C3; BMW-LL-04; MB 229.51 bez VW 504.00/507.00 - Shell miesza tymi nazwami ciągle a my omawiamy ten http://tdc.ge/wp-content/uploads/201...C2C3_0W-30.pdf
ps. to chyba olej z VW 502.00 jest "drugiej kategorii" ... ja wiem że i silnik inny był u leona i olej inny ale wynik był pierwsza klasa.
Osobiście rozważyłbym Shella 0W40 - na rus.oil są dobre analizy UOA w TSI eksploatowanych w podobnych warunkach (5 m-cy, trasa-miasto) itd...Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO z tą "drugą kategorią" to chodzi o opinie m in. z tego forum, że w olejach 504.00 czy C3 w związku z małym pakietem ZDDP jest mniejsza ochrona, a przykład Shella pokazuje, że można to realizować w inny sposób.
Shell na którego się powołujesz to prawie w30, a że analizy są dobre to fakt, co wpisuje się w ogólny obraz że GTL od Shella to bardzo dobre produkty.
Komentarz
-
-
Witam. Potrzebuje pomocy w doborze oleju, przeczytałem z 500 stron wątku i nadal nie wiem czy 5w30, 5w40, 0w40, co do firmy tez poproszę o sugestie Silnik 1,4 tsi CAVD 160ps , świeżo po wymianie rozrządu ( najnowsza wersja, ponoć poprawiona ), robiona głowica ( uszczelniacze, czyszczenie, planowanie ), wymiana tłoków z pierścieniami. Mam pytanie jeszcze jak z docieraniem, na jakim oleju , ile km zrobic po pierwszej wymianie , etc .. Auto do jazdy głownie miasto, odcinki 5-15km? warunki różne , puste ranne przeloty, i popołudniowe korki .. Bardzo dziękuje za sugestieByło:
Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
Chrysler Crossfire 3.2 2005r
Jest:
Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pyza Zobacz wpisWitam. Potrzebuje pomocy w doborze oleju, przeczytałem z 500 stron wątku i nadal nie wiem czy 5w30, 5w40, 0w40, co do firmy tez poproszę o sugestie Silnik 1,4 tsi CAVD 160ps , świeżo po wymianie rozrządu ( najnowsza wersja, ponoć poprawiona ), robiona głowica ( uszczelniacze, czyszczenie, planowanie ), wymiana tłoków z pierścieniami. Mam pytanie jeszcze jak z docieraniem, na jakim oleju , ile km zrobic po pierwszej wymianie , etc .. Auto do jazdy głownie miasto, odcinki 5-15km? warunki różne , puste ranne przeloty, i popołudniowe korki .. Bardzo dziękuje za sugestie
Jak nie chcesz sprzedać to lej oleje 0w30 z wysokim HTHS i niskim NOACK.
Komentarz
-
-
Pyza - co z tym silnikiem było...? Wymieniłeś pół silnika tak sobie czy była jakaś przyczyna?
Co do docierania - są różne szkoły. Jazda po mieścia akurat w tym Tobie pomoże - zmiany obrotów, obciążenia silnika to na + by silnik ładnie się "ułożył" ale bez pałowania! Jeżeli chodzi o olej to na ten czas ja bym zalał 5W40 nie żaden z niską lepkością w stylu 0W30 ani nie 10W/xxx . Po przejechaniu +- 2 tys km zlej olej i zalej docelowy - nie zapominając wymienić oczywiście filtra oleju na nowy.
Co z tym CAVD było nie tak ? Bo jak czytam to modele VW z silnikiem 1.4 Twincharger serii EA11 są bardzo odradzane z powodu min. wypalania się pierścieni czy też braku kompresji (zwłaszcza na środkowych cylindrach).
...aż strach do niego polecić jakikolwiek docelowy olej jak zechcesz to ze 2-3 zdroworozsądkowe propozycje mogę podać a chyba najlepiej podeślę na PW żeby nie robić "zawieruchy" w wątku i nie przyprawiać innych o palpitacje serca
degenerat - wysoki HTHS oczywiście TAK, niski NOACK oczywiście TAK ale z tym 0W30 na pewno na okres "ułożenia" się silnika bym się wstrzymał a decyzję o docelowym oleju bym podjął jak pyza napisze "coś więcej".
ps. opcja "sprzedaj"Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisPyza - co z tym silnikiem było...? Wymieniłeś pół silnika tak sobie czy była jakaś przyczyna?
Co do docierania - są różne szkoły. Jazda po mieścia akurat w tym Tobie pomoże - zmiany obrotów, obciążenia silnika to na + by silnik ładnie się "ułożył" ale bez pałowania! Jeżeli chodzi o olej to na ten czas ja bym zalał 5W40 nie żaden z niską lepkością w stylu 0W30 ani nie 10W/xxx . Po przejechaniu +- 2 tys km zlej olej i zalej docelowy - nie zapominając wymienić oczywiście filtra oleju na nowy.
Co z tym CAVD było nie tak ? Bo jak czytam to modele VW z silnikiem 1.4 Twincharger serii EA11 są bardzo odradzane z powodu min. wypalania się pierścieni czy też braku kompresji (zwłaszcza na środkowych cylindrach).
...aż strach do niego polecić jakikolwiek docelowy olej jak zechcesz to ze 2-3 zdroworozsądkowe propozycje mogę podać a chyba najlepiej podeślę na PW żeby nie robić "zawieruchy" w wątku i nie przyprawiać innych o palpitacje serca
degenerat - wysoki HTHS oczywiście TAK, niski NOACK oczywiście TAK ale z tym 0W30 na pewno na okres "ułożenia" się silnika bym się wstrzymał a decyzję o docelowym oleju bym podjął jak pyza napisze "coś więcej".
ps. opcja "sprzedaj"
Po prosze na priv propozycje olejów dziękuje
Było:
Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
Chrysler Crossfire 3.2 2005r
Jest:
Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki
Komentarz
-
-
Co do docierania faktycznie są różne szkoły. Ja na pierwsze kilkaset kilometrów (może być 100-200) zalecałbym jednak 10w40, potem 5w40 przez ok 1,5-2 tys. i dopiero olej docelowy ale można też raz jeszcze 5w40 na 2-3 tys. na ostrzejszą jazdę. Unikać jazdy pod stałym obciążeniem i przez pierwsze kilkaset kilometrów do 3/4 obrotów maksymalnych i to tylko od czasu do czasu. Potem stopniowo zwiększać obciążenia aż po czerwone pole obrotomierza. Modyfikatory tarcia dopiero po 8-10 tys. km, ewentualnie ar9100 w mniejszej dawce (ok. 50%) ale dopiero do oleju docelowego.
Penrite ma fajny olej 0w30 (Penrite Enviro+ C2 0w30) ale nigdzie nie mogę znaleźć analizy. Olej spełnia m.in 506.01 i Ford M2C950-A (do Fordów diesel od 2016 w górę). Jak ktoś chętny na przetestowanie to mam karton i cenę mogę zrobić też "testową" . Jestem ciekaw jak by się sprawdzał w TSI i jak wypada w porównaniu np. do Shella AV-L ale sam nie mam pod ręką auta do którego mogę to zalać.
Komentarz
-
-
Pyza ten silnik miał kiedyś chyba nawet nagrodę EOTY, ale to było dawno i nieprawda W tej sytuacji, albo remont, albo inny silnik, mniej awaryjny z TSI. Co do oleju do docierania to Millers ma specjalną serię CRO http://www.millersoils.pl/produkty/m...ukty/cro10w40/.
Komentarz
-
-
hihi nagrodę to może miał ale obecnie 1.4 Twincharger serii EA11 CAVD uważany jest za najgorszy silnik VW ...
http://dobre-oleje.pl/produkt/115,mi...ocierania.html ... 160 zł hmmm za olej który po 2 tys wyleci z silnika i to powiedzmy sobie szczerze silnika "po przejściach" ciut dużo, dlatego nawet go nie polecałem... ale oczywiście jak kolega chce to "kto bogatemu zabroni"
Wlej np. 5W40 i tak jak pisał tomek evo nawet nie próbuj jakichkolwiek modyfikatorów tarcia tam dodawać.
Zrób te +- 2 tys km ...zlej , wymień filtr oleju, zalej olej docelowy. ... no i tutaj "problem" - jaki? Czy ten 0W30 o którym wspominał degenarat - zresztą jak najbardziej byłby wskazany, bo silnik po kapitalce powinien być jak nowy ale pytanie czy nie będzie go ubywało w nadmiernej ilości a tego nikt Tobie nie zagwarantuje. Dlatego chyba docelowo bezpieczniej było by zalać coś min. z SAE 0W40.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpishihi nagrodę to może miał ale obecnie 1.4 Twincharger serii EA11 CAVD uważany jest za najgorszy silnik VW ...
http://dobre-oleje.pl/produkt/115,mi...ocierania.html ... 160 zł hmmm za olej który po 2 tys wyleci z silnika i to powiedzmy sobie szczerze silnika "po przejściach" ciut dużo, dlatego nawet go nie polecałem... ale oczywiście jak kolega chce to "kto bogatemu zabroni"
Wlej np. 5W40 i tak jak pisał tomek evo nawet nie próbuj jakichkolwiek modyfikatorów tarcia tam dodawać.
Zrób te +- 2 tys km ...zlej , wymień filtr oleju, zalej olej docelowy. ... no i tutaj "problem" - jaki? Czy ten 0W30 o którym wspominał degenarat - zresztą jak najbardziej byłby wskazany, bo silnik po kapitalce powinien być jak nowy ale pytanie czy nie będzie go ubywało w nadmiernej ilości a tego nikt Tobie nie zagwarantuje. Dlatego chyba docelowo bezpieczniej było by zalać coś min. z SAE 0W40.
Może olej docelowy tez zostawić 5w40, troszkę gęściejszy?Było:
Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
Chrysler Crossfire 3.2 2005r
Jest:
Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki
Komentarz
-
-
Miałem VW z silnikiem CAVD. Oleju nie brał, świetnie jeździł i po remoncie z tego co wiem dalej jeździ i oleju nie bierze. Ze względu na rozrząd - w celu przedłużenia jego życia - radzę olej o mniejszej lepkości i dobrej pompowalności.Pierwszą wykrytą wadą tych silników był napinacz rozrządu. Dopiero po dłuższej eksploatacji okazało się, że pękają tłoki, szlag trafia pierścienie, rośnie nagar na zaworach itp. Olej 0w30 A3 a jeszcze lepiej VW 503 00 jest moim zdaniem wystarczający do tego silnika.
tomek evo ENVIRO+ C2 0W-30 ma obniżony HTHS z Penrite to raczej HPR 0 0W-30.
Pyza jeżeli już chcesz lać coś w40 to raczj szukaj 0w40.
Ostatnio edytowany przez degenerat; 20726.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpisMiałem VW z silnikiem CAVD. Oleju nie brał, świetnie jeździł i po remoncie z tego co wiem dalej jeździ i oleju nie bierze. Ze względu na rozrząd - w celu przedłużenia jego życia - radzę olej o mniejszej lepkości i dobrej pompowalności.Pierwszą wykrytą wadą tych silników był napinacz rozrządu. Dopiero po dłuższej eksploatacji okazało się, że pękają tłoki, szlag trafia pierścienie, rośnie nagar na zaworach itp. Olej 0w30 A3 a jeszcze lepiej VW 503 00 jest moim zdaniem wystarczający do tego silnika.
tomek evo ENVIRO+ C2 0W-30 ma obniżony HTHS z Penrite to raczej HPR 0 0W-30.
Pyza jeżeli już chcesz lać coś w40 to raczj szukaj 0w40.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
No zgadza się C2 to niższy HTHS ale pytanie na ile to ma znaczenie w tym przypadku.Ostatnio edytowany przez degenerat; 20726.
Komentarz
-
Komentarz