Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez szkopa117
    Nie wiem kogo teraz stać na nowe auto, żeby mówićo łamaniu gwarancji Jednak gdybym miał tyle kasy ile kosztuje RS to i tak kupiłbym 3-4 letnią używkę BMW albo Audi.
    Powodzenia! Stalem przed podobnym dylematem i wole nowa octavie/superb'a niz 3-4 letnie audi/bmw z przebiegiem +100kkm i bagazem domyslow "co pierwsze padnie", albo "stuka juz, czy jeszcze nie", ceny czesci tez sa delikatnie mowiac z innym "wspolczynnikiem Janosika", no ale kazdy wydaje swoje pieniadze wedle swojego uznania, nikt nikomu nie zabrania wybierania i kupowania
    "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

    Komentarz


    • rezon, kupujesz nowa Skode zakładasz LPG i tracisz gwarancje tylko na elementy przystosowane do montażu LPG.
      Jak będzie stukalo zawieszenie napewno je naprawia w ramach gwarancji.

      Komentarz


      • A że narazie mnie nie stać to mam jeden ból głowy mniej

        Komentarz


        • witam
          trochę żeby odświeżyć temat(myślę o montażu lpdi firmy Vialle),jakieś nowe wiadomości forumowiczu JanuszD?ciekaw jestem jak się sprawuje itp. pozdrawiam

          Komentarz


          • Zamieszczone przez yunior81
            rezon, kupujesz nowa Skode zakładasz LPG i tracisz gwarancje tylko na elementy przystosowane do montażu LPG.
            Jak będzie stukalo zawieszenie napewno je naprawia w ramach gwarancji.
            W teorii tak powinno byc, doswiadczenie forumowiczow uczy, ze z byle pierdola straraja sie uwalic gwarancje na auto.

            Jak rozrzad padnie to powinni zrobic, bo przeciez gaz nie leci przez rozrzad, ale tu bedzie ogolny przepis ze wylaczamy silnik. I teraz pytanie co ze skrzynia biegow. A potem to juz po co gwarancja. Na elektryke tez calosciowo obetna, bo przeciez jest cos podlaczone do auta.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • dokładnie tak jak pisze Maicroft, przedłużałem gwarancję głównie z uwagi na silnik. BTW przy cenie instalki 8kzł to wolałbym dopłacić i kupić diesla. LPG nie jest bezproblemowe - też potrafi porządnie denerwować wyświetlaniem wiatraczka na szafie co kilka tygodni. Na razie mamy pojedyncze instalacje w TSI czyli możliwość założenia sprawdzonej instalacji jest znikoma. Już miałem w 1.6 jako jeden z pierwszych instalację BRC III generacji. w czasie gwarancji chyba 8 wymian czujnika temperatury za kilka zł :evil: Po gwarancji wymieniali dalej bez problemów gratisowo - ale konieczność niemal regularnych wizyt była :evil: . IV gen tez nie była bezobsługowa, a przytkanie osadem z gazu wtrysku benzyny groziło wydatkiem.
              IMHO instalacja z dotryskiem jest bezsensowna. Ciekawe mogą być LPDI - ale nie ma doświadczeń jaki mają wpływ na silnik i układ zasilania, więc czytam wątek i nie myślę o psuciu silnika gazem. tanio nie zawsze oznacza oszczędnie.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Maicroft
                W teorii tak powinno byc, doswiadczenie forumowiczow uczy, ze z byle pierdola straraja sie uwalic gwarancje na auto.

                Jak rozrzad padnie to powinni zrobic, bo przeciez gaz nie leci przez rozrzad, ale tu bedzie ogolny przepis ze wylaczamy silnik. I teraz pytanie co ze skrzynia biegow. A potem to juz po co gwarancja. Na elektryke tez calosciowo obetna, bo przeciez jest cos podlaczone do auta.

                Nie wszyscy są zadowoleni z ASO - OK rozumiem to.
                Ja jestem przykładem osoby która założyła instalacje przy ok 15000 km na gwarancji. Samochód cały czas jest serwisowany w ASO Skoda Bednarek w Dobroniu k. Pabianic ( oczywiście wszelkie płyny i cześci są moje ) i nie zamierzam z serwisu rezygnować. Nic ich nie interesowało że mam instalacje z poza ASO, wszelkie naprawy gwarancyjne robili z uśmiechem na ustach bez ściemniania.
                Zawsze można tez podjechać do danego ASO i zapytac sie odnosnie gwarancji i czy dadzą to na papierze ale żeby tracic gwarancję na całe auto to jeszcze nie słyszłem.

                Komentarz


                • yunior81, gwarantem nie jest ASO. Nie czytaj więcej, niż ktoś napisał.
                  Te naprawy gwarancyjne, o ktorych napisałeś dotyczyły silnika? Chyba raczej nie....

                  Komentarz


                  • A czy ja coś wspomniałem o silniku. Skończmy już tą dyskusje czego dotyczy a czego nie.
                    Zakładając instalacje LPG do nowego samochodu w przypadku Skody ( poza ASO ) nie tracisz całej gwarancji na auto tylko na elementy przystosowane do montażu instalacji. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.
                    Może przestańmy już teoretyzować.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez yunior81
                      Może przestańmy już teoretyzować.
                      no właśnie, może przestań. Która to Twoja skoda?

                      Komentarz


                      • rezon, czy ty masz wogole LPG w swoim samochodzie ?

                        Komentarz


                        • obecnie nie - przecież pisałem coś na ten temat powyżej. Ale uprzedzając pytania to na LPG przejechałem ponad 200kkm. Większość Octaviami, ale nie tylko

                          Komentarz


                          • dla forumowicza fabia RS DSG

                            Użytkuję instalację VIALLE LPdi od maja 2012 i po rozwiązaniu dużych problemów na początku - źle dobrana instalacja do samochodu - obecnie użytkuję ją od listopada 2012 bez jakichkolwiek problemów. Przejechałem w tym czasie już prawie 70kkm i nie mam do niej najmniejszych zastrzeżeń.

                            Spalanie podawałem już wielokrotnie. Najmniejsza zanotowana wartość spalania wyniosła 8,8 l/100km, najwyższa ok. 12 l/100km i nie jest ona szczególnie zależna od stylu jazdy.

                            Z moim silnikiem 1.8 TSI i z manualną skrzynią wszystko działa poprawnie - start zimnego, ciepłego silnika, przyspieszanie, dynamika na różnych biegach, generalnie wszystko działa tak, jak na benzynie, więc ja jestem zadowolony.

                            Jeśli miałbym doradzić, polecam zlecić montaż w LTA w Kielcach i wybrać adapter do tankowania z filtrem gazu. Ta instalacja nie posiada wymiennego filtra, a wiadomo, że LPG w naszym kraju do najczystszych nie należy. Proszę tylko zwrócić uwagę na dbałość montażu i wszystko będzie dobrze

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez JanuszD
                              i wybrać adapter do tankowania z filtrem gazu. Ta instalacja nie posiada wymiennego filtra
                              zapewne cenna uwaga dla przyszłych uzytkowników tsi z lpg
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz


                              • U mnie jak auto postoi bez odpalania silnika kilka dni trochę ciężko ma odpalić za pierwszym razem (ale wystarczy nacisnąć pedał gazu podczas startu). Reszta jak wyżej. Filtry są też wkręcone w FSU, pewnie kolejny jest w butli, o tym adapterze nie wiedziałem, a sam chciałeś czy skąd o tym wiesz JanuszD?
                                Montowałem w Wawie jakby ktoś miał bliżej.

                                Komentarz


                                • super,dzięki za odpowiedz JanuszD !
                                  za taka kasę,myślę ze się postarają..
                                  a jak czasowo wychodzi z tym montażem?pewnie bez hotelu sie nie obejdzie :wink:

                                  .."Spalanie podawałem już wielokrotnie. Najmniejsza zanotowana wartość spalania wyniosła 8,8 l/100km, najwyższa ok. 12 l/100km i nie jest ona szczególnie zależna od stylu jazdy..."

                                  jesli chodzi o spalanie,to z tego co czytałem,to ogólnie masz niskie(Pb),moje jest troszkę wyższe 8) ,min 11.1 a max 14.7 ops: czyli gazu tak myślę,miedzy 13 a 16 litrow na sto.
                                  spalanie ,spalaniem ale bardziej mnie interesuje bezawaryjność.auto będzie użytkowane za granica,a nie mam zamiaru co chwila jeździć na serwis :x

                                  Komentarz


                                  • witam !

                                    długo mnie tutaj nie było ale wróciłem z instalacja AC w swoim TSI :-)

                                    no i co ? Na początek super wszystko tak jak JanuszD pisał porobione (chodzi o instalację) mam instalację na dotrysku więc żadną LPDI... działa pięknie spalanie benzyny na 100 KM jakieś 3 L cykl mieszany, LPG około 7 L to zależy jak się depcze gaz. No i po przejechaniu 10.000 bez uwag pojechałem do mojego gazownika na kontrolę ( określił się że wszystko w porządku ) cytuję :" wgrałem Panu nowy soft do kompa" myślę sobie skoro musiałeś :-) teraz okazuje się że po przejechaniu iluś kilometrów wyskakuje kontrolka CHECK ENGINE i gaśnie po około 15-20 sekundach. Co gorsza dowiedziałem się że w instalacji może być tzw. BOX, który kasuję błąd komputera ( nie wyświetla go na liczniku ) a to w skrajnych przypadkach może dojść do wypalenia tłoka, tak więc moje uczucia są mieszane jadę w poniedziałek do gazownika i zapytam go o tego BOXA lub czy to wina tego nowego softu co wgrał....

                                    pozdrawiam

                                    Komentarz


                                    • Ile po samym miescie wynosi spalanie jednego i drugiego??

                                      5+6l ??
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • Nie wiem jaka jest prawda, ale gdzieś czytałem, że dotryski w niskim i wysokim zakresie obrotów spalają tylko benzynę. Nie mówiąc już o butowaniu

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez szkopa117
                                          Nie wiem jaka jest prawda, ale gdzieś czytałem, że dotryski w niskim i wysokim zakresie obrotów spalają tylko benzynę. Nie mówiąc już o butowaniu
                                          Zależy jeszcze od instalacji (niektóre starają się zachować stałą proporcję w każdych warunkach), ale tak, to prawda. Były na necie opisane testy, jak podczas poruszania się w korku, stanie na światłach brana była tylko PB oraz podczas ostrego przyspieszenia również. Dotrysk działał we wszystkich innych sytuacjach pomiędzy .

                                          [ Dodano: Wto 11 Mar, 14 21:42 ]
                                          Zamieszczone przez mariuszdlu
                                          długo mnie tutaj nie było ale wróciłem z instalacja AC w swoim TSI
                                          Gdzie zakładałeś i jakie koszty? Jeśli to nie tajemnica
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Northeusz
                                            Zamieszczone przez szkopa117
                                            Nie wiem jaka jest prawda, ale gdzieś czytałem, że dotryski w niskim i wysokim zakresie obrotów spalają tylko benzynę. Nie mówiąc już o butowaniu
                                            Zależy jeszcze od instalacji (niektóre starają się zachować stałą proporcję w każdych warunkach), ale tak, to prawda. Były na necie opisane testy, jak podczas poruszania się w korku, stanie na światłach brana była tylko PB oraz podczas ostrego przyspieszenia również. Dotrysk działał we wszystkich innych sytuacjach pomiędzy .

                                            [ Dodano: Wto 11 Mar, 14 21:42 ]
                                            Zamieszczone przez mariuszdlu
                                            długo mnie tutaj nie było ale wróciłem z instalacja AC w swoim TSI
                                            Gdzie zakładałeś i jakie koszty? Jeśli to nie tajemnica
                                            zakładałem w Skrzyszowie koszt 4,2 tyś. Fakt ja mam tak ustawiona tą instalację że jak jest poniżej 1000 obrotów samoczynnie instalacja przełącza się na benzynę.... czyli stoję w korkach lub na światłach spalana jest tylko benzyna, z tego co wiem chroni to przed wypaleniem cylindrów oraz stopienie tłoków (temperatura spalenia LPG jest wyższa od spalania benzyny)

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez mariuszdlu
                                              zakładałem w Skrzyszowie koszt 4,2 tyś. Fakt ja mam tak ustawiona tą instalację że jak jest poniżej 1000 obrotów samoczynnie instalacja przełącza się na benzynę.... czyli stoję w korkach lub na światłach spalana jest tylko benzyna, z tego co wiem chroni to przed wypaleniem cylindrów oraz stopienie tłoków (temperatura spalenia LPG jest wyższa od spalania benzyny)
                                              mariuszdlu z tego spalania, które podałeś wcześniej licząc po obecnych, średnich (pobrane stąd) cenach paliw wychodzi 3*5,33 + 7*2,66 = 34,61 za 100 km, co w przeliczeniu na czystą PB daje ~ 6,49 litra PB. Nie wiem ile spalał Twój samochód PB, to możnaby wyliczyć opłacalność i przybliżony czas zwrotu
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz


                                              • Wg mnie jeśliby tak wszyscy chcieli chronić to przy normalnych sekwencjach też byłyby dotryski. Od dwóch lat mam w drugim aucie sekwencję i żadnych takich akcji z ewentualnymi uszkodzeniami silnika nie ma. Co do lpdi to gaz rozpręża się dopiero po wtryśnięciu w komorę, a zatem obniża temperaturę. U Ciebie odbywa się to w reduktorze i gaz trafia w fazie lotnej. Jak ostatnio byłem u gazownika to zakładali do Twojego silnika lpdi w octavce do jakiegoś taxi z Mińska.

                                                Komentarz


                                                • Wezcie pod uwage, gdzie zamontowany jest wtrysk benzyny w bezposrednim, a gdzie w wielopunktowym wtrysku benzyny.

                                                  Zamieszczone przez szkopa117
                                                  Wg mnie jeśliby tak wszyscy chcieli chronić to przy normalnych sekwencjach też byłyby dotryski.
                                                  A co robi Land w Skodach (chodzi o te "fabryczne" instalacje) i nie tylko - wlaczylo dotryski benzyny, bo reduktor jest za slaby :idea:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz


                                                  • Nie chodziło mi o chłodzenie wtryskiwaczy, bo to wiadomo, ale o wypalenie cylindrów i stopienie tłoków o którym mówił mariuszdlu.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X