Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] swap hamulców RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] swap hamulców RS

    Ruszy tylko się wyłączy po 20min.
    Benio

  • #2
    [O1] swap hamulców RS

    cześć. szykuję się do swapa hamulców 280 na 288/312 i mam pytanie. czy śruba mocująca przy połączeniu zwrotnicy z amorkiem jest taka sama w zwrotnicach na zaciski FS-III i FN-3 czy muszę ją dokupić :?: niestety, sprzedawca "nowych" zwrotnic "zapomniał", że to jest w komplecie i dlatego pytam. mogę przełożyć śruby ze starych zwrotnic, ale chcę się upewnić, czy mam wszystkie pierdolety przed robotą, a nie w trakcie latać i załatwiać na wczoraj :wink: sprawa druga to czy osłona tarczy hamulcowej jest taka sama do 288 i 312 czy są inne w obu przypadkach :?: jeżeli występują różnice, to poproszę o podanie nr tych elementów z ETKI, coby ekipa z ASO nie miała wątpliwości.
    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
    @ by Tune-up Gdańsk
    TDI VP++ i jeszcze rośnie
    Antek

    Komentarz


    • #3
      Sruba mocująca kolumnę Mcperson do zwrotnicy jest taka sama we wszystkich zwrotnicach.M12x1,5x 78

      Osłony tarcz do hebli 288/312 są te same 1J0 615 311B-L,1J0 615 312B-P.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz


      • #4
        Re: swap hamulców

        Tony065
        Zmieniasz zaciski także oraz soft do systemów pod większe tarcze?
        Jeśli teraz masz 280 to nie wiele da przejście na 288 jeśli pakujesz te same zaciski 1 tłoczkowe.

        Komentarz


        • #5
          Re: swap hamulców

          Zamieszczone przez ces
          Tony065
          Zmieniasz zaciski także oraz soft do systemów pod większe tarcze?
          Jeśli teraz masz 280 to nie wiele da przejście na 288 jeśli pakujesz te same zaciski 1 tłoczkowe.
          ...wszystkie seryjne zaciski w O1 sa jednotloczkowe, roznia sie konstrukcja:
          FSIII (254mm i 280mm),
          FNIII(288mm),
          ATE54(288mm, 312mm) te moim zdaniem sa najwytrzymalsze montowane w RS i G4 GTI,
          a roznica po przejsciu z FSIII(280mm) na ATE54(288mm) jest ogromna.
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz


          • #6
            ok, dzięki za pomoc z numerami. ale jeszcze 1, dlaczego różnica 280-288 jest taka duża? czy zaciski FS-III tak bardzo różnią się w charakterystyce pracy od FN-3? nie chcę robić "zbiórek na przedniej szybie" dla rodziny, więc może choć parę słów więcej.
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz


            • #7
              FN3-288 hamują dużo lepiej,ale nie ma jakiejś szczególnej przepaści.Nie będziesz zbierał rodziny na przedniej szybie,ale w sytuacji awaryjnej poczujesz ogromną różnicę.
              Następna zaleta,to tarcze 288 są dużo bardziej wytrzymałe i nie wichrują się po kilku tysiącach km.Zmieniasz klocki w miarę potrzeby,a tarcza do końca swej dopuszczalnej grubości jest prosta i nie bije podczas hamowania.
              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

              Komentarz


              • #8
                Tony065,

                krótko :

                Tarcza 280mmx22mm vs. 288mmx25mm --> grubsza ( i troszkę większa ) tarcza --> większa pojemność cieplna --> więcej hamowań potrzebnych do przegrzania.

                Klocek do FNIII jest też większy niż do FSIII.

                Ogólnie czuć różnicę w normalnym hamowaniu na korzyść FNIII ( 288 ), ale prawdziwą różnicę poczujesz po kilku mocnych występujących po sobie hamowaniach ( np. przy szybkiej jeździe na trasie, gdzie przy wyprzedzaniu co chwila musisz hamować przed kolejnym autem do wyprzedzenia ).
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • #9
                  ASZ ma 288 jedno tłoczkowe? i co potrzebowałbym by przejść na 312 od RS-a tylko zaciski?
                  MOCY PRZYBYWAJ

                  Komentarz


                  • #10
                    owen, jeśli masz 288 to tylko większą tarczę 312 i jarzmo pod 312. Zacisk zostaje ten sam.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      owen, jeśli masz 288 to tylko większą tarczę 312 i jarzmo pod 312. Zacisk zostaje ten sam.
                      ...nie tak szybko, kolega ma ASZa czyli 288mm na FNIII (inny klocek i inny ET tarczy niz ATE54), a do 312mm potrzeba zaciski ATE.

                      Dlatego potrzebujesz jarzma, zaciski, tarcze i klocki do systemu ATE54, zwrotnice sa takie same czyli zostaja stare.

                      [ Dodano: Pon 28 Lut, 11 22:02 ]
                      Zamieszczone przez Tony065
                      dlaczego różnica 280-288 jest taka duża?
                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      Ogólnie czuć różnicę w normalnym hamowaniu na korzyść FNIII ( 288 ), ale prawdziwą różnicę poczujesz po kilku mocnych występujących po sobie hamowaniach ( np. przy szybkiej jeździe na trasie, gdzie przy wyprzedzaniu co chwila musisz hamować przed kolejnym autem do wyprzedzenia ).
                      Zamieszczone przez JanuszSz
                      Następna zaleta,to tarcze 288 są dużo bardziej wytrzymałe i nie wichrują się po kilku tysiącach km.Zmieniasz klocki w miarę potrzeby,a tarcza do końca swej dopuszczalnej grubości jest prosta i nie bije podczas hamowania.
                      Amen, nic dodac i nic ujac.
                      Moje aktualne Tarcze na ATE54 maja juz przeszlo 70kkm ostrego cywilnego pojezdzania i minimalne slady zuzycia. Stare 280mm na FSIII wytrzymywaly po 20kkm (nie wyrabialy sie na autostradzie przy kilku dochamowaniach z 160kmh przegrzewaly sie)
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz


                      • #12
                        hmmm... chyba coś źle przeczytałem. czyli że jak mam zaciski FN-3 to tam wchodzi tylko tarcza 288? do 312 muszę mieć inne jażma i zaciski? zwrotnica jest taka sama?
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Tony065
                          hmmm... chyba coś źle przeczytałem. czyli że jak mam zaciski FN-3 to tam wchodzi tylko tarcza 288? do 312 muszę mieć inne jażma i zaciski? zwrotnica jest taka sama?
                          ...dokladnie, nie zapomnij o innych klockach
                          FSIII (256mm i 280mm),
                          FNIII(288mm),
                          ATE54(288mm, 312mm)

                          Gdyby ktos potrzebowal tarcze 288mm do FNIII to mam nowe lezec w garazu, kiedys kupilem omylkowo zamiast do ATE54 to FNIII.
                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                          Zuzycie paliwa

                          Komentarz


                          • #14
                            dariuspolo czyli, że to co na fotkach niżej to jest to co ty opisujesz jako ATE54? Pytam, bo w katalogu ( OII ) jest to opisane jako FNIII...



                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz


                            • #15
                              w O1/fabi 1 na zaciskach FNIII spogladajac od strony kola jest wyfrezowany napis "FNIII" w zaciskach FSIII tez tak jest napis "FSIII", natomiast w ATE54 od strony kola nie ma zadnego napisu, czyli tak jak na twoim zdieciu smiem wiec twierdzic ze twoje zdiecie przedstawia ATE54, ale moze w OII jest inaczej.
                              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                              Zuzycie paliwa

                              Komentarz


                              • #16
                                dariuspolo, przejrzałem właśnie katalog ATE i faktycznie FNIII w OI to coś innego niż FNIII w OII :shock: :evil: . Panowie "pytający" sorki za wprowadzenie w błąd ops: , kolega dariuspolo ma chyba faktycznie rację
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez dariuspolo
                                  kolega ma ASZa czyli 288mm na FNIII (inny klocek i inny ET tarczy niz ATE54), a do 312mm potrzeba zaciski ATE.
                                  mógłbyś mi trochę bardziej to wyjaśnić,zamierzałem kupić kompletne zaciski od RS-a
                                  MOCY PRZYBYWAJ

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez owen
                                    Zamieszczone przez dariuspolo
                                    kolega ma ASZa czyli 288mm na FNIII (inny klocek i inny ET tarczy niz ATE54), a do 312mm potrzeba zaciski ATE.
                                    mógłbyś mi trochę bardziej to wyjaśnić,zamierzałem kupić kompletne zaciski od RS-a
                                    ...jezeli kupisz komplet tzn. jarzma, zaciski, tarcze i klocki to bedzie to operacja P&P, O1RS miala wlasnie ATE54
                                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                    Zuzycie paliwa

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      owen, możesz też szukać przednich zacisków z 1,8T, sa takie same jak w RS ale jarzma mają pod 288. Zacisk i klocek w 1.8T i RS jest taki sam.

                                      W RS z tyłu są już inne zaciski i tarcze, tarcza wentylowana 256x22 albo 256x25 bodajże.

                                      Przednie jarzma pod 312 mogą być z audi TT, różnią się kolorem i tym samym nr części
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        U Siebie aktualnie mam oryginalne heble 01RS i są strasznie słabe parę odcinków szybkich zakrętów mocnego hamowania i niestety hebel wymięka, wiec wg mnie jeśli ktoś na prawdę jest wymagający 4 tłoczkowe brembo pod 312 i wtedy można szaleć teoretycznie ciężko jest je zmęczyć.

                                        Właśnie na tą wiosnę zmieniam hamulce na brembo i powinno być o niebo lepiej.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          ces, tu nie jest mowa o sportowych hamulcach tylko o dobrej alternatywie dla FSIII 280mm/256mm ktore sa za slabe dla auta ktore waga przekracza 1,4t, drugim aspektem jest ze ludzie chca pozostac przy 15"/16" kolach.

                                          Dla ciebie super alternatywa jest zestaw Brembo z Leona 1M lub AP Racing z Ibizy 6L Cupra, minusem jest ze potrzebujesz letnie i zimowe kola 17" co nie kazdemu odpowiada.

                                          Darek
                                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                          Zuzycie paliwa

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Jak pozostać przy 15" to przód 288 ATE + tarcza Ate Power Disk + klocki Ate a tył można zeswapować na 256 wentylowany z RSa i już będzie dużo lepiej. Na tył wówczas również PD można wsadzić i zostajemy przy 15" felgach.
                                            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez ces
                                              U Siebie aktualnie mam oryginalne heble 01RS i są strasznie słabe parę odcinków szybkich zakrętów mocnego hamowania i niestety hebel wymięka, wiec wg mnie jeśli ktoś na prawdę jest wymagający 4 tłoczkowe brembo pod 312 i wtedy można szaleć teoretycznie ciężko jest je zmęczyć.

                                              Właśnie na tą wiosnę zmieniam hamulce na brembo i powinno być o niebo lepiej.
                                              sprzedajesz te z RS-a?
                                              MOCY PRZYBYWAJ

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Sev
                                                Jak pozostać przy 15" to przód 288 ATE + tarcza Ate Power Disk + klocki Ate a tył można zeswapować na 256 wentylowany z RSa
                                                ...taka kombinacja (tylne hamy) wejdzie do 15" tylko jezeli zastosujesz dystanse do tylnych kol, normalnie na tylne przy 256mm z RSa pasuja 16".
                                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                                Zuzycie paliwa

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Sev
                                                  Jak pozostać przy 15" to przód 288 ATE + tarcza Ate Power Disk + klocki Ate a tył można zeswapować na 256 wentylowany z RSa i już będzie dużo lepiej. Na tył wówczas również PD można wsadzić i zostajemy przy 15" felgach.
                                                  Przymierzam się do założenia zestawu ATE na przód jak wyżej, co wiąże się też z wymianą zacisków. Na tył tylko tarcze i klocki ATE. Czy jest potrzeba przy takim zestawie jeszcze dodatkowo ingerować w tył?

                                                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X