Ruszy tylko się wyłączy po 20min.
[O1] swap hamulców RS
Zwiń
X
-
[O1] swap hamulców RS
cześć. szykuję się do swapa hamulców 280 na 288/312 i mam pytanie. czy śruba mocująca przy połączeniu zwrotnicy z amorkiem jest taka sama w zwrotnicach na zaciski FS-III i FN-3 czy muszę ją dokupić :?: niestety, sprzedawca "nowych" zwrotnic "zapomniał", że to jest w komplecie i dlatego pytam. mogę przełożyć śruby ze starych zwrotnic, ale chcę się upewnić, czy mam wszystkie pierdolety przed robotą, a nie w trakcie latać i załatwiać na wczoraj :wink: sprawa druga to czy osłona tarczy hamulcowej jest taka sama do 288 i 312 czy są inne w obu przypadkach :?: jeżeli występują różnice, to poproszę o podanie nr tych elementów z ETKI, coby ekipa z ASO nie miała wątpliwości.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
-
-
Re: swap hamulców
Zamieszczone przez cesTony065
Zmieniasz zaciski także oraz soft do systemów pod większe tarcze?
Jeśli teraz masz 280 to nie wiele da przejście na 288 jeśli pakujesz te same zaciski 1 tłoczkowe.
FSIII (254mm i 280mm),
FNIII(288mm),
ATE54(288mm, 312mm) te moim zdaniem sa najwytrzymalsze montowane w RS i G4 GTI,
a roznica po przejsciu z FSIII(280mm) na ATE54(288mm) jest ogromna.
Komentarz
-
-
ok, dzięki za pomoc z numerami. ale jeszcze 1, dlaczego różnica 280-288 jest taka duża? czy zaciski FS-III tak bardzo różnią się w charakterystyce pracy od FN-3? nie chcę robić "zbiórek na przedniej szybie" dla rodziny, więc może choć parę słów więcej.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
FN3-288 hamują dużo lepiej,ale nie ma jakiejś szczególnej przepaści.Nie będziesz zbierał rodziny na przedniej szybie,ale w sytuacji awaryjnej poczujesz ogromną różnicę.
Następna zaleta,to tarcze 288 są dużo bardziej wytrzymałe i nie wichrują się po kilku tysiącach km.Zmieniasz klocki w miarę potrzeby,a tarcza do końca swej dopuszczalnej grubości jest prosta i nie bije podczas hamowania.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Tony065,
krótko :
Tarcza 280mmx22mm vs. 288mmx25mm --> grubsza ( i troszkę większa ) tarcza --> większa pojemność cieplna --> więcej hamowań potrzebnych do przegrzania.
Klocek do FNIII jest też większy niż do FSIII.
Ogólnie czuć różnicę w normalnym hamowaniu na korzyść FNIII ( 288 ), ale prawdziwą różnicę poczujesz po kilku mocnych występujących po sobie hamowaniach ( np. przy szybkiej jeździe na trasie, gdzie przy wyprzedzaniu co chwila musisz hamować przed kolejnym autem do wyprzedzenia ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002owen, jeśli masz 288 to tylko większą tarczę 312 i jarzmo pod 312. Zacisk zostaje ten sam.
Dlatego potrzebujesz jarzma, zaciski, tarcze i klocki do systemu ATE54, zwrotnice sa takie same czyli zostaja stare.
[ Dodano: Pon 28 Lut, 11 22:02 ]
Zamieszczone przez Tony065dlaczego różnica 280-288 jest taka duża?Zamieszczone przez kowal 2002Ogólnie czuć różnicę w normalnym hamowaniu na korzyść FNIII ( 288 ), ale prawdziwą różnicę poczujesz po kilku mocnych występujących po sobie hamowaniach ( np. przy szybkiej jeździe na trasie, gdzie przy wyprzedzaniu co chwila musisz hamować przed kolejnym autem do wyprzedzenia ).Zamieszczone przez JanuszSzNastępna zaleta,to tarcze 288 są dużo bardziej wytrzymałe i nie wichrują się po kilku tysiącach km.Zmieniasz klocki w miarę potrzeby,a tarcza do końca swej dopuszczalnej grubości jest prosta i nie bije podczas hamowania.
Moje aktualne Tarcze na ATE54 maja juz przeszlo 70kkm ostrego cywilnego pojezdzania i minimalne slady zuzycia. Stare 280mm na FSIII wytrzymywaly po 20kkm (nie wyrabialy sie na autostradzie przy kilku dochamowaniach z 160kmh przegrzewaly sie)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065hmmm... chyba coś źle przeczytałem. czyli że jak mam zaciski FN-3 to tam wchodzi tylko tarcza 288? do 312 muszę mieć inne jażma i zaciski? zwrotnica jest taka sama?
FSIII (256mm i 280mm),
FNIII(288mm),
ATE54(288mm, 312mm)
Gdyby ktos potrzebowal tarcze 288mm do FNIII to mam nowe lezec w garazu, kiedys kupilem omylkowo zamiast do ATE54 to FNIII.
Komentarz
-
-
w O1/fabi 1 na zaciskach FNIII spogladajac od strony kola jest wyfrezowany napis "FNIII" w zaciskach FSIII tez tak jest napis "FSIII", natomiast w ATE54 od strony kola nie ma zadnego napisu, czyli tak jak na twoim zdieciu smiem wiec twierdzic ze twoje zdiecie przedstawia ATE54, ale moze w OII jest inaczej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez owenZamieszczone przez dariuspolokolega ma ASZa czyli 288mm na FNIII (inny klocek i inny ET tarczy niz ATE54), a do 312mm potrzeba zaciski ATE.
Komentarz
-
-
owen, możesz też szukać przednich zacisków z 1,8T, sa takie same jak w RS ale jarzma mają pod 288. Zacisk i klocek w 1.8T i RS jest taki sam.
W RS z tyłu są już inne zaciski i tarcze, tarcza wentylowana 256x22 albo 256x25 bodajże.
Przednie jarzma pod 312 mogą być z audi TT, różnią się kolorem i tym samym nr części
Komentarz
-
-
U Siebie aktualnie mam oryginalne heble 01RS i są strasznie słabe parę odcinków szybkich zakrętów mocnego hamowania i niestety hebel wymięka, wiec wg mnie jeśli ktoś na prawdę jest wymagający 4 tłoczkowe brembo pod 312 i wtedy można szaleć teoretycznie ciężko jest je zmęczyć.
Właśnie na tą wiosnę zmieniam hamulce na brembo i powinno być o niebo lepiej.
Komentarz
-
-
ces, tu nie jest mowa o sportowych hamulcach tylko o dobrej alternatywie dla FSIII 280mm/256mm ktore sa za slabe dla auta ktore waga przekracza 1,4t, drugim aspektem jest ze ludzie chca pozostac przy 15"/16" kolach.
Dla ciebie super alternatywa jest zestaw Brembo z Leona 1M lub AP Racing z Ibizy 6L Cupra, minusem jest ze potrzebujesz letnie i zimowe kola 17" co nie kazdemu odpowiada.
Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesU Siebie aktualnie mam oryginalne heble 01RS i są strasznie słabe parę odcinków szybkich zakrętów mocnego hamowania i niestety hebel wymięka, wiec wg mnie jeśli ktoś na prawdę jest wymagający 4 tłoczkowe brembo pod 312 i wtedy można szaleć teoretycznie ciężko jest je zmęczyć.
Właśnie na tą wiosnę zmieniam hamulce na brembo i powinno być o niebo lepiej.MOCY PRZYBYWAJ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SevJak pozostać przy 15" to przód 288 ATE + tarcza Ate Power Disk + klocki Ate a tył można zeswapować na 256 wentylowany z RSa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SevJak pozostać przy 15" to przód 288 ATE + tarcza Ate Power Disk + klocki Ate a tył można zeswapować na 256 wentylowany z RSa i już będzie dużo lepiej. Na tył wówczas również PD można wsadzići zostajemy przy 15" felgach.
Komentarz
-
Komentarz