jak się dopatrzą że opony nie były zgodne ze specyfikacją
To już musiało by być skrajne czepialstwo, że sprawdzają stan bieżnika to sie spotkałem ale zmiana profilu z 60 na 65 to już na siłę szukanie żeby się wymigać.
Było w ''domu'' kilka stłuczek i raz sprawdzał opony ale mowie pod kątem bieżnika a nie profilu.
gusiak11,
Różnie bywa, słyszałem o przypadku, że i żarówki sprawdzali, czy przypadkiem nie "tuningowane".
A jak zła koniunktura przyciśnie ubezpieczalnie, to wtedy każdy pretekst jest dobry, żeby strat nie powiększać.
gusiak11 zarówno ja, jak i osoba od której zakupiłem obecne auto miała kontrole policyjne gdzie były sprawdzane opony pod względem zaleceń producenta tak więc to nie jest takie rzadko spotykane.
Nie wiem co Policjanci szukali w twoich oponach bo w kodeksie drogowym jest napisane
"KODEKS DROGOWY
§11.4
Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
§11.5
Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenia pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, jeżeli koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu, na warunkach określonych przez wytwórnie pojazdu.
§11.6
Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust.5:
w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi,
w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi,
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem,
w opony, w których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zapatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm
w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających osnowę,
w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi
na innej stronie znalazłem
Wybór opon a kodeks drogowy
Wybór opony podlega, przede wszystkim, przepisom ruchu drogowego.
Te ostatnie precyzują, że jest zabronione montowania na pojazdach, samochodach i ich przyczepach, ujętych w paragrafie II kodeksu drogowego, opony, na której jest umieszczony indeks nośności lub symbol prędkości mniejszy niż maksymalne wartości tych parametrów przewidziane przez konstruktora pojazdu (artykul R59 Kodeksu Drogowego uzupelniony rozporządzeniem z dnia 24/10/94).
Kodeks Drogowy naklada wymóg, aby opony montowane na tej samej osi byly:
tej samej marki
tego samego rozmiaru
tej samej kategorii zastosowania (na przyklad : na autostrady, na warunki śniegowe, terenowe)
tej samej struktury (diagonalne lub radialne)
o tym samym symbolu prędkości (T, H, V, W...)
o tym samym indeksie nośności
Dlaczego jest konieczne przestrzeganie symbolu prędkości ?
Wulkanex to SERWIS OPON i Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów. Wykonujemy bieżące naprawy, nabijamy klimatyzacje, prostujemy felgi aluminiowe. Dojeżdżamy również do klienta POGOTOWIEM TECHNICZNYM. Wulkanex to również parking dla Ciężarówek i MYJNIA 24H. Jesteśmy najdłużej czynnym serwisem w regionie. Zapraszamy. W przypadku pytań prosimy o kontakt 632442272
Policja zabiera dowód za:
Różne opony na jednej osi
Według prawa na jednej osi nie można montować dwóch różnych opon. Pojazd obowiązkowo musi mieć identyczne ogumienie (marka, rzeźba protektora) na jednej osi. Inne ogumienie jest natomiast dozwolone na dwóch różnych osiach (przód inne, tył inne). Dowód rejestracyjny zostanie także zatrzymany w przypadku, gdy po drogach publicznych auto będzie się poruszać na sportowych oponach typu slick, lub wyczynowych wyposażonych w kolce.
Szerokość opon poza obrysem nadwozia
Innym przewinieniem, za które policjanci odbierają dowody rejestracyjny i każą mandatami, są zbyt szerokie opony zamontowane na pojeździe. Zgodnie z przepisami koło nie może wystawać poza obrys karoserii. Jeżeli tak jest, to przyłapane na drodze auto traci dokumenty i musi ponownie przejść badanie techniczne. Amatorzy tuningowania samochodów często zakładają właśnie takie szerokie koła do swoich maszyn, ale nie decyduje się już na dodatkową modyfikację poszerzenia błotników.
Natomiast tu jest co to jest homologacja ogumienia dla danego pojazdu
Reasumując producent zaleca żeby ogumienie było takie jak w homologacji bo wtedy odpowiada ono warunkom projektowym oraz pozwala wykorzystać 100% możliwości samochodu, jego komfortu pracy zawieszenia oraz prowadzenia. Natomiast wg. naszego kodeksu drogowego j.w. nie ma możliwości żeby Policja zabrała dowód lub ukarała mandatem za to że ktoś założyl opony 195/65 a nie 195/60 (a o to pyał kolega) to samo sie tyczy ubezpieczalni bo to już była by jakaś paranoja ( co prawda nie brakuje jej w naszym kraju ale nie dajmy się zwariować)
ja tej zimy będę testował Falken HS 449 205/55 R17
mam co prawda jeszcze niestyrane jakieś tak Fuldy 215 ale one nadają się zimą głównie na "niemieckie autostrady" a i to pod warunkiem, że błota pośniegowego nie ma za wiele
skusił mnie rozmiar i cena, więc zima na Falken-ach a wiosną pewnie pseudo-zimowe Fuldy
ja osobiście nie mam przekonania do Falkenów... Tm bardziej, że kilka lat temu podobno w kontenerach, mieszczących ok 2500 szt płynęło do nas ok 4000 szt ściśniętych, jak przysłowiowe sardynki w puszce... Nie wiem, jak jest obecnie, bo inna firma je importuje...
[ Dodano: Sro 30 Paź, 13 11:00 ]
Zamieszczone przez gusiak11
Zamieszczone przez michaEl_don
I czym różnią się te opony od tych samych tylko z indeksem XL ? Rozmiar taki sam więc co jest większe
Nic nie jest większe tak się oznacza opony o mocniejszych ściankach i nośności nie np 610kg/opona tylko 710kg. Takie opony stosuję się w dużych wanach czy jakiś ciężkich osobówkach, ale jest dość spora różnica w cenie więc jak nie ma musu to kupuj bez XL.
stosuje je się też przy silnikach o dużych mocach... lepiej wówczas zastosować XLkę, niż zwykłą...
[ Dodano: Sro 30 Paź, 13 11:08 ]
Zamieszczone przez paweł2
Panowie mam do tej pory opony 195/60 a chce zalozyc 195/65 jaka bedzie roznica w jezdzie?
jeśli chcesz zamienić rozmiary, to zamiennikiem jest 185/65 R 15... opona ciut wyższa od 195/60 R 15, ale nie ma żadnych przekłamań... wszystko się mieści w tolerancji 2%...
Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
Mam, a raczej na szczęście już miałem ( bo już nie wrócą ) na tylnej osi opony Falken 912 ( co prawda letnie ) ale nie mogę o nich dosłownie nic dobrego napisać.
Yokohama v902 to jeden z ostatnich asymetrykow.
Bridgestone LM 32 to nowa opona wg.ADAC oceniona wysoko. Mysle,ze na snieg lepszy bedzie Bridgeston,bo jest kierunkowy...a Yokohama moze byc bardziej wszechstronna.
Niestety jest to produkt bedacy juz jakis czas na rynku...a testuje sie aktualne nowosci,wiec
nie bedzie testu porownujacego te dwie opony.
Mimo wszystko ja wzialbym Yokohame
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Opona nowsza, sprawdzona - była wielokrotnie testowana przez renomowane organizacje i uzyskiwała bardzo wysokie noty. Co do Yokohamy - tak naprawde niewiele o niej wiadomo i odnosze wrażenie że LM 32 zjadłaby Yokohamę na śniadanie podczas testów.
być może było gdzieś poruszane ale .... dręczy mnie pewnien problem, co prawda z innego forum ale nie zawadzi spytać- co sądzicie o zimówkach nalewkach/bieżnikowanych oponach???
myslę tu o autach z napedem 4x4 :wink:
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
hotrain, do Wranglera? :roll:
ciężko będzie bo raczej nie produkuje w takim rozmiarze :P
pytam, bo czytałem kilka opracowań dotyczących obecnie produkowanych "nalewek" i wydaje się to byc dość ciekawa opcja(cena akurat tu nie ma znaczenia) w kontekście wjazdu w teren na zimowce
ale z drugiej strony- czemu nie pomysleć o czymś takim w naszych autach?
poprosze o rzeczowe odpowiedzi (teksty typu wolałbym sobie serce wyrwać niż ... ) - akurat na mnie nie robią wrażenia :diabelski_usmiech
np ta opcja??
Komentarz