TESLA - wątek dla miłośników aut elektrycznych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • michal8937
    odpowiedział(a)
    Miałem możliwość zapoznać się z modelem X w wersji P90. Fajny samochód, ale nie za te pieniądze, a do tego braki jakościowe we wnętrzu. Relacja będzie na mojej stronie w przyszłym tygodniu, jeżeli kogoś to interesuje

    Zostaw komentarz:


  • Agamek12
    odpowiedział(a)
    Od soboty siedzę w Wilnie. w 3 dni zobaczyłem z 10 sztuk różnych Tesli - z tego z 5 po oknami mieszkania... Dużo tu ich jeździ - w żadnym polskim mieście nie widziałem ich aż tyle.

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    Obejrzalem na relacje na zywo, a tutaj jest link dla tych co by chcieli obejrzec rowniez.

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    Jutro 28 lipca pierwsze modele Tesla 3 beda wydawane klientom.
    okazuje się ze w Kaliforni Tesla może kosztować zaledwie 25.000 dolarów.
    moim zdaniem dni aut spalinowych sa policzone. I stanie się to szybciej niż większość osób może sadzić.
    Tesla is bringing the Model 3 to market at $35,000 to be competitive with any other vehicle in its segment without...

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    Tesla vs Audi

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    Pierwsza wyprodukowana Tesla Model 3 na filmie. ta cisza w czasie manewrowania autem! :-)

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    6 minut temu Elon Musk zamiescil zdjecie 1 wyprodukowanej Tesli Model 3 :-)

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Możemy sobie dyskutować o elektrykach alej sali nie będzie konkretnych korzyści podatkowych i innych przywilejów czyli zwykłego cywilizowanego wsparcia ze strony rządu to zakup/najem nic nie wnosi. Dodam ze nie interesuje mnie jedna godzina parkowania za darmo dziennie w strefie podmiejskiej ani wyjątkowy wjazd na starówkę...



    Pomijam fakt ze przytuliłybym Teslę bardziej wizerunkowo i dla fanu momentu modulowanego przez silniki elektryczne ale chłodna biznesowa kalkulacja odsuwa decyzje nabycia w sferę iluzorycznych rozważań.

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    kolejny bardzo fajny wątek od Zachara akurat wpasowuje sie w temat tutaj. pełny przegląd w praktyce rozwiewa wszelkie domysły czy wątpliwości. milego oglądania.

    Ostatnio edytowany przez slawko80rr; 9133.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Specjalnie dla was zagadałem na myjni właściciela Tesla. Na pełnej bateri zrobi 380km ładowanej w domu. Na trasie na tzw szybkim ładowaniu w 20minut jest w stanie zrobić maxymalnie 280 km. Przyspieszenie w okolicy 6 sekund. Ciągnie jak tramwaj non stop. Ogolnie średnio miał wiedzę o tym aucie pewnie to kolejne w jego zestawie. W aucie ogolnie mial brudno. Pokazywał jak klamki się chowaja Itd. Auto jest większe niż mi sie wydawało. W nawigacji jest włączona opcja wyszukiwania stacji ładowania. W razie wyładowania bateri ma ubezpieczenie na podwiezienie auta do ładowania. Ale nie wie ile to kosztuje bo ściagają mu to automatycznie. Jak Holender nie wie ile mu ściagają to musi mieć kasy pod dostatkiem bo oni każde euro liczą kilka razy zanim wydadzą.
    Ostatnio edytowany przez shok; 5726.

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    co prawda za miesiac dopiero premiera modelu 3 ale byc moze ostatecznie tak bedzie wygladac wersja produkcyjna.

    bralbym gdybym zyl w USA :-)

    ps. kierownica paskudna....

    Tesla's final Model 3 unveiling is set to take place next month, but an enterprising Redditor happened to spot a Model 3 charging at a Supercharger station in California and managed to take the most detailed and instructive photos we've seen yet. Whereas most of the Model 3 photos we've seen in recent weeks have been taken of a Model 3 in motion, the most recent crop of Model 3 photos were carefully taken while the car was sitting still. What's more, the Tesla employee driving the car reportedly told the Redditor that the Model 3 design is "pretty much" final at this point. While this is admittedly a second-hand blurb, it stands to reason that this is indeed accurate given that July is right around the corner. So without further ado, featured below are a series of photos which provide us with our crispest look yet at what the shipping version of the Model 3 is actually going to look like. The front-on view is essentially similar to what we've seen from the beginning, with the Model 3 below in the center and flanked by two Model S vehicles. And now a side view for good measure. A shot of the Model 3 from the rear. A close-up shot of the interior gives us our first solid look at what the final steering wheel design may look like. Alas, this is a far cry from the spaceship style design Elon Musk promised on Twitter many months back. https://twitter.com/elonmusk/status/716729420078133248 Moving along, this shot of the interior showcases an elegant wood trim, in line with other Model 3 spy shots we've seen over the past few weeks. Note that the display on the Model 3 is 15-inches and a tad smaller than the display that comes standard on both the Model S and the Model X. Not much too see here, just a Model 3 getting some juice. And last but not least, pictured below is a Model 3 with a decidedly unorthodox rims. Pictures aside, we also have a pretty firm grasp on what type of specs the Model 3 will bring to the table. According to an official product sheet from Tesla that was released not too long ago, the entry level Model 3 will have a 0-60 time of 5.6 seconds and a minimum range of 215 miles on a single charge.

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    Tesla idzie jak burza :-)

    Toyota zachowuje miano lidera rankingu i jest najcenniejszą marką motoryzacyjną świata w branży, która zmaga się z malejącymi marżami,


    oby model 3 odniosl sukces :-)

    Zostaw komentarz:


  • Wahacz
    odpowiedział(a)
    Jak byłem na Poznań Motor Show w tym roku po raz pierwszy mogłem przyjrzeć się Tesli z bliska, usiąść w środku. Nie dziwię się, że to auto budzi aż takie zainteresowanie, ponieważ w porównaniu z dowolnymi innymi nowościami wygląda ono jak z innego świata. Z zewnątrz sprawia wrażenie jak fura koncepcyjna, którą ktoś przeniósł do produkcji bez zmian. W środku podobnie z tym ogromnym ekranem i minimalizmem. To akurat mi się nie podoba, bo według mnie przyciski fizyczne nigdy nie powinny zniknąć, bo są po prostu wygodniejsze, ale intrygujące to jest - tego nie można Tesli odmówić.

    Chociaż wciąż taka Tesla to nie jest materiał na jedyne auto w rodzinie, albo jedyne auto dla jednej osoby do wszystkiego, więc pomimo tego, że Tesla 3 może osiągnąć ogromny sukces, to dopóki czas ładowania i tankowania nie stanie się podobny, to nie traktuję "elektryków" jako rewolucji, tylko po prostu fajnego dodatkowego auta do pokonywania krótszych dystansów. Na dłuższe niezastąpione wciąż jest paliwo, gdzie można szybko i łatwo uzupełnić. Co nie zmienia faktu, że elektrykom kibicuję

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    Tesla 3 coraz blizej... :-)



    a tutaj mozliwosci aut elektrycznych:

    Zostaw komentarz:


  • Zbig
    odpowiedział(a)
    Może szykują miejsce pod jednostkę 2-litrową? Między 1.8 i 2.5 aż się prosi i wtedy jest szansa na RAV4 Hybrid w sensownej cenie...
    Ostatnio edytowany przez Zbig; 13832.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    true, tylko nie rozumiem, czemu w Priusie IV zmniejszyli jeszcze moc do 122....

    Zostaw komentarz:


  • Zbig
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    no racja, ale albo spalanie i sreko normy albo sprawność - rozumiem, że chodzi o te pierwsze. Przecież niska moc nie musi oznaczać podwyższonej sprawności poza tym na marginesie najbardziej "sprawne" są silniki diesla, a nie benzynowe.
    a moim zdaniem więcej mocy zawsze ma sens, Prius najmniejszy nie jest, a w III była nawet wersja 7 osobowa. Aczkolwiek oczywiście ta moc pewnie w zupełności styka do codziennej jazdy zwykłej.
    To troszkę inaczej. Niski spalanie = wysoka sprawność. W przypadku cyklu Atkinsona osiąga się to kosztem niższej mocy z pojemności, ale w hybrydzie jest to rekompensowane dodatkową mocą z silnika elektrycznego. W mojej ocenie te łączne 136 KM z 1.8 HSD w zupełności wystarcza również do całkiem dynamicznej jazdy. Diesle owszem są najbardziej sprawne ale w przypadku hybrydy włożenie diesla dałoby dodatkową oszczędność w spalaniu może ze trzy czwarte litra na sto km, co nie zrekompensowało by wyższych kosztów a klekot popsułby w znacznej części przyjemność z jazdy. Oczywiście fajnie byłoby gdyby Toyota oferowała również np. wersję 2-litrową o łącznej mocy 150-160 KM, ale Japończycy generalnie nie rozpieszczają liczbą wersji silnikowych.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    no racja, ale albo spalanie i sreko normy albo sprawność - rozumiem, że chodzi o te pierwsze. Przecież niska moc nie musi oznaczać podwyższonej sprawności poza tym na marginesie najbardziej "sprawne" są silniki diesla, a nie benzynowe.
    a moim zdaniem więcej mocy zawsze ma sens, Prius najmniejszy nie jest, a w III była nawet wersja 7 osobowa. Aczkolwiek oczywiście ta moc pewnie w zupełności styka do codziennej jazdy zwykłej.

    Zostaw komentarz:


  • Zbig
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    a ja się zastanawiam, dlaczego w toyocie silniki benzynowe w hybrydach są tak słabe?...czy to jakieś celowe działanie, żeby współpracowały lepiej z elektrykiem?
    np. w priusie III łącznie silnik benz. 1.8 z elektrykiem miał 134 ps, w IV ma już tylko 122 ps. Co dawało w wersji III 99 ps z silnika spalinowego 1.8 i.....teraz jest jeszcze mniej na to wychodzi w IV.
    to moce jakie osiągał stary poczciwy 1.8i 8 zaworowy w golfie II w 90 tych latach......a nie nowoczesne jednostki
    o co come on?
    W 1.8 HSD jest Atkinson a nie Otto. Priorytetem jest niskie spalanie. Najnowsza jednostka zastosowana w Priusie IV i w C-HR ma podwyższoną sprawność i osiąga maksymalny moment obrotowy już przy 3600 obr/min. Prius IV pomimo mniejszej sumarycznej mocy ma podobne osiągi jak III. Należy pamiętać, że na głównych rynkach zbytu (Japonia, USA, Skandynawia) nawet na autostradach jeździ się z prędkościami maksymalnie 100-120 km/h. Modele z 1.8 to auta pomyślane głównie do jazdy po mieście i okolicach, mocniejsze silniki nie bardzo mają sens... Jak ktoś chce więcej to kupuje RAV4 albo Lexa.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    ta na stronie bankier.pl......nie wierze, że to jest bezpieczniejsze niż np. maybach.
    zobaczymy ile pożyje ta tesla cała, jakoś nie wierzę w tą markę nadal.

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    Tesla X - najbezpieczniejsze auto na świecie? :-)
    Tesla model X otrzymała najwyższą możliwą ocenę w testach bezpieczeństwa. Wynik ten nie byłby może tak spektakularny gdyby nie fakt, że jest to pierwszy samochód reprezentujący kategorię SUV-ów, któremu udało się zdobyć wszystkie gwiazdki na karcie egzaminacyjnej.

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    a dzisiaj takie auto ustrzelilem - i to na sopockich blachach - Tesla model X.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    a ja się zastanawiam, dlaczego w toyocie silniki benzynowe w hybrydach są tak słabe?...czy to jakieś celowe działanie, żeby współpracowały lepiej z elektrykiem?
    np. w priusie III łącznie silnik benz. 1.8 z elektrykiem miał 134 ps, w IV ma już tylko 122 ps. Co dawało w wersji III 99 ps z silnika spalinowego 1.8 i.....teraz jest jeszcze mniej na to wychodzi w IV.
    to moce jakie osiągał stary poczciwy 1.8i 8 zaworowy w golfie II w 90 tych latach......a nie nowoczesne jednostki
    o co come on?

    Zostaw komentarz:


  • marlej108
    odpowiedział(a)
    Elektryki rosną w siłę z każdym rokiem :-)

    Ciekawie wyglada przyrost sprzeday w Chinach gdzie jeszcze niemal przed chwila nic... a teraz 1 miejsce na swiecie :-)

    Największy polski serwis o pojazdach elektrycznych. Aktualności z kraju i ze świata, opis ponad 750 pojazdów, zdjęcia, filmy, analizy, punkty ładowania

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    marlej kup sobie elektryka, z Twoimi dystansami dasz rade

    Zostaw komentarz:

Pracuję...