yogi_at_pozen, mnie kiedyś śmieszył "cennik" Poloneza Caro, gdzie wśród opcji dodatkowych płatnych był szereg takich, przy których pisano: "opcja dodatkowa płatna obowiązkowa"
yogi_at_pozen, mnie kiedyś śmieszył "cennik" Poloneza Caro, gdzie wśród opcji dodatkowych płatnych był szereg takich, przy których pisano: "opcja dodatkowa płatna obowiązkowa"
to w dzisiejszych czasach opcją dodatkowo płatną - obowiązkową jest autoalarm żeby można było ubezpieczyć auto (oczywiście obowiązek posiadania 2 zabezpieczeń zależy od wartości auta i ubezpieczyciela).
Zbliżając się do końca pozostało odpowiedzieć na najważniejsze pytanie. Ile będzie kosztowała nowa Skoda Rapid? Niestety oficjalne ceny nie zostały podane. Udało mi się jednak dowiedzieć, że na polskim rynku podstawowa wersja będzie kosztowała bliżej 10 tys. euro, niż podanych 14 tys. na rynku niemieckim.
Nowy Rapid to bardzo ważny model dla Skody. Jest zachowawcza jak niemiecka autostrada, przemycając odrobinę słowiańskiej duszy. Skoda mocno pracowała nad zrównoważeniem jakości swojej oferty z ceną, którą będzie starała się zdobyć rynek.
Obstawiam 39.900zł za zupełnie gołą wersję i dopłatę około 2kzł do pakietu składającego sie klimy, elektryki i paru innych popierdułek. Reasumując: 41.900zł za auto z klimą i silnikiem 75KM, ale przez kilka pierwszych tygodni kilkaset aut z upustem 2000zł (wyprzedaż rocznika), czyli nówka z klimą za mniej niż 40kzł :szeroki_usmiech
A ja obstawiam (opierając się na dotychczasowych informacjach, odnośnie przewidywanych cen na rynkach zachodnich), że za Rapid-a "golasa" z silnikiem 1.4 MPI zapłacić będzie trzeba ok. 44-45 tyś zł,-.
Acha - a nowa Octavia III generacji ma być w sprzedaży od marca 2013 r. Ma być już autem z segmentu D (a więc z tego, w którym jest m.in. Mondeo), a ceny mają być niestety zdecydowanie wyższe, niż obecnej Octavii 02FL (jednocześnie specyfikacja też ma być na wyższym - cokolwiek ma to znaczyć - niż dotychczasowy, poziomie) :twisted:
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
tak, O3 ma byc niby segment D... tyle ze ma miec tez silnik 1.2 TSI.... co napisali wyraznie na stronach auto.cz i podawalem tutaj link... wiec jesli segment D ma miec silnik 1.2 tsi to jakis to dziwny segment... no chyba ze ford do nowego mondeo wlozy ten silnik 1.0... (Boze...)
W kupionym dzisiaj tygodniku (co prawda nie typowo motoryzacyjnym) jest artykuł o Rapidzie. Informacje techniczne są całkiem sensowne i pokrywają się z informacjami z uznanych, motoryzacyjnych źródeł. Co ciekawe, podana jest również polska cena Rapida w wersji podstawowej (w tej wersji ma być system start-stop, oraz ESP)... Ta cena to ok. 56.000 PLN,-... Hmmm.... Trochę drogo... No i wspominają też o sportowej wersji Rapid-a - Monte Carlo :diabelski_usmiech :-)
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
tak, O3 ma byc niby segment D... tyle ze ma miec tez silnik 1.2 TSI.... co napisali wyraznie na stronach auto.cz i podawalem tutaj link... wiec jesli segment D ma miec silnik 1.2 tsi to jakis to dziwny segment... no chyba ze ford do nowego mondeo wlozy ten silnik 1.0... (Boze...)
w superbie jest/był silnik 1.9TDI (105KM), więc co chcesz od silnika 1.2TSI w Octavii nawet powiększonej?
PS Patrząc na Twój wątek, komentarz o pojemności, mocy wydaje się być dziwny, ot przyganiał kocioł garnkowi.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
tak, O3 ma byc niby segment D... tyle ze ma miec tez silnik 1.2 TSI.... co napisali wyraznie na stronach auto.cz i podawalem tutaj link... wiec jesli segment D ma miec silnik 1.2 tsi to jakis to dziwny segment... no chyba ze ford do nowego mondeo wlozy ten silnik 1.0... (Boze...)
w superbie jest/był silnik 1.9TDI (105KM), więc co chcesz od silnika 1.2TSI w Octavii nawet powiększonej?
PS Patrząc na Twój wątek, komentarz o pojemności, mocy wydaje się być dziwny, ot przyganiał kocioł garnkowi.
niestety Zorr nie rozumiesz idei slabego silnika... jego zaleta ma byc niskie spalanie, i o ile 1.9 TDI owo niskie spalanie w Superbie I i II zapewnia to watpie, zeby 1.2 tsi w czyms wielkosci Mondeo (a takim czyms ma byc rzekomo Octavia III...) tego typu osiagi (czyli niskie) tez zapewnil... przynajmniej czytajac test dlugodystansowy o Skodzie Yeti na autogalerii do takiego mozna dojsc wniosku... (1.2 tsi nie ujawnil sie tam jako srodek doskonaly do jazdy o kropelce).
a wiec jesli silnik ma byc slaby i na dodatek pijak do jest do d...py - bo ani nie jest dla kogos oszczednego (skoro bedzie palil jak silnik wiekszy i mocniejszy), ani nie jest dla milosnika lepszych osiagow (bo osiagi bedzie mial w stylu dziadkowozu), ani raczej nie dla milosnika posiadania auta conajmniej 10 lat biorac pod uwage potencjalna usterkowosc z uwagi na wysilenie i komplikacje konstrukcji.
:diabelski_usmiech
ps. gdyby moj ukochany demoniczny silnik 1.4 80KM spalal duzo benzyny to na pewno nie bylby juz ukochany... :twisted:
Aha, w najnowszym Auto Bild jest test porownawczy Skody Rapid, Dacia Lodgy i Kia C'eed
tak, O3 ma byc niby segment D... tyle ze ma miec tez silnik 1.2 TSI.... co napisali wyraznie na stronach auto.cz i podawalem tutaj link... wiec jesli segment D ma miec silnik 1.2 tsi to jakis to dziwny segment... no chyba ze ford do nowego mondeo wlozy ten silnik 1.0... (Boze...)
Z jakiego źródła ta informacja, bo z tego co czytałem w niemieckim Auto Bildzie to ma pozostać ten segment, który jest stąd w ogóle nie ma planów dla kombi w Rapidzie.A Skoda poinformowała, że sprzedać Octavii Combi w stosunku do Liftbacka to 60 do 40%.
Przeniesienie Octavii segment wyżej spowodowałoby brak kombi w najatrakcyjniejszej wielkości dla klientów flotowych ( którzy nie ma co ukrywać stanowią jeden z najważniejszych targetów w polityce sprzedażowej Skody).
Pozostaje jeszcze pytanie co wtedy z Superbem, w jakiej miałby być klasie i jakiej cenie, bo już dzisiaj jest za drogi, co udowodniłem w innym temacie.
tak, O3 ma byc niby segment D... tyle ze ma miec tez silnik 1.2 TSI.... co napisali wyraznie na stronach auto.cz i podawalem tutaj link... wiec jesli segment D ma miec silnik 1.2 tsi to jakis to dziwny segment... no chyba ze ford do nowego mondeo wlozy ten silnik 1.0... (Boze...)
niestety Zorr nie rozumiesz idei slabego silnika... jego zaleta ma byc niskie spalanie, i o ile 1.9 TDI owo niskie spalanie w Superbie I i II zapewnia to watpie, zeby 1.2 tsi w czyms wielkosci Mondeo (a takim czyms ma byc rzekomo Octavia III...) tego typu osiagi (czyli niskie) tez zapewnil... przynajmniej czytajac test dlugodystansowy o Skodzie Yeti na autogalerii do takiego mozna dojsc wniosku... (1.2 tsi nie ujawnil sie tam jako srodek doskonaly do jazdy o kropelce).
a wiec jesli silnik ma byc slaby i na dodatek pijak do jest do d...py - bo ani nie jest dla kogos oszczednego (skoro bedzie palil jak silnik wiekszy i mocniejszy), ani nie jest dla milosnika lepszych osiagow (bo osiagi bedzie mial w stylu dziadkowozu), ani raczej nie dla milosnika posiadania auta conajmniej 10 lat biorac pod uwage potencjalna usterkowosc z uwagi na wysilenie i komplikacje konstrukcji.
:diabelski_usmiech
ps. gdyby moj ukochany demoniczny silnik 1.4 80KM spalal duzo benzyny to na pewno nie bylby juz ukochany... :twisted:
marlej108, wyobraź sobie że mojego punktu widzenia piszesz głupoty,
1.2 TSI w Superbie będzie palił mniej niż 1.4TSI, 1.6, 1.8TSI, 2.0 itd. i będzie to ~0,5l więcej na setkę w porównaniu do octavii z tym samym silnikiem.
Porównaj sobie spalanie Superba vs Octavia z silnikami 1.4TSI i 1.6TDI i zobacz jakie są wzrosty. Dynamika jazdy 1.2TSI w superbie byłaby taka sama jak 1.6TDI, wiec nie ma problemu.
PS W zasadzie najbardziej niedopasowany silnik to jest 1.4 w Octavii, Golfie. Jeździłem autem 1.4 (87KM) i wagą 1080kg, przy moim stylu jazdy paliło więcej niż obecny 1.8TSI, wyprzedzanie TIRa jadąc na wakacje z rodziną na 3 biegu z silnikiem 1.4 trwa tyle samo co obecnie na 6biegu.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Nie tak dawno temu był fajny mały samochód w sedanie. Obecnie w małych sedanach nie ma nic. Chodzi mi mianowicie o Honda City, Wycofali go z Polski, bo nikt nie kupuje małych sedanów. Stąd może być popularność AVEO 4d. Moi rodzice (koncerwatyści - od 13 lat Opel Asta I sedan) nie mogą nic kupić bo nic się nie podoba. W cenie dobrego stu konnego AVEO 4d była właśnie Honda City
____
gadula007, to ciekawe - ja bym nie powiedział, że nie było na ten model chętnych w PL - u mnie na osiedlu, gdzie jest może 10 bloków na krzyż, stoją 4 Hondy City - 3 tej najnowszej generacji i jedna we wcześniejszej odsłonie :wink: ...
marlej108, silnik 1.2 TSi ma byc też w najnowszym ... Passacie i jakoś nikt nie kwestionuje, że z tym silnikim to co to za klasa D.
Zamieszczone przez Flame
Mnie chodziło skąd informacja o segmencie D
Info jest z prasy barnżowej oraz od pracowników Skody, więc raczej tak własnie będzie. Zresztą nie byłoby sensu aby Rapid i Octavia rywalizowały ze sobą w tej samej klasie.
Zamieszczone przez marlej108
to wlasciwie jaka rola dla Superba?
Klasa E ? juz w tej chwili przez wielu Superb II porównywany jest z autami klasy E (wyższej średniej) i pewnie jego nastepca będzie juz pełnoprawnym autem klasy E.
Komentarz