Wczoraj późnym wieczorem ów wozidło widziałem w czerwieni pod pedetem. Powiem szczerze że blaski i efekt wieczoru sprawiły że auto wyglądało bardzo elegancko. Ale auto wizualnie jest zdecydowanie mniejsze od O2
obstawiajac politykę skody to przez wiekszosc roku beda jakieś promo
za jakis czas dojdą pakiety darmowe lpg i bedzie w miare sie oplacalo kupić to auto
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Najnowszy model czeskiej marki jeszcze nie trafił do polskich salonów, a Skoda już ogłosiła na niego promocję. Rapid będzie tańszy o ponad 4 tys. zł. Okazją do obniżenia ceny stał się... listopadowy debiut, o którym wcześniej najwyraźniej zapomniano
IMHO nikt z O2 sie do Rapida z wlasnej woli nie przesiadzie
ale z golfika już tak :wink: :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez marlej108
ps. chociaz podaj ile najtansza wersja ambition z klima bedzie kosztowac
czyżby był już pierwszy klient w kolejce ? :lol: :lol:
Zamieszczone przez Agamek12
No i jak widzę te plastikowe boczki, deskę, podłokietnik i regulację wentylacji rodem z O1, a do tego szerokosć dużo mniejszą niż konkurenci, potencjalnie niezbyt wygodne fotele to... może na żywo będzie lepiej...
i to 1.4tsi z DSG :diabelski_usmiech tak mi wychodzi że do tego silnika nie będzie manuala ? :idea: albo czegoś gdzieś nie doczytałem ? :wink:
lipa straszna :evil: nie dość że rozrząd będzie pierdzieć to jeszcze skrzynia się wysypie :lol: :diabelski_usmiech
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Hmmm... Bardzo jestem ciekawy oficjalnych cen Rapida w PL... Jeżeli za wersję Elegance z 1.4 TSI w manualu (z Bolero, wielofunkcyjną kierą, grzanymi stołkami i lakierem metalic) nie będą wołać więcej, niż 50-55.000 PLN,-, to będzie to oferta warta rozpatrzenia... :diabelski_usmiech Bo w w/w cenie auto z zewnątrz i wewnątrz będzie mi się baaaardzo podobało :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez tomekjmopl
Eidos71, pomarzyć zawsze można - wspomnisz jeszcze moje słowa - ja wypasa raczej pod okolice 6,5/7 dych bym widział - ceny myślę będą analogiczne jak za Cruza. Będzie też oczywiście bida wersja z tym 1.2 mpi, żeby ładnie wyglądało na folderze: Ceny od 4XXXX PLN...
Zamieszczone przez Octavianos
Ambition
1.4 TSI 122KM DSG - 68 150 zł
Tadam ... :? A gdzie tam jeszcze do Eleganca ... Już pomijam, że 1.4 TSI nie można mieć w manualu ...?
Bravo kosztuje od 48 490 i ma klime.
Fluence od 59 700 , ale to inna liga jak widac. Megane od 52 700 no i tez z klima.
Trzeba by popatrzec ile skosni konkurenci Toyota, Kia, Hyundai.
Poza Fluencem, wszystkie powyższe to hatchbacki, więc nie stanowią bezpośredniej konkurencji Rapida.
Zamieszczone przez marlej108
IMHO nikt z O2 sie do Rapida z wlasnej woli nie przesiadzie...
Kierownik O2 ma się docelowo przesiąść do O3, proste. Chyba, że ten keirownik to działkowiec z dolnej półki O2, wybierający Toury i inne golasy/podstawki.
Elegance 1.4 TSI DSG - 72 950 zł a po dodaniu metalika... 74 750 zł...
Hmmm na dupowóz do miasta, to trochę drogo wychodzi. Nic to, jest co wybrać od konkurencji, jeszcze tylko niech koreańce zaproponuję silniczki turbobenzynowe, bo skrzynie 2-sprzęgłowe już mają, to Skodzie podziękujemy.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
I zrobią bardziej ergonomiczne podłokietniki :szeroki_usmiech
Ostatni ergonomiczny podłokietnik miałem w Avensisie, ten w Octavii nie dość że sam odjeżdża w tył, to jeszcze ma diabelnie malutki schowek - mieści tylko kilka płyt CD i nic więcej nie da się upchnąć. Tak więc zbyt wiele nie oczekuję już od żadnego modelu poniżej segmentu D.
Z drugiej strony nikt chyba nie oczekuje od Rapida cudów. To ma być pojemny i niedrogi (jak na standardy europejskie) samochód i taki też jest.
BTW w ostatnim Auto Świecie (nr 41/2012), o którym ktoś tu już wspominał, poza testem Rapida 1.6 TDI, jest też opisik z fotkami nowych sedanów od PSA (301 i C-Elysee). Zrobi się ciekawie
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Ostatni ergonomiczny podłokietnik miałem w Avensisie,
No patrz, jakie to ludzie mają różne gusta. Dla mnie ten w T25 jest zupełnie nieergonomiczny i cieszę się, że go nie mam...
Co do cen Rapida... Bożesz Ty mój, grubo ponad 50kzł za auto aspirujące do segmentu kompaktów (mówię o ilości miejsca w kabinie) z sensownym silnikiem, ale za to z tanimi materiałami wykończeniowymi to... za dużo, o wiele za dużo...
Chociaż... może mnie poprostu nie stać i dlatego narzekam...?
Kierownik O2 ma się docelowo przesiąść do O3, proste.
Krótko i na temat. Mozna marudzić na ceny ale po co Wam to auto? :wink:
No ale na powaznie, Morgoth ma racje. Kierowcy Octavii chyba nie są grupą docelową. To chyba bardziej dla tych co wyrośli z Talii, Linei. Chyba ze to ma być 2 samochód w rodzinie, ale na jazdę "po bułki" to ja wolę coś z segmentu B (choćby i20 w starej budzie z klimą za ok 35kzł)
Kierownik O2 ma się docelowo przesiąść do O3, proste.
Krótko i na temat. Mozna marudzić na ceny ale po co Wam to auto? :wink:
No ale na powaznie, Morgoth ma racje. Kierowcy Octavii chyba nie są grupą docelową.
Kierowcy Octavii, ktorzy kupili (w atrakcyjnej cenie) wersje Tour kiedys beda chcieli wymienic to auto na nowe i dlatego jak najbardziej rapid jest w ich sferze zainteresowan. Tyle, ze Rapid nie jest tanszy ( a moze nawet jest drozszy) a przy tym jest gorszy niz Tour - i stad te narzekania. Coz przyjdzie rozejrzec sie u konkurencji
Co do cen Rapida... Bożesz Ty mój, grubo ponad 50kzł za auto aspirujące do segmentu kompaktów (mówię o ilości miejsca w kabinie) z sensownym silnikiem, ale za to z tanimi materiałami wykończeniowymi to... za dużo, o wiele za dużo...
Pokaż jakikolwiek lepiej wykończony kompakt w niższej cenie :lol: :P
Zamieszczone przez Agamek12
Chociaż... może mnie poprostu nie stać i dlatego narzekam...?
Nie może, a na pewno
OT Co do podłokietnika, kwestia gustu. Ten w Avenku pasował mi pod łokieć idealnie i mieścił gratów jak spora szafka.
Zamieszczone przez t271828
Kierowcy Octavii, ktorzy kupili (w atrakcyjnej cenie) wersje Tour kiedys beda chcieli wymienic to auto na nowe i dlatego jak najbardziej rapid jest w ich sferze zainteresowan. Tyle, ze Rapid nie jest tanszy ( a moze nawet jest drozszy) a przy tym jest gorszy niz Tour - i stad te narzekania.
Umówmy się, że Tour to tour, a Octavia to Octavia. Tour jest jak podróbka produktu znanej marki, wygląda jak (starszy) oryginał i kosztuje sporo taniej, ale takie rzeczy to były tylko w Erze
Widać świat się zmienia i tanio już było. Pomalutku Skoda podnosi ceny i zaczyna tracić najbiedniejszych, na korzyść np. Dacii.
Zamieszczone przez t271828
Coz przyjdzie rozejrzec sie u konkurencji
Część ludzi zostanie u Skody, inni pójdą gdzie indziej, nic nie trwa wiecznie.
[ Dodano: Wto 09 Paź, 12 14:35 ]
.
BTW
Wymiary Rapida za Auto Światem :
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Umówmy się, że Tour to tour, a Octavia to Octavia. Tour jest jak podróbka produktu znanej marki, wygląda jak (starszy) oryginał i kosztuje sporo taniej, ale takie rzeczy to były tylko w Erze
Widzicie, mamy podróbkę Octavii.... no LOL xD Odnoszę wrażenie, że duża sympatia do Skody nie pozwala Ci skrytykować Rapida
Ja powiem tak, jakby miał zmieniać teraz auto to bym chętnie wziął O2FL w najtańszej opcji i kombinował rabat na gaz itp. Aczkolwiek patrząc realnie to pewnie nie miałbym takiej gotówki (a na kredyt staram się nie kupować w myśl zasady - nie stać mnie, to nie biorę), i wybrałbym Dacię Logdy w najtańszej wersji. Jeszcze jestem ciekaw Logana 2.
Skoro Rapid ma taką cenę na dzień dobry, to O3 pewnie wystrzeli z 60t-65 tys. Z takim cennikiem to naprawdę nie będzie sensu bawić się w Skody bo niestety ale nie płaci się za jakość, tylko popularność marki.
Umówmy się, że Tour to tour, a Octavia to Octavia. Tour jest jak podróbka produktu znanej marki, wygląda jak (starszy) oryginał i kosztuje sporo taniej, ale takie rzeczy to były tylko w Erze
Ja bym powiedział, że Rapid to właśnie podróbka Toura. Tour dawał duży bagażnik, prostą konstrukcję i niezawodny silnik. Rapid daje tylko bagażnik. No sorry.
Jeżeli OIII ma konkurować z Mondeo czy innymi autami tej klasy to ta cena jest mocno optymistyczna.
[ Dodano: Wto 09 Paź, 12 19:53 ]
Ja bym powiedział, że Rapid to właśnie podróbka Toura. Tour dawał duży bagażnik, prostą konstrukcję i niezawodny silnik. Rapid daje tylko bagażnik. No sorry.
A ja uważam, że Skoda wypuszczając OII gołą jako Tura rozpieściła klientów i teraz wypuszczając auto gabarytowo pomiędzy Fabią a OIIFL "skrzywdziła" klientów oczekujących auta wielkości kompaktu za cenę auta klasy Fabii.
no i to potwierdza fakt, że my biedni Polacy nie nadążamy za rozwojem świata, tylko stajemy sięe coraz biedniejsi. Zamiast kupować następcę posiadanego autka w miare jak sie bogacimy, patrzymy jak cenowo sie oddala. A nam zostają tańsze, budżetowe modele coraz bardziej egzotycznych producentów
no i to potwierdza fakt, że my biedni Polacy nie nadążamy za rozwojem świata, tylko stajemy sięe coraz biedniejsi.
Na zachodzie prywatni ludzie aut też nie zmieniają co 2-3 lata tylko jeżdżą kilka-kilkanaście lat, bo nikt nikomu nie robi prezentów (nie mam tu na myśli flot) i ludzie wbrew pozorom bardzo dokładnie liczą każde euro za czym je wydadzą.
Obejrzyj cenniki aut takich jak Fabia, Corsa czy I20, Yaris bez 40 tyś nie ma się po co ruszać z domu za 70-75KM silnik i 5-drzwiowym nadwoziem klimą , radiem i elektryka z przodu.
[ Dodano: Wto 09 Paź, 12 20:14 ] ruwado, pisałem w wątku marleja108 , że auto należy wybierać z rozwagą i przemyśleć zakup tak aby auto się nie znudziło za rok, dwa. Ja kupiłem OII nową i jeżdżę nią już ponad 5 lat i auto mi się jeszcze nie znudziło. Zamierzam jeszcze co najmniej 2 lata pojeździć. Ja wychodzę z założenia, że kupuje auto nowe nie po to aby komuś prezenty robić sprzedając dwu letnie auto za 70% ceny nowego utwierdzając kupującego w przekonaniu, że jestem głupi i liczyć nie potrafię.
Komentarz