Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alonzo_
    RS
    • 2009
    • 2460
    • Hyundai

    radekgw

    Po prostu dużo dyskusji , często o duperelach , na które wielu przy zakupie nie będzie zwracało uwagi, czepianie sie jakiś mało istotnych szczegółów.
    No i najważniejsze jaki % z zachwalających O3 ją finalnie kupi a ile nie - takie pytanie mi sie nasunęło.
    Autentycznie kolego bez podtekstów. Nie macałem nie oceniam, tylko rysuje sobie obraz na podstawie opinii tych co juz oglądali/jeździli vs. te sto kilkadziesiąt tu stron.

    vestatis
    To nie ja pierwszy napisałem tu, że z zewnątrz łatwo te auta pomylić. Jeśli się nie pomyliłem , ktoś napisał też , że tylne siedzenie w rapidzie na +....

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      Zamieszczone przez Big
      demmsi napisał/a:
      Czyli octavia w 1.8TSI, 2.0TDI będzie mieć wielowahacz?

      Tak. Do tego dojdzie jeszcze pewnie 2.0 TSI w OIII RS.
      O3 w 2.0tdi ma belkę z tego co się orientuję.


      nie wiem jaka będzie różnica w jeździ w z belką ..ciekawe..
      co do serwisowania wielowahacza to ja na 125tyś wymieniłem 2 wahacze po 160zł szt , choć na upartego mogłem tylko jeden więc nie kosztuje to zawrotnie drogo.. , przy czym podobno jakoś szybko u mnie poleciał..
      O3 powinna być lepiej wyciszona od szumów na pewno , ma lepsze uszczelki , ciekawe jak z wyciszeniem zawieszenie i szumów z opon.
      i mnie sie wydaje że przez bardzo duże podobieństwo sporo osób może wybrać rapida jeżeli będzie tańszy z 10tyś przy porównywalnym wypasie. szczególnie gdy ktoś mniej jeździ ...
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8033
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        co do serwisowania wielowahacza to ja na 125tyś wymieniłem 2 wahacze po 160zł szt , choć na upartego mogłem tylko jeden więc nie kosztuje to zawrotnie drogo.. , przy czym podobno jakoś szybko u mnie poleciał..
        Też je wymieniłem, mimo że tylko lewy rozkleił się i to chyba nie za szybko bo na forum było sporo przypadków gdzie te nieszczęsne drążki kierownicze z tyłu rozchodziły się.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • radekgw
          L&K
          • 2010
          • 1182

          [quote="Alonzo_"]radekgw

          Po prostu dużo dyskusji , często o duperelach , na które wielu przy zakupie nie będzie zwracało uwagi, czepianie sie jakiś mało istotnych szczegółów.
          No i najważniejsze jaki % z zachwalających O3 ją finalnie kupi a ile nie - takie pytanie mi sie nasunęło.
          Autentycznie kolego bez podtekstów. Nie macałem nie oceniam, tylko rysuje sobie obraz na podstawie opinii tych co juz oglądali/jeździli vs. te sto kilkadziesiąt tu stron.

          Nie moge sie tutaj nie zgodzic, stron ktore powinny pozostac ze wzgledu na jakies wazne informacje jest moze 20, ale nie ma co sie dziwic jest to forum skody i kazali nam czekac przeszlo 9 lat... dlatego wszyscy sa podjarani nowym modelem Nawet jezeli duzo osob bedzie wychwalalo O3 to kupno nowego auta zalezy od multum czynnikow, bo nagle moze sie okazac ze mozna ciutke doplacic i wziac superba albo zagladnac i obmacac konkurencje ktora moze sie okazac jeszcze lepsza przy podobnych cenach, oczywisice sam jestem ciekaw kiedy jakas sztuka sie pojawi na forum albo jakis opis z dluzszej jazdy O3 najlepiej od osoby ktora ma porownanie do wielu innych aut, a najbardziej do O2.
          Takze spoko, rozumiem Cie
          Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

          Komentarz

          • marlej108
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 4976
            • Octavia III (5E3)
            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

            Dzis bylem w pracy (tak, tak - pion edukacyjnyi haruje w weekendy ;-) w Koszalinie. Wracam, jade przez Wejherowo, po prawej jest salon Skody, jade - ukradkiem oka patrze przez sekunde czy moze stoi O3 przed salonem w jakims innym kolorze niz ten brazowy co ogladalem na zywo w Gdansku, widze sa dwie - jakas szara i czarna, no to kierunkowskaz i skrecam w prawo do salonu, podjezdzam, chce parkowac obok tych "Octavii".... i k..wa to sa dwa Rapidy... odjezdzam :-)))
            To tyle w kwestii, czy O3 i Rapid sa do siebie podobne czy nie... coz - z daleka na pierwszy rzut oka... sa prawie identyczne :-) (chociaz ja moze jestem slepy...)

            Samostatné fotografie dvou nejnovějších modelů automobilky Škoda Auto už jsme viděli mnohokrát. Jak ale vypadají v přímém srovnání bok po boku?


            ps. osobom zainteresowanym nabyciem O3 podpowiem ze obecnie Superb w podobnej wersji silnikowej i z podobnym wyposazeniem wychodzi mniej wiecej tyle samo... (i nie jest to informacja wyssana z palca).
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • Rok z Bagien
              L&K
              • 2010
              • 1172

              Zamieszczone przez marlej108
              ps. osobom zainteresowanym nabyciem O3 podpowiem ze obecnie Superb w podobnej wersji silnikowej i z podobnym wyposazeniem wychodzi mniej wiecej tyle samo... (i nie jest to informacja wyssana z palca).
              Ile jeszcze razy będziesz to pisał ? :roll:

              Komentarz

              • marlej108
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 4976
                • Octavia III (5E3)
                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                Zamieszczone przez Rok z Bagien
                Zamieszczone przez marlej108
                ps. osobom zainteresowanym nabyciem O3 podpowiem ze obecnie Superb w podobnej wersji silnikowej i z podobnym wyposazeniem wychodzi mniej wiecej tyle samo... (i nie jest to informacja wyssana z palca).
                Ile jeszcze razy będziesz to pisał ? :roll:
                dwa i pol.... :hehe
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • Rok z Bagien
                  L&K
                  • 2010
                  • 1172

                  Zamieszczone przez marlej108
                  dwa i pol.... :hehe
                  To dawaj....i miejmy to za sobą.....wszyscy. :?

                  Komentarz

                  • OrsonTSI
                    Rider
                    • 2010
                    • 716
                    • Volkswagen
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    ale czy wszystkim jest potrzebny S2 ktory generuje duzo wieksze koszty utrzymiania ( przeglady, ubezpieczenie i czesci zamienne)
                    OII 1,4 TSI Elegance

                    KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                    Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                    Komentarz

                    • Rok z Bagien
                      L&K
                      • 2010
                      • 1172

                      Zamieszczone przez OrsonTSI
                      ale czy wszystkim jest potrzebny S2 ktory generuje duzo wieksze koszty utrzymiania ( przeglady, ubezpieczenie i czesci zamienne)
                      Nie.

                      Nie wszyscy, jednakowoż, to dostrzegają.

                      Komentarz

                      • marlej108
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 4976
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                        Zamieszczone przez OrsonTSI
                        ale czy wszystkim jest potrzebny S2 ktory generuje duzo wieksze koszty utrzymiania ( przeglady, ubezpieczenie i czesci zamienne)
                        "duzo wieksze koszty utrzymania".....???

                        drozsze przeglady? o ile?

                        drozsze ubezpiecznie? przy takiej samej wartosci samochodu? dziwne...

                        drozsze czesci zamienne? serio? ktore?

                        Bzdura.

                        Koszty utrzymania S2 w stosunku do O3 wcale nie beda "duzo wieksze".

                        No ale coz, jak ktos koniecznie chce O3 w cenie S2, to niech kupuje...
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • arteus84
                          Classic
                          • 2011
                          • 20

                          Ja przyznam ze przez myśl przeszedł mi S2. Pewnie lepiej sprawdzi sie jako rodzinne auto. Jednak (być moze mylnie) lidze sie ze koszty utrzymania O3 bedą niższe.
                          Ubezpieczenie pewnie wyjdzie podobnie (liczone jest zwykle od wartości w większej części) jednak spalanie juz wydaje sie znaczace(katalogowo 9 z kawałkiem S2 vs ok 4-6 dla O3) mowa o 1.4 tsi.
                          To juz przełoży sie na koszty.

                          Nie znam kosztów przeglądów i ew. Napraw a to moze być ciekawe porównanie.

                          Komentarz

                          • t271828
                            Elegance
                            • 2008
                            • 928

                            Zamieszczone przez marlej108
                            No ale coz, jak ktos koniecznie chce O3 w cenie S2, to niech kupuje...
                            No właśnie - są zwolennicy "staroci" (na przykład ja) dla których najważniejsze jest "ile dostali samochodu" za swoje pieniądze przy okazji cieszący się z tego, że kupiony model ma opinię bezawaryjnego, ale są również amatorzy "nowości" którzy trochę przepłacają, ale chcą samochodu "nieopatrzonego" nawet jeśli może to oznaczać wdepniecie na minę. No i nie ma sensu próba oceny, które podejście jest lepsze, bo dla każdego bardziej sensowny jest jego własny wybór.

                            Komentarz

                            • ukuk
                              Rider
                              • 2010
                              • 699

                              W S2 jednak przytlacza mnie jej wielkosc (zarowno zewnetrzna jak i wewnetrzna).

                              Np. w przypadku Passata nie mialbym jeszcze oporow, ale S2 to juz jest autobus, a z tylu jest dziwnie za duzo miejsca na nogi (wiem dziwacznie brzmi). Przeciez tam mozna wstawic komode z telewizorem... i dlatego mimo ze samochod nawet fajnie wykonczony to czulbym sie troche jak szofer wozacy powietrze

                              Dla mnie ideal to wlasnie taki Superb 2 dlugosci Octy 3...

                              Komentarz

                              • OrsonTSI
                                Rider
                                • 2010
                                • 716
                                • Volkswagen
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                tak, zapomniałem ze wszystkie koszty w cenniku serwisów skody sa takie same..... za Citigo, Fabie O3 i za Superba przeglad taka sama cene, co do wartosci ubezpieczenia to liczy sie tylko wartosc a nie jaki model, pozycja na rynku, czesci oczywiscie w tej samej cenie bo skoda ma jeden cennik i do kazdego auta jast jedna cena...... na czesci zamienne

                                polecam troche pokory w tych swoich wypowiedziach bo sa tak jałowe ostatnio ze tylko zajmuja czas w przewijaniu stron zeby przeczytac cos tresciwego
                                OII 1,4 TSI Elegance

                                KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                Komentarz

                                • radekgw
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1182

                                  Zamieszczone przez arteus84
                                  Ja przyznam ze przez myśl przeszedł mi S2. Pewnie lepiej sprawdzi sie jako rodzinne auto. Jednak (być moze mylnie) lidze sie ze koszty utrzymania O3 bedą niższe.
                                  Ubezpieczenie pewnie wyjdzie podobnie (liczone jest zwykle od wartości w większej części) jednak spalanie juz wydaje sie znaczace(katalogowo 9 z kawałkiem S2 vs ok 4-6 dla O3) mowa o 1.4 tsi.
                                  To juz przełoży sie na koszty.

                                  Nie znam kosztów przeglądów i ew. Napraw a to moze być ciekawe porównanie.
                                  Prawie peklem ! Serio wierzysz w to co piszesz ? chodzi mi o to ze O3 bedzie palic 4-6 litra przy silniku 1.4 tsi. Zapomnij, maxymalna roznica pomiedzy S2 a O3 w spalaniu to 1.5 litra chodz i tak wszystko zalezy od kierownika bo nie jednemu pewnie o3 z tym motorem bedzie palic wiecej niz S2 z takim samym. Nie dajmy sie zwariowac turbo benzyna nie spali tyle co stare diesle.
                                  Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                  Komentarz

                                  • perfex
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1117

                                    Zamieszczone przez demmsi
                                    Czyli octavia w 1.8TSI, 2.0TDI będzie mieć wielowahacz? A wersja 1.4TSI 140KM?
                                    a co to za różnica ?? dla Normalnie jeżdżącego kierowcy, a nawet jeżdżącego nieco ostrzej niż normalnie to nie ma znaczenia! Producent może spieprzyć auto z rzekomo wspaniałym wielowahaczem albo zrobić genialnie prowadzące się auto z belką skrętną. Jeździłem O2 (więc ze wspaniałym wielowahaczem) i nie widziałem Żadnej w tym frajdy ani fantazji. Więc, ponieważ Skoda to auto generalnie dla "kapeluszników" to uważam że racjonalne dla producenta jest zaoszczędzenie tych 50 euro i wkładanie belki :lol:
                                    Ps. Ilu z was, tak szczerze, swą Skodą śmiga na łuku z prędkością powodującą że opony piszczą i się uślizgują ? No... Baaaaaaardzo niewielu jak sądze, a tylko wtedy można ew. poczuć przewagę zawieszenia wielowahaczowego.
                                    Ps. Ps. Renault Megane RS uznawane za najlepszy hothatch ma belkę... :lol:

                                    I druga uwaga moja:
                                    Niezmiernie bawi mnie pisanie przez tych durnych dziennikarzy (za namową PR-u VW) o wspaniałości nowej platformy MQB (od Polo do Passata z O3 pośrodku), skoro oczywistym jest że JEDYNYM powodem jej powstania jest cięcie kosztów Cała reszta argumentów to marketingowe pieprzenie. Zrobili to TYLKO po to żeby było tanio. Więc nie oczekujmy cudów... to nie Ferrari
                                    Pozdrawiam
                                    perfex

                                    Octavia HTP

                                    Komentarz

                                    • arteus84
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 20

                                      Serio to będę wiedział po faktycznych testach jak juz auto bedzie w sprzedaży. Biorąc pod uwagę, ze i tak czekam na kombi to dużo sie wyjaśni w tzw. Międzyczasie.

                                      Przeczytane jak narazie artykuły i fora wstępnie napawają optymizmem (nawet w tym temacie wypowiadal sie wlasciciel G7 ktory przedatawil spalanie 1.4 na poziomie 5-6l).Choć jak podkesle nie wierze dokładnie w katalogi, choć dają one nazwijmy to pewien pogląd.

                                      Zgadzam sie ze wszystko a raczej bardzo dużo zależy od kierowcy oraz "jego nogi", jednak podobny styl jazdy w rożnych autach da porównywalne ze sobą wyniki.

                                      A jeszcze co do S2 to na minus wskazuje jego wielkosc(przynajmniej dla mojej żony ).

                                      Komentarz

                                      • irekk
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1093
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        100 patoli za wypasioną Octavkę - naprawdę lepiej zainwestować w coś innego Wyjedzie się z salonu i 2-3 dychy w plecy Lepiej dorzucić parę groszy i kupić ziemię i pozostać przy O2 :diabelski_usmiech

                                        Komentarz

                                        • ukuk
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 699

                                          Zamieszczone przez perfex
                                          I druga uwaga moja:
                                          Niezmiernie bawi mnie pisanie przez tych durnych dziennikarzy (za namową PR-u VW) o wspaniałości nowej platformy MQB (od Polo do Passata z O3 pośrodku), skoro oczywistym jest że JEDYNYM powodem jej powstania jest cięcie kosztów Cała reszta argumentów to marketingowe pieprzenie. Zrobili to TYLKO po to żeby było tanio. Więc nie oczekujmy cudów... to nie Ferrari
                                          Rowniez jestem pod nieustajacym wrazeniem... bo jak bezczelnym, albo inaczej jak dobrym manipulatorem/marketingowcem trzeba byc, zeby przekuc SWOJA korzysc (ktora w najlepszym wypadku bedzie obojetna dla klienta koncowego) w super-hiper zalete o ktorej dziennikarze z entuzjazmem rozplywaja sie w kazdym artykule. Co czytam jakas wzmianke o MQB to przecieram oczy ze zdumienia... bo co mnie to obchodzi i dlaczego mam sie cieszyc z faktu, ze kosztem unifikacji, VAG jeszcze bardziej napcha sobie kieszenie...

                                          No ale jest dobrze i swiat jednak nie zwariowal... bo widze ze nie tylko ja sie temu dziwie

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez irekk
                                            100 patoli za wypasioną Octavkę - naprawdę lepiej zainwestować w coś innego Wyjedzie się z salonu i 2-3 dychy w plecy Lepiej dorzucić parę groszy i kupić ziemię i pozostać przy O2
                                            100 tys za samochód... ad: samochód rzecz nabyta, która nieustannie traci na wartości ... jak byłem we Włoszech to śmialiśmy się, że Polacy wypruwają sobie żyły, by kupić nowe auto i się "pokazać" a potem na campingu jedzą chińskie zupki...a Niemcy przyjeżdżą kilkuletnimi autami na wakacje ... ale chodzą do restauracji :roll:


                                            Zamieszczone przez arteus84
                                            na minus wskazuje jego wielkosc(przynajmniej dla mojej żony
                                            a podobno wielkość nie ma znaczenia :szeroki_usmiech
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • irekk
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1093
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              To chyba kompleks z zaszłości w naszych genach A "pokazywać się" w aucie budżetowym jakim niewątpliwie jest Octa, to trzeba umieć :szeroki_usmiech

                                              Komentarz

                                              • t271828
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 928

                                                Zamieszczone przez irekk
                                                A "pokazywać się" w aucie budżetowym jakim niewątpliwie jest Octa, to trzeba umieć :szeroki_usmiech
                                                Przy naszych zarobkach Octavia nie jest autem budzetowym. U nas auta budzetowe to klasa A (i10 panda etc) oraz kilka przypadkow wiekszych aut - logan, jakas wyprzedazowa fabia czy aveo

                                                IMO budzetowy samochod konczy sie u nas na okolicach 32-33 tys.

                                                Komentarz

                                                • Chris11
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1587

                                                  Zamieszczone przez ukuk
                                                  Zamieszczone przez perfex
                                                  I druga uwaga moja:
                                                  Niezmiernie bawi mnie pisanie przez tych durnych dziennikarzy (za namową PR-u VW) o wspaniałości nowej platformy MQB (od Polo do Passata z O3 pośrodku), skoro oczywistym jest że JEDYNYM powodem jej powstania jest cięcie kosztów Cała reszta argumentów to marketingowe pieprzenie. Zrobili to TYLKO po to żeby było tanio. Więc nie oczekujmy cudów... to nie Ferrari
                                                  Rowniez jestem pod nieustajacym wrazeniem... bo jak bezczelnym, albo inaczej jak dobrym manipulatorem/marketingowcem trzeba byc, zeby przekuc SWOJA korzysc (ktora w najlepszym wypadku bedzie obojetna dla klienta koncowego) w super-hiper zalete o ktorej dziennikarze z entuzjazmem rozplywaja sie w kazdym artykule. Co czytam jakas wzmianke o MQB to przecieram oczy ze zdumienia... bo co mnie to obchodzi i dlaczego mam sie cieszyc z faktu, ze kosztem unifikacji, VAG jeszcze bardziej napcha sobie kieszenie...

                                                  No ale jest dobrze i swiat jednak nie zwariowal... bo widze ze nie tylko ja sie temu dziwie
                                                  Szkoda, że zapominacie, że docelowo wpływa to również na niższą cenę końcową auta dla klienta właśnie.

                                                  Komentarz

                                                  • yogi_at_pozen
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 418

                                                    Zamieszczone przez Chris11
                                                    Szkoda, że zapominacie, że docelowo wpływa to również na niższą cenę końcową auta dla klienta właśnie.
                                                    buhaha, w ktorym momencie wplywa na obnizenie ceny koncowej?
                                                    Zdaje sie ze VW-skie oszczednosci z tytulu unifikacji platformy to ok. 20%, tak przy najmniej twierdzi PR VW - to ja sie pytam gdzie ta nowa Skoda i inne modele koncernu sa tansze o 20%?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...