Ja bym brał tę druga wersję, czyli bez DSG, ale z lepszym wypasem.
Octavia III i Superb II FL
Zwiń
X
-
Re: Konfiguracja Octavi 3 co wybrać ?
Zamieszczone przez BogolMam dwie opcje do wyboru, w cenie bez rabatu do 104tys.
Auto służbowe, około 4-5tys miesięcznie jeżdżone.
Dylemat między DSG a doposażeniem Elegance.
[ Dodano: Pon 01 Kwi, 13 12:28 ]
Zamieszczone przez test15510Co byście wybrali: Octavię 3 Combi czy Golfa Varianta? Ceny praktycznie te same
VAG nie jest glupi i bardzo sprytnie dzieli te auta na okreslone grupy klientow. Skoda zawsze dominuje jesli chodzi o wielkosc... ale w tym wypadku ta jej zaleta po prostu nie istnieje, zas VW dominuje zwykle jesli chodzi o poczycie jakosci (moim zdaniem - zaznaczam). Dlatego w tej samej cenie, wielkosciowo podobne auta? Golf bylby moim wyborem.
Gdyby O3 byla o 8k zl i wiecej tansza od VW, to wtedy Skoda. Ale za podobne pieniadze....? To chyba tylko dla milosnika, albo osoby ktorej sie Golf nie podoba, ale przeciez skoro Ty sie zastanawiasz nad tymi dwoma modelami, wiec zakladam, ze CI pasuja oba. Inaczej to za te kase masz jeszcze caly tabun innych pojazdow.
Zawsze warto popatrzec co u konkurencji mozna dostac, choc wiem ze przyzwyczajenie czasem automatycznie kieruje nas na teoretycznie jedyny sluszny wybor (tak bylo ze mna przy kupnie drugiej pod rzad Octavii II).
Komentarz
-
-
marlej108, nie myl tradycyjnej skrzyni automatycznej z ze skrzyniami zautomatyzowanymi typu DSG bo pomimo, że i jedne i drugie mogą samoczynnie zmieniać biegi to to są 2 rożne światy
DSG to szybkość, osiągi kosztem komfortu w przeciwieństwie do tradycyjnych automatów
Bogol, w jakich warunkach głównie użytkujesz auto ?
jeśli to przeloty między miastami i w tym jazda nocą to różnica między manualem a DSG nie będzie tak znacząca jak pomiędzy brakiem np. "ksenonów"
do tego DSG to przy tych przebiegach raz na rok droższy serwis (olej i filtr co 60 k km)
osobiście jakbym miał takie widełki zamówiłbym auto w poniższej konfiguracji
Cena 104 450 zł
Model Nowa Octavia
Wyposażenie Elegance
Silnik 2.0 TDI CR DPF 110 kW (150 KM) 6-biegowa automatyc
Wnętrze Czarny
Kolor Błękit Pacific Niemetalizowany 0 zł
Wyposażenie opcjonalne 3 / 4400 zł
Wyposażenie opcjonalne
Light Assistant z czujnikiem deszczu (COMING HOME, LEAVING HOME, TUNNEL LIGHT) 700 zł
Reflektory bi-ksenonowe + AFS z funkcją dynamicznego oświetlania zakrętów wraz ze spryskiwaczami reflektorów przednich 3 500 zł
Zapasowe koło stalowe dojazdowe, podnośnik, klucz, bez zestawu naprawczego 200 zł
alarm pewnie dealer dołoży swój za free, różnica w cenie niewielka
a jest baza rozwojowa na przyszłość co umożliwi dołożenie/uruchomienie innych bajerów
[ Dodano: Pon 01 Kwi, 13 13:19 ]
Zamieszczone przez test15510Mówię o tym, co można teraz kupić, co byście wybrali - O3 Combi, G VI Variant czy O2 Combi?
Komentarz
-
-
Może ktoś się orientuje czy jest szansa dostać takie autko na kilak dni do testów z ASO? OIII nawet mi się podoba ale wszystko zależy od tego jakie spalanie rzeczywiste będzie miał u mnie ten 1.2 TSI przy dojazdach do pracy. W TDI AGR wyciskam jakieś 4,5l średnio. Gdyby tak TSI paliło z 5.5 w takich warunkach to można się zastanowić na zmianą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketivvmarlej108, nie myl tradycyjnej skrzyni automatycznej z ze skrzyniami zautomatyzowanymi typu DSG bo pomimo, że i jedne i drugie mogą samoczynnie zmieniać biegi to to są 2 rożne światy
DSG to szybkość, osiągi kosztem komfortu w przeciwieństwie do tradycyjnych automatów
Bzdura.
piszesz ze dsg to "osiagi kosztem komfortu"... trudno mi sie z tym zgodzic. Raz jechalem autem z dsg - jechalo sie idealnie. Zadnego szarpania, komfort, i oczywiscie szybkosc zmiany przelozen. Ale caly czas komfort ta przekladnia zapewnia bardzo wysoki. Na pewno wyzszy niz tym starym Chryslerze z USA ktory prowadzilem.
Dlatego jeszcze raz podkreslam - Opcja nr 1 - a wiec Octa III elegance z dsg to bylby moj wybor wlasnie z uwagi na wygode jazdy z automatem. Dodatkowo w tym wypadku wygode polaczona ze sprawnoscia z jaka ta skrzynia pracuje.
[ Dodano: Pon 01 Kwi, 13 13:51 ]
Zamieszczone przez blackrsmarlej kiedy zamawiasz superba ?
[ Dodano: Pon 01 Kwi, 13 13:58 ]
Zamieszczone przez test15510Panowie i Panie, ale ja mówię o Golfie VI Variant. GVII Variant chyba będzie pod koniec 2014. Mówię o tym, co można teraz kupić, co byście wybrali - O3 Combi, G VI Variant czy O2 Combi?
O2 kombi bym sobie odpuscil.
Materialy wykonczeniowe w kabinie sa lepsze w G6, podobnie jak kwestie techniczne (chodzi o tylne zawieszenie wielowahaczowe) i przypuszczam, ze moze tez tak byc z wygluszeniem (czy O3 ma te specjalna szybe z folia w srodku co G6? Ciekawe ze jakos przy G7 VW sie juz nia nie chwali... moze za droga w produkcji?). Golf 6 kombi ma teraz tez wesje specjalna z lepsza cena...
Z drugiej strony O3 moze bedzie miala konkurencyjna cene transakcyjna (czyli nizsza od G6) za podobne wyposazenie i bylo nie bylo - nowy wyglad, nieopatrzony na rynku.
Moja rada - przejedz sie O3 liftbackiem teraz i Golfem kombi. Bedziesz mial porownanie. Jak Ci sie O3 spodoba to poczekaj te dwa miechy na kombi, a jak swierdzisz ze GOlfem Ci sie jedzie lepiej to kupuj VW.
Ps. za te kase masz poza tym tez inne auta - moze warto obejrzec cos jeszcze?
Komentarz
-
-
Głownie bede smigal miedzy miastami, włącznie z duża ilością autostrad.
Nocą tez jeżdżę a raczej wieczorami, stad bi-ksenon jest tez dla mnie ważny.
Nie planuje upgrade hardwaru- typu światła, co najwyżej pewnie bedzie mozna cześć funkcji włączyć poprzez Vag.
No powiem wam ze dylemat mam, bo komfort DSG tez dla mnie ważny, pomimo ze jeździłem okazjonalnie i nigdy na stałe takie auta nie posiadalem.
A co z tym zawieszeniem sportowym ? Może warto przy gorszym tylnym zawieszeniu trochę go Obniżyć- choć nikt nie potrafi w skodzie odpowiedzieć czy oprócz tego są inne nastawy zawieszenia czy inne np amorkiJest- O3 2.0 TDI Elegance- nabity w belke...
Była- O2 FL 1.6 TDI CR SERIA
Była- O2 1.9 TDI PD BXE MOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108chcesz powiedziec, ze stara zwykla ospala skrzynia automatyczna w Pacifice dziala lepiej od dsg w nowej Octavii? Ze DSG pogarsza komfort?
Bzdura.
"Źródłem inspiracji do skonstruowania pierwszej tego typu przekładni w firmie Porsche był bardzo krótki czas zmiany biegu mierzony w milisekundach, nieosiągalny w ręcznych skrzyniach biegów. Dodatkowo poprzez swą konstrukcję (biegi włączane są poprzez siłowniki) skrzynie dwusprzęgłowe od razu mogą pracować w trybie automatycznym. Robią to w dodatku lepiej niż klasyczne przekładnie automatyczne ponieważ wyeliminowana jest niskiej sprawności przekładnia hydrokinetyczna."
Konieczność stosowania wszelkiego rodzaju skrzyń biegów oraz sprzęgieł w samochodach, wynika z charakterystyki pracy silnika spalinowego. Do jej cech należy
marlej108, fakt, że jeździłeś amerykańskim autem nie oznacza, że był to dobry automat
sam często przywołujesz marki premium więc się na nich oprę jeśli marka premium szuka komfortu stosuje skrzynie automatyczną "tradycyjną" jeśli osiągów to "DSG"
[ Dodano: Pon 01 Kwi, 13 15:20 ]
Zamieszczone przez BogolA co z tym zawieszeniem sportowym ? Może warto przy gorszym tylnym zawieszeniu trochę go Obniżyć- choć nikt nie potrafi w skodzie odpowiedzieć czy oprócz tego są inne nastawy zawieszenia czy inne np amorki
tyle, że na tyle wciąż będzie belka skrętna
Zamieszczone przez BogolGłownie bede smigal miedzy miastami, włącznie z duża ilością autostrad.
Nocą tez jeżdżę a raczej wieczorami, stad bi-ksenon jest tez dla mnie ważny.
z drugiej strony DSG dołożyć potem to już mało prawdopodobne
Komentarz
-
-
sportowe zawieszenie od normalnego w tej samej wersji silnikowej imo bedzie sie roznic pewnie tylko krotsza sprezyna, chociaz nie bedzie sie bujac na boki.Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
Przyznam, że miałem ten dylemat cztery lata temu. Zwykła skrzynia, czy DSG? Pojeździłem trochę DSG i zostałem przy manualu. Główna różnica jest podczas ruszania i zmianie z 1 na 2. W automacie zmiana jest miękka, wręcz bardzo miękka, a jeżeli skrzynia umożliwia zmianę stylu na sportowy (np. w BMW, czy Mercu) można uzyskać bardziej agresywną zmianę. DSG, czy w VW, czy Audi, jednak szarpie przy zmianie przełożeń, a szczególnie przy niskim biegu. To "szarpanie" jest jednak bardzo subtelne i nie wszystkim przeszkadza. Część osób powie nawet, że żadnego szarpania nie ma i zwyczajnie się czepiam. Mi to jednak nie pasowało i zostałem przy klasycznej skrzyni.
Jazda próbna wskazana, a potem decyduj co jest ważniejsze skrzynia, czy wyposażenie.
ps. VII Variant w Niemczech wchodzi do sprzedaży w sierpniu 2013 i startuje z ceną 18950 Euro (ok. 1100 więcej niż HB5). Można więc przyjąć, że będzie ok. 5 tys. droższy niż to co mamy w cenniku dla HB5 w Polsce.
Komentarz
-
-
http://www.youtube.com/watch?v=TaC-sRsOv8A zamaskowana O 3 rshttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Andriu, Marley, Majowy, Ukuk i Ketivv - wielkie dzięki za rady.
A mogę zapytać skąd macie informację, że G7Combi będzie w tym roku? Czy są one pewne?
Wiem, że premiera w tym roku w Genewie, ale nigdzie nie znalazłem stronki, gdzie jest podane, że produkcja ruszy w tym roku, przenoszą ją z Puebla do Zwickau, gdzie mają kłopot z nabudowaniem zwykłego Golfa - taki duży popyt, wszelkie inne daty, które widziałem to były insynuacje dziennikarskie.
Jeśli ruszy w 2014 to nie mam tyle czasu na czekanie...jeśli jeszcze w 2013 to można pomyśleć.
Może być też tak, że O3 i G7C będą gorsze niż odpowiednio O2 i G6C. Przecież powstały przy oszczędnościach, są lżejsze itp.
A co do patrzenia na inne marki - to wiem, że nawet za 30-50 tys. można znaleźć coś w Dacii, Peugeocie, Citroenie, Renault, Oplu i innych tanich markach. Ja jednak biorę pod uwagę tylko drogie i dobre marki - Skodę i VW. Tak - moi państwo - Skoda jest już drogą (ale dobrą) marką.
P.S.Wiem, że to forum Skody Octavii - ale tak znakomite, że przyciąga fanów także innych pojazdówNiezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.
Komentarz
-
-
VW musi uruchomić produkcję w tym roku inaczej będzie mocno w plecy, a na to nie może sobie pozwolić. Straty byłyby kolosalne... Zgodnie z harmonogramem na niemieckich stronach początek sprzedaży jest przewiadziany na sierpień 2013. Samochód już pokazany w Genewie, pewnie niedługi dziennikarze dostaną do testów i będzie sporo zamieszania w prasie. PR musi działać. Skoro podali już nawet podstawową cenę na rynek niemiecki, to pewnie niedługo zaczną zbierać zamówienia. Z tego co czytałem w Zwickau nie ma problemu z produkcją, a tylko z niedoborem mocy produkcyjnych spowodowanych zapotrzebowaniem. Golfik 7 sprzedaje się jak ciepłe bułkiA patrząc na porównanie Golf7 - O3, oprócz gamy silników i bagażnika VW wygrywa. Kombi zniweluje bagażnik i pozostanie tylko wybór silnika i cena. A w tej kwestii VW w końcu zrobił się bardziej elastyczny i pozwala na negocjacje, więc różnica między VW a Skodą powoli się zaciera. Naprawdę ciężko będzie niedługo wybrać Skodę jeżeli dealerzy nie pójdą po rozum do głowy w kwestii podejścia do klienta. Czasami żałuję, że nie nagrywałem rozmów z doradcami w serwisie, miałbym ciekawy materiał szkoleniowy dla konkurencji. Przy obecnej polityce VW do spółki z KIA i Hyundaiem pozabierają klientów i przy Skodzie zostaną tylko floty i pasjonaci, którzy kupią RS-a. Czas pokaże jak to wyjdzie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SilentEmpireZ konfiguratora (1.8TSI):
Maksymalna prędkość 231 km/h
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
Zużycie paliwa - tryb miejski 7,1 l/100km
Zużycie paliwa - tryb pozamiejski 4,8 l/100km
Zużycie paliwa - tryb mieszany 5,7 l/100km
Spalanie tak samo bzdurne jak podawali w O2 - ale zwróciliście uwagę na bak? Jest sensowne uzasadnienie takiego ruchu?
Komentarz
-
-
Maicroft, Popatrz w inny sposób- tankujesz 55l tj ok 310PLN , a tak podjeżdżasz na stacje 50l MAX tj.280pln i co myślisz? ale mam ekonomiczne auto ;D
[ Dodano: Wto 02 Kwi, 13 10:26 ]
test15510, zanim zamówiłem S2 mocno myślałem nad VII kombi, ale Superb ma więcej miejsca, posiadanie 2 golfa to już lekki zboczek :szeroki_usmiech . Pytałem W Porsche Auto ile mam czekać na kombi,i dostałem odpowiedź ze lipiec jest miesiącem kiedy auto będzie do jazd testowych.
Komentarz
-
Komentarz