Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    Ja bym brał tę druga wersję, czyli bez DSG, ale z lepszym wypasem.
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • lukaszc2
      Rider
      • 2013
      • 376

      Nasunęło mi się jedno pytanie a nigdzie tego nie mogę doczytać. Czy OIII ma tzw "łamane lusterko" eliminujące tzw. "martwy punkt"?
      Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

      Komentarz

      • marbab
        RS
        • 2009
        • 4713
        • Fiat
        • BMM 2.0 TDI 140 KM

        Bogol, DSG nie zmodzisz reszte to juz raczej tak. Dla mnie wersja 1
        Marek



        Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
        Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

        Komentarz

        • rafik11
          Rider
          • 2009
          • 448

          z tego co widziałem niestety zrezygnowano z tego elementu w lusterku, a przynajmniej nie widziałem tak jak mam w OIIFL takiej linii wskazującej od którego miejsca to lusterko jest "złamane". Zrezygnowano też z klimatyzowanego schowka w przednim podłokietniku

          Komentarz

          • marlej108
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 4976
            • Octavia III (5E3)
            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

            Re: Konfiguracja Octavi 3 co wybrać ?

            Zamieszczone przez Bogol
            Mam dwie opcje do wyboru, w cenie bez rabatu do 104tys.
            Auto służbowe, około 4-5tys miesięcznie jeżdżone.
            Dylemat między DSG a doposażeniem Elegance.
            ja bym wolal opcje nr 1 - czyli z dsg. Jakis czas temu jechalem Chryslerem Pacifica (ten to jest dopiero w srodku plastikowy... jedyna rzecz ze ma bardzo bogate wypoazenie, skory i jest ogolnie jako uzywany... tani :-) ale bez lpg za duzo pali) z automatyczna skrzynia biegow - i w 108% rozumiem Amerykanow, ze ich auta to 9,5 na 10 automaty - WYGODA, WYGODA i jeszcze raz WYGODA.

            [ Dodano: Pon 01 Kwi, 13 12:28 ]
            Zamieszczone przez test15510
            Co byście wybrali: Octavię 3 Combi czy Golfa Varianta? Ceny praktycznie te same
            Jesli ceny beda te same, to ja bym sie sekundy nie zastanawial i bral Golfa VII kombi.

            VAG nie jest glupi i bardzo sprytnie dzieli te auta na okreslone grupy klientow. Skoda zawsze dominuje jesli chodzi o wielkosc... ale w tym wypadku ta jej zaleta po prostu nie istnieje, zas VW dominuje zwykle jesli chodzi o poczycie jakosci (moim zdaniem - zaznaczam). Dlatego w tej samej cenie, wielkosciowo podobne auta? Golf bylby moim wyborem.

            Gdyby O3 byla o 8k zl i wiecej tansza od VW, to wtedy Skoda. Ale za podobne pieniadze....? To chyba tylko dla milosnika, albo osoby ktorej sie Golf nie podoba, ale przeciez skoro Ty sie zastanawiasz nad tymi dwoma modelami, wiec zakladam, ze CI pasuja oba. Inaczej to za te kase masz jeszcze caly tabun innych pojazdow.

            Zawsze warto popatrzec co u konkurencji mozna dostac, choc wiem ze przyzwyczajenie czasem automatycznie kieruje nas na teoretycznie jedyny sluszny wybor (tak bylo ze mna przy kupnie drugiej pod rzad Octavii II).
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • blackrs
              RS
              • 2008
              • 4826
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              marlej kiedy zamawiasz superba ?
              BYŁA o1 rs
              BYŁA o2 1.6
              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

              Komentarz

              • Mihau
                RS
                • 2009
                • 7460
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                Nowe logo do RSa o_O
                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                Komentarz

                • test15510
                  Drive
                  • 2011
                  • 77

                  Panowie i Panie, ale ja mówię o Golfie VI Variant. GVII Variant chyba będzie pod koniec 2014. Mówię o tym, co można teraz kupić, co byście wybrali - O3 Combi, G VI Variant czy O2 Combi?
                  Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

                  Komentarz

                  • ketivv
                    L&K
                    • 2011
                    • 1155

                    marlej108, nie myl tradycyjnej skrzyni automatycznej z ze skrzyniami zautomatyzowanymi typu DSG bo pomimo, że i jedne i drugie mogą samoczynnie zmieniać biegi to to są 2 rożne światy
                    DSG to szybkość, osiągi kosztem komfortu w przeciwieństwie do tradycyjnych automatów

                    Bogol, w jakich warunkach głównie użytkujesz auto ?

                    jeśli to przeloty między miastami i w tym jazda nocą to różnica między manualem a DSG nie będzie tak znacząca jak pomiędzy brakiem np. "ksenonów"
                    do tego DSG to przy tych przebiegach raz na rok droższy serwis (olej i filtr co 60 k km)

                    osobiście jakbym miał takie widełki zamówiłbym auto w poniższej konfiguracji
                    Cena 104 450 zł
                    Model Nowa Octavia
                    Wyposażenie Elegance
                    Silnik 2.0 TDI CR DPF 110 kW (150 KM) 6-biegowa automatyc
                    Wnętrze Czarny
                    Kolor Błękit Pacific Niemetalizowany 0 zł
                    Wyposażenie opcjonalne 3 / 4400 zł
                    Wyposażenie opcjonalne
                    Light Assistant z czujnikiem deszczu (COMING HOME, LEAVING HOME, TUNNEL LIGHT) 700 zł
                    Reflektory bi-ksenonowe + AFS z funkcją dynamicznego oświetlania zakrętów wraz ze spryskiwaczami reflektorów przednich 3 500 zł
                    Zapasowe koło stalowe dojazdowe, podnośnik, klucz, bez zestawu naprawczego 200 zł

                    alarm pewnie dealer dołoży swój za free, różnica w cenie niewielka
                    a jest baza rozwojowa na przyszłość co umożliwi dołożenie/uruchomienie innych bajerów

                    [ Dodano: Pon 01 Kwi, 13 13:19 ]
                    Zamieszczone przez test15510
                    Mówię o tym, co można teraz kupić, co byście wybrali - O3 Combi, G VI Variant czy O2 Combi?
                    O2FL Combi z ciekawym wyposażeniem

                    Komentarz

                    • paweł2
                      L&K
                      • 2010
                      • 1405

                      No ale G7 bedzie sporo drozszy od O3(Kombi)
                      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                      Komentarz

                      • parasite
                        L&K
                        • 2011
                        • 1368

                        Może ktoś się orientuje czy jest szansa dostać takie autko na kilak dni do testów z ASO? OIII nawet mi się podoba ale wszystko zależy od tego jakie spalanie rzeczywiste będzie miał u mnie ten 1.2 TSI przy dojazdach do pracy. W TDI AGR wyciskam jakieś 4,5l średnio. Gdyby tak TSI paliło z 5.5 w takich warunkach to można się zastanowić na zmianą.
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz

                        • marlej108
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 4976
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                          Zamieszczone przez ketivv
                          marlej108, nie myl tradycyjnej skrzyni automatycznej z ze skrzyniami zautomatyzowanymi typu DSG bo pomimo, że i jedne i drugie mogą samoczynnie zmieniać biegi to to są 2 rożne światy
                          DSG to szybkość, osiągi kosztem komfortu w przeciwieństwie do tradycyjnych automatów
                          chcesz powiedziec, ze stara zwykla ospala skrzynia automatyczna w Pacifice dziala lepiej od dsg w nowej Octavii? Ze DSG pogarsza komfort?

                          Bzdura.

                          piszesz ze dsg to "osiagi kosztem komfortu"... trudno mi sie z tym zgodzic. Raz jechalem autem z dsg - jechalo sie idealnie. Zadnego szarpania, komfort, i oczywiscie szybkosc zmiany przelozen. Ale caly czas komfort ta przekladnia zapewnia bardzo wysoki. Na pewno wyzszy niz tym starym Chryslerze z USA ktory prowadzilem.

                          Dlatego jeszcze raz podkreslam - Opcja nr 1 - a wiec Octa III elegance z dsg to bylby moj wybor wlasnie z uwagi na wygode jazdy z automatem. Dodatkowo w tym wypadku wygode polaczona ze sprawnoscia z jaka ta skrzynia pracuje.

                          [ Dodano: Pon 01 Kwi, 13 13:51 ]
                          Zamieszczone przez blackrs
                          marlej kiedy zamawiasz superba ?
                          jak sie zdecyduje to w ciagu dwoch tygodni... ale moze sie opamietam. Poza tym za cene nowego Superba mam piekny wybor "bezwypadkowych" laleczek, igielek, itd. ;-)

                          [ Dodano: Pon 01 Kwi, 13 13:58 ]
                          Zamieszczone przez test15510
                          Panowie i Panie, ale ja mówię o Golfie VI Variant. GVII Variant chyba będzie pod koniec 2014. Mówię o tym, co można teraz kupić, co byście wybrali - O3 Combi, G VI Variant czy O2 Combi?
                          Golf 7 ma byc miesiac po Octavii 3.
                          O2 kombi bym sobie odpuscil.
                          Materialy wykonczeniowe w kabinie sa lepsze w G6, podobnie jak kwestie techniczne (chodzi o tylne zawieszenie wielowahaczowe) i przypuszczam, ze moze tez tak byc z wygluszeniem (czy O3 ma te specjalna szybe z folia w srodku co G6? Ciekawe ze jakos przy G7 VW sie juz nia nie chwali... moze za droga w produkcji?). Golf 6 kombi ma teraz tez wesje specjalna z lepsza cena...
                          Z drugiej strony O3 moze bedzie miala konkurencyjna cene transakcyjna (czyli nizsza od G6) za podobne wyposazenie i bylo nie bylo - nowy wyglad, nieopatrzony na rynku.
                          Moja rada - przejedz sie O3 liftbackiem teraz i Golfem kombi. Bedziesz mial porownanie. Jak Ci sie O3 spodoba to poczekaj te dwa miechy na kombi, a jak swierdzisz ze GOlfem Ci sie jedzie lepiej to kupuj VW.
                          Ps. za te kase masz poza tym tez inne auta - moze warto obejrzec cos jeszcze?
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • Bogol
                            Drive
                            • 2010
                            • 99

                            Głownie bede smigal miedzy miastami, włącznie z duża ilością autostrad.
                            Nocą tez jeżdżę a raczej wieczorami, stad bi-ksenon jest tez dla mnie ważny.

                            Nie planuje upgrade hardwaru- typu światła, co najwyżej pewnie bedzie mozna cześć funkcji włączyć poprzez Vag.

                            No powiem wam ze dylemat mam, bo komfort DSG tez dla mnie ważny, pomimo ze jeździłem okazjonalnie i nigdy na stałe takie auta nie posiadalem.

                            A co z tym zawieszeniem sportowym ? Może warto przy gorszym tylnym zawieszeniu trochę go Obniżyć- choć nikt nie potrafi w skodzie odpowiedzieć czy oprócz tego są inne nastawy zawieszenia czy inne np amorki
                            Jest- O3 2.0 TDI Elegance- nabity w belke...
                            Była- O2 FL 1.6 TDI CR SERIA
                            Była- O2 1.9 TDI PD BXE MOD

                            Komentarz

                            • test15510
                              Drive
                              • 2011
                              • 77

                              Czy jesteście pewni, że G7combi będzie już niedługo? Ja słyszałem, że produkcja w Zwickau ruszy dopiero w 2 połowie 2014. G6combi jest produkowny w Meksyku. Poza tym dzięki za ciekawe rady
                              Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

                              Komentarz

                              • ketivv
                                L&K
                                • 2011
                                • 1155

                                Zamieszczone przez marlej108
                                chcesz powiedziec, ze stara zwykla ospala skrzynia automatyczna w Pacifice dziala lepiej od dsg w nowej Octavii? Ze DSG pogarsza komfort?

                                Bzdura.
                                "Ponadto w samochodach superluksusowych, jeszcze przez jakiś czas, prym będą wiodły klasyczne, automatyczne skrzynie biegów dzięki swej niekwestionowanej „miękkości” ruszania i zmiany biegów."
                                "Źródłem inspiracji do skonstruowania pierwszej tego typu przekładni w firmie Porsche był bardzo krótki czas zmiany biegu mierzony w milisekundach, nieosiągalny w ręcznych skrzyniach biegów. Dodatkowo poprzez swą konstrukcję (biegi włączane są poprzez siłowniki) skrzynie dwusprzęgłowe od razu mogą pracować w trybie automatycznym. Robią to w dodatku lepiej niż klasyczne przekładnie automatyczne ponieważ wyeliminowana jest niskiej sprawności przekładnia hydrokinetyczna."

                                Konieczność stosowania wszelkiego rodzaju skrzyń biegów oraz sprzęgieł w samochodach, wynika z charakterystyki pracy silnika spalinowego. Do jej cech należy


                                marlej108, fakt, że jeździłeś amerykańskim autem nie oznacza, że był to dobry automat
                                sam często przywołujesz marki premium więc się na nich oprę jeśli marka premium szuka komfortu stosuje skrzynie automatyczną "tradycyjną" jeśli osiągów to "DSG"

                                [ Dodano: Pon 01 Kwi, 13 15:20 ]
                                Zamieszczone przez Bogol
                                A co z tym zawieszeniem sportowym ? Może warto przy gorszym tylnym zawieszeniu trochę go Obniżyć- choć nikt nie potrafi w skodzie odpowiedzieć czy oprócz tego są inne nastawy zawieszenia czy inne np amorki
                                zapewne mocniejszy stabilizator być może twardsze gumy
                                tyle, że na tyle wciąż będzie belka skrętna

                                Zamieszczone przez Bogol
                                Głownie bede smigal miedzy miastami, włącznie z duża ilością autostrad.
                                Nocą tez jeżdżę a raczej wieczorami, stad bi-ksenon jest tez dla mnie ważny.
                                w ruchu autostradowym brak DSG nie jest specjalną wadą po rozpędzeniu "wbita 6-kta" pozwala jechać godzinami ;-)
                                z drugiej strony DSG dołożyć potem to już mało prawdopodobne

                                Komentarz

                                • radekgw
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1182

                                  sportowe zawieszenie od normalnego w tej samej wersji silnikowej imo bedzie sie roznic pewnie tylko krotsza sprezyna, chociaz nie bedzie sie bujac na boki.
                                  Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                  Komentarz

                                  • andriu21tg
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 1499

                                    test15510, VII ma być w lipcu, b.r. , w 2014 ma byc nowy Passat.

                                    Komentarz

                                    • Majowy
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 215

                                      Przyznam, że miałem ten dylemat cztery lata temu. Zwykła skrzynia, czy DSG? Pojeździłem trochę DSG i zostałem przy manualu. Główna różnica jest podczas ruszania i zmianie z 1 na 2. W automacie zmiana jest miękka, wręcz bardzo miękka, a jeżeli skrzynia umożliwia zmianę stylu na sportowy (np. w BMW, czy Mercu) można uzyskać bardziej agresywną zmianę. DSG, czy w VW, czy Audi, jednak szarpie przy zmianie przełożeń, a szczególnie przy niskim biegu. To "szarpanie" jest jednak bardzo subtelne i nie wszystkim przeszkadza. Część osób powie nawet, że żadnego szarpania nie ma i zwyczajnie się czepiam. Mi to jednak nie pasowało i zostałem przy klasycznej skrzyni.

                                      Jazda próbna wskazana, a potem decyduj co jest ważniejsze skrzynia, czy wyposażenie.

                                      ps. VII Variant w Niemczech wchodzi do sprzedaży w sierpniu 2013 i startuje z ceną 18950 Euro (ok. 1100 więcej niż HB5). Można więc przyjąć, że będzie ok. 5 tys. droższy niż to co mamy w cenniku dla HB5 w Polsce.

                                      Komentarz

                                      • adi747
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1138

                                        http://www.youtube.com/watch?v=TaC-sRsOv8A zamaskowana O 3 rs
                                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                        była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                        2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                        JEST
                                        megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                        octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                        octavia 2 2.0TDI BKD

                                        Komentarz

                                        • ketivv
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1155

                                          chyba aktywny tempomat wypadł z cennika OIII - mogę się mylić bo ostatnio w różnych cennikach grzebie ale wydaje mi się, że na początku oferty był

                                          Komentarz

                                          • test15510
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 77

                                            Andriu, Marley, Majowy, Ukuk i Ketivv - wielkie dzięki za rady.
                                            A mogę zapytać skąd macie informację, że G7Combi będzie w tym roku? Czy są one pewne?
                                            Wiem, że premiera w tym roku w Genewie, ale nigdzie nie znalazłem stronki, gdzie jest podane, że produkcja ruszy w tym roku, przenoszą ją z Puebla do Zwickau, gdzie mają kłopot z nabudowaniem zwykłego Golfa - taki duży popyt, wszelkie inne daty, które widziałem to były insynuacje dziennikarskie.
                                            Jeśli ruszy w 2014 to nie mam tyle czasu na czekanie...jeśli jeszcze w 2013 to można pomyśleć.
                                            Może być też tak, że O3 i G7C będą gorsze niż odpowiednio O2 i G6C. Przecież powstały przy oszczędnościach, są lżejsze itp.
                                            A co do patrzenia na inne marki - to wiem, że nawet za 30-50 tys. można znaleźć coś w Dacii, Peugeocie, Citroenie, Renault, Oplu i innych tanich markach. Ja jednak biorę pod uwagę tylko drogie i dobre marki - Skodę i VW. Tak - moi państwo - Skoda jest już drogą (ale dobrą) marką.
                                            P.S.Wiem, że to forum Skody Octavii - ale tak znakomite, że przyciąga fanów także innych pojazdów
                                            Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

                                            Komentarz

                                            • Majowy
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 215

                                              VW musi uruchomić produkcję w tym roku inaczej będzie mocno w plecy, a na to nie może sobie pozwolić. Straty byłyby kolosalne... Zgodnie z harmonogramem na niemieckich stronach początek sprzedaży jest przewiadziany na sierpień 2013. Samochód już pokazany w Genewie, pewnie niedługi dziennikarze dostaną do testów i będzie sporo zamieszania w prasie. PR musi działać. Skoro podali już nawet podstawową cenę na rynek niemiecki, to pewnie niedługo zaczną zbierać zamówienia. Z tego co czytałem w Zwickau nie ma problemu z produkcją, a tylko z niedoborem mocy produkcyjnych spowodowanych zapotrzebowaniem. Golfik 7 sprzedaje się jak ciepłe bułki A patrząc na porównanie Golf7 - O3, oprócz gamy silników i bagażnika VW wygrywa. Kombi zniweluje bagażnik i pozostanie tylko wybór silnika i cena. A w tej kwestii VW w końcu zrobił się bardziej elastyczny i pozwala na negocjacje, więc różnica między VW a Skodą powoli się zaciera. Naprawdę ciężko będzie niedługo wybrać Skodę jeżeli dealerzy nie pójdą po rozum do głowy w kwestii podejścia do klienta. Czasami żałuję, że nie nagrywałem rozmów z doradcami w serwisie, miałbym ciekawy materiał szkoleniowy dla konkurencji. Przy obecnej polityce VW do spółki z KIA i Hyundaiem pozabierają klientów i przy Skodzie zostaną tylko floty i pasjonaci, którzy kupią RS-a. Czas pokaże jak to wyjdzie.

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                Zamieszczone przez SilentEmpire
                                                Z konfiguratora (1.8TSI):

                                                Maksymalna prędkość 231 km/h
                                                Pojemność zbiornika paliwa 50 l
                                                Zużycie paliwa - tryb miejski 7,1 l/100km
                                                Zużycie paliwa - tryb pozamiejski 4,8 l/100km
                                                Zużycie paliwa - tryb mieszany 5,7 l/100km

                                                Spalanie tak samo bzdurne jak podawali w O2 - ale zwróciliście uwagę na bak? Jest sensowne uzasadnienie takiego ruchu?
                                                Z tym zbiornikiem to juz kilka miesiecy temu pisalem, ze to jakas kpina. A czy chodzi o mase wlasna.. Insignia ma zbiornik ~70l. Nawet z silnikiem 1.4T
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • andriu21tg
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2008
                                                  • 1499

                                                  Maicroft, Popatrz w inny sposób- tankujesz 55l tj ok 310PLN , a tak podjeżdżasz na stacje 50l MAX tj.280pln i co myślisz? ale mam ekonomiczne auto ;D

                                                  [ Dodano: Wto 02 Kwi, 13 10:26 ]
                                                  test15510, zanim zamówiłem S2 mocno myślałem nad VII kombi, ale Superb ma więcej miejsca, posiadanie 2 golfa to już lekki zboczek :szeroki_usmiech . Pytałem W Porsche Auto ile mam czekać na kombi,i dostałem odpowiedź ze lipiec jest miesiącem kiedy auto będzie do jazd testowych.

                                                  Komentarz

                                                  • irekk
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1093
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Ja bym Insignii do octy nie porównywał. Skoda by bardzo chciała mieć O3 w segmencie D ale to dalej kompakt. A w kompaktach zbiorniki 50l są dość często spotykane.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...